Helaas wel ja. Ik weet dat ik supergoed ben in die brieven. Doe het nu voor een vrijwilligersorganisatie en heb nog nooit een case verloren (ben 8 mnd bezig daarmee nu) Ik vind het gewoon superleuk om te doen.. Maar helaas valt daar weinig mee te verdienen. Als dat mijn boterham op de plank had kunnen zijn had ik het resoluut gedaan want ik weet dat ik er goed in ben en vind het leuk... Beter kun je niet hebbenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, veel bedrijven hebben het tegenwoordig zwaar. Ze kunnen echt geen financiële tegenslagen krijgen anders gaan ze failliet. En jij bent dus een risico voor hun om snel failliet te gaan.
Waarom niet? TS kan toch klussen aannemen, desnoods op freelance basis, waardoor de werkgever helemaal niets met die Wajong te maken krijgt. Wel heeft ze dan een opdrachtgever nodig die begrip heeft voor de problemen die ze soms heeft.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is hier, en in vele andere gevallen, uiteraard geen oplossing.
je hoeft het de opdrachgever niet eens te verteleln, gewoon zorgen dat je werk op tijd af is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom niet? TS kan toch klussen aannemen, desnoods op freelance basis, waardoor de werkgever helemaal niets met die Wajong te maken krijgt. Wel heeft ze dan een opdrachtgever nodig die begrip heeft voor de problemen die ze soms heeft.
Correctie dan,.,...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zulk werk telt absoluut als ervaring!
Kortom gewoon voor jezelf beginnen met die kennis.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:17 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Correctie dan,.,...
1,5 jaar werk als assistente / secretaresse op juridisch adv bureau...
2 jaar ervaring als vrijwilliger bij een stichting die aanvragen voedselbank uitkeringen en andere kwesties doet
en nu 8 maanden ervaring in juridische brieven opstellen naar officiele instanties als woningbouwen,sociale dienst, zelfs mee geweest naar de rechter met iemand die ik begeleid heb... En daar een getuigenverklaring afgelegd dat cliente spijt had van wat hij gedaan had, verkeerd verleden afgesloten had en nu aan het werk is etc... In plaats van 5 weken cel omgezet naar 40 uur taakstraf! Dit uiteraard met een advocaat aan mijn zijde maar het getypte verhaal dat is voorgelezen kwam van mij!..
Ik heb zelfs het UWV stil gekregen voor iemand die ONTERECHT als fraudeur te boek gezet is.. maar als het om mijzelf gaat breng ik niets tegen ze in... toch raar niet dan
Waar presenteer ik mezelf dan.... op marktplaats????quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kortom gewoon voor jezelf beginnen met die kennis.
Je hebt het werk toch gedaan, dus je weet al waar je de klanten vandaan moet halen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:26 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Waar presenteer ik mezelf dan.... op marktplaats????
Wat is voor jou netto het verschil tussen bijstand en WAJONG? Met alle respect, je kan beter jezelf mentaal in orde krijgen met wat minder geld dan jezelf richting afgrond zien groeien bij een mongooltjeswerkplaats. Het is maar geld, en geen enkel bedrijf op jouw pre-HBO niveau gaat een diepgaande achtergrondcheck doen. En richt jezelf niet zo op dat juridische aspect, houdt het totdat je je weer goed voelt aan op administratie/secretaresse werk ook al heeft het enige overlap.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:26 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Waar presenteer ik mezelf dan.... op marktplaats????
Ik heb zelfs t uwv aangeboden administratief werk te gaan doen voor hun zonder ook maar een cent extra te krijgen! dat had ik hardstikke graag gedaan.. maar nee dat zou teveel kosten.. ik moest maar op de werkplaats gaan werken..
Desalniettemin.. Als ik het voor elkaar zou krijgen voor mezelf te beginnen met waar ik goed in ben...En dan gewoon alle inkomsten opgeven aan het uwv.. dan kunnen ze me niets maken, want ik werk en ik verbreid mijn horizon.. maar ik weet bij god niet waar ik moet beginnen.
Als je geen bijstand krijgt ivm inkomen partner is het verschil erg groot.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Wat is voor jou netto het verschil tussen bijstand en WAJONG? Met alle respect, je kan beter jezelf mentaal in orde krijgen met wat minder geld dan jezelf richting afgrond zien groeien bij een mongooltjeswerkplaats.
Dat was een erkend en bekend adviesbureau.. daar waaiden elke dag meerdere klanten binnen. die maken ook ik weet niet hoeveel reclame in kranten en tijdschriftenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hebt het werk toch gedaan, dus je weet al waar je de klanten vandaan moet halen?
Mijn vriend verdient te veel, ik zal hooguit in de slechte maanden dat hij maar 1100 euro verdient 100 tot 200 euro krijgen. Daarmee kan ik niet eens mijn studie betalen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Wat is voor jou netto het verschil tussen bijstand en WAJONG? Met alle respect, je kan beter jezelf mentaal in orde krijgen met wat minder geld dan jezelf richting afgrond zien groeien bij een mongooltjeswerkplaats. Het is maar geld, en geen enkel bedrijf op jouw pre-HBO niveau gaat een diepgaande achtergrondcheck doen. En richt jezelf niet zo op dat juridische aspect, houdt het totdat je je weer goed voelt aan op administratie/secretaresse werk ook al heeft het enige overlap.
Is callcenter geen optie als alternatief voor die sociale werkplaats? Voor callcenters zie ik nog regelmatig vacatures.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:36 schreef Fr34ky01 het volgende:
Lijst met werk waarin ik ervaring heb:
Administratief (stage en vrijwilligerswerk, assistente/secretaresse)
opstellen van juridische brieven
aanvragen voedselbank, uitkering etc
schoonmaken en alles wat daarbij hoort
Serveerster
productiewerk
callcenter inbound, outbound en klantenservice
champignons en tomaten plukken (agrarisch bedrijf)
winkelpersoneel (heb bij v&d gewerkt en bij de hema kort..)
gehandicapten leren lezen (vrijwilligerswerk)
koken bij mensen thuis (vrijwilligerswerk)
Verzorging van dieren (vrijwilligerswerk)
Collectes organiseren (vrijwilligerswerk)
Kledinginzamelingen organiseren (vrijwilligerswerk)
ouderen, gehandicapten en andere mensen die zich eenzaam voelen bezoeken en activiteiten ondernemen (Vrijwilligerswerk)
En dan de rest wat ik me zo 1 2 3 niet kan herrinneren.. Echt, ik ben 23 en heb ook bijna 20 banen gehad. Telkens als ik instortte en werd ontslagen ben ik direct als ik opgelapt was weer begonnen met een andere baan.. Ik heb niet stil gezeten en dat wil ik ook helemaal niet.. Ze mogen me op van alle hande plekken plaatsen maar ik merk gewoon dat ik hier blijf hangen, niet verder kom. Als een dvd in een dvdspeler die overslaat en dan stopt je dvdspeler automatisch... Zo voel ik me zo'n beetje
Zal het volgende maand eens voorstellen. als dat geregeld kan worden met behoud van die wajong ben ik ziels gelukkig.. van de BETAALDE banen die ik gehad heb was die klantenservice op het callcenter echt het leukste wat er maar bij zat..! + het geeft contact met andere mensen en ik moet wel degelijk nadenken en mijn hersenen gebruiken..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is callcenter geen optie als alternatief voor die sociale werkplaats? Voor callcenters zie ik nog regelmatig vacatures.
Ik 547, maar ik ging ook gewoon pakketjes lopen stapelen in de fabriek toen ik geen beter werk kon krijgen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:05 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Precies........ ik had een cito score van 549... Advies gymnasium... En ik maal me gewoon gek op die klote werkplaats.
Bullshit? Dat vind ik te simpel gezegd. Je moet je gedachten op 0 kunnen zetten. TS geeft aan dat daar de schoen wringt. Door dat soort werk krijgt ze angstige gedachten zelfs dissociatieve belevingen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik 547, maar ik ging ook gewoon pakketjes lopen stapelen in de fabriek toen ik geen beter werk kon krijgen.
Ik ben slim dus ongeschikt voor werk is zulke bullhsit.
Ik viel eigenlijk meer het argument aan dat TS zelfs,.. Met de nuance dat ze er angstige gedachte etc. bij krijgt zal zij waarschijnlijk een uitzondering zijn. Daarom waarschijnlijk ook de Wajong.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bullshit? Dat vind ik te simpel gezegd. Je moet je gedachten op 0 kunnen zetten. TS geeft aan dat daar de schoen wringt. Door dat soort werk krijgt ze angstige gedachten zelfs dissociatieve belevingen.
Oh dat kan ik mij best indenken. Maar vergeet je niet dat ondanks dat ik er angstige gedachten bij krijg, dissocieer, en derealiseer... Dat ik het toch 18 - 24 uur per week doe?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:21 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik viel eigenlijk meer het argument aan dat TS zelfs,.. Met de nuance dat ze er angstige gedachte etc. bij krijgt zal zij waarschijnlijk een uitzondering zijn. Daarom waarschijnlijk ook de Wajong.
Het is meer dat ik het argument zo vaak voorbij hoor komen dat ik me er zelf aan erger.
Uwv accepteerd geen stage. Dan vervalt tevens de wajong daar zij denken dat met alle mogelijkheden tot stage een inkomen te vergaren is..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |