abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129889985
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129889996
Wat is er s_e?
Tante minthy!! O+
pi_129890028
Die slaappillen, zegt me niks, maar daarvoor hebben we wikipedia. :D
Touching from a distance ~
pi_129890030
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:43 schreef minthy het volgende:
Wat is er s_e?
Same old meuk. Relatief oke naar omstandigheden de dag doorgekomen. Maar dan komt die nacht he..

En dan is het weer mis.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129890031
Fijn om te weten? :p
pi_129890046
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:45 schreef Purplesparks het volgende:
Het is een snelwerkend inslaapmiddel waarvan ik de volgende dag niet duf ben. Ik ben er vaak blij mee, het zorgt ervoor dat ik mezelf niet een hele nacht kapotpieker ^O^
Tante minthy!! O+
pi_129890063
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Same old meuk. Relatief oke naar omstandigheden de dag doorgekomen. Maar dan komt die nacht he..

En dan is het weer mis.
Enigszins herkenbaar... Mag je slaapmiddelen blijven gebruiken nu?
Tante minthy!! O+
pi_129890069
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:45 schreef Purplesparks het volgende:
Ach, mirtazepine, diazepam, temazepam, und so weiter.

Ik gebruik alleen de pillen wanneer mijn brein heel snel naar beneden springt en er een stekker uit wil halen.

Voor de rest, is het stuiter, stuiter, dwarrel dwarrel. Wat mij betreft mag die volgende EMDR sessie nu wel komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_129890082
ff googlelen al krijg ik met deze sc vast weer een note, maar ik hou ook notes bij van de mods/admins/beheerders. :P
pi_129890089
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Enigszins herkenbaar... Mag je slaapmiddelen blijven gebruiken nu?
Die EMDR tante heeft liever van niet. En dat ik door dit proces zo 'sober' mogelijk ga.

Alleen wanneer mijn hersenpan echt een loopje met mij neemt en het dus gevaarlijk kan worden mag ik ze pakken.
pi_129890110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:48 schreef Purplesparks het volgende:
ff googlelen al krijg ik met deze sc vast weer een note, maar ik hou ook notes bij van de mods/admins/beheerders. :P
Onzin, dat weet je zelf ook wel. D&A is gedurende de nachten vaak genoeg SC.
pi_129890118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:48 schreef Purplesparks het volgende:
Van googelen naar de werking van slaapmedicatie heeft volgens mij nog niemand een note gekregen :P
Tante minthy!! O+
pi_129890140
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die EMDR tante heeft liever van niet. En dat ik door dit proces zo 'sober' mogelijk ga.

Alleen wanneer mijn hersenpan echt een loopje met mij neemt en het dus gevaarlijk kan worden mag ik ze pakken.
Dat idee had ik al, geen idee waarom.
Tante minthy!! O+
pi_129890151
Ik ben enorm levensmoe, maar zelfs daarvan niet moe genoeg om in slaap te vallen :').
pi_129890167
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onzin, dat weet je zelf ook wel. D&A is gedurende de nachten vaak genoeg SC.
Ik heb 3 notes, vermoed allemaal van jou al is dat waarschijnlijk dan niet dit topic.
pi_129890183
hallo
pi_129890187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben enorm levensmoe, maar zelfs daarvan niet moe genoeg om in slaap te vallen :').
Het is ook om moe van te worden allemaal. Maar slapen? Ho maar!
Tante minthy!! O+
pi_129890202
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat idee had ik al, geen idee waarom.
Ik begrijp het wel. Hoe scherper je bent, hoe meer je de intensiteit van je kut gevoelens kan dempen. Ik heb al zo veel pillen gebruikt dat ik daar mentaal ook wel een klappertje van heb gekregen.

De EMDR tante wil overigens dat ik volledig (na mn laatste sessie) van alle pillen afstap. Dat is al in overleg met de huisarts gegaan. Ik ben slim genoeg om dat blijkbaar met communicatieve therapie, dus gewoon babbelen, op te lossen.
pi_129890203
om een uur of 10 val je vanzelf wel in slaap.. mja dat is wel kut.. word je weer om 6 uur wakker
pi_129890209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:54 schreef arjan1212 het volgende:
hallo
Hoi!
Hoe is het met jou?
Tante minthy!! O+
pi_129890211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach, mirtazepine, diazepam, temazepam, und so weiter.

Ik gebruik alleen de pillen wanneer mijn brein heel snel naar beneden springt en er een stekker uit wil halen.

Voor de rest, is het stuiter, stuiter, dwarrel dwarrel. Wat mij betreft mag die volgende EMDR sessie nu wel komen.
Nooit van gehoord denk ik, staat los van Zopiclon?
pi_129890228
Nou best oke.. alleen slaaptijden zijn klote
pi_129890236
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:53 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik heb 3 notes, vermoed allemaal van jou al is dat waarschijnlijk dan niet dit topic.
R&P is niet mijn pakkie an, ik mod op AEX, alleen de vuige dingen hier geef ik door aan de andere lieve moderators.
pi_129890250
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel. Hoe scherper je bent, hoe meer je de intensiteit van je kut gevoelens kan dempen. Ik heb al zo veel pillen gebruikt dat ik daar mentaal ook wel een klappertje van heb gekregen.

De EMDR tante wil overigens dat ik volledig (na mn laatste sessie) van alle pillen afstap. Dat is al in overleg met de huisarts gegaan. Ik ben slim genoeg om dat blijkbaar met communicatieve therapie, dus gewoon babbelen, op te lossen.
Dat je die vaardigheid hebt daar twijfel ik niet aan. Ergens lijkt me dat best spannend, niks meer achter de hand hebben.
Tante minthy!! O+
pi_129890260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

R&P is niet mijn pakkie an, ik mod op AEX, alleen de vuige dingen hier geef ik door aan de andere lieve moderators.
Okee, dan mijn fout. Excuses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')