quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klinkt lekker hoor. Maar wel een beetje eentonig/minimalistisch of niet? Ben nu halverwege...
Ja, ik ben er ook nog niet helemaal over uit. Ik heb er nu ook wat meer aandachtige luisterbeurten aan besteed, en dan houdt ie toch minder stand.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
....en vind het een beetje saai. Maar bij de goede gelegenheid zeker lekker
Klinkt tof. Die ga ik even checken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:57 schreef Norrage het volgende:
Voor de liefhebbers, het album van rocketnumbernine, ge-coproduceerd door Four Tet, is ook fijn. Ook in het straatje jazz/electro en het klinkt zeker alleraardigst!
Klinkt tofquote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Imaad Wasif is iets voor jou.
Beetje psychedelisch, heel veel kwaliteit, geweldige nummer en hopeloos onontdekt
etc etc etc.
Zijn album Strange Hexes is een pareltje. Nogal obvious dat ik 'm weer in 'm eentje moet pluggen:
http://www.musicmeter.nl/album/270295
Geinig, dat vond ik ook: http://www.musicmeter.nl/album/352904quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:34 schreef Felagund het volgende:
Die stem van de zangeres van Speedy Ortiz lijkt vrij veel op die van Carol van Dijk van Bettie Serveert. Voor de rest wel een goede tip.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]Nog meer offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is off-topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic: Weinig goede muziek de laatste tijd, of ligt dat aan mij?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
WAUWquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:09 schreef Moody het volgende:
Ben ook ERG benieuwd naar het album van Until the Ribbon Breaks!!
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nog meer offtopic:Zeker erg rustig de laatste tijd, maar de laatste week wel een paar goede: Cocorosie (die was er wel even), Moderat, rocketnumbernine, etc...dus het begint weer te komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic: Weinig goede muziek de laatste tijd, of ligt dat aan mij?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Kijk, dat is goed nieuwsquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:25 schreef Vatta het volgende:
Ik zie net dat Fanfarlo met een nieuw album komt en een optreden geeft in Rotown. Maar even tickets halen dan.
nieuwe single.
Ik ga even luisterenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Zoeken op Peter Adams, dan zit je goed
Jep, ik ben overgehaald. Zo luisteren.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja klinkt leuk he?
Beetje dubstep, beetje Alt-J, beetje Justin Timberlake, beetje James Blake. Beetje van alles
Klinkt geweldig! Kan niet wachten op meer van hemquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja klinkt leuk he?
Beetje dubstep, beetje Alt-J, beetje Justin Timberlake, beetje James Blake. Beetje van alles
Hmmmmmmmquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja klinkt leuk he?
Klinkt wel alsof het goed kan zijn, maar ook onwijs pretentieus en hipsterquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh weer niet goed? Probeer jij het eens
Op die fiets.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klinkt wel alsof het goed kan zijn, maar ook onwijs pretentieus en hipster
Niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:05 schreef nodig het volgende:
Hoe defineer je eigenlijk indie muziek?
Die vraag komt vaak voorquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:05 schreef nodig het volgende:
Hoe defineer je eigenlijk indie muziek?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Die vraag komt vaak voor
Oorsprong: Indie = independant. Onafhankelijke muziek.
Tegenwoordig is het heel ruim gezegd alles dat niet op de commerciële zenders wordt gedraaid. In dit topic wordt voornamelijk pop, rock, folk en electro besproken.
Ah oke.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:08 schreef Tchock het volgende:
Origineel was indie muziek muziek geproduceerd zonder tussenkomst van de grote labels Warner, Universal, Sony en EMI of een van hun dochtermaatschappijen. Sommige mensen vinden indie alle muziek geheel zonder label geproduceerd door muzikanten zelf. Qua genre is er ook geen pijl op te trekken, hoewel de term vaak gebruikt wordt voor een bepaalde stroming gitaar en folkmuziek.
De meeste indie-labels zijn ook billion dollar companies geworden. Dat ruikt al niet meer naar indiequote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:10 schreef Tchock het volgende:
Maar het hangt heel erg van je definitie af en maar weinig mensen zijn het met elkaar eens. Er zijn (af en toe) artiesten van indie-labels die monsterhits scoren en ook bands die als enorm indie gezien worden maar gewoon een vet platencontract hebben liggen.
Niet echt. Bastille hoor je om het half uur op de radio. Dat is niet echt een maatstaf, want ook radiozenders draaien af en toe indie. Maar Bastille klinkt uber-commercieel. Echt een snel-scoren-bandje. Goed, het blijft lastig.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:11 schreef nodig het volgende:
Maar zoals Bastille is bijv. ook indie?
Als je zelfs al gezapige muziek gaat aanradenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:04 schreef Moody het volgende:
Oja, had deze ook nog liggen.....
Fijne folk-pop. Vrij cliche. Album is in zijn geheel wat gezapig, maar bovenstaande nummers kunnen er best mee door.
Het hipstergehalte is wel hoog. Hipster heeft natuurlijk een hele negatieve bijsmaak tegenwoordig maar feit is dat muziek ontdekken leuk is - zeker als je dat eerder doet dan anderen en het wordt een succes.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:11 schreef nodig het volgende:
[..]
[..]
Ah oke.
Maar ik mag niet hopen dat alles draait om de hipsterwaarde van een liedje in dit topic?Ik merk wel dat mijn genre vooral rock/indie/pop/punk is
![]()
Maar zoals Bastille is bijv. ook indie?
Wikipedia-genres zijn een lachertje. Niet omdat dat nu toevallig in mijn voordeel uitpakt maar er klopt gewoon vaak geen hol van of een band krijgt zo veel genres toegeschreven dat het niet meer realistisch is.quote:
Ah, maar dat is natuurlijk slechts 1 plaat uit het album dat je de hele tijd hoort de rest van het album hoor je never nooit niet op de radio en is ook fantastisch heb ik ontdekt laatstquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet echt. Bastille hoor je om het half uur op de radio. Dat is niet echt een maatstaf, want ook radiozenders draaien af en toe indie. Maar Bastille klinkt uber-commercieel. Goed, het blijft lastig.
Maar als je Bastille leuk vindt, mag je het best luisteren én in dit topic posten hoor. Iedereen heeft zijn zwaktesquote:
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Was geen aanrader, meer een mededeling. Er zitten hier toch ook fans van folk-pop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |