http://www.mistertao.com/(...)tem-19209323638.htmlquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:33 schreef ADconvertor het volgende:
Iemand een idee waar ik nog screenprotectors kan kopen voor de no2 neomobile?
Heb al een in flink aantal shops gezocht maar niet te vinden lijkt wel.....
Had een probleempje met dat ik niet de telefoon kon ophangen omdat het scherm zwart bleef. Moest ik wachten tot de ander ophing of de batterij eruit halen. Bleek aan een te beschadigde screenprotector te liggen waardoor de "oorsensor"bleef denken dat die nog aan het oor zat...
Tip voor mensen die met hetzelfde zitten.
Heb nu wel een paar nieuwe screenprotectors nodig.......
Hahaha, de koning heeft weer eens de gouden tipquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:44 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Doorgaans is microSIM bestemd voor de WCDMA/3G- SIM, ja
En verder, wat mogelijk helpt een verloren verbinding weer in te stellen is telefoon uit, SIM eruit. Telefoon aan, telefoon uit. SIM erin, telefoon aan.
Na lang zoeken, en ook dankzij Mehari. Heb ik eindelijk een andere tel uitgekozen! Ben voor de FAEA F1 gegaan!! Ik kon niet voor mezelf bedenken waarom ik meer zou uitgeven als bv een 300 dollar.. Komende minimaal 6 maanden wil ik dus met deze doen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:32 schreef Mehari het volgende:
[..]
Er zijn meerdere modellen met de MSM8225Q, en die doet het echt heel aardig.
De Beidou HotPepper M1Y die ik heb heeft een uitstekende gps.
Zoek ook eens op de FAEA F1, heeft een HD scherm en een 2000mAh accu.
Beide voor minder dan 150¤ te vinden.
Lees in het topic op Tweakers wel een boel hoop gedoe rond de F1... ik zou je daar ff inlezen en voorbereiden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:18 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Na lang zoeken, en ook dankzij Mehari. Heb ik eindelijk een andere tel uitgekozen! Ben voor de FAEA F1 gegaan!! Ik kon niet voor mezelf bedenken waarom ik meer zou uitgeven als bv een 300 dollar.. Komende minimaal 6 maanden wil ik dus met deze doen.
Moest na wat korting (5%) $160,50 afrekenen.
Saweet!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:37 schreef KaMo het volgende:
Mijn Zopo C2 is binnengekomen...
Morgenavond ga ik hem eens lekker uittesten!
Het valt allemaal reuze mee. Een enkeling heeft (denk ik) een maandag ochtend model gekregen en dat is wat je leest. Maar laat ik je dit vragen: Welke telefoon heeft dat niet tegenwoordig? Zelfs de high end telefoons die je hier kunt kopen hebben topics lopen waar tal van mensen zich melden met 'problemen'.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:27 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Lees in het topic op Tweakers wel een boel hoop gedoe rond de F1... ik zou je daar ff inlezen en voorbereiden.Al komen daar natuurlijk eerder mensen klagen die een probleem opgelost willen hebben, dan mensen bij wie 'ie het super doet.
1. GPS is bij zover ik weet alle MTK telefoons ronduit kut te noemen. De een heeft meer geluk dan de ander en krijgt daadwerkelijk een signaal en sommige gaan zelf een nieuwe/betere antenne knutselen en weten het op die manier wat te verbeteren. Als GPS een prioriteit is dan zou ik ze mijden. Mijn G3 was slecht en wat ik lees is de G4 niet (veel) beter.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:50 schreef poiuytr het volgende:
Heb de afgelopen dagen de nodige informatie opgezocht over Chinese telefoons omdat mijn iPhone 4 aan vervanging toe is. Nu zijn er echt zoveel merken en types te koop op de Chinese markt dat het lastig kiezen is geworden. Meer RAM geheugen of beter scherm.
Dankzij de OP en research op pandawill heb ik voor mezelf even een lijstje gemaakt in excel met de criteria die voor mij belangrijk zijn waar de telefoon over beschikt (zie hieronder).
[ afbeelding ]
Nu heb ik nog de volgende vragen waar ik nog mee zit:
1. Op internet en hier in verschillende topics lees ik dat Jiayu G3 problemen heeft met GPS, ik mountainbike/ fiets/ hardloop graag met strava dus heb graag een werkende GPS, is dit probleem in G4 verholpen of minder erg?
2. Wat is het verschil tussen IPS/ Retina/ LTPS wat is beter t.o.v. de ander?
3. Beschikken alle bovenstaande telefoons over de Nederlandse taal?
4. De Jiayu wordt hier en op internet veelvoudig geprezen maar in vergelijking is de FAEA F2 toch stukken beter dan Jiayu G4 (betere resolutie, grotere scherm, grotere accu, full hd), zie ik wat over het hoofd?
Kort samengevat:
Mijn budget: 200 a 300¤, belangrijkste criteria is toch wel GPS signaal wat goed/ normaal moet zijn.
Belangrijkste hoofdvraag is eigenlijk wat is het verschil tussen die FHD/ HD/ IPS/ Retina schermen?
Welke telefoon raden jullie mij aan?
Fout; althans dat bewijzen een aantal toestellen de laatste tijd. Het lijkt toch echt een antenne probleem te zijn. Zo heb ik ook een aantal G3's gehad die het goed genoeg deden (en ook 1 die ruk was; maar door het bijbuigen van de antenne + de fix wel een GPS fix kreeg).quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:06 schreef FreaZ het volgende:
[..]
1. GPS is bij zover ik weet alle MTK telefoons ronduit kut te noemen. De een heeft meer geluk dan de ander en krijgt daadwerkelijk een signaal en sommige gaan zelf een nieuwe/betere antenne knutselen en weten het op die manier wat te verbeteren. Als GPS een prioriteit is dan zou ik ze mijden. Mijn G3 was slecht en wat ik lees is de G4 niet (veel) beter.
Nice.. maarre is dit dan de officiële Taobao store van Faea? Dus dan zou t.z.t. hier de vernieuwde F2s te bestellen zijnquote:The FAEA F2S will officially go on sale from 10am on 21st September at a price of only 1299 Yuan ($212). The launch will be limited to just 2,000 units and the phone will only be available in China through the companies official Taobao store.
Ja, daar heb ik de mijne vandaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nice.. maarre is dit dan de officiële Taobao store van Faea? Dus dan zou t.z.t. hier de vernieuwde F2s te bestellen zijnMet alles aan boord.. full hd, NFC, dual sim, 2GB ram voor een strak prijsje
Hmz; jammerquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik de mijne vandaan.
Ehm... don't wanna be nasty and all, maare zoals ik al eerder zei, de 2GB duurt vast nog ff...
[ afbeelding ]
Nog altijd geen spoor van de 2GB-versie hoor. De F2S upgrade is Turbo-processor en 16 ROM.
Dan moet er nog een F2S Elite/Advanced/Titanium of wat dan ook komen.
Hoe bevalt de F2? Qua bouwkwaliteit e.d.?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik de mijne vandaan.
Ja en die F2s 1337 komt dus volgende maand uit in een eerste batch van 2000 exemplaren via hun Taobao verkoopkanaalquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:41 schreef shiznuts het volgende:
Nog altijd geen spoor van de 2GB-versie hoor. De F2S upgrade is Turbo-processor en 16 ROM.
Dan moet er nog een F2S Elite/Advanced/Titanium of wat dan ook komen.
Heb je al een post gezien van me waarin foto's poste van m'n ontvangen N003 en F2?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:51 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Hoe bevalt de F2? Qua bouwkwaliteit e.d.?
Ach so. September.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja en die F2s 1337 komt dus volgende maand uit in een eerste batch van 2000 exemplaren via hun Taobao verkoopkanaalDaarom dat ik even wou checken hier of de eerder gelinkte Taobao-account de officiële van Faea zelf is
Het wachten is dus op die F2s Elite, want die wil ik wel voor 212 dollar + verzendkosten en commissie. Blijft namelijk een pak goedkoper dan een Jiayu G4 premium 3000mAh halen in het zwart omdat de F2s elite nog eens NFC aan boord heeft en imo nog een pluspunt: geen lewa-skin. Voor die echte upgrade heb ik wel 50 euro meer over dan ik nu kwijt was aan mijn F1
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:52 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Heb je al een post gezien van me waarin foto's poste van m'n ontvangen N003 en F2?
Zou wel erg rap zijn, hè...
Het beste lees je gewoon ff het topic door. Alles is zo'n beetje al tegen elkaar afgewogen en voorbijgekomen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:03 schreef BartMcCormick het volgende:
Is in jullie ogen de Zopo ZP980 Upgraded zijn $316,- prijskaartje waard? Of zijn er betere alternatieven voor die prijs? Eigenlijk is voor mij alles perfect op de 2000mAh accu na...
quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:05 schreef shiznuts het volgende:
Jup, de G4 Advanced black raakt op alle vlakken goed inderdaad. Zwarte front, MTK6589T processor met 2GB RAM, 4.7" 720P is prima, 3000mAh is geniaal. Is gewoon dualSIM, heeft gewoon een microSD-slot en moet geen Samsung, HTC of iPhone voorstellen. Om meer kun je haast niet vragen. Misschien NFC, maar verder packed 'ie nogal wat.
In z'n klasse komt een ZP980 wel erg dichtbij zoiets, maar die prijs is ook niet misselijk en dan heb je een accu van maar 2000mAh... Er is helaas bij elke andere MediaTek smartphone dan de G4 eigenlijk wel wat op aan te merken.
[..]
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:01 schreef shiznuts het volgende:
Mijn eerste keuze zou zijn een zwarte Jiayu G4 Advanced MTK6589T 2GB RAM 3000mAh, want: zwarte front is een must (kan wit niet uitstaan helaas), 4.7" 720P scherm is prima, Turbo-processor met 2GB en DualSIM is top, 3000mAh is erg praktisch, geheugen met een microSD-kaart kunnen uitbreiden een zegen en hij ziet er gewoon strak en no-bullshit uit en niet als een directe kopie ergens van.
Maar ja, in het zwart is 'ie nog altijd niet beschikbaar en bovendien komt de witte al boven de 300 USD uit. Als je dat geld ervoor over hebt en wit je ding wel is, of als je een zwarte met mindere specs ook best kunt waarderen, dan is het altijd nog een keuze natuurlijk.
Zelf ben ik dan eerder nieuwsgierig naar een FAEA F2: 5.0" 1080P. Verder geen Turbo-processor, 2GB RAM en 3000mAh, met z'n MTK6589, 1GB RAM en 2300mAh, maar biedt dan wel weer NFC en OTG. En de prijs blijft leuk. Nu beschikbaar trouwens. Binnenkort ook een versie met MTK6589T.
Mocht de F2 me toch niet tevreden stellen, maakt 'ie later maar eens plaats voor de in de eerste alinea omschreven voor mij optimale smartphone en krijgt de F2 een nieuw baasje.
Misschien denk je er hetzelfde over en lijkt jou de F2 ( http://www.faea.com.cn/product/f2/ ) ook wel wat. Andere vergelijkbare phones die je mogelijk in je keuze mee wilt nemen: Iocean X7, ZOPO ZP980, ZOPO C2, ZOPO C3, TCL Idol X S950, UMI X2 en Goophone X7. Neomobile N003 leek me ook best nog wel wat.
Ook al vind ik de Zopo P980 (Upgraded) een erg mooie telefoon, ik ga hem niet kopen om precies dezelfde reden als die jij noemt. Quad core, FHD scherm en dan maar een 2000mah accu... En eigenlijk alle fabrikanten doen het zelfde.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:03 schreef BartMcCormick het volgende:
Is in jullie ogen de Zopo ZP980 Upgraded zijn $316,- prijskaartje waard? Of zijn er betere alternatieven voor die prijs? Eigenlijk is voor mij alles perfect op de 2000mAh accu na...
Had inderdaad ook al gekeken naar de iOcean X7, maar het design van de ZP980 vind ik persoonlijk toch stukken mooier.. En vind 't dan ook weer zonde om een telefoon te kopen die ik minder mooi vind, puur vanwege de batterij.. Ik vraag me dan af waarom ze in hemelsnaam geen 3000mah in die ZOPO gooien, wat zou daar de gedachte achter zijn? Dan zou 't de perfecte chinaphone zijn op het moment..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:14 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Ook al vind ik de Zopo P980 (Upgraded) een erg mooie telefoon, ik ga hem niet kopen om precies dezelfde reden als die jij noemt. Quad core, FHD scherm en dan maar een 2000mah accu... En eigenlijk alle fabrikanten doen het zelfde.
Om die reden kies ik op dit moment (ook al koop ik m'n nieuwe pas over 1,5 maand) voor de iOcean X7 Elite. Die heeft weliswaar ook een 2000mah accu, maar je kan los een 3000mah accu met een grotere backcover kopen. Dan heb je alles wat je wil (en wat ik ook wil) en met 3 accu's kan je volgens mij wel even door.
Edit: Oh, en met die extra 3000mah accu en cover erbij zit je rond de 315 dollar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |