abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:30:24 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_129751447
Voetbalbond KNVB is verbaasd over de uitspraken die René van der Gijp maandag deed in het televisieprogramma Voetbal International. De oud-voetballer zei onder meer dat voetbal geen sport is voor homo's.

Van der Gijp reageerde daarmee op de deelname van de KNVB aan de Gay Pride afgelopen zaterdag. De voetbalbond wil het taboe rond homoseksualiteit in de voetbalsport graag doorbreken.

'Het is duidelijk hoe de KNVB erover denkt; we hebben vorige week immers een helder statement gemaakt', aldus de bond. 'We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren.'

Van der Gijp zei het niet nodig te vinden dat er zoveel aandacht voor het onderwerp is. 'Ik moet zeggen, voor mij hoeft het niet zo heel erg dit. Dat gedoe met voetballers die uit de kast moeten komen. Laten we gewoon weer even normaal doen', gaf hij in het televisieprogramma aan. 'Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's. Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Van-der-Gijp.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129751491
Hij heeft wel zo zijn punt dat de percentage homo's in voetbal lager ligt dan bij de rest, maar er zullen er vast meer rondlopen dan René zelf denkt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:33:29 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_129751546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:31 schreef Tyron het volgende:
Hij heeft wel zo zijn punt dat de percentage homo's in voetbal lager ligt dan bij de rest, maar er zullen er vast meer rondlopen dan René zelf denkt.
Waarom percentage lager :?

Ze durven er niet voor uit te komen. Daarom lijkt het laag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129751575
Het idee dat alle homo's verwijfd zijn en als kapper gaan werken. Die man is echt wereldvreemd.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_129751593
Hij heeft de ene kant een punt. Andere kant dat hij zegt dat homo's vaak de naam niet hebben voor een voetballer is dan weer zo'n idiote uitspraak :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129751635
quote:
Als je kijkt hoe al die voetballers over het gras rollen en janken bij iedere aanraking maar elkaar vervolgens wel droogneuken bij een doelpunt denk ik eerder dat het percentage wat hoger ligt dan gemiddeld.
pi_129751662
Er zit een homo bij mij in de klas en die doet aan voetbal en rugby. Slaat dus nergens op zo'n uitspraak.
pi_129751718
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:36 schreef Furdinand het volgende:
Er zit een homo bij mij in de klas en die doet aan voetbal en rugby. Slaat dus nergens op zo'n uitspraak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef tong80 het volgende:
. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_129751727
Oja.. Gijp was laatst toch overspannen? :') Zou dat een gevolg zijn van enorme onzekerheid over het niet uit de kast durven komen?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:38:38 #10
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_129751734
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Als we denken dat elke beroepsgroep evenveel homo's heeft, wil jij dat dan even gaan vertellen in de gemiddelde kapsalon?
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_129751737
Ik had altijd het idee dat René zelf ook wel voor beide teams speelde...
BFF met GGMM
pi_129751778
quote:
Binnen alle sporten ligt het percentage homo's relatief laag, het zijn verwijfde mannetjes, die kunnen helemaal niet sporten. Om dezelfde reden ligt het percentage lesbo's hoog, die manwijven kunnen nog best een aardige prestatie neerzetten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:40:49 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_129751824
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Binnen alle sporten ligt het percentage homo's relatief laag, het zijn verwijfde mannetjes, die kunnen helemaal niet sporten. Om dezelfde reden ligt het percentage lesbo's hoog, die manwijven kunnen nog best een aardige prestatie neerzetten.
:')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129751890
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je hebt de uitzending niet gezien merk ik -O-
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_129751904
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef Homdeck het volgende:
Het idee dat alle homo's verwijfd zijn en als kapper gaan werken. Die man is echt wereldvreemd.
Heeft ie niet gezegd. :7
pi_129751918
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:38 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

[..]

Voetbal is dan juist een sport voor homo's. Lekker douchen met elkaar huilen als er een grasvlek op hun shirt zit etc. Zij doen alleen alsof ze zogenaamd "metroseksueel" zijn.
pi_129751928
quote:
Dit.

En je weet toch dat Gijp vaak overdrijft. Storm in een glas water dit.
pi_129751929
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:36 schreef Furdinand het volgende:
Bij een profclub?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:43:59 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129751965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef tong80 het volgende:

Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Van-der-Gijp.dhtml

Wat een kortzichtigheid zeg!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:44:12 #20
356891 Abed
hooggeleid
pi_129751975
Komkommertijd.
On topic: Gijp heeft gelijk
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_129751997
Laat gaan joh.
pi_129752043
Vond het ook belachelijke uitspraken van Gijp. Erg dom vooral.

Het kan best zo zijn dat het percentage homo's in het voetbal lager ligt. Maar vervolgens presenteert Gijp zijn stereotype beeld van homo's als absolute waarheid (en vervolgens gaat Derksen daarin mee). :')

Het is natuurlijk onzin en kortzichtig om te stellen dat alle homo's kappers worden of voor andere verwijfde beroepen kiezen, of dat homo's "geen echte mannen" zouden zijn en geen motoriek zouden hebben of niet tegen een stootje zouden kunnen.

Homo's zijn uiteraard ook gewoon mensen die boekhouder kunnen zijn, bouwvakker, militair, of profvoetballer. Want behalve een seksuele geaardheid hoeft het verder helemaal niets over iemand te zeggen.

Natuurlijk zijn er mensen zoals Paul de Leeuw, Gordon, Gerard Joling en exhibionistische figuren die erg te koop lopen met hun geaardheid, maar dat is geen realistisch beeld van de homo in het algemeen.

Ik vind het schokkend dat veel mensen nog in die goedkope retoriek trappen, en is dan ook het bewijs dat het met die homo-emancipatie en acceptatie nog lang niet zit zoals het zou moeten zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:46:19 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_129752048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:38 schreef rechtsom het volgende:

[..]

Als we denken dat elke beroepsgroep evenveel homo's heeft, wil jij dat dan even gaan vertellen in de gemiddelde kapsalon?
Waar heb je het over ?

Er zullen meer kappers homo zijn net zoals er meer balletdansers homo zijn dan in het voetballen. Maar wat heeft dat met het percentage homo's in het voetbal te maken ?

Trouwste user 2022 dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:47:35 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_129752096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:42 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Je hebt de uitzending niet gezien merk ik -O-
Klopt. Alleen kunnen luisteren. Mijn TV is kapot. Heb er nog een klaagbaak topic voor gepend. Er mankeert niks aan m'n oren. Dus vertel eens...wat heb ik gemist ?

pi_129752119

Gijp _O_

OT: Gelijk heeft hij. En zo niet, dan helpt deelname aan de gay-pride in elk geval niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')