Het totaal plaatje dondert niet zo maar goed, zo reageer je niet als moeder. TS zijn reactie is niet oké, maar het tekent een moeder wel die 500 euro per maand durft te vragen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:11 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Heb 500 ook een hoog bedrag genoemd, het gaat om het totaalplaatje waarom de moeder zo weinig inkomen heeft.
Vanaf zijn 20ste heeft hij het geaccepteerd blijkbaar, een tijdje iets minder betaald door problemen en vervolgens opnieuw het bedrag geaccepteerd.
Dat TS ineens met de mededeling komt kan heel raar overkomen, denk dat de communicatie tussen TS en moeder het grootste probleem is en gaat het niet alleen 'maar' om die 3 maanden.
Waarop baseer jij die aanname?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:19 schreef Devion het volgende:
@verder
Wat als TS een vrouw was geweest die met haar gescheiden vader leefde. Je kan er donder op zeggen dat de reactie van alle vrouwen hierboven heel anders was geweest.
Waarom heeft TS het al die jaren geaccepteerd vraag ik me af, en nee een bedrag van 500 per maand zou ik niet durven vragen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:19 schreef Devion het volgende:
[..]
Het totaal plaatje dondert niet zo maar goed, zo reageer je niet als moeder. TS zijn reactie is niet oké, maar het tekent een moeder wel die 500 euro per maand durft te vragen.
@verder
Wat als TS een vrouw was geweest die met haar gescheiden vader leefde. Je kan er donder op zeggen dat de reactie van alle vrouwen hierboven heel anders was geweest. Want met alle respect dames, jullie reageren wel heel zuur.
Dat is 1000 euro per maandquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:23 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Waarom heeft TS het al die jaren geaccepteerd vraag ik me af, en nee een bedrag van 500 per maand zou ik niet durven vragen.
@heb twee zoons van 18 en 15 die om de week bij me wonen en een laag inkomen
Wat is 1000 per mndquote:
2 zonen! 500 per stuk, 1000 euro per maandquote:
hahahaa nee, kijk naar de leeftijden en dat zou ik niet eens willen, ene studeert en andere zit op voortgezet nog.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:27 schreef Devion het volgende:
[..]
2 zonen! 500 per stuk, 1000 euro per maand
Het was ook een grapquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:28 schreef Margo37 het volgende:
[..]
hahahaa nee, kijk naar de leeftijden en dat zou ik niet eens willen, ene studeert en andere zit op voortgezet nog.
sorry voor het offtopic
Eurootje viel een beetje laatquote:
Ah juist. Dus hetgeen hij overtollig heeft betaald, zet je dan netjes op een spaarrekening en dat geef je dan weer terug als hij het huis uitgaatquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:57 schreef simmu het volgende:
[..]
je bereidt ze voor op de echte wereld. waar ze gewoon moeten werken en betalen voor hun onderdak, eten, enzovoorts. als je ze leert dat voor niks de zon opkomt en het normaal is je moeder uit te schelden, gaat er iets fout.
nee. je maakt afspraken en houdt je er aan. of 500 euro te veel is of niet, daar kan je over praten. je kan rekeningen doornemen en overleggen. dat is wat beschaafde mensen die samen in 1 huis wonen, doen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah juist. Dus hetgeen hij overtollig heeft betaald, zet je dan netjes op een spaarrekening en dat geef je dan weer terug als hij het huis uitgaat
Je hoeft toch ook niks over hun salarissen te weten? Je weet dat zij inkomen waar zij recht op heeft niet wil hebben en niet veel werkt. Ze zou dus ook gewoon om dat inkomen kunnen vragen en meer kunnen gaan werken. Dat je zoon toevallig fulltime werkt, betekent niet dat hij dan maar jouw kosten moet dragenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:45 schreef simmu het volgende:
[..]
nee. je maakt afspraken en houdt je er aan. of 500 euro te veel is of niet, daar kan je over praten. je kan rekeningen doornemen en overleggen. dat is wat beschaafde mensen die samen in 1 huis wonen, doen.
je weet niks over ts zn salaris, de moeder haar inkomsten, het waarom over waarom ze geen geld van haar ex wil (ironisch hoe dat haar dan hier weer kwalijk genomen wordt hier zo opeens) en wat voor afspraken er nu eigenlijk presies gemaakt zijn. en toch vinden sommigen hier ts zn tirade genoeg om te concluderen dat ts zn moeder onredelijk en lui is![]()
hij draagt niet de kosten van de moeder, hij draagt zijn eigen kosten. daarom heet het kostgeld. en dat heeft inderdaad weinig te maken met het inkomen (met enige nuancering her en der). niet dat van hem, maar ook niet dat van haar.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je hoeft toch ook niks over hun salarissen te weten? Je weet dat zij inkomen waar zij recht op heeft niet wil hebben en niet veel werkt. Ze zou dus ook gewoon om dat inkomen kunnen vragen en meer kunnen gaan werken. Dat je zoon toevallig fulltime werkt, betekent niet dat hij dan maar jouw kosten moet dragen
Het punt is dus dat het kostgeld van haar zoon moet compenseren voor het geld dat ze niet van haar ex wil hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:06 schreef simmu het volgende:
[..]
hij draagt niet de kosten van de moeder, hij draagt zijn eigen kosten. daarom heet het kostgeld. en dat heeft inderdaad weinig te maken met het inkomen (met enige nuancering her en der). niet dat van hem, maar ook niet dat van haar.
en edit; je weet feitelijk helemaal niks. je weet ts zijn mening dat hij vindt dat ze te weinig werkt en dat hij denkt dat zijn moeder alimentatie van zijn vader zou kunnen krijgen. wij weten helemaal niet wat ts zn moeder en ts zn vader daaromtrent hebben afgesproken. nu we het daarover hebben: ts vind blijkbaar dat zijn moeder hem op zn 25ste financieel hoort te ondersteunen (geen kostgeld betalen staat daar toch echt aan gelijk), waar staat dan de vader hierin? kan ts dan niet een bijdrage voor de inrichting van zijn huis aan zijn vader vragen?
dat weet je niet. partneralimentatie is tegenwoordig niet standaard hoor. en al helemaal niet tig jaar na een scheiding. en zoals gezegd: je weet helemaal niet wat er vanuit die ouders achter steekt en wat er voor afspraken zijn gemaakt. je weet toch niet wat voor kosten hij daar veroorzaakt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is dus dat het kostgeld van haar zoon moet compenseren voor het geld dat ze niet van haar ex wil hebben
Inderdaad, doet me denken aan een reclame: hier wordt de hele familie zakelijker van.quote:
Sorry hoor, maar dan kan je niet rekenen. 200 euro voor 1 persoon boodschappen is wel ERG veel. Met 240 euro red ik het al(2 personen). 150 euro voor g/w/l voor 1 persoon?!? Dat is bijna voor een huishouden van 4(!) personen een normaal bedrag. Je maakt je wel volkomen belachelijk met zulke schattingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:33 schreef simmu het volgende:
[..]
dat weet je niet. partneralimentatie is tegenwoordig niet standaard hoor. en al helemaal niet tig jaar na een scheiding. en zoals gezegd: je weet helemaal niet wat er vanuit die ouders achter steekt en wat er voor afspraken zijn gemaakt. je weet toch niet wat voor kosten hij daar veroorzaakt?
mijn broertje is laatst uit huis gegaan en dat scheelt mijn moeder maandelijks alleen al voor electriciteit en water 150 euro, boodschappen, zeg 200 euro, dan zit je al op 350. de troep die hij veroorzaakte, toeslagen die ze misliep omdat hij erbij woonde, extra verzekeringen voor zn waardevolle electronica, het idee dattie niks in huis deed, als je dat allemaal meeneemt vind ik 500 niet eens zo heel onredelijk hoor. maar goed. nu hebben we het over mijn broertjeen die hoefde minder te betalen en mekkerde even hard als ts
tis een generatiedingetje geloof ik
moet je niet bij mij over wezen, wij zitten met 4 personen onder de 150 wekelijks (dus maandelijks zo'n 600 en dan doen we vind ik, best luxe), luiers incluus! maar ja; broertjelief blieft enkel coca cola en biefstukquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef Devion het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan kan je niet rekenen. 200 euro voor 1 persoon boodschappen is wel ERG veel. Met 240 euro red ik het al(2 personen). 150 euro voor g/w/l voor 1 persoon?!? Dat is bijna voor een huishouden van 4(!) personen een normaal bedrag. Je maakt je wel volkomen belachelijk met zulke schattingen.
Normale kostgeld is 150-200 euro want dat kost iemand aan variabele kosten in een huishouden, er van uit gaande dat die persoon wle zelf verzekeringen, kleding e.d. betaald/koopt. Pas boven de 23 krijg je te maken met lagere toeslagen voor huur e.d. en daarvoor juist met hogere toeslagen.
We hebben hier niet te maken met een generatiekloof, maar een kloof in kostenbewustzijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |