En hoe koop je die op de Amerikaanse markt?quote:Op maandag 9 september 2013 12:47 schreef macondo het volgende:
Ik heb op de Amerikaanse markt de VT World ETF van Vanguard gekocht. Laagste kosten, groot universum.
Die jaarlijkse kosten hakken heel zwaar in je rendement, veel mensen onderschatten dat. Zie bv
http://moneyning.com/inve(...)mutual-fund-returns/
Via mijn broker. Ik zit bij Interactive Brokers - goedkoop maar eigenlijk als je wat meer te beleggen hebt. Wellicht is Lynx wat voor je, daar kan het ook.quote:Op maandag 9 september 2013 18:45 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
En hoe koop je die op de Amerikaanse markt?
Buffet zoekt juist ondergewaardeerde bedrijven uit met een goed toekomstperspectief, ongeacht hoog, laag of géén dividend. Ook volgt hij niet de index.quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:05 schreef Homey het volgende:
Beste op hele lange termijn zijn indextrackers die in hoog dividend fondsen zit en deze dividenden herinvesteert. En de kosten moeten bijzonder laag zijn.
In principe is Warren Buffet zo rijk geworden.
Hij belegt in ondergewaardeerde fondsen uiteraard (wie wil dat niet doen) maar zeker wel met dividend!quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:18 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Buffet zoekt juist ondergewaardeerde bedrijven uit met een goed toekomstperspectief, ongeacht hoog, laag of géén dividend. Ook volgt hij niet de index.
Ik zie niet iets wat mij echt schokt, maar dan kan natuurlijk aan mij liggen..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:06 schreef -jos- het volgende:
https://personal.vanguard(...)t=INT] Vanguard 2013
Het risicoprofiel staat in de hoogste categorie daar.
Zoek een index die de beurs volgt. ETF's hebben onder andere koers-winst verhoudingen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:45 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Om een goed moment te vinden om in te stappen ben ik op zoek naar koers winst verhoudingen van de grote beurzen ter wereld. Weet iemand een site waar ik deze informatie kan vinden?
Nu een jaar verder. Hoe is het je bevallen? Ik denk er ook aan om in de indextrackers te stappen. Het liefst iets in de watersector.quote:Op zaterdag 7 september 2013 00:10 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Vanaf vandaag ook echt aan het indexbeleggen, zojuist een rekening geopend bij Brand New Day, ga via Global Market Index fund van Vanguard de komende tijd indexbeleggen.
Dat is toch pas sinds kort? Overigens lijkt de ter mij aan de hoge kant gezien die van Vanguard.quote:Op maandag 1 december 2014 12:31 schreef nikao het volgende:
[..]
Ik zit al een paar maanden bij meesman, zeer tevreden. Helemaal nu ze de 25 euro administratie kosten afgeschaft hebben.
Enige kosten die je nog hebt zijn 0.25% aankoop kosten + de 0.5% TER van de fondsen zelf.
Ik ook, weet nog niet waar.quote:Op maandag 1 december 2014 13:59 schreef Blik het volgende:
Update, ik ga per januari beginnen met indexbeleggen hij Meesman
Heb afgelopen maand mijn Robeco-fondsen verkocht. In 12 jaar tijd van ¤500,-- naar ¤ 375.quote:Op maandag 1 december 2014 13:59 schreef Blik het volgende:
Vanaf volgend jaar inderdaad. De TER is voor Vanguard (vanuit Europa tenminste) ook iets van 0.3 - 0.5% geloof ik. Punt is alleen dat je altijd hogere aankoop kosten hebt bij brokers die Vanguard aanbieden.quote:Op maandag 1 december 2014 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is toch pas sinds kort? Overigens lijkt de ter mij aan de hoge kant gezien die van Vanguard.
Waarom niet bij De Giro beleggen in indextrackers?quote:Op maandag 1 december 2014 13:59 schreef Blik het volgende:
Dat verwachtten ze al 1,5 jaar lang.....quote:Op maandag 1 december 2014 14:49 schreef Goesten het volgende:
Gelezen dat de meeste beursgoeroes verwachten dat de beurs te hoog staat ivm de lage rentes en het geld wat in de fictieve economie is gepompt.
Kan zo niet vinden wat hun tarieven zijn, maar ik las dat je aandelen weer uitgeleend kunnen worden bij degiro, en dan kun je dus de lul zijn bij een faillissement. Ook vraag ik me af hoe het zit met hun dividend-lek, Meesman heeft die niet in ieder geval in de door mij geselecteerde indexfondsquote:Op maandag 1 december 2014 15:00 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Waarom niet bij De Giro beleggen in indextrackers?
https://www.degiro.nl/tarieven/
Wow, welke settings?quote:Op maandag 1 december 2014 21:12 schreef Johnny-V het volgende:
Heb nu 3 jaar een Brand New Day rekening en 52% rendement
Juist, zo zie ik het ookquote:Op maandag 1 december 2014 21:29 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben of begonnen met beleggen in een duurzaam aandelenfonds en denk er nu sterk over om over te stappen naar de think global equity etf. Vanguard is goedkoper maar think heeft geen dividend lek.
Heb altijd 100 euro per maand ingelegd in het beleggingsfonds en hoe slecht het in het verleden ook is gegaan, ik heb het altijd benadert als 'deze maand meer aandelen voor mijn 100 euro'. En dat bleek vooral toen afgelopen twee jaren de beurs wel in de lift zat.
Kortom volgens mij is het moment van instappen niet zo belangrijk zolang je maar langdurig en consequent inlegt (en een goed moment kiets om uit te stappen)
100% Wereld Index. Zie koersverloop hier https://www.brandnewday.nl/Koersen.htmlquote:
Als je nu een rekening opent, heb je dan al het voordeel van de nieuwe regels per 1-1-2015?quote:Op maandag 1 december 2014 13:59 schreef Blik het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |