abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:39:01 #1
409302 VastKruiz
heb medegedogen
pi_129869673
Ik had een tijdje geleden fokking problemen met mijn gebit door dat ik gestopt was met fluoride houdende paste te poetsen. Een kies brak gewoon af, en ik moet belachelijk veel opgelapt worden. Toen ging ik maar weer met fluoride poetsen, ondaks dat ik steeds hoor dat dat best wel giftig en slecht is. Maar toen kwam ik er achter dat veel mensen met baking soda poetsen - (zuiveringszoud) en dit ben ik gaan proberen. Het werkt GOED! Mijn tanden zijn gladder en witter dan ze in jaren geweest zijn.

Een van de mensen die me dit aan hadden geraden die zeggen ook dat je gedestilleerd water moet drinken om de gifstoffen uit je lichaam te verdrijven. Nou ja, hij is een Yankee dus zijn leidingwater is geen zuiver duinwater zoals we hier in Amsterdam (schijnen te ) hebben, maar ik dacht het misschien toch maar te proberen omdat de bakingsoda tip zo goed werkt.

Heeft iemand ervaring met gedestilleerd water drinken, waar je het kan krijgen en of het niet stiekum toch een slecht idee is?
Abobo Klap Geleerd?
pi_129869711
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:39 schreef VastKruiz het volgende:
Ik had een tijdje geleden fokking problemen met mijn gebit door dat ik gestopt was met fluoride houdende paste te poetsen. Een kies brak gewoon af, en ik moet belachelijk veel opgelapt worden. Toen ging ik maar weer met fluoride poetsen, ondaks dat ik steeds hoor dat dat best wel giftig en slecht is. Maar toen kwam ik er achter dat veel mensen met baking soda poetsen - (zuiveringszoud) en dit ben ik gaan proberen. Het werkt GOED! Mijn tanden zijn gladder en witter dan ze in jaren geweest zijn.

Een van de mensen die me dit aan hadden geraden die zeggen ook dat je gedestilleerd water moet drinken om de gifstoffen uit je lichaam te verdrijven. Nou ja, hij is een Yankee dus zijn leidingwater is geen zuiver duinwater zoals we hier in Amsterdam (schijnen te ) hebben, maar ik dacht het misschien toch maar te proberen omdat de bakingsoda tip zo goed werkt.

Heeft iemand ervaring met gedestilleerd water drinken, waar je het kan krijgen en of het niet stiekum toch een slecht idee is?
volgens mij zijn ze gladder en witter omdat je er een bovenlaag (die heel zinvol is) af schuurt :?
maar goed, ik ben geen expert
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_129869724
De enige keer wanneer ik gedestilleerd water dronk zat het in de GHB.
pi_129869733
zuiveringszoud ja? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:41:22 #5
22592 crew  Ole
pi_129869751
Zelf water koken, heb je gedistilleerd water. Of het werkt weet ik niet. Is mij weleens verteld door een masseur.
( was waardeloze massage trouwens)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:41:57 #6
22592 crew  Ole
pi_129869777
Of kopen bij drogist
pi_129869869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:41 schreef Ole het volgende:
Zelf water koken, heb je gedistilleerd water. Of het werkt weet ik niet. Is mij weleens verteld door een masseur.
( was waardeloze massage trouwens)
Volgens mij is het gedestilleerde water juist het stoom dat je opvangt bij het koken. Het gekookte water dat niet verdampt is, noem je geen gedestilleerd water.
pi_129869872
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:41 schreef Ole het volgende:
Zelf water koken, heb je gedistilleerd water.
Ow ja joh?
vosss is de naam,
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:46:23 #9
22592 crew  Ole
pi_129869917
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow ja joh?
Niet :@ ?
pi_129869943
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:46 schreef Ole het volgende:

[..]

Nee :D
pi_129869963
met soda je tandenpoetsen.. volgens mij is dat vragen om problemen, je schuurt gewoon een stuk van je tanden af dan denk ik...
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:48:17 #12
22592 crew  Ole
pi_129869967
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:45 schreef thenxero het volgende:

[..]

Volgens mij is het gedestilleerde water juist het stoom dat je opvangt bij het koken. Het gekookte water dat niet verdampt is, noem je geen gedestilleerd water.
Ik zei toch dat ze waardeloos was.. Ze zei dat gekookt water zou helpen de afvalstoffen af te voeren..
pi_129869985
Gedestilleerd water kost bij het Kruidvat iets van 60 cent. Baking soda bij de Toko anderhalf euro ofzo.
pi_129869994
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:46 schreef Ole het volgende:

[..]

Gevalletje wel de melk horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt. Of hoe ging dat spreek woord ook al weer? :)
vosss is de naam,
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:49:41 #15
22592 crew  Ole
pi_129870008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:48 schreef mschol het volgende:
met soda je tandenpoetsen.. volgens mij is dat vragen om problemen, je schuurt gewoon een stuk van je tanden af dan denk ik...
En dat omdat TS ergens gehoord heeft dat fluoride slecht is. Nu ligt zijn gebit in puin .
pi_129870017
Hier meer tips gebruik baking soda: http://www.baking-soda.nl/baking_soda_nl_gezondheid.html
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:50:12 #17
22592 crew  Ole
pi_129870025
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Gevalletje wel de melk horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt. Of hoe ging dat spreek woord ook al weer? :)
Zoiets :)
pi_129870029
Gedestilleerd water drinken is bijzonder slecht voor je omdat er geen mineralen in zitten. Door middel van osmose onttrekt gedestilleerd water dat uit je lichaam.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:50:51 #19
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_129870046
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:39 schreef VastKruiz het volgende:
Een van de mensen die me dit aan hadden geraden die zeggen ook dat je gedestilleerd water moet drinken om de gifstoffen uit je lichaam te verdrijven.
Dat klinkt erg ongefundeerd. Die 'gifstoffen' worden sowieso door je nieren afgevoerd en die maken er niet zo'n punt van als er in het drinkwater een kleine hoeveelheid stoffen zitten die ze gelijk weer weg moeten spoelen.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_129870054
Water een paar dagen laten staan dan wordt het vanzelf gedestilleerd
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:52:15 #21
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_129870086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:45 schreef thenxero het volgende:

[..]

:Y
Niet aan te raden om enkel demiwater te drinken trouwens, de zouten en mineralen uit water heb je nodig.
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:52:20 #22
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_129870090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:50 schreef erikkll het volgende:
Gedestilleerd water drinken is bijzonder slecht voor je omdat er geen mineralen in zitten. Door middel van osmose onttrekt gedestilleerd water dat uit je lichaam.
Wikipedia zegt daar het volgende over:
quote:
Er wordt vaak beweerd dat het drinken van gedemineraliseerd of gedestilleerd water erg gevaarlijk is, omdat het de lichaamseigen osmotische processen zou aantasten. In zijn algemeenheid is dat niet waar
In hoeverre dat waar is ga ik niet controleren :P
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:53:12 #23
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129870121
quote:
Dat. Je tanden poetsen met baking soda lijkt me ook niet geweldig. Ik heb het voor gewone soda eens opgezocht en dat was iig slecht voor de tanden.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129870123

Ik gebruik zelf deze. Fijne tandpasta :) Weet alleen niet of dat in NL te krijgen is.
Ja doei.
pi_129870200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:50 schreef Mylene het volgende:
Hier meer tips gebruik baking soda: http://www.baking-soda.nl/baking_soda_nl_gezondheid.html
quote:
Maximaal 2 maal in de week gebruiken vanwege het schurend effect. Teveel poetsen kan zo het glazuur beschadigen, en donkere en zwakke plekken op de tanden veroorzaken. Wees zeer voorzichtig.
juist... slecht voor je tanden dus..
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:56:17 #26
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129870219
een tandpasta met een arm met een hamer als logo :X
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_129870225
quote:
Gebruik deze methode niet te vaak, het glazuur van de tanden kan er door beschadigen. Dit komt omdat baking soda licht schurend is. Maximaal 2 maal per week gebruiken.
Baking soda lost de lijm van beugels op. Gebruik het dus niet als u een beugel draagt.
Poets niet te hard, hierdoor kan het glazuur beschadigen.
Poetsen met baking soda is volledig op eigen risico. Vertrouw je het niet, koop dan gewoon de speciale tandpasta’s in de winkel. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt werkt, het bespaart mij ook veel geld.
Via de link van Mylene
Terug van weggeweest!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:03:44 #28
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_129870410
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:52 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Wikipedia zegt daar het volgende over:

[..]

In hoeverre dat waar is ga ik niet controleren :P
In het eten dat in je maag zit zullen nog wel genoeg zouten zitten om de osmotische druk te verlagen.
Je zult wel eerder watervergiftiging krijgen, maar dan zul je nog steeds een flinke hoeveelheid moeten drinken en niets moeten eten
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:09:39 #29
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_129870545
Mijn god wat een onzin in sommige posts hierboven :')
1. Gedestilleerd / gedemineraliseerd water is niet goed voor je, het is in adequate hoeveelheden zelfs potentieel dodelijk omdat het essentiële mineralen en andere voedingsstoffen aan het lichaam ontrekt, waardoor je o.a. in coma kunt raken. Bij normaal drinkwater loop je afhankelijk van veel factoren bij de laedens en in de omgeving al bij 12 tot 20 liter tegen watervergiftiging aan. Kun je nagaan hoeveel sneller dat is met water zonder mineralen.
2. Baking soda gebruiken om je tanden schoon te maken is net zoiets als betonreiniger op een lichtmetalen velg spuiten: korte termijn ogenschijnlijk een goed effect, maar je schuurt niet alleen je glazuur ermee weg maar ook je tandemaille zelf m.a.g. gaatjes / tandrot / cosmetisch verkloot op lange termijn. Dus begin maar vast een mooi kunstgebitje uit te zoeken als je dit toch blijft doen. Anders dan haaien moeten mensen het levenslang doen met dezelfde tweede set tanden.

Maar doe het vooral. Altijd lekker om de inkomstengarantie van mijzelf en mijn beroepsgenoten nogmaals bevestigd te zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 09-08-2013 19:28:36 ]
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:34:53 #30
409302 VastKruiz
heb medegedogen
pi_129871220
Ehm.... okay bedankt. Ik ga nog een check ronde doen. Altijd voorzichtig zijn met dit soort dingen natuurlijk.

dr. dunno: jamaar, dat juist de bedoeling, om ongewenste mineralen en gifstoffen te onttrekken aan het lichaam. Het ongewenste hecht zich aan het gedestilleerd water.

Hoezo zou je er van in coma raken?
Abobo Klap Geleerd?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:36:37 #31
22592 crew  Ole
pi_129871259
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 17:34 schreef VastKruiz het volgende:
Ehm.... okay bedankt. Ik ga nog een check ronde doen. Altijd voorzichtig zijn met dit soort dingen natuurlijk.

dr. dunno: jamaar, dat juist de bedoeling, om ongewenste mineralen en gifstoffen te onttrekken aan het lichaam. Het ongewenste hecht zich aan het gedestilleerd water.

Omdat de mineralen die je juist nodig hebt ook hechten aan het gedestilleerde water?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:50:33 #32
409302 VastKruiz
heb medegedogen
pi_129871610
Ja okee. Damn.
Abobo Klap Geleerd?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:53:35 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129871673
Over wat voor ongewenste mineralen en gifstoffen gaat het ?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:19:58 #34
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_129873950
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 17:34 schreef VastKruiz het volgende:

Onzin. Al wat ongewenst is wordt al door de lever en nieren geklaard. Wat je uitpiest is al schoon genoeg om zelf te drinken als het zou moeten. En stoffen 'hechten' zich niet aan water, maar vermengen erin.

Hoe dan ook moet je niet 'natuurgenezers', 'holisten' en andere kwakzalvers geloven.

quote:
Omdat je natrium- en kaliumspiegels er enorm van van slag raken m.a.g. uiteindelijk o.a. een natriumtekort waardoor je zenuwvezels niet meer kunnen vuren, hartfalen en nierfalen. Een niet-functionerend zenuwstelsel is zoals algemeen bekend onverenigbaar met het leven.
al heb ik soms twijfel daaraan als ik sommige amoeben op de SEH zie verschijnen :')

Maar je klinkt wel als iemand die zijn eigen mening opmaakt, niet gehinderd door verstand van zaken noch inzicht. Dat houdt ons als medici zoals gezegd gelukkig wel aan het werk. :7
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_129874626
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 17:09 schreef dr.dunno het volgende:
Mijn god wat een onzin in sommige posts hierboven :')
1. Gedestilleerd / gedemineraliseerd water is niet goed voor je, het is in adequate hoeveelheden zelfs potentieel dodelijk omdat het essentiële mineralen en andere voedingsstoffen aan het lichaam ontrekt, waardoor je o.a. in coma kunt raken. Bij normaal drinkwater loop je afhankelijk van veel factoren bij de laedens en in de omgeving al bij 12 tot 20 liter tegen watervergiftiging aan. Kun je nagaan hoeveel sneller dat is met water zonder mineralen.
2. Baking soda gebruiken om je tanden schoon te maken is net zoiets als betonreiniger op een lichtmetalen velg spuiten: korte termijn ogenschijnlijk een goed effect, maar je schuurt niet alleen je glazuur ermee weg maar ook je tandemaille zelf m.a.g. gaatjes / tandrot / cosmetisch verkloot op lange termijn. Dus begin maar vast een mooi kunstgebitje uit te zoeken als je dit toch blijft doen. Anders dan haaien moeten mensen het levenslang doen met dezelfde tweede set tanden.

Maar doe het vooral. Altijd lekker om de inkomstengarantie van mijzelf en mijn beroepsgenoten nogmaals bevestigd te zien.

Hier valt verder weinig aan toe te voegen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:46:53 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129877130
quote:
Dat, waarom weet niemand dit? :{
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:18:33 #37
409302 VastKruiz
heb medegedogen
pi_129880916
In tegendeel ik vorm juist mijn mening door met mensen te praten en kennis op te doen! Daarom ben ik natuurlijk ook hier. Hier is het antwoord van de Amerikaan toen ik hem voorlegde dat het het glazuur kan beschadigen. Sorry het is in het engels.

quote:
1) for what purpose are you doing it?
2) are you over doing it?

Generally baking soda is mixed with any of a variety of things so as to make it less abrasive if it is to be done very regularly. How hard you scrub and for how long makes a difference in that regard as well. You shouldn't be scrubbing your teeth very hard with anything. The point is to use the chemical properties, not mechanical (so don't mix it with any kind of acid else you neutralize any good it could have done).

I don't think trying to whiten your teeth with baking soda is a great idea simply because to get the teeth white enough to notice and not over apply the brushing takes too long. A brief fairly gentle brushing is all it takes to keep the teeth white and free from plague and acid producing bacteria (baking soda is alkaline). But getting to that stage for maintenance is another matter. Either go very slow to get there (months or years) or use other means then use the baking soda to keep it that way.

I can't imagine any damage occurring if your not getting silly with it. And actually if you want to get serious, use a water pick with a little baking soda in it and forget the brush. Your natural mouth fluids are alkaline also, so they get along. You get more damage from drinking Coca Cola.

Generally just getting the brush wet, tapping it into the soda such that a little is on the bristles, and doing a quick 30sec brush is all it takes. It is meant to be a casual and quick thing. What matters most is that you know what you are putting in your mouth. With other products, you don't.
Abobo Klap Geleerd?
pi_129881032
Ik gebruik het heel af en toe als mondspoeling, voornamelijk als ik ervoor erg zoet gegeten heb.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:58:34 #39
22592 crew  Ole
pi_129894889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat, waarom weet niemand dit? :{
Er is ooit een student overleden tijdens ontgroening door teveel water drinken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:05:01 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129895014
Ik heb een Brita filter, wat doet dat eigenlijk?
Resistance is futile.
pi_129913910
Baking soda is prima als ingredient in maar niet als vervanger van tandpasta met fluoride. Want het helpt niet tegen tandplak wat een groot risico is van tandbederf. Dat zeggen ook de Amerikaanse tandartsen:

The American Dental Association (ADA) recommends that you don't rely on baking soda alone for keeping your teeth healthy, because baking soda is simply an abrasive agent that helps remove debris and surface stains on your teeth. It doesn't necessarily fight plaque, a substance that causes gum disease and tooth decay [source: American Dental Association].

Bron: http://health.howstuffwor(...)oda-whiten-teeth.htm

Dus koop een goede tandpasta, altijd met fluoride om het tandglazuur te beschermen: bijvoorbeeld Paradontax wat ook een lekker zoutige smaak heeft.

En vergeet maar direct het gedestileerd water verhaal, Nederland heeft namelijk al een van het allerbeste kraanwater ter wereld met goede voedingsstoffen zoals mineralen. Dat mis je allemaal als je kaal water drinkt.
Profiteer ervan dat je in Nederland woont en de beste kwaliteit zomaar uit de kraan stroomt.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:08:54 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129914420
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een Brita filter, wat doet dat eigenlijk?
Het scheelt in Engeland in ieder geval qua chloorsmaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129914546
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het scheelt in Engeland in ieder geval qua chloorsmaak.
En 'crap' in je thee :')
Ja doei.
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:24:51 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129920904
Onze honden drinken veel meer sinds we dat water voorschotelen in ieder geval. Drinkwater hier is echt bagger. Belgie ook trouwens, yuk.
Resistance is futile.
pi_129921714
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:24 schreef Seven. het volgende:
Onze honden drinken veel meer sinds we dat water voorschotelen in ieder geval. Drinkwater hier is echt bagger. Belgie ook trouwens, yuk.
dat hoeft niet perse een goed teken te zijn he.. voor mij zou dat eerder een slecht teken zijn..
pi_129932629
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:43 schreef mschol het volgende:

[..]

dat hoeft niet perse een goed teken te zijn he.. voor mij zou dat eerder een slecht teken zijn..
Mijn hond drinkt liever water uit een modderige plas of een vieze gieter, dan uit de kraan,
  Moderator / Miss SHO zondag 11 augustus 2013 @ 18:50:26 #47
22592 crew  Ole
pi_129947178
Als het zo goed zou zijn, zou het toch veel meer verkrijgbaar zijn? Volgens mij koopt mijn ma het voor het strijkijzer :s)
pi_129948035
DAt spul is veel te grof man, dat is alsof je je tanden afschuurt met grofkorrelig schuurpapier. Niet doen!
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129948355
Ja.. Witte tanden omdat zout je glazuurlaag weg schrobt..
hee hallo
pi_129999170
Baking soda of natriumwaterstofcarbonaat is al 50 jaar lang het hoofdbestanddeel van zowat elke tandpasta. Die fluoride is bacterie-dodend dus da's gewoon extra. Het reinigende vermogen komt van dat bakpoeder.
Natuurlijk hangt 't ervan af hoeveel je precies gebruikt, dat je dat idd niet gewoon als schuurmiddel gebruikt.
pi_130001456
Bakingsoda is iets heel anders dan gewone soda, je schijnt er ook shampoo van te kunnen maken wat beter werkt en goedkoper is dan gewone shampoo.

Fluoride zou ik idd mee oppassen, niet voor niks dat je tandpasta niet mag inslikken, er zijn wel heel veel tegenstrijdige studies te vinden op het internet hierover, en in zo'n grote hoeveelheid dat het dat alleen al verdacht maakt.

Alternatieven zijn er, maar uit wat voor bron je een alternatief ook hoort, wetenschappelijk of holistisch, doe altijd zelf ook nog even onderzoek en zoek naar voor en tegens en verschillende bronnen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')