volgens mij zijn ze gladder en witter omdat je er een bovenlaag (die heel zinvol is) af schuurtquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:39 schreef VastKruiz het volgende:
Ik had een tijdje geleden fokking problemen met mijn gebit door dat ik gestopt was met fluoride houdende paste te poetsen. Een kies brak gewoon af, en ik moet belachelijk veel opgelapt worden. Toen ging ik maar weer met fluoride poetsen, ondaks dat ik steeds hoor dat dat best wel giftig en slecht is. Maar toen kwam ik er achter dat veel mensen met baking soda poetsen - (zuiveringszoud) en dit ben ik gaan proberen. Het werkt GOED! Mijn tanden zijn gladder en witter dan ze in jaren geweest zijn.
Een van de mensen die me dit aan hadden geraden die zeggen ook dat je gedestilleerd water moet drinken om de gifstoffen uit je lichaam te verdrijven. Nou ja, hij is een Yankee dus zijn leidingwater is geen zuiver duinwater zoals we hier in Amsterdam (schijnen te ) hebben, maar ik dacht het misschien toch maar te proberen omdat de bakingsoda tip zo goed werkt.
Heeft iemand ervaring met gedestilleerd water drinken, waar je het kan krijgen en of het niet stiekum toch een slecht idee is?
Volgens mij is het gedestilleerde water juist het stoom dat je opvangt bij het koken. Het gekookte water dat niet verdampt is, noem je geen gedestilleerd water.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:41 schreef Ole het volgende:
Zelf water koken, heb je gedistilleerd water. Of het werkt weet ik niet. Is mij weleens verteld door een masseur.
( was waardeloze massage trouwens)
Ow ja joh?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:41 schreef Ole het volgende:
Zelf water koken, heb je gedistilleerd water.
Nietquote:
Ik zei toch dat ze waardeloos was.. Ze zei dat gekookt water zou helpen de afvalstoffen af te voeren..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:45 schreef thenxero het volgende:
[..]
Volgens mij is het gedestilleerde water juist het stoom dat je opvangt bij het koken. Het gekookte water dat niet verdampt is, noem je geen gedestilleerd water.
Gevalletje wel de melk horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt. Of hoe ging dat spreek woord ook al weer?quote:
En dat omdat TS ergens gehoord heeft dat fluoride slecht is. Nu ligt zijn gebit in puin .quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:48 schreef mschol het volgende:
met soda je tandenpoetsen.. volgens mij is dat vragen om problemen, je schuurt gewoon een stuk van je tanden af dan denk ik...
Zoietsquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Gevalletje wel de melk horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt. Of hoe ging dat spreek woord ook al weer?
Dat klinkt erg ongefundeerd. Die 'gifstoffen' worden sowieso door je nieren afgevoerd en die maken er niet zo'n punt van als er in het drinkwater een kleine hoeveelheid stoffen zitten die ze gelijk weer weg moeten spoelen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:39 schreef VastKruiz het volgende:
Een van de mensen die me dit aan hadden geraden die zeggen ook dat je gedestilleerd water moet drinken om de gifstoffen uit je lichaam te verdrijven.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:45 schreef thenxero het volgende:
[..]
Volgens mij is het gedestilleerde water juist het stoom dat je opvangt bij het koken. Het gekookte water dat niet verdampt is, noem je geen gedestilleerd water.
Wikipedia zegt daar het volgende over:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:50 schreef erikkll het volgende:
Gedestilleerd water drinken is bijzonder slecht voor je omdat er geen mineralen in zitten. Door middel van osmose onttrekt gedestilleerd water dat uit je lichaam.
In hoeverre dat waar is ga ik niet controlerenquote:Er wordt vaak beweerd dat het drinken van gedemineraliseerd of gedestilleerd water erg gevaarlijk is, omdat het de lichaamseigen osmotische processen zou aantasten. In zijn algemeenheid is dat niet waar
Dat. Je tanden poetsen met baking soda lijkt me ook niet geweldig. Ik heb het voor gewone soda eens opgezocht en dat was iig slecht voor de tanden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:50 schreef erikkll het volgende:
Gedestilleerd water drinken is bijzonder slecht voor je omdat er geen mineralen in zitten. Door middel van osmose onttrekt gedestilleerd water dat uit je lichaam.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:50 schreef Mylene het volgende:
Hier meer tips gebruik baking soda: http://www.baking-soda.nl/baking_soda_nl_gezondheid.html
juist... slecht voor je tanden dus..quote:Maximaal 2 maal in de week gebruiken vanwege het schurend effect. Teveel poetsen kan zo het glazuur beschadigen, en donkere en zwakke plekken op de tanden veroorzaken. Wees zeer voorzichtig.
Via de link van Mylenequote:Gebruik deze methode niet te vaak, het glazuur van de tanden kan er door beschadigen. Dit komt omdat baking soda licht schurend is. Maximaal 2 maal per week gebruiken.
Baking soda lost de lijm van beugels op. Gebruik het dus niet als u een beugel draagt.
Poets niet te hard, hierdoor kan het glazuur beschadigen.
Poetsen met baking soda is volledig op eigen risico. Vertrouw je het niet, koop dan gewoon de speciale tandpasta’s in de winkel. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt werkt, het bespaart mij ook veel geld.
In het eten dat in je maag zit zullen nog wel genoeg zouten zitten om de osmotische druk te verlagen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:52 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Wikipedia zegt daar het volgende over:
[..]
In hoeverre dat waar is ga ik niet controleren
Omdat de mineralen die je juist nodig hebt ook hechten aan het gedestilleerde water?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:34 schreef VastKruiz het volgende:
Ehm.... okay bedankt. Ik ga nog een check ronde doen. Altijd voorzichtig zijn met dit soort dingen natuurlijk.
dr. dunno: jamaar, dat juist de bedoeling, om ongewenste mineralen en gifstoffen te onttrekken aan het lichaam. Het ongewenste hecht zich aan het gedestilleerd water.
Hoezo zou je er van in coma raken?
Onzin. Al wat ongewenst is wordt al door de lever en nieren geklaard. Wat je uitpiest is al schoon genoeg om zelf te drinken als het zou moeten. En stoffen 'hechten' zich niet aan water, maar vermengen erin.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:34 schreef VastKruiz het volgende:
Ehm.... okay bedankt. Ik ga nog een check ronde doen. Altijd voorzichtig zijn met dit soort dingen natuurlijk.
dr. dunno: jamaar, dat juist de bedoeling, om ongewenste mineralen en gifstoffen te onttrekken aan het lichaam. Het ongewenste hecht zich aan het gedestilleerd water.
Omdat je natrium- en kaliumspiegels er enorm van van slag raken m.a.g. uiteindelijk o.a. een natriumtekort waardoor je zenuwvezels niet meer kunnen vuren, hartfalen en nierfalen. Een niet-functionerend zenuwstelsel is zoals algemeen bekend onverenigbaar met het leven.quote:Hoezo zou je er van in coma raken?
Hier valt verder weinig aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:09 schreef dr.dunno het volgende:
Mijn god wat een onzin in sommige posts hierboven
1. Gedestilleerd / gedemineraliseerd water is niet goed voor je, het is in adequate hoeveelheden zelfs potentieel dodelijk omdat het essentiële mineralen en andere voedingsstoffen aan het lichaam ontrekt, waardoor je o.a. in coma kunt raken. Bij normaal drinkwater loop je afhankelijk van veel factoren bij de laedens en in de omgeving al bij 12 tot 20 liter tegen watervergiftiging aan. Kun je nagaan hoeveel sneller dat is met water zonder mineralen.
2. Baking soda gebruiken om je tanden schoon te maken is net zoiets als betonreiniger op een lichtmetalen velg spuiten: korte termijn ogenschijnlijk een goed effect, maar je schuurt niet alleen je glazuur ermee weg maar ook je tandemaille zelf m.a.g. gaatjes / tandrot / cosmetisch verkloot op lange termijn. Dus begin maar vast een mooi kunstgebitje uit te zoeken als je dit toch blijft doen. Anders dan haaien moeten mensen het levenslang doen met dezelfde tweede set tanden.
Maar doe het vooral. Altijd lekker om de inkomstengarantie van mijzelf en mijn beroepsgenoten nogmaals bevestigd te zien.
Dat, waarom weet niemand dit?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:50 schreef erikkll het volgende:
quote:1) for what purpose are you doing it?
2) are you over doing it?
Generally baking soda is mixed with any of a variety of things so as to make it less abrasive if it is to be done very regularly. How hard you scrub and for how long makes a difference in that regard as well. You shouldn't be scrubbing your teeth very hard with anything. The point is to use the chemical properties, not mechanical (so don't mix it with any kind of acid else you neutralize any good it could have done).
I don't think trying to whiten your teeth with baking soda is a great idea simply because to get the teeth white enough to notice and not over apply the brushing takes too long. A brief fairly gentle brushing is all it takes to keep the teeth white and free from plague and acid producing bacteria (baking soda is alkaline). But getting to that stage for maintenance is another matter. Either go very slow to get there (months or years) or use other means then use the baking soda to keep it that way.
I can't imagine any damage occurring if your not getting silly with it. And actually if you want to get serious, use a water pick with a little baking soda in it and forget the brush. Your natural mouth fluids are alkaline also, so they get along. You get more damage from drinking Coca Cola.
Generally just getting the brush wet, tapping it into the soda such that a little is on the bristles, and doing a quick 30sec brush is all it takes. It is meant to be a casual and quick thing. What matters most is that you know what you are putting in your mouth. With other products, you don't.
Er is ooit een student overleden tijdens ontgroening door teveel water drinken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatiequote:
Het scheelt in Engeland in ieder geval qua chloorsmaak.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een Brita filter, wat doet dat eigenlijk?
En 'crap' in je theequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het scheelt in Engeland in ieder geval qua chloorsmaak.
dat hoeft niet perse een goed teken te zijn he.. voor mij zou dat eerder een slecht teken zijn..quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:24 schreef Seven. het volgende:
Onze honden drinken veel meer sinds we dat water voorschotelen in ieder geval. Drinkwater hier is echt bagger. Belgie ook trouwens, yuk.
Mijn hond drinkt liever water uit een modderige plas of een vieze gieter, dan uit de kraan,quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:43 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hoeft niet perse een goed teken te zijn he.. voor mij zou dat eerder een slecht teken zijn..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |