Hij heeft problemen thuis, en zijn ouders zijn sowieso vrij passief. En ik ken ze slechtquote:
excuus, als je zo'n verhaal typt willen de alinea's er nog wel s bij inschieten. zo beter?quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik haat op mensen die geen alinea's gebruiken en welke user dat dan is zal me aan mn ballen jeuken.
En nou optiefen godverdomme
Begrijpelijk. Bedankt voor die enter.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:01 schreef Faux. het volgende:
[..]
excuus, als je zo'n verhaal typt willen de alinea's er nog wel s bij inschieten. zo beter?
naar een bureautje gaan en het verhaal uitleggen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:00 schreef Faux. het volgende:
[..]
Hij heeft problemen thuis, en zijn ouders zijn sowieso vrij passief. En ik ken ze slecht
Ik probeer de serieuze momenten te pakken, maar hij wil er gewoon niet over praten. En als we er dan toch over praten doet hij alsof het geweldig is en er geen nadelen aan kleven. Zucht.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:00 schreef plopkweker het volgende:
In de OP staat al dat zijn ouders er niet zoveel om geven wat zoonlief allemaal doet.
Je zou het hem op een serieus moment duidelijk kunnen maken, en als hij dan nog niet luistert Jeugdzorg inschakelen.
Ik ken dat, dat is gewoon het ontkennen van dat ze een probleem hebben dat groter is dan hij/zij zelf.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:04 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik probeer de serieuze momenten te pakken, maar hij wil er gewoon niet over praten. En als we er dan toch over praten doet hij alsof het geweldig is en er geen nadelen aan kleven. Zucht.
Jeugdzorg is een extreme maatregel, toch? En dat kan ik als buitenstaande toch niet inschakelen?
Hij is al zo diep, ik moet m tegenhouden voor het te laat isquote:Op zondag 11 augustus 2013 02:16 schreef hugecooll het volgende:
Dat soort figuren moet eerst rock bottom hitten
Rock bottom kan voor een harddrugs verslaafde een overdosis betekenen omdat ze geen uitweg meer zien..quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:16 schreef hugecooll het volgende:
Dat soort figuren moet eerst rock bottom hitten
Hoe gaat t in zn werking? Kan het anoniem? Ik wil namelijk mijn eigen ouders (die op dit moment al andere belangrijke zorgen hebben) er niet bij betrekken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:09 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Ik ken dat, dat is gewoon het ontkennen van dat ze een probleem hebben dat groter is dan hij/zij zelf.
Kijk eens hier naar: http://www.bureaujeugdzorg.info/Jeugdigen/
Je kan het proberen, niet geschoten is altijd mis.
En ja, het is een extreme maatregel, maar je vriend werkt zich zo in de schulden en vergooid z'n toekomst en leven als hij zo doorgaat.
Een drugsdealer is niet meer zo vriendelijk als iemand schulden bij hem heeft, je beschermt hem eerder mocht je de stap richting jeugdzorg maken.
okquote:Op zondag 11 augustus 2013 02:19 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Rock bottom kan voor een harddrugs verslaafde een overdosis betekenen omdat ze geen uitweg meer zien..
Is er iemand in zijn leven waar hij veel van houd? Zo ja, confronteer hem ermee dat als hij zo doorgaat hij diegene nooit meer kan zien en dat hij diegene, evenals jou, al veel pijn heb bezorgd met zijn leefgewoontes.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:13 schreef Faux. het volgende:
Hij heeft beloofd morgen verder met me te zullen praten over deze kwestie. In het gesprek zonet kwam al wat los: hij is eenzaam, vindt de drugswereld spannend en meent zo een beter leven te hebben. Wat zal ik morgen zeggen om hem van gedachten te laten veranderen? Moet ik herinneringen ophalen, met voorbeelden van junks komen, zoiets?
Ik weet (ergens gelukkig) niet hoe dat te werk gaat, maar je kan ze bellen en vragen of je anoniem een proffesional kan spreken over een goede vriend van je, dan weet je het meteen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:20 schreef Faux. het volgende:
[..]
Hoe gaat t in zn werking? Kan het anoniem? Ik wil namelijk mijn eigen ouders (die op dit moment al andere belangrijke zorgen hebben) er niet bij betrekken.
Vrouwelijke aandacht of mensen waarvan hij hield/houdt zijn er maar weinig. Toen we nog gewoon vrienden waren hield-ie van mij, en dat zei hij ook vaak. Maar nu lijkt hij dat allemaal naast zich neer te hebben gezet. Hoewel ik weet dat hij heus weer vrienden wil zijn laat hij dat niet echt blijken, helaasquote:Op zondag 11 augustus 2013 02:21 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Is er iemand in zijn leven waar hij veel van houd? Zo ja, confronteer hem ermee dat als hij zo doorgaat hij diegene nooit meer kan zien als hij zo doorgaat en dat hij diegene, evenals jou, al veel pijn heb bezorgd met zijn leefgewoontes.
Ik ga wel 's bellen/mailen inderdaad. Ik kan niet aanzien hoe Jan zichzelf vermoordt, daarvoor is-ie me te dierbaarquote:Op zondag 11 augustus 2013 02:24 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Ik weet (ergens gelukkig) niet hoe dat te werk gaat, maar je kan ze bellen en vragen of je anoniem een proffesional kan spreken over een goede vriend van je, dan weet je het meteen.
Gewoon even door die bubbel heen prikken en 'back to earth' trekken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:26 schreef Faux. het volgende:
[..]
Vrouwelijke aandacht of mensen waarvan hij hield/houdt zijn er maar weinig. Toen we nog gewoon vrienden waren hield-ie van mij, en dat zei hij ook vaak. Maar nu lijkt hij dat allemaal naast zich neer te hebben gezet. Hoewel ik weet dat hij heus weer vrienden wil zijn laat hij dat niet echt blijken, helaas
Als die ouders zo laks zijn kan ook er op wijzen dat hun ook gebruikers zijn van iets, dat Jan er een goed beeld over geschetst heeft in zijn hoofd en erachter kwam dat het niet zo was totdat het te laat was.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:30 schreef zarGon het volgende:
Jan is 15, jij bent ook rond die leeftijd.
Denk je dat een 15-jarige gaat luisteren naar een andere leeftijdsgenoot? Of denk je dat-ie alles beter zal weten en gewoon doet waar-ie zin in heeft?
Blijf het vreemd vinden dat sommige ouders zo laks zijn.
Ik trek zo hard als ik kanquote:Op zondag 11 augustus 2013 02:29 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Gewoon even door die bubbel heen prikken en 'back to earth' trekken.
Oh en volgende keer als hij aangeeft dat hij het gesprek wilt uitstellen, geen pardon mee nemen en het gesprek doorzetten. Hij probeert er van weg te lopen omdat dat de waarheid is, hij zal zich -mits je het uitstelt- alleen maar opeten en steeds meer gaan gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |