abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:27:21 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130095486
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:11 schreef Deshain het volgende:
Dat vang je op / profiteer je van met DCA (dollar cost averaging). Ik neem aan dat je niet in één keer alles in één index hebt gestopt?
Die paar euro die ik erin heb, dat heeft weinig zin om te verdelen over meerdere fondsen. Ik ken uiteraard het DCA principe, maar desalniettemin ben ik benieuwd hoe het op mijn psyche werkt als ik de boel zie halveren.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130097985
quote:
15s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En wat heeft dat jou de laatste tijd nu opgeleverd inzake je inleg?
Zie http://www.snsfundcoach.nl/alla_fonder/index_main.asp?navID=1000, en dan aandelen wereldwijd.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:20:06 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_130353260
Ben ook geïnteresseerd, paar maandengeleden een boekover gekocht,maar nog niet de tijd gehad om het te lezen (evenals de financiele middelen)
pi_130356794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:20 schreef Blik het volgende:
Ben ook geïnteresseerd, paar maandengeleden een boekover gekocht,maar nog niet de tijd gehad om het te lezen (evenals de financiele middelen)
Welk boek?
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:40:47 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_130470320
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:55 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Welk boek?
Deze

http://www.indexbeleggen.nl/
pi_130471356
Millionaire Teacher: The Nine Rules of Wealth You Should Have Learned in School is een aardig boek over deze strategie. Ik ben zelf ook geïnteresseerd in deze strategie en wil er binnenkort mee beginnen, het moeilijkste is alleen een goedkope broker vinden...
  woensdag 4 september 2013 @ 22:42:19 #32
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_130831625
Ik heb sinds een jaar een vermogensrekening bij Brand New Day. Die staat nu op 2500 euro, waar ik 2000 heb ingelegd. Het is allemaal vrij helder en simpel. De beurs gaat per maand op en neer, en het idee is inderdaad dat je daar niet teveel op let. Op lange termijn gaat de beurs altijd omhoog, althans dat is sinds het onstaan van de beurs tot en met nu het geval. Of dat blijft gebeuren valt uiteraard te bezien, er blijft altijd een risico, maar voorlopig gaat het voor mij prima.

Ik stort gewoon elke maand 100 euro of wat, en de rest van mijn spaargeld gaat naar geldvoorelkaar.nl :)
Ook geen sig dus
pi_130833024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb sinds een jaar een vermogensrekening bij Brand New Day. Die staat nu op 2500 euro, waar ik 2000 heb ingelegd. Het is allemaal vrij helder en simpel. De beurs gaat per maand op en neer, en het idee is inderdaad dat je daar niet teveel op let. Op lange termijn gaat de beurs altijd omhoog, althans dat is sinds het onstaan van de beurs tot en met nu het geval. Of dat blijft gebeuren valt uiteraard te bezien, er blijft altijd een risico, maar voorlopig gaat het voor mij prima.

Ik stort gewoon elke maand 100 euro of wat, en de rest van mijn spaargeld gaat naar geldvoorelkaar.nl :)
Ik ben nog steeds op zoek naar de goedkoopste aanbieder.
pi_130833073
Ik heb een jaar een brand new day rekening en dat gaat erg goed. Op en neer maar omhoog met een goed rendement. Je kan tevens iedere maand kosteloos je risicoprofiel aanpassen.
Whaaaat???? No money?
pi_130838023
Ik heb een Ohpen rekening naar volle tevredenheid. Kosten zijn duidelijk, rendement is goed te volgen op hun site. Inleg eenvoudig via aut.incasso en ook opnames zijn eenvoudig (hoewel ik wel direct na een opname werd gebeld door hun klantenservice 'of er iets aan de dienstverlening schortte misschien', maar nee, opname voor verwachte grote uitgave binnenkort) :o Ik vond dit wel netjes eigenlijk.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_130840744
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 06:15 schreef Essebes het volgende:
Ik heb een Ohpen rekening naar volle tevredenheid. Kosten zijn duidelijk, rendement is goed te volgen op hun site. Inleg eenvoudig via aut.incasso en ook opnames zijn eenvoudig (hoewel ik wel direct na een opname werd gebeld door hun klantenservice 'of er iets aan de dienstverlening schortte misschien', maar nee, opname voor verwachte grote uitgave binnenkort) :o Ik vond dit wel netjes eigenlijk.
Handmatig inleggen kan niet? En is de incasso op een vaste dag in de maand?
జ్ఞ‌ా
pi_130840990
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:07 schreef µ het volgende:

[..]

Handmatig inleggen kan niet? En is de incasso op een vaste dag in de maand?
of je handmatig kan inleggen weet ik eigenlijk niet, wij hebben vanaf het begin voorkeur voor aut.incasso gehad.
Geincasseerd wordt op elke 4e dinsdag i/d maand, de exacte datum wisselt dus per maand.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_130841091
Ik hou niet van automatisch spul. Heb klantenservice gevraagd of dat te veranderen is.

Nog een vraag: bij ohpen kies je je pakket in het begin. Staat dat dan vast? Switchen kost weer 0.5% volgens mij?
జ్ఞ‌ా
pi_130841248
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:22 schreef µ het volgende:
Ik hou niet van automatisch spul. Heb klantenservice gevraagd of dat te veranderen is.

Nog een vraag: bij ohpen kies je je pakket in het begin. Staat dat dan vast? Switchen kost weer 0.5% volgens mij?
switchen of verkopen is idd 0,5%.

Ik hou juist van de aut. incasso, geen gezanik elke maand :o
(Roos Vonk)
pi_130841769
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:29 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik hou juist van de aut. incasso, geen gezanik elke maand :o
Dat kun je ook oplossen door een periodieke overboeking, dan hou je het nog steeds in eigen hand.
pi_130843607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:49 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Dat kun je ook oplossen door een periodieke overboeking, dan hou je het nog steeds in eigen hand.
@OHPEN of ergens anders?
జ్ఞ‌ా
pi_130853179
Ze bellen zelfs op bij ohpen (klantenservice dus).

Mijn vraag was of ik ook zonder automatische incasso (maandelijks) kon overmaken.

Antwoord van Ohpen: "Ja, maar het vereist wat werk."

Komt er op neer dat je alle bedragen die je overboekt moet 'aanmelden' via de site. Op zich geen probleem natuurlijk. En als je dat niet wilt kan je gewoon automatisch overboeken, da's makkelijker.

Ze bankieren via ABN trouwens, dus als je zelf bij ABN zit kun je mogelijk sneller overmaken en profiteren van dagkoersen. Als je overmaakt en voor 15u op de site zegt dat het bedrag eraan komt, wordt het geinvesteerd tegen slotkoeren van die dag. Als ik het goed heb begrepen ;).
జ్ఞ‌ా
pi_130853452
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:54 schreef µ het volgende:

[..]

@OHPEN of ergens anders?
Op de betaal rekening van je bank. Daar gaat de automatische incasso toch van af, of niet?

Wel apart dat je je overboeking elke keer apart moet aanmelden. Bij IB moet je dat ook, maar daar kun je een periodieke overboeking ook aanmelden als periodiek. Dus set and forget. Vervolgens moet je wel elke maand handmatig aandelen in je indextracker(s) kopen. Ik gebruik het nu al 3 jaar voor het aflossingsvrije deel van m'n hypotheek.
pi_130854765
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:28 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Op de betaal rekening van je bank. Daar gaat de automatische incasso toch van af, of niet?
Ja.
quote:
Wel apart dat je je overboeking elke keer apart moet aanmelden. Bij IB moet je dat ook, maar daar kun je een periodieke overboeking ook aanmelden als periodiek. Dus set and forget. Vervolgens moet je wel elke maand handmatig aandelen in je indextracker(s) kopen. Ik gebruik het nu al 3 jaar voor het aflossingsvrije deel van m'n hypotheek.
Je kan zonder moeite maandelijks bijleggen bij ohpen, maar dat gaat via incasso. Als je daar niet van houdt moet je het (maandelijks) handmatig doen ;).
జ్ఞ‌ా
pi_130906400
Vanaf vandaag ook echt aan het indexbeleggen, zojuist een rekening geopend bij Brand New Day, ga via Global Market Index fund van Vanguard de komende tijd indexbeleggen.
pi_130910205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:10 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Vanaf vandaag ook echt aan het indexbeleggen, zojuist een rekening geopend bij Brand New Day, ga via Global Market Index fund van Vanguard de komende tijd indexbeleggen.
Waarom BND? :s)
జ్ఞ‌ా
pi_130941975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:42 schreef Dennis_enzo het volgende:

En vergelijk aan het einde van de rit eens je spaargeld met de inleg op je aandelen.. ;)
pi_130942425
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:36 schreef -jos- het volgende:

[..]

Waarom wel?
De gedachte is dat je op lange termijn de markt toch niet verslaat, dus dan kun je beter (tegen lage kosten) de markt volgen in plaats van een fonds kiezen (of zelf samenstellen) die actief beheerd wordt en hoge kosten met zich meebrengt. Aangezien de kosten het rendement behoorlijk drukt, kun je veel beter voor goedkope ETFs kiezen. Vraag blijft natuurlijk wat voor ETF(s) je wilt; welke markten, welke onderliggende producten (aandelen/obligaties/grondstoffen), etc.

Of het nu echter een goed moment is om in te stappen betwijfel ik, aandelen zijn naar mijn mening redelijk overgewaardeerd en obligaties bieden ook niet hele hoge rendementen, maar die keuze moet ieder voor zich maken natuurlijk.

Een paar weken terug was er trouwens een vergelijkbaar topic, ook wel handig om in te kijken: AEX / Indexbeleggen (ETF's)
pi_130944296
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:43 schreef µ het volgende:

[..]

Waarom BND? :s)
Overzichtelijk en redelijk lage kosten, voor zover ik heb gevonden.
  maandag 9 september 2013 @ 12:47:12 #50
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_130982799
Ik heb op de Amerikaanse markt de VT World ETF van Vanguard gekocht. Laagste kosten, groot universum.

Die jaarlijkse kosten hakken heel zwaar in je rendement, veel mensen onderschatten dat. Zie bv

http://moneyning.com/inve(...)mutual-fund-returns/
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')