Dit. En niet iedereen in het grensgebied gaat elke keer in Duitsland tanken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:54 schreef Fides het volgende:
Hoe kan de helft van die paar procent van de bevolking die binnen 20 km van de grens woont, voor bijna 20% van alle benzineaccijnsopbrengst verantwoordelijk zijn (totale opbrengst is nu 4 mrd)? Die 0.8 mrd lijkt me nogal een overschatting .
Toeristenbelasting, maar dan andersomquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Wacht, ik weet al wat het kabinet gaat doen, iedereen die binnen 30km van de grens woont gaat een toeslag op de huur en/of ozb betalen omdat ze over de grens benzine en boodschappen kunnen doen
Qua dagelijkse boodschappen is Nederland juist goedkoper heb ik het idee, dat er veel nederlandse kentekens bij duitse winkels net over de grens staan klopt wel maar andersom werkt het net zo.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Qua boodschappen heb ik niet het idee dat Belgie goedkoper is, Duitsland daarentegen.
Het is iets minder dan 17% (.8 miljard t.o.v. 4+.8 miljard), maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:00 schreef Terecht het volgende:
20% van de benzinerijders woont dus pakweg 20 km van de grens, en tankt dus ALTIJD over de grens? Is dat niet wat veel?
Ik kom uit Winterswijk met Duitsland naar het noorden, zuiden en oosten. Toch wordt er door de Winterswijkers meestal gewoon in Winterswijk getankt. Het is 5km van Duitsland, maar het kost tijd en is ongemakkelijk. Die 20% lijkt me flink overdreven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is iets minder dan 17% (.8 miljard t.o.v. 4+.8 miljard), maar dat terzijde.
Maar is dit werkelijk zo moeilijk te geloven? 20 km lijkt niet veel, maar Nederland is niet breed. Hemelsbreed is het 100 km vanaf Den Haag naar Duitsland.
En dan is er nog de Belgische grens.
We hebben 16,8 miljoen mensen. 17% is 2,86 miljoen.
In Limburg wonen er al 1,12 miljoen.
In Eindhoven 0,22 miljoen.
In Breda 0,18 miljoen.
In http://nl.wikipedia.org/wiki/Bergen_op_Zoom_%28gemeente%29 Bergen op Zoom[/url] 0,07 miljoen.
In Tilburg 0,21 miljoen.
In Emmen 0,06 miljoen.
Zomaar uit de losse pols kom ik op 1.86 miljoen, en dan zijn er nog veel meer steden en dorpen binnen 20 km van de grens. Je mag zelf verder tellen
Je zit er ook nogal snel op, overal vanuit Nederland ben je nogal snel de grens over.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Zomaar uit de losse pols kom ik op 1.86 miljoen, en dan zijn er nog veel meer steden en dorpen binnen 20 km van de grens. Je mag zelf verder tellen
Het is tegenwoordig even duur, bedankt voor de correctie. Die extra inkomsten zijn dan dus ook verdwenen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope
Diesel in NL is niet goedkoper meer dan in D
Gegevens uit de OP: er rijden 1.5 miljoen personenauto's rond in de grensstreek, 53% van die automobilisten geeft aan regelmatig over de grens te tanken, wat in totaal neerkomt op bijna 1.2 miljard liter brandstof. 53% van 1.5 miljoen is 795.000 automobilisten die de moeite nemen om om te rijden, uitgaande van 40 liter per tankbeurt zijn die 795.000 automobilisten goed voor 30 miljoen tankbeurten per jaar. Dat houdt in dat zij bijna 38 keer per jaar tanken over de grens, oftewel 0,73 keer per week. Dat lijkt mij echt schromelijk overdreven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
800 Miljoen euro aan niet verkregen inkomsten.
Laten we uitgaan dat er op een liter brandstof 1 euro voor de schatkist zit.
800 Miljoen liter.
40 liter per tankbeurt
20 Miljoen tankbeurten
ik tank iedere week (meer dan 40 liter, maar goed) laten we zeggen dat er 50 keer per jaar getankt wordt, kom je op 2000 liter brandstof.
Kom je op 400.000 mensen die over de grens tanken.
Denk dat er meer mensen over de grens gaan tanken eigenlijk, maar niet iedere week.
400.000 mensen die behalve ook nog tanken ook nog boodschappen gaan doen en grotere inkopen zoals TV etc in D doen want goedkoper, lijkt me dat de schatkist meer verliest dan 800 miljoen euro.
Gewoon wat 40 liter jerry cans voltappenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Toch eens informeren of de brandstoftank niet wat groter kan...een litertje of 200 ofzo.
Je moet het wel combineren met bijvoorbeeld boodschappen doen, anders is het idd gedoe. In Winterswijk tilt het trouwens ook op van de Duitse kentekens, allemaal Nederlandse Duitsers zeker?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik kom uit Winterswijk met Duitsland naar het noorden, zuiden en oosten. Toch wordt er door de Winterswijkers meestal gewoon in Winterswijk getankt. Het is 5km van Duitsland, maar het kost tijd en is ongemakkelijk. Die 20% lijkt me flink overdreven.
?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:20 schreef UpsideDown het volgende:
In Winterswijk tilt het trouwens ook op van de Duitse kentekens, allemaal Nederlandse Duitsers zeker?
Oké, ik dacht dat zijn vast veel Nederlanders die in Duitsland zijn gaan wonen en in Nederland aan het winkelen en familiebezoeken zijn enzo.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:41 schreef Individual het volgende:
[..]
?
Juist niet, vooral Duitsers die in Winterswijk komen winkelen voor de Gemütlichkeit. Daarom is het winkelcentrum juist 3x groter dan het zou moeten zijn.
Dit is juist de andere kant op. Er wordt ruim 1 miljard door Duitse en Belgische toeristen in NL uitgegeven.
Daar ken ik er ook een berg van. In Duitsland of net voor de grens, maar werkend in Duitsland en dus Nederlanders met Duits kenteken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:43 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oké, ik dacht dat zijn vast veel Nederlanders die in Duitsland zijn gaan wonen en in Nederland aan het winkelen en familiebezoeken zijn enzo.
Nope, er komen ook veel Duitsers in Winterswijk een lekkerbek eten of naar de Aldi of Prijshamer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je moet het wel combineren met bijvoorbeeld boodschappen doen, anders is het idd gedoe. In Winterswijk tilt het trouwens ook op van de Duitse kentekens, allemaal Nederlandse Duitsers zeker?
Minder energie per liter, dus dat is zeer onwaarschijnlijk. Eerder andersom... verder loopt niet alles op E10.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:05 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Daarnaast heb je in Duitsland E10 plus en ik kan het mis hebben maar ik heb 't idee dat ik dan langer kan doen met een volle tank.
Andersom schijnen er ook hele kuddes Belgen en Duitsers in NL boodschappen te doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om benzine, half arnhem en nijmegen gaat de grens over om boodschappen te doen in Emmerich en Kleef.
Is een opsomming hč. Je gaat even tanken en gelijk wat andere, goedkopere, artikelen halenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:52 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Nou nou, een paar euro minder op een tank ofzo. Wat een bedragen.
Als je in de buurt woont begrijp ik het wel hoor, daar niet van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |