abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129901856
De Android telefoon van een bekende van me is gestolen gisternacht tijdens het uitgaan. Er was iemand tegen haar aan aan het dansen en een paar minuten later ontdekte ze dat haar telefoon weg was. De bekende manier dus.

Ik dus gelijk de nieuwe feature van Google, de Android Device Manager geprobeerd, maar de telefoon staat blijkbaar uit want ik krijg Location unavailable en last used staat op gisteren. Ze had geen beveiligingsapps geïnstalleerd waarmee de telefoon terug gevonden kan worden. Ook geen Samsung account.

Maar toen dacht ik er opeens aan om gewoon in de Google maps account in te loggen en daar kun je dus de locatie historie zien. En wat blijkt, een tijdje nadat de telefoon gestolen is is hij 1 keer geloceerd midden in een woonwijk. De dief heeft hem dus waarschijnlijk gewoon mee naar huis genomen en daar aan gezet.

Er staat echter niet bij hoe nauwkeurig de locatie is, ik neem aan niet heel erg nauwkeurig. Ik heb wel een huisadres die overeenkomt met de locatie en ik weet de woningeigenaar. Maar waarschijnlijk woont de dief niet daar maar een paar huizen verder of een straat verder. Ik kan nog wel op Facebook gaan kijken. De bekende van me weet nog wel dat een blond iemand tegen haar aan aan het dansen was dus als ik een foto van hem kan vinden zal ze hem wel herkennen waarschijnlijk.

Op dit moment is ze naar de politie om aangifte van diefstal te doen. En ze laat dan een screenshot zien van de locatie in de woonwijk waar de telefoon vannacht was. Ze zei ook dat er meer mensen waren waarvan de telefoon gestolen was maar ik denk niet dat de politie ook maar iets gaat doen met de aangifte.

Mijn vraag is nu dus eigenlijk wat we nog kunnen doen. Uiteraard kunnen we in die woonwijk bij huizen rondom de locatie gaan aanbellen maar dat heeft denk ik weinig zin. Ik bedacht me dus net opeens dat je via de Google Play store ook remote apps kunt installeren. Dus ook apps die de locatie van de telefoon kunnen doorgeven. Maar dan moet de telefoon zeker wel aan staan lijkt me? In de Google maps historie is sinds vannacht geen nieuwe locatie meer gedetecteerd en in de Android Device Manager dus ook niet. Ik vermoed dus dat de telefoon op dit moment uit staat. Wat kan ik nu het beste doen? Ik denk zelf wachten tot de telefoon weer aan staat en dan via Google Play een app installeren die bijvoorbeeld verborgen foto's kan maken zoals Android Lost: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidlost
Echter moet je zo te zien die app eerst beheerdersrechten geven voordat het werkt, of hoeft dat niet?
Zijn er misschien andere of betere apps waarmee ik kan achterhalen waar de telefoon is en wie de telefoon nu heeft?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_129901957
Je had die apps moeten installeren VOORAF. Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
pi_129902012
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:28 schreef _Water_ het volgende:
Je had die apps moeten installeren VOORAF. Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Klopt. Maar dat heeft ze dus niet gedaan. Maar je kunt remote apps installen via Google Play dus ik denk dat het wel moet kunnen om een app te installeren die bijvoorbeeld de locatie doorgeeft? Alleen dan wil ik dus graag weten welke apps dan het beste zijn. Want als de dief het doorheeft logt hij natuurlijk gelijk uit van de Google account.

Overigens heeft ze wel de SIM kaart laten blokkeren, kan het daardoor komen dat Google geen locaties meer heeft?
pi_129902083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:31 schreef -jos- het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat heeft ze dus niet gedaan. Maar je kunt remote apps installen via Google Play dus ik denk dat het wel moet kunnen om een app te installeren die bijvoorbeeld de locatie doorgeeft? Alleen dan wil ik dus graag weten welke apps dan het beste zijn. Want als de dief het doorheeft logt hij natuurlijk gelijk uit van de Google account.

Overigens heeft ze wel de SIM kaart laten blokkeren, kan het daardoor komen dat Google geen locaties meer heeft?
Probeer ze maar uit. Heb geen specifieke ervaring met daarmee.
pi_129902121
Je moet een app gebruiken die dmv het GPS signaal uitstuurt. Dat is onafhankelijk van de SIM kaart.
pi_129902360
Met de android device manager kun je vinden waar een android telefoon is, je hoeft alleen maar in te loggen met je gmail account dat je ook op de telefoon gebruikt:
https://www.google.com/android/devicemanager
pi_129902361
Tot dat de telefoon gereset is, dat is wat ik het eerst zou doen een na het stelen van een mobiel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_129902385
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:31 schreef -jos- het volgende:

ja. Hopen dat de dief wifi aan heeft gezet en het toestel nog niet gereset.
pi_129902491
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:42 schreef poepeneesje het volgende:
Tot dat de telefoon gereset is, dat is wat ik het eerst zou doen een na het stelen van een mobiel.
Dat is waarschijnlijk reeds gebeurd, waardoor het nu lijkt dat hij uit staat :)

tip voor die vriendin van je, voortaan gsm op betere plaats opbergen of niet iedereen tegen zich op laten rijden :P
pi_129902624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:43 schreef erikkll het volgende:

[..]

ja. Hopen dat de dief wifi aan heeft gezet en het toestel nog niet gereset.
Oke. De provider biedt wel online de optie aan om de SIM kaart weer te laten deblokkeren, dus dat zou ook nog kunnen. Overigens had ze de SIM kaart al geblokkeerd voordat de telefoon voor het laatst geloceerd is in de woonwijk. Betekent dat dat hij via wifi verbonden is geweest of een andere SIM kaart gebruikt heeft?
pi_129902654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:51 schreef -jos- het volgende:

[..]

Oke. De provider biedt wel online de optie aan om de SIM kaart weer te laten deblokkeren, dus dat zou ook nog kunnen. Overigens had ze de SIM kaart al geblokkeerd voordat de telefoon voor het laatst geloceerd is in de woonwijk. Betekent dat dat hij via wifi verbonden is geweest of een andere SIM kaart gebruikt heeft?
andere simkaart of wifi inderdaad. :) Dan zou ik maar eens gaan kijken op de plek waar hij gelokaliseerd is :)
pi_129902675
simkaart deblokkeren heeft niet zoveel nut waarschijnlijk, aangezien er vast een pincode op de sim zat en de dief die toch niet kent
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:03:45 #13
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129902978
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:25 schreef -jos- het volgende:
Ik denk zelf wachten tot de telefoon weer aan staat en dan via Google Play een app installeren die bijvoorbeeld verborgen foto's kan maken zoals Android Lost: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidlost
Echter moet je zo te zien die app eerst beheerdersrechten geven voordat het werkt, of hoeft dat niet?
Zijn er misschien andere of betere apps waarmee ik kan achterhalen waar de telefoon is en wie de telefoon nu heeft?
Heb de app via de link gedownload en direct werd hij op me telefoon gezet zonder dat ik daar melding van kreeg. Weet niet of je hem nu kunt localiseren?

Edit: aangezien je SIM is geblokkeerd heb je nu natuurlijk geen mobiel internet meer en moet de dief eerst inloggen op zijn/ haar Wifi waardoor hij logischerwijs de telefoon zal resetten, of niet om eerst te kijken wat er allemaal op de telefoon staat.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129903430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:03 schreef Woods het volgende:

[..]

Heb de app via de link gedownload en direct werd hij op me telefoon gezet zonder dat ik daar melding van kreeg. Weet niet of je hem nu kunt localiseren?

Edit: aangezien je SIM is geblokkeerd heb je nu natuurlijk geen mobiel internet meer en moet de dief eerst inloggen op zijn/ haar Wifi waardoor hij logischerwijs de telefoon zal resetten, of niet om eerst te kijken wat er allemaal op de telefoon staat.
Haha prachtig, al die NSFW afbeeldingen en fimpjes online :').
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:20:52 #15
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129903497
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:18 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Haha prachtig, al die NSFW afbeeldingen en fimpjes online :').
Zou goed mogelijk zijn, vriend van me had laatst een tablet op straat gevonden en bleek van een neger te zijn die allemaal foto's van zichzelf erop had, niet van zn leuter ofzo. Ging ie op zn Facebook door zn berichten heen bleek ie allemaal conversaties met vrouwen wanneer ze het weer gingen doen en of ze neef ook mee ging :')
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129903595
Heb het vage vermoeden dat die kennis een nieuwe telefoon zal moeten gaan kopen...
pi_129903772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:03 schreef Woods het volgende:

[..]

Ik heb de app remote geinstalleerd en ingelogged op androidlost.com

Er staat nu dit:

Waiting for phone to be registered.
Register your phone by starting the application on your phone. If you have forgot your phone at home you may remotely start the app by sending an SMS with the text 'androidlost register' to your phone. Wait a little while. Please be patient. Relogin to this page to see if it has been registered.

Maar bij SMS commands staat ook dit:

If your phone is stolen and the thief changes your sim card your account on the phone will be disabled.

En aangezien de laatste locatie van de telefoon is doorgegeven nadat de SIM kaart is geblokkeerd vermoed ik dus dat de SIM kaart er niet meer in zit... dus dan werkt deze app zeker ook niet meer?
pi_129903864
eigen schuld moest ze maar niet de slet uithangen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 17:32:05 ]
pi_129918857
Overigens, de politie doet er uiteraard niks mee. De enige tip die ze hadden was om op marktplaats naar de telefoon te zoeken.. :')

Vandaag is er ook geen locatie meer naar Google verstuurd. Dus waarschijnlijk is de SIM kaart verwijderd en/of de telefoon gereset of gewoon uitgelogd bij Google. Niks meer aan te doen dus behalve in die woonwijk langs de deuren gaan misschien...
pi_129919022
Ik mag hopen dat die telefoon was verzekerd bij de provider dan wel een huis en inbedoel maatschappij. Want dat is de enige uitkomst die nog overblijft.
pi_129919210
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:49 schreef _Water_ het volgende:
Ik mag hopen dat die telefoon was verzekerd bij de provider dan wel een huis en inbedoel maatschappij. Want dat is de enige uitkomst die nog overblijft.
Ja, ze is op vakantie in Nederland dus waarschijnlijk valt het onder de reisverzekering. Maar dat weet ik niet zeker.
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:24:12 #22
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129920872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:31 schreef vigen98 het volgende:
eigen schuld moest ze maar niet de slet uithangen
Dit is GC geen KLB of JNG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')