quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:07 schreef rhubarbje het volgende:
Wat zeiden ze bij DUO toen je belde?
lolwut?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:11 schreef Hydrofilia het volgende:
Mijn eerdere ervaringen met telefonisch contact met de DUO zijn niet zo best...
Heb een keer ruzie met ze gehad na een verhuizing tijdens de implementatie van een nieuw systeem daar om dat in door te geven, waarna mijn huisnummer verkeerd doorgekomen was. Dat geintje heeft me 800 euro gekost (en rechtspraak-ervaring opgeleverd, maar dat was een wat dure les) dus ik zou het graag eerst zelf willen snappen en ergens, liefst in hun documenten, zwart op wit willen zien staan, voor ik weer in de grap van telefonische toezeggingen trap...
Ja dat kan toch ook gewoonquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:11 schreef Hydrofilia het volgende:
Mijn eerdere ervaringen met telefonisch contact met de DUO zijn niet zo best...
Heb een keer ruzie met ze gehad na een verhuizing tijdens de implementatie van een nieuw systeem daar om dat in door te geven, waarna mijn huisnummer verkeerd doorgekomen was. Dat geintje heeft me 800 euro gekost (en rechtspraak-ervaring opgeleverd, maar dat was een wat dure les) dus ik zou het graag eerst zelf willen snappen en ergens, liefst in hun documenten, zwart op wit willen zien staan, voor ik weer in de grap van telefonische toezeggingen trap...
Ja... Toen is me telefonisch beloofd dat het goed kwam en nee dat een typefout in het nieuwe systeem en gebrek aan controle daarop me echt geen 800 euro ging kosten.quote:
ja jouw controle ook hequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:14 schreef Hydrofilia het volgende:
[..]
Ja... Toen is me telefonisch beloofd dat het goed kwam en nee dat een typefout in het nieuwe systeem en gebrek aan controle daarop me echt geen 800 euro ging kosten.
Wat fijn dat er toch online altijd mensen zijn die je direct goed kennen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat kan toch ook gewoon
bel ze en vraag om schriftelijke bevestiging
geen wonder dat je zo lang over je studie doet
dus ik roep hier iets, doe alsof ik er alles van snapquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:18 schreef Hydrofilia het volgende:
[..]
Wat fijn dat er toch online altijd mensen zijn die je direct goed kennen.
Mijn ervaring is met DUO bellen is dat het een half uur duurt voor je de juiste persoon aan de lijn hebt, minstens, dus ik dacht als hier mensen zijn die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten en het antwoord weten, dan kan proberen geen kwaad.
Blijkbaar wel dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
quote:Hoeveel jaren prestatiebeurs na het behalen van je diploma omgezet worden in een gift, is afhankelijk van de waarde van je diploma. Als je bijvoorbeeld een diploma haalt voor een vierjarige studie (een studie van 240 studiepunten) dan zetten we vier jaar prestatiebeurs om in een gift. Heb je een diploma behaald voor een driejarige studie, dan zetten we drie jaar prestatiebeurs om in een gift.
Kijk hieronder voor een overzicht van het aantal jaren prestatiebeurs dat wordt omgezet:
associate-degreeprogramma: 2 jaar (alleen op schriftelijk verzoek)
wo-bachelor: 3 jaar (alleen op schriftelijk verzoek)
hbo-bachelor: 4 jaar
wo-bachelor + wo-master 1 jaar: 4 jaar
hbo-bachelor + hbo-master: 5 jaar
wo-bachelor + wo-master 2 jaar: 5 jaar
wo-bachelor + wo-master 3 jaar: 6 jaar.
quote:Als je binnen tien jaar je diploma haalt, dan wordt je prestatiebeurs omgezet in een gift. Je hoeft dan niet achteraf voor het studentenreisproduct te betalen. Haal je je diploma niet binnen tien jaar, dan blijft je prestatiebeurs een lening en moet je alsnog betalen voor je studentenreisproduct. Voor het jaar 2013 is dat ¤ 98,79 per maand. Je betaalt dit bedrag alleen voor maanden waarin je een geactiveerd studentenreisproduct had.
Nee, je krijgt altijd maar 10 jaar in totaal.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:03 schreef Baran09 het volgende:
Volgens mij gaat het over tien jaar per studie. Dus als je je bachelor binnen 10 jaar afrond is de bachelorstufi een gift. Als je vervolgens met je master begint moet je deze ook binnen 10 jaar afronden, en dan is je masterstufi een gift.
Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.
Volgens mij is dit inmiddels ingeperkt, maar je kon tot 3 jaar langer dan de reguliere studieduur gebruikmaken van de Ov-kaart, dat komt er dan nog bij qua studieschuld.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:30 schreef OngeschiktX het volgende:
Je hebt twee jaar te veel gehad, dus je betaalt 2 jaar prestatiebeurs en 2 jaar Ov-kaart (à 80-100 euro per maand) terug.
wat je zegt klopt niet helemaal hoor. als je binnen de 10 jaar je eerste diploma haalt maakt het daarna niet meer uitquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, je krijgt altijd maar 10 jaar in totaal.
[..]
Volgens mij is dit inmiddels ingeperkt, maar je kon tot 3 jaar langer dan de reguliere studieduur gebruikmaken van de Ov-kaart, dat komt er dan nog bij qua studieschuld.
En verder, TS: ik heb zelf onlangs mijn studie precies binnen de 10 jaar afgerond (7 jaar over 3-jarige bachelor gedaan, 3 jaar over 3-jarige master
) en ik vind het toch wel èrg prettig dat ik daarmee een flink stuk studieschuld mag wegstrepen. Ook is het fijn om die studie na al die jaren gewoon àf te hebben. Als je toch eerst aan het werk gaat, let dan inderdaad even op de geldigheidsduur van je tentamens, zoals iemand al noemde. Ik heb daar in mijn bachelor gezeik mee gehad en meerdere vakken over moeten doen.
quote:Diploma halenAls je binnen de diplomatermijn een diploma haalt op hbo-niveau of hoger, hoef je de prestatiebeurs niet terug te betalen. De ov-lening voor je studentenreisproduct wordt dan ook een gift, zelfs in de leenfase. De diplomatermijn duurt tien jaar en begint te lopen vanaf de eerste maand dat je recht hebt op studiefinanciering voor hbo en universiteit. Haal je geen diploma, dan moet je de prestatiebeurs met rente terugbetalen. Het aantal jaren prestatiebeurs dat na het behalen van je diploma wordt omgezet in een gift, is afhankelijk van de waarde van je diploma. Uiteraard moet je een rentedragende lening of collegegeldkrediet wel altijd terugbetalen.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:08 schreef rhubarbje het volgende:
wat je zegt klopt niet helemaal hoor. als je binnen de 10 jaar je eerste diploma haalt maakt het daarna niet meer uit
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:23 schreef eleusis het volgende:
Ik heb binnen de 10 jaar alleen een bachelor afgerond. Wat ik toen moest doen is aan de duo met een briefje doorgeven dat mijn opleiding de bachelor was (ipv de master).
Vervolgens werd mijn schuld aangepast zodat ik de 3 jaar van de bachelor gratis kreeg, en de rest bleef een schuld.
Bel ze wel even voor de exacte procedure nu. Het kan zijn dat er nu een formulier voor is (in mijn tijd niet).Halverwege vorig jaar was dat nog steeds zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: briefje sturen
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 09:24:13 ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |