abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129874954
Hallo,

Ik zit met het probleem dat ik me sterk afvraag of het wel goed gaat met een maat van me.

Ik zal even kort het verhaal schetsen;

Anderhalf jaar geleden heb ik met wat vrienden paddo's gegeten. Dat was allemaal prima tot patrick (zo heet die jongen) een bad trip kreeg, hij werd helemaal gek en begon te schreeuwen en zichzelf te slaan. Toen hij later uitlegde waarom hij zo gek werd begreep ik er niks van. Hij zij dat hij wist hoe alles in elkaar zat en dat de tijd niet bestond, hij zat vast in een soort van loop in ze hoofd en alles ging maar door zonder dat je er iets tegen kan doen (Dit is maar een voorbeeld in het echt zegt hij natuurlijk meer als we het over die trip hebben).
Tot op de dag van vandaag voelt hij zich kut omdat hij nog steeds dezelfde gedachten gang heeft als toen.

2 weken geleden zat ik met hem onder het genot van een jointje wat te filosoferen over het leven. na een bepaalde opmerking van mij werd hij helemaal wit en keek me met pupillen aan alsof hij xtc op had, begon te schreeuwen en zij dat hij terug in ze trip zat. Ik ben toen met hem naar buiten gegaan. Hij sloeg wartaal uit, was bezweet en had grote pupillen.
Toen hij bij bedaren kwam zij hij me dat hij wist hoe het in elkaar zat, heel het leven had hij ontcijferd. enkele voorbeelden wat hij allemaal zij;
alles bestaat uit 1 deeltje energie dat overal tegelijk is en iedere vorm kan aanneemen die je wilt. (als een emmer zand waar een zandkasteel in zit, zandschelpen etc. als je het maar wilt zien. Het leven gaat maar door en daar kun je niks in veranderen. Als je doodgaat ga je niet echt dood want die deeltjes blijven bestaan en die energie ook. Ik weet hoe alles zit, maar als ik het vertel beland ik terug in die trip en ik wil mensen ervan weerhouden te weten hoe het zit omdat de waarhaad echt kut is. etc. etc. etc.

Het was allemaal te bizar voor woorden, maar wat mij het meeste zorgen baart is de manier waarop hij het verteld, echt alsof hij het mistery van het leven ontrafeld heeft.

Nu weet ik gewoon niet moet doen. Naar een dokter of maar gewoon laten doen?
Of misschien zijn er misschien mensen die dit herkennen?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:50:58 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129874988
MIJN vriend
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:51:41 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129875013
Klinkt een beetje als een psychose. Helemaal als het na anderhalf jaar nog aanhoudt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_129875014
Geen drugs meer aan hem geven?
Je moet zelf even je Nederlands afstoffen. 'Me vriend'?

Je kunt ook niet voor hem beslissen wat hij moet doen. Je kunt als advies geven dat hij misschien even langs zijn huisarts kan gaan maar los daarvan...
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_129875015
me vriend :')

OP niet gelezen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Forum Admin vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:52:28 #6
35723 crew  GGMM
pi_129875033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:49 schreef no-shit het volgende:
Misschien kan hij gewoon stoppen met drugs als hij er niet tegen kan.

Ideetje.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_129875060
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:51 schreef rhubarbje het volgende:
Geen drugs meer aan hem geven?
kleine kanttekening is misschien dat hij ook zwaar hooked aan de wiet is.
pi_129875072
Maar als hij er slimmer van wordt, misschien moet hij juist meer drugs gaan nemen.
  Forum Admin vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:54:11 #9
35723 crew  GGMM
pi_129875083
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:53 schreef no-shit het volgende:

[..]

kleine kanttekening is misschien dat hij ook zwaar hooked aan de wiet is.
Dan kan je weinig doen voor hem, zeker niet als je zelf ook leuk meedoet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_129875089
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:52 schreef GGMM het volgende:
Misschien kan hij gewoon stoppen met drugs als hij er niet tegen kan.

Ideetje.
paddo's zal hij nooit meer doen, maar het punt is dat hij een compleet gestoord beeld van het leven heeft en dat beinvloed hem ontzettend.
pi_129875100
Dit klinkt inderdaad als een psychose. Dat wordt niet veroorzaakt door de paddo's, maar als je er gevoelig voor bent kan paddo's wel het laatste zetje geven (triggeren). Waarschijnlijk als hij geen paddo's had gehad, was dit ook gebeurd.

Ook blowen kan psychoses triggeren. Het beste wat je kunt doen is hem vertellen dat wat hij denkt niet de waarheid is, dat hij dat zelf heeft verzonnen en hem proberen weer met beide benen op de grond te krijgen.

En naar een huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog/psychiater. Als hij daadwerkelijk problemen ondervindt in het dagelijks leven en zijn denkbeelden niet kan loslaten zijn er ook medicijnen die hem dat realiteitsbesef terug kunnen helpen krijgen.
pi_129875110
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:54 schreef no-shit het volgende:

[..]

paddo's zal hij nooit meer doen, maar het punt is dat hij een compleet gestoord beeld van het leven heeft en dat beinvloed hem ontzettend.
lees m'n post.
pi_129875128
Van paddo's en LSD is de kans groter dat je een psychose krijgt.
Maar het goede nieuws is dat dit vanzelf ook over moet gaan.

[in het geval van LSD kunnen gebruikers weken/maanden daarna random een terugval krijgen]
pi_129875157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:55 schreef Spaghetti_vreter het volgende:
Van paddo's en LSD is de kans groter dat je een psychose krijgt.
Maar het goede nieuws is dat dit vanzelf ook over moet gaan.

[in het geval van LSD kunnen gebruikers weken/maanden daarna random een terugval krijgen]
Nouja. Je krijgt het niet van de LSD/paddo's, maar het kan een sluimerende psychose wel triggeren ja. Dat wil niet zeggen dat het zonder paddo's / LSD niet gebeurd was, maar als hij er gevoelig voor is moet hij het nooit meer gebruiken en ook stoppen met blowen.
pi_129875185
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:54 schreef erikkll het volgende:
Dit klinkt inderdaad als een psychose. Dat wordt niet veroorzaakt door de paddo's, maar als je er gevoelig voor bent kan paddo's wel het laatste zetje geven (triggeren). Waarschijnlijk als hij geen paddo's had gehad, was dit ook gebeurd.

Ook blowen kan psychoses triggeren. Het beste wat je kunt doen is hem vertellen dat wat hij denkt niet de waarheid is, dat hij dat zelf heeft verzonnen en hem proberen weer met beide benen op de grond te krijgen.

En naar een huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog/psychiater. Als hij daadwerkelijk problemen ondervindt in het dagelijks leven en zijn denkbeelden niet kan loslaten zijn er ook medicijnen die hem dat realiteitsbesef terug kunnen helpen krijgen.
Dit klopt trouwens ook, er zijn genoeg mensen die nooit drugs gebruikt hebben en hier ook last van hebben.

een goed voorbeeld is de ''truman doctrine'' daarbij denk/voel je alsof alles om je heen 1 grote tv-show is en iedereen acteur is en dat alles om jouw draait etc etc
pi_129875189
quote:

Bedankt voor de reactie, maar het is niet leuk om te horen.
Heb tot nu toe maar een beetje met hem meegepraat omdat hij het kut vind als mensen hem voor gek verklaren.
pi_129875232
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:49 schreef no-shit het volgende:
Hallo,

Ik zit met het probleem dat ik me sterk afvraag of het wel goed gaat met een maat van me.

Ik zal even kort het verhaal schetsen;

Anderhalf jaar geleden heb ik met wat vrienden paddo's gegeten. Dat was allemaal prima tot patrick (zo heet die jongen) een bad trip kreeg, hij werd helemaal gek en begon te schreeuwen en zichzelf te slaan. Toen hij later uitlegde waarom hij zo gek werd begreep ik er niks van. Hij zij dat hij wist hoe alles in elkaar zat en dat de tijd niet bestond, hij zat vast in een soort van loop in ze hoofd en alles ging maar door zonder dat je er iets tegen kan doen (Dit is maar een voorbeeld in het echt zegt hij natuurlijk meer als we het over die trip hebben).
Tot op de dag van vandaag voelt hij zich kut omdat hij nog steeds dezelfde gedachten gang heeft als toen.

2 weken geleden zat ik met hem onder het genot van een jointje wat te filosoferen over het leven. na een bepaalde opmerking van mij werd hij helemaal wit en keek me met pupillen aan alsof hij xtc op had, begon te schreeuwen en zij dat hij terug in ze trip zat. Ik ben toen met hem naar buiten gegaan. Hij sloeg wartaal uit, was bezweet en had grote pupillen.
Toen hij bij bedaren kwam zij hij me dat hij wist hoe het in elkaar zat, heel het leven had hij ontcijferd. enkele voorbeelden wat hij allemaal zij;
alles bestaat uit 1 deeltje energie dat overal tegelijk is en iedere vorm kan aanneemen die je wilt. (als een emmer zand waar een zandkasteel in zit, zandschelpen etc. als je het maar wilt zien. Het leven gaat maar door en daar kun je niks in veranderen. Als je doodgaat ga je niet echt dood want die deeltjes blijven bestaan en die energie ook. Ik weet hoe alles zit, maar als ik het vertel beland ik terug in die trip en ik wil mensen ervan weerhouden te weten hoe het zit omdat de waarhaad echt kut is. etc. etc. etc.

Het was allemaal te bizar voor woorden, maar wat mij het meeste zorgen baart is de manier waarop hij het verteld, echt alsof hij het mistery van het leven ontrafeld heeft.

Of misschien zijn er misschien mensen die dit herkennen?
Eye-opener, mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn
pi_129875235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:51 schreef Abed het volgende:

OP niet gelezen.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_129875254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:54 schreef no-shit het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel gelijk. In ieder geval met dat tijd niet bestaat.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_129875295
Dit is waarom je geen drugs neemt. Aantal maanden terug was er ook al wen discussie over drugs. "Kan geen kwaad." "Is niet schadelijk.", "Maak een leuke trip.". Misschien niet schadelijk, maar je bent een oetlul als je gebruikt.

Meestal zijn het snotapen die dit soort dingen gebruiken na normaal roken om wat "nieuws" te proberen.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129875320
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:59 schreef Greyson het volgende:
Dit is waarom je geen drugs neemt. Aantal maanden terug was er ook al wen discussie over drugs. "Kan geen kwaad." "Is niet schadelijk.", "Maak een leuke trip.". Misschien niet schadelijk, maar je bent een oetlul als je gebruikt.

Meestal zijn het snotapen die dit soort dingen gebruiken na normaal roken om wat "nieuws" te proberen.
blijf jij maar lekker veilig op zolder zitten.
pi_129875330
Doorgedraaid of niet, wat hij uitkraamt zijn bestaande theorieen.

Lees je maar eens in op quantum mechanica of bekijk de documentaire 'What the beelp - Down the rabbit hole'. Zeer interessante documentaire waar je vriend het over heeft.
pi_129875366
Als hij een psychose heeft of krijgt: NIET met hem meepraten. Laat hem weten dat deze idem niet kloppen en niet waar zijn.en laat hem Hulp zoeken!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_129875374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:58 schreef truthortruth het volgende:
Misschien heeft hij wel gelijk. In ieder geval met dat tijd niet bestaat.
Ik denk dat hij alle losse eindjes van Natuurkunde en Filosofie aan elkaar heeft vastgeknoopt en daar een eigen verhaal van gemaakt heeft .
pi_129875376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:57 schreef no-shit het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie, maar het is niet leuk om te horen.
Heb tot nu toe maar een beetje met hem meegepraat omdat hij het kut vind als mensen hem voor gek verklaren.
"Hem voor gek verklaren" is niet wat je moet doen. Hij is tijdelijk de weg kwijt (een psychose kan lang duren maar gaat weer over) en je kunt hem helpen door hem voorzichtig te wijzen op de waarheid, te helpen stoppen met blowen en als hij daarvoor openstaat te laten praten met een professional.

Beginnen met zeggen dat je je zorgen maakt over hoe hij bepaalde denkbeelden heeft, waarvan jij weet dat ze niet kloppen en hem daarop wijzen is een goed begin om ervoor te zorgen dat zijn geloof in zijn denkbeelden niet verder versterkt worden. Waarschijnlijk wéét hij rationeel gezien ook wel dat zijn denkbeelden niet overeenstemmen met wat andere mensen vinden maar vindt hij dat hij zélf op dit idee is gekomen en dat het volstrekt logisch is. Het is daarom voor hem moeilijk te accepteren dat het niet klopt.
pi_129875395
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:00 schreef Spaghetti_vreter het volgende:

[..]

blijf jij maar lekker veilig op zolder zitten.
Een oetlulletje zeker :).
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129875442
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:02 schreef Greyson het volgende:

[..]

Een oetlulletje zeker :).
veel plezier met drugsgebruikers bashen
pi_129875469
Nu pas beseffen dat drugs de samenstelling, groei en functies van je hersenen permanent kunnen veranderen. :')
pi_129875470

Patrick?
pi_129875494
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:51 schreef Abed het volgende:

OP niet gelezen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:06:03 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129875553
Hij heeft gelijk. Srs. Maar daar heeft hij niet zoveel aan als hij het niet trekt.

Ik stuur je een DM.
pi_129875565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Doorgedraaid of niet, wat hij uitkraamt zijn bestaande theorieen.

Lees je maar eens in op quantum mechanica of bekijk de documentaire 'What the beelp - Down the rabbit hole'. Zeer interessante documentaire waar je vriend het over heeft.
Dat weet ik, veel komt van through the wormhole. maar dat maakt het moeilijk om zijn theorie te ontkrachten.
pi_129875623
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:08:35 #34
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129875627
Ow, en laat hem van alle drugs afblijven. Grote kans dat hij met alles wat hij doet terugschiet in die trip.
pi_129875637
Anderhalf jaar geleden al zoiets meegemaakt en dan nog door gaan met die tering zooi. Dan moet je echt je schedel laten lichten, jullie sporen niet.Weer zo'n geval waarvan de ouders nooit kinderen hadden mogen krijgen. Niet geschikt om kinderen op te voeden. Wees blij dat je geen kind van mij bent.
pi_129875673
Het kunnen bestaande theorieen zijn maar met alle respect: hij is geen wetenschapper, hij weet niet hoe de wereld precies in elkaar zit en geen enkele wetenschapper weet dat op dit moment wel. Als hij denkt dat hij wél precies weet hoe alles in elkaar zit is dat een deel van de fantasiewereld waarin mensen met een psychose leven.
pi_129875711
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:08 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Anderhalf jaar geleden al zoiets meegemaakt en dan nog door gaan met die tering zooi. Dan moet je echt je schedel laten lichten, jullie sporen niet.Weer zo'n geval waarvan de ouders nooit kinderen hadden mogen krijgen. Niet geschikt om kinderen op te voeden. Wees blij dat je geen kind van mij bent.
Doe even een klein beetje normaal. De TS kan er niets aan doen dat zijn/haar vriend kampt met een verslaving aan wiet en probeert hem juist te helpen.
pi_129875714
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:08 schreef Snakey het volgende:
Ow, en laat hem van alle drugs afblijven. Grote kans dat hij met alles wat hij doet terugschiet in die trip.
Dat heb ik hem ook gezegd, het probleem is dat hij bang is zonder zijn blowtje helemaal de weg kwijt te raken.
pi_129875734
quote:
:')
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_129875750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:10 schreef erikkll het volgende:

[..]

Doe even een klein beetje normaal. De TS kan er niets aan doen dat zijn/haar vriend kampt met een verslaving aan wiet en probeert hem juist te helpen.
TS gebruikt zelf ook
pi_129875766
Nou als het echt een psychose is, dan zou ik mijn woorden wel met veel voorzorg kiezen, goed nadenken over of wat je zegt hem niet tegen het verkeerde been stoot. Mensen die in een psychose zitten zijn zo heilig overtuigd van hun eigen waarheid, dat het veel weerstand kan opleveren als iemand die waarheid probeert 'kapot' te maken.

Denk dus goed na over je rol, want je bent nog altijd zijn vriend en niet zijn hulpverlener. Niet proberen taken uit te voeren die eigenlijk niet aan jou besteed zijn. Zorg dat hij na gaat denken over hulp.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:12:52 #42
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129875797
afspraak maken met psycholoog
begeleidingstraject opstellen
zijn ervaring niet ontkennen, en wees een maat !

het is zo, als je met drugs experiementeerd, er zich een gedachtegang kan opdringen, die men als waarheid beschouwd, en dit noemt een psychose.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_129875932
*FLASHBACK!*
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:17:55 #44
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129875933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:10 schreef no-shit het volgende:

[..]

Dat heb ik hem ook gezegd, het probleem is dat hij bang is zonder zijn blowtje helemaal de weg kwijt te raken.
klinkt als een trauma
en zijn jointje brengt hem tot rust

hulp zoeken, check de psychologen in de regio, maak een keus, en ga op consult.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_129875963
Schizofrenie?
pi_129875982
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:11 schreef Chowi het volgende:
Nou als het echt een psychose is, dan zou ik mijn woorden wel met veel voorzorg kiezen, goed nadenken over of wat je zegt hem niet tegen het verkeerde been stoot. Mensen die in een psychose zitten zijn zo heilig overtuigd van hun eigen waarheid, dat het veel weerstand kan opleveren als iemand die waarheid probeert 'kapot' te maken.

Denk dus goed na over je rol, want je bent nog altijd zijn vriend en niet zijn hulpverlener. Niet proberen taken uit te voeren die eigenlijk niet aan jou besteed zijn. Zorg dat hij na gaat denken over hulp.
Goede post, hier kan ik wat mee
pi_129876063
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:19 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Schizofrenie?
Nee joh, gewoon een beetje verstoord wereldbeeld. Stoppen met schmoken en andere drugs inclusief alcohol. In ieder geval tot ie het weer op een rijtje heeft. Het gevoel het allemaal te snappen is heel normaal bij paddo's. Dat je het verschil tussen realiteit en trip gedachtes niet meer van elkaar kan onderscheiden niet. Veel blowen helpt hier sowieso niet bij natuurlijk want het lijkt er op of ie aanleg heeft voor psychoses. De vraag is of hij nu overtuigd kan worden om alles te laten staan.
pi_129876134
Wat hij zegt komt overeen met dit
De waarheid is niet kut, het leven kan soms een beetje hinderend zijn als je gezien hebt hoe het zit, (omdat je denk ik ,snapt dat je veel meer kan dan hoe de mens op dit moment leeft).
Misschien is het goed om een tijdje in een rustige omgeving te leven in de natuur, even down to earth komen.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_129876151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:50 schreef Luxuria het volgende:
MIJN vriend
Wat is er met je vriend?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:26:49 #50
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129876193
hij heeft wel gelijk, maar hij is gewoon gek
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:27:29 #51
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_129876212
quote:
Ik weet niet hoe TS erover denkt, maar ik ben in ieder geval heel blij dat ik geen kind van jou ben. :Y
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:27:42 #52
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129876218
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:22 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon een beetje verstoord wereldbeeld. Stoppen met schmoken en andere drugs inclusief alcohol. In ieder geval tot ie het weer op een rijtje heeft. Het gevoel het allemaal te snappen is heel normaal bij paddo's. Dat je het verschil tussen realiteit en trip gedachtes niet meer van elkaar kan onderscheiden niet. Veel blowen helpt hier sowieso niet bij natuurlijk want het lijkt er op of ie aanleg heeft voor psychoses. De vraag is of hij nu overtuigd kan worden om alles te laten staan.
vriend moet gewoon even naar de doc en van dopamine afblijven
pi_129876304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Doc kan geen kwaad inderdaad. 'Van de dopamine afblijven' is een nogal loze kreet.
pi_129876330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:27 schreef Life2.0 het volgende:
Snap die gedachten heel goed en zo denk ik er ook over. Maar hij haalt daar ze plezier uit, ik ben bang dat als hij stopt met alcohol en wiet hij van de regen in de drup raakt. Nog buiten het feit om dat het me niet zal lukken hem te overtuigen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:31:41 #55
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129876406
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:11 schreef Chowi het volgende:

alsof hij ts gaat vermoorden en oplost in zoutzuur :')
pi_129876425
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:24 schreef Fusions het volgende:
Wat hij zegt komt overeen met dit
De waarheid is niet kut, het leven kan soms een beetje hinderend zijn als je gezien hebt hoe het zit, (omdat je denk ik ,snapt dat je veel meer kan dan hoe de mens op dit moment leeft).
Misschien is het goed om een tijdje in een rustige omgeving te leven in de natuur, even down to earth komen.
Wat is dat voor een onzin. Als die spreker 6 was ofzo zou ik het geniaal vinden, maar met zn 40+ faalt hij echt hard.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:33:53 #57
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129876475
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:29 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Doc kan geen kwaad inderdaad. 'Van de dopamine afblijven' is een nogal loze kreet.
loze kreet? het zal de voornaamste oorzaak van de problemen zijn, voor mij part gaat ie hasj roken om zo toch te blowen, maar wiet blijven roken (helemaal paddo's or xtc) is niet verstandig

alcohol is per definitie gewoon troep..
pi_129876494
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

alsof hij ts gaat vermoorden en oplost in zoutzuur :')
:'). Jij begrijpt er duidelijk weinig van.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_129876532
Hij is erachter dat de wereld uit atomen bestaat? Goh wat een slimmerd. Moet je daarom doordraaien.
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:36:01 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129876589
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:34 schreef Chowi het volgende:

[..]

:'). Jij begrijpt er duidelijk weinig van.
nee klopt, de enige ervaring met gekkies bestaat uit geen 50 cent geven aan daklozen
pi_129876625
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

loze kreet? het zal de voornaamste oorzaak van de problemen zijn, voor mij part gaat ie hasj roken om zo toch te blowen, maar wiet blijven roken (helemaal paddo's or xtc) is niet verstandig

waarom wel hasj dan?
pi_129876669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Loze kreet ja. 'Van de dopamine afblijven' slaat nergens op. Wat je bedoelde te zeggen is wel verstandig.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:39:46 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129876782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:36 schreef no-shit het volgende:

[..]

waarom wel hasj dan?
door de verhoudingen van thc tot cbd en cbn, zelfs het roken van sativa dominate hasj is minder schadelijk door pychos dan indica dominate wiet, bijgevolg van het verbod :N
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:40:33 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129876824
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:37 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Loze kreet ja. 'Van de dopamine afblijven' slaat nergens op. Wat je bedoelde te zeggen is wel verstandig.
ja en alcoholisten moeten niet van de drank afblijven, ze moeten gewoon niet drinken

:') !
pi_129876938
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

door de verhoudingen van thc tot cbd en cbn, zelfs het roken van sativa dominate hasj is minder schadelijk door pychos dan indica dominate wiet, bijgevolg van het verbod :N
Okey dan, tijd om hasj te gaan roken dus.
pi_129876947
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja en alcoholisten moeten niet van de drank afblijven, ze moeten gewoon niet drinken

:') !
Je hebt zo te lezen geen idee wat dopamine is/doet.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:44:18 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129877015
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:42 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Je hebt zo te lezen geen idee wat dopamine is/doet.
nee klopt, ik schijf altijd wat moeilijke termen op en dan maak ik er een mooi verhaal van en geef dat advies aan gekke mensen _O_
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:44:42 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129877046
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:42 schreef no-shit het volgende:

[..]

Okey dan, tijd om hasj te gaan roken dus.
ja beter helemaal niet he..
pi_129877364
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja beter helemaal niet he..
Nee, snap ik

Bedankt voor de hulp ^O^
pi_129877554
Nja, de een flipt, de ander geniet ervan...

Drugs zijn duidelijk niet zo geschikt voor jouw maat. Stoppen met alles dus... en als de gedachten/stress blijft terugkomen maar eens met de dokter praten.

Een apniekaanval met wiet komt vaker voor, en ver weg gaan met hallucinogenen ook... als je het zelf maar eng genoeg vind kan het goed mis gaan.

Wat iedereen hier roept over psychoses hoeft echt niet zo te zijn. TS hoort geen stemmen of heeft geen wanen, maar heeft in een trip iets meegemaakt en dat laat hem niet los.. Het kan best een sluimerende geestesziekte zijn die aan de oppervlakte komt. Maar ook gewoon een heftige ervaring die niet goed valt.

Mijn ervaringen met drugs zijn onder andere dat je van dit soort momenten veel kan leren over jezelf en hoe je hersenen werken, maar als je bang wordt dan is het shit...
Whatever...
pi_129877875
Dit verhaal komt bij bekend voor, ook een Patrick :p...

Nooit meer blowen is misschien al een goede stap.
pi_129877910
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:06 schreef no-shit het volgende:

[..]

Dat weet ik, veel komt van through the wormhole. maar dat maakt het moeilijk om zijn theorie te ontkrachten.
Want het is niet waar?

Dat ga je nooit kunnen ontkrachten hoor.
pi_129878128
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:51 schreef rhubarbje het volgende:

Je moet zelf even je Nederlands afstoffen. 'Me vriend'?

Frappant, net voor dit bericht gebruik je dus wel interpunctie. :')

Ts, probeer hem er toch van te overtuigen dat het voorlopig beter is niet te blowen of te drinken. Als hij daardoor terugschiet in die trip heeft ie het er vast wel voor over een tijdje nuchter te zijn. Ik heb wel eens flashbacks gehad naar een acid-trip, lang niet zo ernstig hoor, enkel visueel, maar dat trok na een tijdje nuchter te zijn geweest toch weg. Zijn geest moet even aansterken. Zelfs al ziet hij het als 'de waarheid', als hij niet met die waarheid kan leven, moet ie zich weer even nestelen in de realiteit waar de meerderheid van de mensen in leeft en juist niet die zogenaamde alwetendheid opzoeken. Zelfs een klein beetje drugs kan hem al doen wankelen blijkbaar. Als ie zo doorgaat, blijft ie straks in een psychose. Dat kan zijn leven verpesten.

Misschien kan jij of je vriend eens gaan praten met iemand van Kentron of een ander instituut voor verslavingszorg. Een huisarts heeft niet zoveel ervaring met mensen die in een trip 'blijven hangen'. Hij moet er enkel heen gaan als ie zich goed genoeg voelt denk ik, niet als ie warrig is. Dan kan ie ondersteuning krijgen om van de alcohol en wiet af te blijven, eventueel met ondersteuning van iets licht kalmerends voor zijn moeilijke momenten.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:16:34 #74
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_129878471
Zo te horen hield hij er zich al mee bezig voor the bad trip. Hoe zit het in z'n dagelijks leven? Heeft hij een vriend waarmee hij deze theorieën delen kan? Want ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je zelf in je eentje in de wereld vd natuurkunde/filosofie theorieën zit...en je geraakt daar wat dieper in. Dit alles nogal een shock ( er zijn hier sommigen die dT vast kunnen beamen) kan zijn. Mijn vriendje en ik hadden dat ook .. Alleen wij hadden elkaar om het mee te delen. Zonder raar aangekeken te worden.

Sommige zaken ..theorieën kunnen zo shockerend zijn, dan zou het een ramp zijn als je het niet kan delen.
Wie weet zorgden deze trips dat hij eindelijk zei wat hij al die tijd al wist/dacht maar opgepot had uit angst af te gaan.

In dat geval kan ik mij voorstellen dat het op dat moment op die manier eruit komt (inclusief opgepotte shockgevoelens).
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_129878733
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:08 schreef cerebella het volgende:
Zijn geest moet even aansterken.
Dat denk ik ook, maar vraag me af of dat gebeurd als hij niet ze blowtje heeft. het gaat me sowiso niet lukken om hem naar Kentron te sturen dat doet zal hij nooit doen hoe slecht het ook met hem gaat.
pi_129878787
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:16 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Heeft hij een vriend waarmee hij deze theorieën delen kan?
Die heeft hij, hij kan goed met ze vriendin praten en met een aantal vrienden ook maar die kunnen hem ook niet helpen.
pi_129879255
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:23 schreef no-shit het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar vraag me af of dat gebeurd als hij niet ze blowtje heeft. het gaat me sowiso niet lukken om hem naar Kentron te sturen dat doet zal hij nooit doen hoe slecht het ook met hem gaat.
Stoppen met blowen kan de eerste dagen of weken erg moeilijk zijn, maar dat ebt snel weg en het helpt wel dingen in een ander perspectief te zien! Het geeft je ook energie om weer andere dingen te gaan ondernemen, maar daar zal ie wel hulp bij nodig hebben. Van vrienden of professioneel. Als hij geen professionele hulp wil, zouden zijn vriendin, jij en andere vrienden hem daarbij heel goed kunnen bijstaan.

Zitten nadenken en piekeren, met alleen een focus op de negatieve of ongrijpbare dingen, kan hem uiteindelijk slopen. Hij zal toch even iets heel anders moeten gaan doen. Sporten, een hobby, leuke uitstapjes, reisjes, anything. Zodat hij zich herinnert dat het leven niet enkel begrepen hoeft te worden (dat doen de meeste mensen niet), maar vooral gelééfd. Bij voorkeur zonder drugs en drank, maar als ie per se wil blowen, dan een licht buitenwietje voor het slapen bijvoorbeeld. Hij hoeft niet geheel te stoppen met filosoferen, maar als hij enkel daarmee bezig blijft, wordt het een steeds grotere warboel in zijn hoofd.

Dus neem hem mee erop uit, als ie dat wil. Mooie dingen beleven.

Wat iemand hierboven al zei, misschien kan hij schei-/natuurkunde gaan bestuderen? Er op een rationele en grijpbare manier mee bezig zijn?
pi_129880057
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:36 schreef cerebella het volgende:

Dus neem hem mee erop uit, als ie dat wil. Mooie dingen beleven.

Dat doen we ook wel maar het is vooral tijdens het werk dat hij de tijd heeft na te denken en als we bijvoorbeeld uit gaan beseft hij alsnog alles en heeft hij nogal moeite mee te gaan in het moment.
Maar bedankt voor de tips :)
pi_129880860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:57 schreef no-shit het volgende:

[..]

Dat doen we ook wel maar het is vooral tijdens het werk dat hij de tijd heeft na te denken en als we bijvoorbeeld uit gaan beseft hij alsnog alles en heeft hij nogal moeite mee te gaan in het moment.
Maar bedankt voor de tips :)
Hij wil geen professionele hulp, hij wil niet stoppen met blowen, hij wil echter wel dat er wat verandert.

Misschien kun je hem het volgende zeggen:

Het toppunt van stommiteit is steeds hetzelfde blijven doen en andere resultaten verwachten.
pi_129883279
quote:

Sterke post. Helemaal waar. Blowen heeft nagenoeg geen (blijvende) schadelijke gevolgen, maar voor psychosegevoelige mensen is blowen zeer af te raden. Voor 99,9% dat dit verhaal van Erikll exact de waarheid is TS. Had het altijd al in hem, paddo's triggerde het, blowen "onderhoudt" het. Flashbacks komen in werkelijkheid zelden tot nooit voor. Vaak zijn het smoezen van gebruikers als ze stiekem weer hebben gebruikt of dit idd.
Enige correctie/aanvulling op bovenstaand verhaal is dat de psychiater en niet de psycholoog jouw vriend aan de juiste medicatie kan helpen.
Luister, het is noodzaak dat hij dat doet en dat hij stopt met blowen. Doet hij één van de 2 dingen niet gaat het geheid een keer fout. Als hij weer raar doet zorg dat je bijvoorbeeld als dat niet opvalt het messenblok wegstopt e.d. Wil je niet bang maken, maar ken meerdere voorbeelden. Als je vriend geen psych opzoekt en niet stopt met blowen gaat hij 100% weer een keer helemaal fout.

Succes meid! Is niet makkelijk om mee om te gaan. Wel top dat je bij hem blijft om hem hierin te helpen en niet de weg van de minste weerstand neemt ^O^
pi_129883304
Sorry niet verder gelezen dan post Erikkll.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:38:52 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129883455
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:17 schreef cerebella het volgende:

[..]

Het toppunt van stommiteit is steeds hetzelfde blijven doen en andere resultaten verwachten.
Nee dat is specialisatie :D
pi_129883492
quote:
Nee respect voor TS dat ze niet meteen de handdoek gooit en de benen neemt maar haar vriend hieruit probeert te helpen. Niks dan lof.

Hij moet zich wél laten helpen. Echt hoor TS, dat MOET. En TS moet aan haar eigen veiligheid denken.

Er zijn trouwens ook pilletjes om psychoses vrijwel direct de kop indrukken. O.a. ik geloof dipiperon.

TS PM'en staat vrij. Ik heb van nabij nogal wat gezien bij exact vergelijkbare gevallen waar ik niet op het open net over wil praten.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:40:36 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129883542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:34 schreef Simpel-Zat het volgende:
Flashbacks komen in werkelijkheid zelden tot nooit voor.
gast wat :') :|W
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:41:31 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129883586
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:34 schreef Simpel-Zat het volgende:
Als hij weer raar doet zorg dat je bijvoorbeeld als dat niet opvalt het messenblok wegstopt
oooookay :?

zullen we vriend van ts gewoon niet preventief doodschieten, gewoon, voor de zekerheid?
pi_129883653
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

gast wat :') :|W
Nee, niet in de mate waarin de vriend van TS het heeft. Wat iemand anders hier beschreef met wat vage visuals na LSD gebruik kan wel. Het kán ook wel, maar komt zelden voor in de zin van ook het herbeleven van het gevoel (dat alles door denken te hebben hoort echt bij een paddotrip). Het wordt vaak als smoes gebruikt, net als "iemand zal wel iets in mijn drankje hebben gedaan".
pi_129883688
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

oooookay :?

zullen we vriend van ts gewoon niet preventief doodschieten, gewoon, voor de zekerheid?
Jij hebt nog nooit een psychose gehad of van gezien?
pi_129883696
Ja, dat is hij.

Eerst kaalplukken zover het kan en dan dumpen die hap.

Ps: je op boeide me niet ;)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:46:42 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129883803
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:43 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit een psychose gehad of van gezien?
Jij bent bang voor messen?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:47:40 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129883840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:43 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Nee, niet in de mate waarin de vriend van TS het heeft. Wat iemand anders hier beschreef met wat vage visuals na LSD gebruik kan wel. Het kán ook wel, maar komt zelden voor in de zin van ook het herbeleven van het gevoel (dat alles door denken te hebben hoort echt bij een paddotrip). Het wordt vaak als smoes gebruikt, net als "iemand zal wel iets in mijn drankje hebben gedaan".
ja ja ja ja

je lult gewoon, als je beweert dat het zo zelfzaam is sta je compleet buiten de realiteit.
pi_129883862
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij bent bang voor messen?
Wel in de handen van iemand die een psychose heeft. Ja ;)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:48:54 #92
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_129883885
Woont patrick soms in de buurt van Amsterdam..
Hmm..
Haha gay!
pi_129884056
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:47 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja ja ja ja

je lult gewoon, als je beweert dat het zo zelfzaam is sta je compleet buiten de realiteit.
"Je beleeft het dan als het ware weer een beetje. Die beleving is uiteraard veel en veel zwakker en zuiver psychisch."

http://www.jellinek.nl/vr(...)s-krijgen-van-drugs/

Bewijs voor stelling 1.

Flashback

Een enkele keer kan een flashback optreden. Bij een flashback wordt een gedeelte van de trip opnieuw beleefd. Het gebruik van cannabis, het komen in situaties die herinneren aan eerder gebruik of vermoeidheid kunnen een flashback veroorzaken. Ze komen overigens bij paddo’s zelden voor.

http://www.jellinek.nl/vr(...)-paddos-of-truffels/

En bewijs stelling 2.

Je snapt er geen reet van of je kunt niet tegen drugs? Wat is het?
pi_129884133
Voor de duidelijkheid, ik ben een gast en het gaat om een vriend, niet me vriend.

Als hij zegt dat hij de trip opnieuw beleeft denk ik dat hij bedoeld dat hij op dezelfde manier denkt als toen en het zelfde gevoel heeft.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:58:52 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129884273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:55 schreef no-shit het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ben een gast en het gaat om een vriend, niet me vriend.

Als hij zegt dat hij de trip opnieuw beleeft denk ik dat hij bedoeld dat hij op dezelfde manier denkt als toen en het zelfde gevoel heeft.
maar wat hij denkt is niet vreemd..

en wat hij voelt, weten wij niet, ik voel mij ook compleet anders als ik in alle rust bepaalde stukken muziek luister...
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:59:01 #96
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_129884279
Oh my Gosh,
w/
Haha gay!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:00:01 #97
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129884321
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:58 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Kom dan kksukkel. Ik puis in je moeders op kut bitch
/internethoolie

Wist overigens niet dat dit topic in onzin stond?
ben je nu boos omdat je bang bent voor de grote boze wereld, zit je nu met een rood aangelopen kop en trillende vingertjes verzonnen woorden te typen? :?
pi_129884407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:55 schreef no-shit het volgende:

Sorry, overheen gelezen :P

Maar een trip herbeleven en opnieuw de waanideëen krijgen die hij toen had komt eigenlijk nooit voor en is serieuze shit. Die maat van je moet snel naar een psychiater iig.
pi_129884423
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:58 schreef Life2.0 het volgende:
maar wat hij denkt is niet vreemd..

en wat hij voelt, weten wij niet, ik voel mij ook compleet anders als ik in alle rust bepaalde stukken muziek luister...
Ik zou anders ook niet weten wat hij bedoeld dat hij terug in die trip komt want het kutte was juist het idee dat hij wist hoe het ''echt'' zat.
pi_129884627
komt door de drugs van paddo's word je helemaal gek blijf maar van die troep af !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')