abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129795021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:11 schreef Margo37 het volgende:

[..]

Heb 500 ook een hoog bedrag genoemd, het gaat om het totaalplaatje waarom de moeder zo weinig inkomen heeft.
Vanaf zijn 20ste heeft hij het geaccepteerd blijkbaar, een tijdje iets minder betaald door problemen en vervolgens opnieuw het bedrag geaccepteerd.

Dat TS ineens met de mededeling komt kan heel raar overkomen, denk dat de communicatie tussen TS en moeder het grootste probleem is en gaat het niet alleen 'maar' om die 3 maanden.
Het totaal plaatje dondert niet zo maar goed, zo reageer je niet als moeder. TS zijn reactie is niet oké, maar het tekent een moeder wel die 500 euro per maand durft te vragen.

@verder
Wat als TS een vrouw was geweest die met haar gescheiden vader leefde. Je kan er donder op zeggen dat de reactie van alle vrouwen hierboven heel anders was geweest. Want met alle respect dames, jullie reageren wel heel zuur.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:20:59 #252
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129795073
TS betaalt ¤500/maand aan zn moeder wat overeenkomt met de huur, dit is een vrij hoog bedrag dat je als kind moet betalen bovenop je andere lasten. Ik neem dan ook aan dat TS studie en verzekering ook nog zelf moet betalen. Daarbovenop gaat zn moeder doodleuk met die vriend veel op vakantie, sauna en andere luxe. Dit slaat compleet nergens op en is heel hypocriet. Even voor de duidelijkheid dit.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:23:11 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129795155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:19 schreef Devion het volgende:

@verder
Wat als TS een vrouw was geweest die met haar gescheiden vader leefde. Je kan er donder op zeggen dat de reactie van alle vrouwen hierboven heel anders was geweest.
Waarop baseer jij die aanname?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129795156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:19 schreef Devion het volgende:

[..]

Het totaal plaatje dondert niet zo maar goed, zo reageer je niet als moeder. TS zijn reactie is niet oké, maar het tekent een moeder wel die 500 euro per maand durft te vragen.

@verder
Wat als TS een vrouw was geweest die met haar gescheiden vader leefde. Je kan er donder op zeggen dat de reactie van alle vrouwen hierboven heel anders was geweest. Want met alle respect dames, jullie reageren wel heel zuur.
Waarom heeft TS het al die jaren geaccepteerd vraag ik me af, en nee een bedrag van 500 per maand zou ik niet durven vragen.

@heb twee zoons van 18 en 15 die om de week bij me wonen en een laag inkomen ;)
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_129795234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:23 schreef Margo37 het volgende:

[..]

Waarom heeft TS het al die jaren geaccepteerd vraag ik me af, en nee een bedrag van 500 per maand zou ik niet durven vragen.

@heb twee zoons van 18 en 15 die om de week bij me wonen en een laag inkomen ;)
Dat is 1000 euro per maand :P
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_129795255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:25 schreef Devion het volgende:

[..]

Dat is 1000 euro per maand :P
Wat is 1000 per mnd :?
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_129795280
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:26 schreef Margo37 het volgende:

[..]

Wat is 1000 per mnd :?
2 zonen! 500 per stuk, 1000 euro per maand ;)
- Epicurus
pi_129795321
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:27 schreef Devion het volgende:

[..]

2 zonen! 500 per stuk, 1000 euro per maand ;)
hahahaa nee, kijk naar de leeftijden en dat zou ik niet eens willen, ene studeert en andere zit op voortgezet nog.

sorry voor het offtopic :)
pi_129795366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:28 schreef Margo37 het volgende:

[..]

hahahaa nee, kijk naar de leeftijden en dat zou ik niet eens willen, ene studeert en andere zit op voortgezet nog.

sorry voor het offtopic :)
Het was ook een grap :*
- Epicurus
pi_129795420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:29 schreef Devion het volgende:

[..]

Het was ook een grap :*
Eurootje viel een beetje laat ;)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:29:06 #261
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129797598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:57 schreef simmu het volgende:

[..]

je bereidt ze voor op de echte wereld. waar ze gewoon moeten werken en betalen voor hun onderdak, eten, enzovoorts. als je ze leert dat voor niks de zon opkomt en het normaal is je moeder uit te schelden, gaat er iets fout.
Ah juist. Dus hetgeen hij overtollig heeft betaald, zet je dan netjes op een spaarrekening en dat geef je dan weer terug als hij het huis uitgaat
pi_129798139
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah juist. Dus hetgeen hij overtollig heeft betaald, zet je dan netjes op een spaarrekening en dat geef je dan weer terug als hij het huis uitgaat
nee. je maakt afspraken en houdt je er aan. of 500 euro te veel is of niet, daar kan je over praten. je kan rekeningen doornemen en overleggen. dat is wat beschaafde mensen die samen in 1 huis wonen, doen.

je weet niks over ts zn salaris, de moeder haar inkomsten, het waarom over waarom ze geen geld van haar ex wil (ironisch hoe dat haar dan hier weer kwalijk genomen wordt hier zo opeens) en wat voor afspraken er nu eigenlijk presies gemaakt zijn. en toch vinden sommigen hier ts zn tirade genoeg om te concluderen dat ts zn moeder onredelijk en lui is :?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:49:51 #263
179075 hugecooll
pi_129798308
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:45 schreef simmu het volgende:

[..]

nee. je maakt afspraken en houdt je er aan. of 500 euro te veel is of niet, daar kan je over praten. je kan rekeningen doornemen en overleggen. dat is wat beschaafde mensen die samen in 1 huis wonen, doen.

je weet niks over ts zn salaris, de moeder haar inkomsten, het waarom over waarom ze geen geld van haar ex wil (ironisch hoe dat haar dan hier weer kwalijk genomen wordt hier zo opeens) en wat voor afspraken er nu eigenlijk presies gemaakt zijn. en toch vinden sommigen hier ts zn tirade genoeg om te concluderen dat ts zn moeder onredelijk en lui is :?
Je hoeft toch ook niks over hun salarissen te weten? Je weet dat zij inkomen waar zij recht op heeft niet wil hebben en niet veel werkt. Ze zou dus ook gewoon om dat inkomen kunnen vragen en meer kunnen gaan werken. Dat je zoon toevallig fulltime werkt, betekent niet dat hij dan maar jouw kosten moet dragen
pi_129800753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je hoeft toch ook niks over hun salarissen te weten? Je weet dat zij inkomen waar zij recht op heeft niet wil hebben en niet veel werkt. Ze zou dus ook gewoon om dat inkomen kunnen vragen en meer kunnen gaan werken. Dat je zoon toevallig fulltime werkt, betekent niet dat hij dan maar jouw kosten moet dragen
hij draagt niet de kosten van de moeder, hij draagt zijn eigen kosten. daarom heet het kostgeld. en dat heeft inderdaad weinig te maken met het inkomen (met enige nuancering her en der). niet dat van hem, maar ook niet dat van haar.

en edit; je weet feitelijk helemaal niks. je weet ts zijn mening dat hij vindt dat ze te weinig werkt en dat hij denkt dat zijn moeder alimentatie van zijn vader zou kunnen krijgen. wij weten helemaal niet wat ts zn moeder en ts zn vader daaromtrent hebben afgesproken. nu we het daarover hebben: ts vind blijkbaar dat zijn moeder hem op zn 25ste financieel hoort te ondersteunen (geen kostgeld betalen staat daar toch echt aan gelijk), waar staat dan de vader hierin? kan ts dan niet een bijdrage voor de inrichting van zijn huis aan zijn vader vragen?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:11:13 #265
179075 hugecooll
pi_129800889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:06 schreef simmu het volgende:

[..]

hij draagt niet de kosten van de moeder, hij draagt zijn eigen kosten. daarom heet het kostgeld. en dat heeft inderdaad weinig te maken met het inkomen (met enige nuancering her en der). niet dat van hem, maar ook niet dat van haar.

en edit; je weet feitelijk helemaal niks. je weet ts zijn mening dat hij vindt dat ze te weinig werkt en dat hij denkt dat zijn moeder alimentatie van zijn vader zou kunnen krijgen. wij weten helemaal niet wat ts zn moeder en ts zn vader daaromtrent hebben afgesproken. nu we het daarover hebben: ts vind blijkbaar dat zijn moeder hem op zn 25ste financieel hoort te ondersteunen (geen kostgeld betalen staat daar toch echt aan gelijk), waar staat dan de vader hierin? kan ts dan niet een bijdrage voor de inrichting van zijn huis aan zijn vader vragen?
Het punt is dus dat het kostgeld van haar zoon moet compenseren voor het geld dat ze niet van haar ex wil hebben
pi_129801856
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het punt is dus dat het kostgeld van haar zoon moet compenseren voor het geld dat ze niet van haar ex wil hebben
dat weet je niet. partneralimentatie is tegenwoordig niet standaard hoor. en al helemaal niet tig jaar na een scheiding. en zoals gezegd: je weet helemaal niet wat er vanuit die ouders achter steekt en wat er voor afspraken zijn gemaakt. je weet toch niet wat voor kosten hij daar veroorzaakt?

mijn broertje is laatst uit huis gegaan en dat scheelt mijn moeder maandelijks alleen al voor electriciteit en water 150 euro, boodschappen, zeg 200 euro, dan zit je al op 350. de troep die hij veroorzaakte, toeslagen die ze misliep omdat hij erbij woonde, extra verzekeringen voor zn waardevolle electronica, het idee dattie niks in huis deed, als je dat allemaal meeneemt vind ik 500 niet eens zo heel onredelijk hoor. maar goed. nu hebben we het over mijn broertje :P en die hoefde minder te betalen en mekkerde even hard als ts :') tis een generatiedingetje geloof ik :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:52:52 #267
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_129802685
Je kan best wat bijdragen maar als zij gaat huilen dat ze de huur niet kan betalen terwijl ze wel lekker meerdere keren op vakantie gaat vind ik dat krom. Typisch egoïstisch gevalletje, lekker je zoon voor de lasten laten opdraaien en zelf lekker genieten.
pi_129803598
Of moeder van TS is een narcistisch wijf, dat TS al lang loopt te straffen met haar slachttoffer-rol en nu een beetje paniekerig loopt te doen omdat ze TS financieel niet meer kan gebruiken (rijke vriend uiteraard wel)? Lage frustratie tolerantie (en de fout bij een ander leggen) zijn er ook kermerken van en kan een uitleg zijn waarom er geen normaal gesprek is te voeren. Gebrek aan inlevingsvermogen naar TS voor zijn benodigdheden om te gaan samen wonen tikt ook een boxje aan, alleen het bereiken van die tijdelijke kostgeld vermindering strookt er niet zo mee (het weigeren van geld van ex kan ook verschillend worden uitgelegd).

Dan is het ook niet zo raar als TS een beetje financieel uit de bocht springt, want dan wil je wel wat doen om alle narigheid een beetje te compenseren/ vergeten om het leven van alle dag te kunnen verdragen. Ook is het niet raar als je (mocht bovenstaand enig waarheidsgehalte hebben) dat je je wel eens een beetje ongelukkig formuleerd nadat een frustratie-niveau aan eenrichtingsverkeer/ egoisme is bereikt.

Veel succes met samenwonen pik. Ik hoop dat je samen voor je vriendin voor een stabiele en gelukkige relatie kunt opbouwen waarbij je elkaar wat gunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hineni op 07-08-2013 21:08:30 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_129804284
Is voor beide kanten wel iets te zeggen. Het is vrij logisch dat je op 25 jarige leeftijd kostgeld moet betalen als je nog thuis woont. Maar ik heb nu niet echt de indruk dat TS daar specifiek een probleem mee heeft. Het gaat hem vooral om de hoogte van het bedrag, en als ik het zo lees ben ik het wel met hem eens. Hij moet wel erg veel betalen, terwijl hij ook zijn eigen lasten nog heeft, en daarnaast nog dient te sparen voor het samen wonen met zijn vriendin. En dat terwijl moeders wel mooi allerlei luxe dingen onderneemt van haar eigen geld en dat van haar vriend. Het is belachelijk dat hij de waarde van het huren in zijn eentje op moet hoesten, en dat z'n moeder hem dan alsnog een schuldgevoel wil aanpraten omdat hij zogenaamd te weinig in het laatje brengt, en omdat hij de laatste maanden ( waarin hij niet eens thuis is ) niks meer wil betalen. Dan maar een vakantie minder moeder van TS...en al helemaal vaag dat ze geld van haar ex weigert.

MAAR, je had het wel wat vriendelijker kunnen overleggen ipv de manier waarop je het nu hebt gedaan. Daar schiet je al helemaal niks mee op. Maar ik ben het wel volledig eens met standpunten van TS.
pi_129822597
Er is gisteravond gepraat met moeder en vriend toch? Ik ben heel benieuwd wat daar uit is gekomen :D
Net toen je dacht dat je veilig was..
pi_129822740
:') Wat een leuke moeder-zoon band
pi_129824771
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:13 schreef CandyApplez het volgende:
:') Wat een leuke moeder-zoon band
Inderdaad, doet me denken aan een reclame: hier wordt de hele familie zakelijker van.

Wat een gezeik he, betaal die 3 maanden nog dat kostgeld man, je had al 7 jaar op jezelf moeten wonen. Boeie wat je moeder er allemaal mee doet, over 3 maanden heb je nergens meer last van.
pi_129825336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:33 schreef simmu het volgende:

[..]

dat weet je niet. partneralimentatie is tegenwoordig niet standaard hoor. en al helemaal niet tig jaar na een scheiding. en zoals gezegd: je weet helemaal niet wat er vanuit die ouders achter steekt en wat er voor afspraken zijn gemaakt. je weet toch niet wat voor kosten hij daar veroorzaakt?

mijn broertje is laatst uit huis gegaan en dat scheelt mijn moeder maandelijks alleen al voor electriciteit en water 150 euro, boodschappen, zeg 200 euro, dan zit je al op 350. de troep die hij veroorzaakte, toeslagen die ze misliep omdat hij erbij woonde, extra verzekeringen voor zn waardevolle electronica, het idee dattie niks in huis deed, als je dat allemaal meeneemt vind ik 500 niet eens zo heel onredelijk hoor. maar goed. nu hebben we het over mijn broertje :P en die hoefde minder te betalen en mekkerde even hard als ts :') tis een generatiedingetje geloof ik :D
Sorry hoor, maar dan kan je niet rekenen. 200 euro voor 1 persoon boodschappen is wel ERG veel. Met 240 euro red ik het al(2 personen). 150 euro voor g/w/l voor 1 persoon?!? Dat is bijna voor een huishouden van 4(!) personen een normaal bedrag. Je maakt je wel volkomen belachelijk met zulke schattingen.

Normale kostgeld is 150-200 euro want dat kost iemand aan variabele kosten in een huishouden, er van uit gaande dat die persoon wle zelf verzekeringen, kleding e.d. betaald/koopt. Pas boven de 23 krijg je te maken met lagere toeslagen voor huur e.d. en daarvoor juist met hogere toeslagen.

We hebben hier niet te maken met een generatiekloof, maar een kloof in kostenbewustzijn.
- Epicurus
pi_129826601
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef Devion het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dan kan je niet rekenen. 200 euro voor 1 persoon boodschappen is wel ERG veel. Met 240 euro red ik het al(2 personen). 150 euro voor g/w/l voor 1 persoon?!? Dat is bijna voor een huishouden van 4(!) personen een normaal bedrag. Je maakt je wel volkomen belachelijk met zulke schattingen.

Normale kostgeld is 150-200 euro want dat kost iemand aan variabele kosten in een huishouden, er van uit gaande dat die persoon wle zelf verzekeringen, kleding e.d. betaald/koopt. Pas boven de 23 krijg je te maken met lagere toeslagen voor huur e.d. en daarvoor juist met hogere toeslagen.

We hebben hier niet te maken met een generatiekloof, maar een kloof in kostenbewustzijn.
moet je niet bij mij over wezen, wij zitten met 4 personen onder de 150 wekelijks (dus maandelijks zo'n 600 en dan doen we vind ik, best luxe), luiers incluus! maar ja; broertjelief blieft enkel coca cola en biefstuk ;) en elke dag een uur douchen op zn warmst, een eigen kot met geluidsinstallatie + compu + gamecomputer. plus op zolder nogmaals die hele riedel + een aquarium. dan tikt het allemaal lekker aan hoor. plus elke dag schone kleren aanwillen (maar weigeren zelf te wassen)

als in; het zijn geen schattingen en ik zeg nergens dat ik het er mee eens ben :{
illustreert wel direct mooi dat je nu eenmaal niet zo makkelijk conclusies kan trekken over posts op internet

mompelt iets over verwende koters van tegenwoordig en over het paard getilde nakomertjes
pi_129827136
Maar dat je broertje zo verwent is zegt niks over TS. 500 euro blijft een enorm bedrag..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')