Wasquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, best kans dat je dat gewoon niet wist.
En zo fossiel was ik nu ook weer niet, CL.
quote:
Jij weet dus niet wat scrum of een scrummaster isquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:51 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Te vaak hebben die analisten of 'masters' ongehinderd door kennis van het product voornamelijk mooie praatjes.
Scrummastersquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij weet dus niet wat scrum of een scrummaster is
Je kunt de test doen met het boek ernaast, dus 45 minuten is wel voldoende.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
ScrummastersIn twee dagen ben je 'master'. Maar he, het principe werkt fijner dan dat eeuwige watervallen en door de tijd heen je opdracht uit het oog verliezen
.
gaat zeker langzaamquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:38 schreef MissMSX het volgende:
Just beware dat de slowtech-beweging alweer een tijdje in opkomst is
Wat ik er zo even over lees op google, lijkt het me iets wat prima is voor een individu, maar is het niks voor een bedrijf dat centjes moet verdienen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:38 schreef MissMSX het volgende:
Just beware dat de slowtech-beweging alweer een tijdje in opkomst is
Jij hebt al koffie op vanmorgenquote:
Ik snap het alles-of-niets-gevoel bij methodes nooit zo. Dan is zus de bom en moet alles en iedereen daarop overgaan, dan is zo de bom en... Volgens mij moet je gewoon altijd kijken wat het beste bij een bepaalde situatie past. Soms is dat snel, soms is dat langzaam.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat ik er zo even over lees op google, lijkt het me iets wat prima is voor een individu, maar is het niks voor een bedrijf dat centjes moet verdienen.
Tijd is geld in vrijwel de meeste bedrijven, dus snel is vrijwel altijd beter.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik snap het alles-of-niets-gevoel bij methodes nooit zo. Dan is zus de bom en moet alles en iedereen daarop overgaan, dan is zo de bome en... Volgens mij moet je gewoon altijd kijken wat het beste bij een bepaalde situatie past. Soms is dat snel, soms is dat langzaam.
Just my 2 cents
Klopt. Toch sluipt ook hier het gevaar erin dat mensen er heel rigide inzitten en vergeten dat het altijd loont om kritisch te kijken naar welke elementen van een bepaalde techniek je wel, en welke je juist niet toepast.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Tijd is geld in vrijwel de meeste bedrijven, dus snel is vrijwel altijd beter.
Maar daar gaat het an sich niet om bij Scrum. Bij Scrum is het meer dat je veel duidelijker hebt waar je op dit moment mee bezig bent, en het grote plan, dat komt wel als we daar zijn. Eerst de belangrijkste dingen. En als er iets fout gaat, maakt dat ook niet uit, want de volgende release is maar een maand weg.
En de techniek is eigenlijk al heel oud, het is meer een samenvoeging van de best practices van vele andere technieken.
Dat lijkt me onmogelijk: ik lust geen koffie.quote:
Oh zeer zeker dat je kritisch moet zijn. Maar op dit moment zie ik voor mij op dit moment geen betere ontwikkeltechniek dan Scrumquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Klopt. Toch sluipt ook hier het gevaar erin dat mensen er heel rigide inzitten en vergeten dat het altijd loont om kritisch te kijken naar welke elementen van een bepaalde techniek je wel, en welke je juist niet toepast.
Maar goed, dat zie je overal terug. Niets menselijkers dan de wereld vereenvoudigen
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat lijkt me onmogelijk: ik lust geen koffie.
Als het werkt moet je het ook zeker zo latenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh zeer zeker dat je kritisch moet zijn. Maar op dit moment zie ik voor mij op dit moment geen betere ontwikkeltechniek dan Scrum
Tik em aan ouwe!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat lijkt me onmogelijk: ik lust geen koffie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |