quote:
Op zaterdag 29 maart 2014 23:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:[..]
Ja, zelf vragen is lastig. Maar als jij het aanbied is die stap al een stuk kleiner voor hem natuurlijk. Verder denk ik niet dat je heel veel kan en moet doen. Hij zal het op eigen kracht moeten doen verder.
Ik zal het aanbieden, maar verwacht dat hij niet zal toegeven. En klopt, hij zal het op eigen kracht moeten doen. Maar een helpende hand kan geen kwaad

quote:
Op zondag 30 maart 2014 11:10 schreef beestjuh het volgende:Het is niets nieuws onder de zon dat juist mensen met een bovengemiddelde intelligentie zich verliezen in drank of drugs. Om het eeuwige gemaal van je gedachten te dempen, om de verveling van dag in, dag uit onderpresteren niet te bemerken, om je even niet anders te voelen dan de rest maar gewoon leuk mee te kunnen doen met een groep, al bestaat die groep uit de verkeerde mensen, om gewoon even te kunnen genieten zonder zorgen.
Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat

Hij voelde zich alleen, had het gevoel dat z'n leven stilstond. Ik denk dat ik daar mede voor verantwoordelijk ben, aangezien mijn leven sneller dan ooit ging en ik hem wel wat heb laten zitten. Drank en drugs zijn dan de ultieme uitweg. Zoals hij het zelf zei: "Het is ongelofelijk, je voelt je beter dan ooit".
quote:
Het lijkt me dat je hem een plezier kan doen door hem te helpen nieuwe uitdagingen in zijn leven op te zoeken, had hij hobby's voor dit gebeurde? Waar lagen vroeger zijn interesses en zou hij die nu willen verdiepen? Probeer iets te vinden waar hij zijn intelligentie bij nodig heeft, iets waar hij wordt uitgedaagd om met originele oplossingen te komen, iets waarbij hij andere mensen een plezier kan doen en resultaat ziet van zijn inzet. School is vaak niet adequaat ingericht voor mensen die méér in hun mars hebben dan gemiddeld, ook het gymnasium niet. Misschien is hij zelfs hoogbegaafd, en dan niet het soort waaruit 99% van Fok blijkt te bestaan. Er zijn instanties die hem daarbij kunnen begeleiden en daar lijkt het me zeker nog niet te laat voor.
Hobby's... niet echt. Ik denk dat hij zich vaak verveelde. Hij was geloof ik wel iemand die graag op het internet hing, om dumpert-achtige sites af te struinen naar leuke filmpjes. Maar voor de rest zou ik niet iets specifieks kunnen noemen. Hij heeft ooit geschaakt, maar denk niet dat hij dat nu weer zou doen

Z'n intelligentie combineren met voldoening en het tevreden gevoel van anderen blij maken wordt dus een opgave, maar ik zal er over nadenken. Suggesties misschien?

quote:
Maar boven alles, laat hem merken dat je hem graag vaker zou zien, dat je voor hem klaar staat en dat hij alles bij je kwijt kan. Zo'n vriend als jij zal hem dierbaarder zijn dan welk verdovend middel dan ook. Hopelijk kun je de leegte die hij voelt al wat vullen door er gewoon te zijn zoals je bent.
Grootste probleem hierbij is dat hij erg moeilijk is om te bereiken. Ik weet niet hoe de regels omtrent mobieltjes zijn in zo'n kliniek, maar een goed gesprek is erg moeilijk helaas. Maar als ik hem een goed te spreken krijg, zal ik het zeggen

(hoewel ik dan wel bang ben voor de reactie: "so what, jij bent het maar

"). Hij zei ooit dat hij niet meer in vrienden gelooft, dat iedereen hem al verraden had. Duimen dat hij dat niet meende

quote:
Op zondag 30 maart 2014 11:50 schreef Sangha het volgende:Jeetje kerel, wat een verhaal. Ik heb net alles gelezen en Jan kan erg blij zijn met een vriend als jij. Je bent nu al bezig met na te denken over wat je voor hem kan doen qua terugkeer. Ik kan daar specifiek niets over zeggen wat je daarvoor kan doen, ik denk alleen wel dat als jij zo'n vriend blijft als je al bent, dat dat op zich al zo enorm waardevol is. Het doet me wel wat dit zo te lezen. Complimenten voor jou!

Thanks mate

Ik denk dat je als vriend juist op zulke momenten er voor iemand moet zijn, vandaar. Maar toch ben ik bang dat ik 'op de verkeerde stoel' ga zitten, zeg maar. Dat ik me bezig houd met zaken die me niet aangaan en dat ik mezelf te veel met zijn leven bemoei
Hier schreef tong80 het volgende:Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.