abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129950348
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:55 schreef Brummetje_ het volgende:
Je kan hem niet redden/helpen. Hij moet zelf onder ogen zien en gaan beseffen waar hij mee bezig is, anders is het gewoon zinloos.

Als het een volwassene betrof ja, maar hier gaat het nog om een kind. Veel jongvolwassenen experimenteren met drugs - waaronder ik - maar de leeftijd van deze Jan is nog gewoon te vroeg. Ik zou idd professionele hulp inschakelen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:43:05 #77
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_136215646
Kick voor hen die me geholpen hebben. Hij is opgenomen w/
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_136217540
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:43 schreef Faux. het volgende:
Kick voor hen die me geholpen hebben. Hij is opgenomen w/
gedwongen of zelf gekozen?
dag
  zaterdag 1 februari 2014 @ 20:33:31 #79
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_136217630
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:31 schreef Peter het volgende:

[..]

gedwongen of zelf gekozen?
geen idee, heb geen contact met m ;(
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_136217653
Belangrijkste is dat hij hulp krijgt.
dag
  zaterdag 1 februari 2014 @ 20:37:52 #81
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_136217775
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:34 schreef Peter het volgende:
Belangrijkste is dat hij hulp krijgt.
Dit sowieso. Alleen hoop ik dat ie na afloop niet weer opnieuw begint.
pi_136218039
Applaus voor deze ts _O_ O+
Because you know i'm all about that ass
pi_136218465
Ik heb zelf ook het idee dat "Jan" wat aandacht te kort is gekomen van zijn ouders. Je ziet wel vaker dat jongeren in zo'n geval wegvluchten in drugs. Ik raad toch met klem TS aan om een volwassen persoon in vertrouwen te nemen - een mentor van school of bijvoorbeeld de huisarts en met hen te bespreken hoe ze (of TS zelf) "Jan" kunnen helpen. Oplossen zal denk ik niet een zaak van korte termijn zijn - zeker niet als hij zo koppig is.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:24:25 #84
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_136245966
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:45 schreef blow... het volgende:
Applaus voor deze ts _O_ O+
O+
pi_136331752
Als ie verslaafd raakt aan wiet (wat in NL nooit te achterhalen is omdat de meesten het mixen met een van de meest verslavende stoffen ooit: nicotine uit tabak) moet hij bij alle andere drugs en ook alcohol wegblijven... Dan ben je gedoemd verslaafd te raken aan alles.
pi_136336987
Ikzelf heb ook veel geblowt vanaf mijn 14e en alles is op zijn pootjes terecht gekomen. Ik denk ook dat hoe meer je hem pusht des te verder hij van je af komt te staan. Misschien is het gewoon een fase van Jan. Ik zou ook geen jeugdzorg benaderen want die doen geen reet.Het beste wat je kunt doen is hem voorzichtig bewust maken van de risico's en het met zijn ouders bespreekbaar maken als hij echt niet luistert.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:02:30 #87
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_138314064
Alright, geloof ik komt de tijd voor hem in zn kliniek langzaam ten einde. Tijd dus voor 'terugkeer' in het normale leven. Hoe kan ik hem daarbij helpen? Ik verdien genoeg om hem financieel te helpen, maar kan me eigenlijk niet zo snel een situatie voorstellen waarin dat nodig is. Wat zijn andere manieren om hem te helpen? (los van er voor m zijn, natuurlijk :) )
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:15:43 #88
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138314614
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:02 schreef Faux. het volgende:
Alright, geloof ik komt de tijd voor hem in zn kliniek langzaam ten einde. Tijd dus voor 'terugkeer' in het normale leven. Hoe kan ik hem daarbij helpen? Ik verdien genoeg om hem financieel te helpen, maar kan me eigenlijk niet zo snel een situatie voorstellen waarin dat nodig is. Wat zijn andere manieren om hem te helpen? (los van er voor m zijn, natuurlijk :) )
Kan je hem dat niet het beste zelf vragen?

Vraag hem gewoon of hij denkt dat het goed voor hem is als jij hem zou helpen en of hij daar überhaupt op zit te wachten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138314830
Spreek je hem nu wel weer? :)

Mooi zeg. Hopen dat het hem goed blijft gaan. En leuk dat je nog wat van je liet horen, ik kon me dit topic nog wel herinneren dus :)

Succes!!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:26:46 #90
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_138315102
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kan je hem dat niet het beste zelf vragen?

Vraag hem gewoon of hij denkt dat het goed voor hem is als jij hem zou helpen en of hij daar überhaupt op zit te wachten.
Vragen is lastig, om hulp vragen is niet iets dat hij snel zal doen. Neemt niet weg natuurlijk dat hulp gewaardeerd kan worden :D
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:28:06 #91
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_138315154
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:20 schreef vera166 het volgende:
Spreek je hem nu wel weer? :)

Mooi zeg. Hopen dat het hem goed blijft gaan. En leuk dat je nog wat van je liet horen, ik kon me dit topic nog wel herinneren dus :)

Succes!!
Ik sprak m net, voor t eerst sinds lang. Dus nee, ik spreek m niet echt vaak helaas. Hoop dat daar verandering in komt.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:48:27 #92
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138315949
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:26 schreef Faux. het volgende:

[..]

Vragen is lastig, om hulp vragen is niet iets dat hij snel zal doen. Neemt niet weg natuurlijk dat hulp gewaardeerd kan worden :D
Ja, zelf vragen is lastig. Maar als jij het aanbied is die stap al een stuk kleiner voor hem natuurlijk. Verder denk ik niet dat je heel veel kan en moet doen. Hij zal het op eigen kracht moeten doen verder.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 30 maart 2014 @ 11:10:51 #93
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_138321604
Het is niets nieuws onder de zon dat juist mensen met een bovengemiddelde intelligentie zich verliezen in drank of drugs. Om het eeuwige gemaal van je gedachten te dempen, om de verveling van dag in, dag uit onderpresteren niet te bemerken, om je even niet anders te voelen dan de rest maar gewoon leuk mee te kunnen doen met een groep, al bestaat die groep uit de verkeerde mensen, om gewoon even te kunnen genieten zonder zorgen.

Het lijkt me dat je hem een plezier kan doen door hem te helpen nieuwe uitdagingen in zijn leven op te zoeken, had hij hobby's voor dit gebeurde? Waar lagen vroeger zijn interesses en zou hij die nu willen verdiepen? Probeer iets te vinden waar hij zijn intelligentie bij nodig heeft, iets waar hij wordt uitgedaagd om met originele oplossingen te komen, iets waarbij hij andere mensen een plezier kan doen en resultaat ziet van zijn inzet. School is vaak niet adequaat ingericht voor mensen die méér in hun mars hebben dan gemiddeld, ook het gymnasium niet. Misschien is hij zelfs hoogbegaafd, en dan niet het soort waaruit 99% van Fok blijkt te bestaan. Er zijn instanties die hem daarbij kunnen begeleiden en daar lijkt het me zeker nog niet te laat voor.

Maar boven alles, laat hem merken dat je hem graag vaker zou zien, dat je voor hem klaar staat en dat hij alles bij je kwijt kan. Zo'n vriend als jij zal hem dierbaarder zijn dan welk verdovend middel dan ook. Hopelijk kun je de leegte die hij voelt al wat vullen door er gewoon te zijn zoals je bent.
power to the people
pi_138322452
Jeetje kerel, wat een verhaal. Ik heb net alles gelezen en Jan kan erg blij zijn met een vriend als jij. Je bent nu al bezig met na te denken over wat je voor hem kan doen qua terugkeer. Ik kan daar specifiek niets over zeggen wat je daarvoor kan doen, ik denk alleen wel dat als jij zo'n vriend blijft als je al bent, dat dat op zich al zo enorm waardevol is. Het doet me wel wat dit zo te lezen. Complimenten voor jou! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 30 maart 2014 @ 12:31:29 #95
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_138323522
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, zelf vragen is lastig. Maar als jij het aanbied is die stap al een stuk kleiner voor hem natuurlijk. Verder denk ik niet dat je heel veel kan en moet doen. Hij zal het op eigen kracht moeten doen verder.
Ik zal het aanbieden, maar verwacht dat hij niet zal toegeven. En klopt, hij zal het op eigen kracht moeten doen. Maar een helpende hand kan geen kwaad :)

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:10 schreef beestjuh het volgende:
Het is niets nieuws onder de zon dat juist mensen met een bovengemiddelde intelligentie zich verliezen in drank of drugs. Om het eeuwige gemaal van je gedachten te dempen, om de verveling van dag in, dag uit onderpresteren niet te bemerken, om je even niet anders te voelen dan de rest maar gewoon leuk mee te kunnen doen met een groep, al bestaat die groep uit de verkeerde mensen, om gewoon even te kunnen genieten zonder zorgen.
Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat ^O^ Hij voelde zich alleen, had het gevoel dat z'n leven stilstond. Ik denk dat ik daar mede voor verantwoordelijk ben, aangezien mijn leven sneller dan ooit ging en ik hem wel wat heb laten zitten. Drank en drugs zijn dan de ultieme uitweg. Zoals hij het zelf zei: "Het is ongelofelijk, je voelt je beter dan ooit".

quote:
Het lijkt me dat je hem een plezier kan doen door hem te helpen nieuwe uitdagingen in zijn leven op te zoeken, had hij hobby's voor dit gebeurde? Waar lagen vroeger zijn interesses en zou hij die nu willen verdiepen? Probeer iets te vinden waar hij zijn intelligentie bij nodig heeft, iets waar hij wordt uitgedaagd om met originele oplossingen te komen, iets waarbij hij andere mensen een plezier kan doen en resultaat ziet van zijn inzet. School is vaak niet adequaat ingericht voor mensen die méér in hun mars hebben dan gemiddeld, ook het gymnasium niet. Misschien is hij zelfs hoogbegaafd, en dan niet het soort waaruit 99% van Fok blijkt te bestaan. Er zijn instanties die hem daarbij kunnen begeleiden en daar lijkt het me zeker nog niet te laat voor.
Hobby's... niet echt. Ik denk dat hij zich vaak verveelde. Hij was geloof ik wel iemand die graag op het internet hing, om dumpert-achtige sites af te struinen naar leuke filmpjes. Maar voor de rest zou ik niet iets specifieks kunnen noemen. Hij heeft ooit geschaakt, maar denk niet dat hij dat nu weer zou doen :') Z'n intelligentie combineren met voldoening en het tevreden gevoel van anderen blij maken wordt dus een opgave, maar ik zal er over nadenken. Suggesties misschien? :)

quote:
Maar boven alles, laat hem merken dat je hem graag vaker zou zien, dat je voor hem klaar staat en dat hij alles bij je kwijt kan. Zo'n vriend als jij zal hem dierbaarder zijn dan welk verdovend middel dan ook. Hopelijk kun je de leegte die hij voelt al wat vullen door er gewoon te zijn zoals je bent.
Grootste probleem hierbij is dat hij erg moeilijk is om te bereiken. Ik weet niet hoe de regels omtrent mobieltjes zijn in zo'n kliniek, maar een goed gesprek is erg moeilijk helaas. Maar als ik hem een goed te spreken krijg, zal ik het zeggen ^O^ (hoewel ik dan wel bang ben voor de reactie: "so what, jij bent het maar :')"). Hij zei ooit dat hij niet meer in vrienden gelooft, dat iedereen hem al verraden had. Duimen dat hij dat niet meende ;(

quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:50 schreef Sangha het volgende:
Jeetje kerel, wat een verhaal. Ik heb net alles gelezen en Jan kan erg blij zijn met een vriend als jij. Je bent nu al bezig met na te denken over wat je voor hem kan doen qua terugkeer. Ik kan daar specifiek niets over zeggen wat je daarvoor kan doen, ik denk alleen wel dat als jij zo'n vriend blijft als je al bent, dat dat op zich al zo enorm waardevol is. Het doet me wel wat dit zo te lezen. Complimenten voor jou! ^O^
Thanks mate :)
Ik denk dat je als vriend juist op zulke momenten er voor iemand moet zijn, vandaar. Maar toch ben ik bang dat ik 'op de verkeerde stoel' ga zitten, zeg maar. Dat ik me bezig houd met zaken die me niet aangaan en dat ik mezelf te veel met zijn leven bemoei :@
pi_138323844
quote:
11s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:31 schreef Faux. het volgende:

Thanks mate :)
Ik denk dat je als vriend juist op zulke momenten er voor iemand moet zijn, vandaar. Maar toch ben ik bang dat ik 'op de verkeerde stoel' ga zitten, zeg maar. Dat ik me bezig houd met zaken die me niet aangaan en dat ik mezelf te veel met zijn leven bemoei :@
Ik snap dat wel en dat past goed bij je sociale karakter, maar waar het vaak om gaat is intentie en als jouw intentie goed is dan zal het niet zo'n vaart lopen met dat het bemoeierig overkomt. Je hoeft er ook niet 'vol' in te gaan, als je maar aan de zijlijn meeloopt en een oogje in het zeil houdt, zodat je als vriend, waar nodig, af en toe een steun in de rug kan zijn. Dat kan hij wel gebruiken en daar zal hij je vast erg dankbaar voor zijn. :)
  zondag 30 maart 2014 @ 12:51:10 #97
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_138324078
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:43 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ik snap dat wel en dat past goed bij je sociale karakter, maar waar het vaak om gaat is intentie en als jouw intentie goed is dan zal het niet zo'n vaart lopen met dat het bemoeierig overkomt. Je hoeft er ook niet 'vol' in te gaan, als je maar aan de zijlijn meeloopt en een oogje in het zeil houdt, zodat je als vriend, waar nodig, af en toe een steun in de rug kan zijn. Dat kan hij wel gebruiken en daar zal hij je vast erg dankbaar voor zijn. :)
Amen _O_
Ik denk dat dat de juiste manier van handelen is. Nu nog zorgen dat hij weet dat ik er voor 'm ben, en dan maar afwachten I guess :)

Iemand trouwens bekend met de bijwerkingen van antidepressiva? Hij slikt het, maar ben geen arts dus heb geen flauw benul hoe je daar iemand bij kan ondersteunen :P
pi_138324192
quote:
11s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:51 schreef Faux. het volgende:

[..]

Amen _O_
Ik denk dat dat de juiste manier van handelen is. Nu nog zorgen dat hij weet dat ik er voor 'm ben, en dan maar afwachten I guess :)

Iemand trouwens bekend met de bijwerkingen van antidepressiva? Hij slikt het, maar ben geen arts dus heb geen flauw benul hoe je daar iemand bij kan ondersteunen :P
Ik heb daar zelf wel ervaring mee. Ervan uitgaande dat het helpt zou hij er dus van kunnen opknappen, dat is een fijne werking. :) Daarnaast zou hij wat kunnen aankomen in gewicht en zou hij misschien wat slechter kunnen slapen en zijn er meerdere mogelijke bijwerkingen... Maar dat is natuurlijk medicijn-, dosis- en persoonsafhankelijk. Af en toe een babbeltje 'hoe het gaat' zal vast wel voldoen. ;)
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:21:59 #99
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_140263080
Clean! w/
pi_140269795
Top!
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')