In Turkije worden deze twee niet als synoniem gebruikt ama. Stammen gaan vooral over grote Turkse stammen (niet familie), asiret is vaak meer alleen een familie.quote:
Leuke sneer weer. Waar noem ik mezelf Turkmen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:33 schreef Bortecinem het volgende:
Maar goed, xminator komt blijkbaar uit een andere Turkije waar mensen zich nog allemaal Turkmen noemen ipv gewoon Turk. In mijn Turkije noemen alleen Yorukler en Turken met een sterke link naar hun stam zichzelf Turkmen.
Klopt, voor familie wordt vooral kabile gebruikt. Clan is ook niet perse familie natuurlijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
In Turkije worden deze twee niet als synoniem gebruikt ama. Stammen gaan vooral over grote Turkse stammen (niet familie), asiret is vaak meer alleen een familie.
Xminator komt uit Emirdags Turkenkoyu.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Leuke sneer weer. Waar noem ik mezelf Turkmen?
En vla toe?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:19 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vanmiddag gezondigd op het werk. Ik heb een Turkse pizza gegeten, met mes en vork.
Kom je ook echt uit Emirdag? Ik ben er geweest.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:36 schreef xminator het volgende:
Buurt van Emirdag zit vol met Turkmenen, o.a. Yorukler, Karabaglilar etc. :
http://www.izemder.com/afyon/index.php?sayfa=koytarihcesi
Ja, wat is je punt?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:36 schreef xminator het volgende:
Buurt van Emirdag zit vol met Turkmenen, o.a. Yorukler, Karabaglilar etc. :
http://www.izemder.com/afyon/index.php?sayfa=koytarihcesi
Emirdag is geen provincie vriend. En nogal het Westen vergeleken met Adanaquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:37 schreef Bortecinem het volgende:
Emirdag? Oh, die provincie daar in het Oosten.
Euhm, in de tekst die ik quote staat er dit:quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:36 schreef Bortecinem het volgende:
Sneer?
Waar zeg ik dat jij jezelf Turkmen noemt? Je zegt 'hoezo dat' over mijn quote waarin ik zeg dat alleen Turken met een sterke link naar hun stam zichzelf Turkmen noemen. Blijkbaar denk jij er anders over. Hoezo zou je anders 'hoezo dat' zeggen.
Vlakbij uit een dorp, dus geen emirdagli. Eerder Davulgali. Wat heb jij daar gedaan dan?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom je ook echt uit Emirdag? Ik ben er geweest.
Daar is geen speciale reden voor behalve dat het cooler klinkt en het lijkt alsof die mensen een sterkere link hebben met Centraal-Azie - wat eigenlijk vaak ook zo is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Euhm, in de tekst die ik quote staat er dit:
'maar tegenwoordig worden alleen die die hun stam/clan nog weten aangeduid met Turkmen'
Dat is iets anders dan wat jij nu zegt. Daarom vroeg ik het, of er nog er een speciale reden voor was. Mja laat maar zitten.
Moeilijk hè om zo een antwoord te geven.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Daar is geen speciale reden voor behalve dat het cooler klinkt en het lijkt alsof die mensen een sterkere link hebben met Centraal-Azie - wat eigenlijk vaak ook zo is.
Hangt er vanaf wat je perspectief is, ik vind het oosten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Emirdag is geen provincie vriend. En nogal het Westen vergeleken met Adana
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor de keren dat ik dit dacht wanneer jij antwoord gaf op een van mijn vragen..quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Moeilijk hè om zo een antwoord te geven.
Ok.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor de keren dat ik dit dacht wanneer jij antwoord gaf op een van mijn vragen..
Insanlar sana nasil davraniyorsa sende oyle davranacaksin.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |