abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129819952
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:47 schreef Waterloos het volgende:
Op het speciaal onderwijs zitten alleen maar downies die niets kunnen. Beter schaffen ze die bodemloze put vanaf morgen al af!!!!
Aldus iemand die er duidelijk geen kaas van gegeten heeft, ga je mond eens spoelen zeg.
Er zijn zat mensen die er zitten om wat ik al meldde in een oudere post, bepaalde emotionele/fysieke redenen, heeft niks te maken met hoe je mentaal bent, het verschilt énorm per persoon.

En dat mensen meteen worden beschreven als "Downies" of mensen die "Niets Kunnen" laat maar zien wat voor een vooroordeel er nog over hangt.
pi_129820051
Om maar even met de deur in huis te vallen.

Ik heb óók speciaal onderwijs moeten volgen, en nee, niet omdat ze mij het stempeltje "dom" meegaven, of omdat ze mij een "Downie" vonden, maar vanwege Gedrag/Leer problemen.
Kwam voort uit ADHD.

Ik ben zo rond m`n 7e naar een ZMOK school gegaan (Na 2 basisscholen..) en dit was een ramp, er werd (van wat mij is verteld) absoluut geen aandacht aan mij geschonken en ik moest voor álles wel "Op de gang staan"
Daarna heb ik van m`n 8e tot m`n 12e 4 basisscholen gehad (M`n laatste heb ik afgemaakt, en daarna ben ik naar de Middelbare gegaan)

MIddelbare was eigenlijk niet heel veel anders, ik had heel veel last van m`n ADHD van m`n 12e - 16e wat resulteerde in iemand met een héél kort lontje, en ze hebben mij op m`n 1e middelbare school ook 2 weken voor de zomervakantie van het laatste jaar van school gekickt op m`n 14e, dus ik kon niet mee evalueren naar de 3e / 4e klas(ofwel *Bovenbouw* )

Toen heb ik een paar maanden thuis gelopen, want iedereen had natuurlijk mijn documentaties gelezen en geen enkele middelbare school in Het Gooi (Ja, HET GOOI) wilde mij nog.

Toen is het uiteindelijk zover gekomen dat ik op m`n 15e weer naar een schooltje ging, genaamd "ATC" en niet een normale middelbare school maar een "Arbeids Trainings Centrum" komt er op neer dat je word klaar gestoomt voor "De Grote Mensen Wereld" zoals ze dat noemde :')
Verschillende baantjes moeten doen, leren koken, documantaires gekeken over van alles en nog wat (Die documantaires zouden wel bijdrage aan een rustigere geest/gedachten gang)

Dit was overigens niet de fijnste plek i.v.m een heleboel verschillende culturen die constant met elkaar botste, en er was dus dagelijks wel 2x ruzie op die school (Daar wilde ik als onzekere puber niet tussen lopen)

Dus uiteindelijk ben ik daar weggegaan en heb ik 2 jaar! thuis gelopen..
Daarna kort op m`n 17e naar een schooltje gegaan waar ze probeerde doormiddel van psychiaters en psychologen met mij te praten, en probeerde los te wreken waar het probleem zat.

Hier kreeg ik al na 2 dagen! te horen dat ik een " Zware autist" zou zijn omdat ik heel erg graag naar muziek luisterde (Ze wisten niet dat ik muziek instrumenten bespeel cq muzikaal ben) En omdat ik elke text van Queen wel uit m`n hoofd wist (sja... Queen fan he :) )

Uiteindelijk heb ik het hier 4 maanden volgehouden totdat ze mijn ouders opbelde en doodleuk tegen ze vertelde dat ik van die school af moest want ik zei " Godverdomme " en dat was onacceptabel.

Daarna heb ik weer 6-8 maanden thuis gelopen en ben ik op m`n 18e op het Emaus College beland.

Dit werd aangekondigd als "`t Sheeren Loo"
Ik meteen googlen, en ik zag dat het een soort van verzorgingstehuis was voor jongeren met een licht/zwaar verstandelijke handicap.

Dus ik had natuurlijk al meteen zoiets van " Nee, hier ga ik niet heen, alleen omdat ik ADHD heb, en problemen met m`n ogen ga ik niet naar een school voor verstandelijk gehandicapte"
Maar ik moest en zou het proberen, wánt het Sheeren Loo gedeelte was niet van het Emaus, dat was onafhankelijk.

Ik daar heen, blijk je er echt álles te kunnen doen.
Ze hebben verschillende klassen met verschillende "gedragsproblemen" en ik vond het eigenlijk al meteen helemaal prima, ook omdat de leraren/leraressen verschrikkelijk aardig en behulpzaam waren, en ook goed om konden gaan met verschillende situaties (Er zat in mijn klas iemand met epileptie, en iemand met zwaar autisme, iemand die mensen schuw was, en een extreme ADHDer) En het ging echt per maand wel beter met die mensen in m`n klas :)

Uiteindelijk ben ik naar het "Stage" deel van het Emaus College doorgegroeit, wat in hield dat ik eerst moest laten zien wat ik kon, nou.. wat kan ik? Muziek maken, hoppa. 1x per week muziek verzorgen in het restaurantje daar (Ik blij :) )
Daarna wilde ze ook dat ik normaal werk ging verrichten.

Het begon met een "Beroepskeuze test" stelde niets voor, daar kwam uit dat ik auto`s moest poetsen, dit heb ik 7 weken volgehouden, en kwam er achter dat dit helemaal niets voor mij is.
daarna heb ik nog een paar weken als onderdeel van "Stage" meegelopen in een Sociale Werkplaats.

Wat mij daaraan opviel was dat het helemaal geen verstandelijk gehandicapte waren die er werkte maar gewoon normale jongeren zoals jij en ik, alleen hadden ze gedragproblemen of bepaalde fysiek tekortkomingen.. en bij sommige was dit zo erg uit de hand gelopen dat ze in een inrichting moesten, sja... dan kom je niet verder dan een sociale werkplaats 90% van de tijd helaas..

Dit heb ik 2 maanden volgehouden.

Daarna kwam er een diploma uitreiking, en ik was geslaagd, voor m`n VMBO diploma.
Vooroordelen over VMBO zijn er genoeg helaas, maar liever dat diploma in m`n zak met vooroordelen erbij, dan geen diploma, en dus nooit een fatsoenlijke baan.

Uiteindelijk ben ik in 2009 weggegaan van het Emaus en heb ik 2,5 jaar lang in een muziekwinkel in Hilversum gewerkt, heb ik de tijd van m`n leven gehad, en ik vond het super.

Daarna heb ik weer 1 jaartje niets gedaan, totdat ze bij een andere muziekzaak vroegen of ik in de huisband wilde spelen als toetsenist, helemaal prima. Dat is nu 1 van mijn baantjes.

Nu hebben we een pauze met de ene baan (Zomerstop) en ik werd afgelopen zaterdag gevraagd of ik niet toevallig vrijwilliger wilde zijn in de Pop/Rock/Jam band van een cultureel muziekcafe, nou.. Daar draai ik m`n hand graag voor om.

Vaak zijn het al kleine dingetjes die er voor zorgen dat het zich opstapelt en opstapelt tot 1 groter probleem, en dan ontkom je er vaak niet aan dat je dan aan het *Speciaal onderwijs* moet, en dat je dus bestempelt word als "Downie" of " Imbiciel" of *insert respectloze leus*

En natuurlijk heb ik op m`n laatste middelbare school Fok! ontdekt _O_

Sorry voor dit lange bericht, maar dit moest ik gewoon van mij af typen i.v.m speciaal onderwijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 03:32:35 ]
pi_129820080
mooie posting, braddie.
pi_129820491
Speciaal en particulier onderwijs gehad tot en met de middelbare school. Tap nu anti-lichamen af van hybridoma cellen(laboratorium medewerker bij biotech bedrijf).

Speciaal onderwijs is gewoon een dumpplek voor kinderen waar ze op het reguliere onderwijs geen raad mee weten. Leer problemen, gedrags problemen of toekomstig crimineel? Gewoon dumpen op een schooltje en het voor de sier speciaal onderwijs noemen. Al die lui die zo debiel reageren zouden er trouwens prima tussen passen, eenmaal het stempeltje op je hoofd en je komt er nauwelijks meer vanaf dus pas maar op ;).
pi_129820642
ook voor lichamelijk gehandicapten.
goed ik heb geen lichamelijke handicap, maar wel een lichte hersenbeschadiging en motorische niet zo sterk, maar heb heel wat jaren klasgenootjes in rolstoelen gehad of die achter een rollator liepen.
veel klasgenoten konden beter leren dan ik maar ik kon weer beter lopen.
en zeker op de mytylschool heb ik een leuke tijd gehad, daar werd iedereen geaccepteerd want je had allemaal wel wat.
en we hadden een zwembad met verstelbare bodem in school en met gym gingen we vaak de laatste les voor de vakantie op het springkussen.

tot ik naar mn middelbare school ging waar je wat minder beschermt was.
was een LOM school en daar kwam je ook mensen met gedragsproblemen tegen.
en ik kon niet zo van mij afbijten, maar uiteindelijk ook weer gered.
nu mag ik niet mopperen met mn vaste contract
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_129829378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 03:02 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het heeft niet zozeer te maken met IQ problemen, het kan van alles zijn.
Door bepaalde problemen in het verleden kan het zijn dat je dus *speciale* zorg nodig hebt, je kan ADHD hebben en daar door niet goed kunnen/willen leren.
Als je bijvoorbeeld een probleem hebt met je zicht kan je naar een speciale school.

Mensen linken speciaal onderwijs inderdaad aan mensen met een laag IQ, maar het kan door van alles komen, er is niet 1 specifieke reden, het is allemaal opgebouwd uit vooroordelen en speculaties, en daarom heeft het ook meteen een slechte naam en is iedereen die op Speciaal onderwijs heeft gezeten (Dus een school met LWOO of een ZMOK school) maar per direct dom, terwijl het niet persee IQ gerelateerd hoeft te zijn, maar ook Emotioneel kan zijn waardoor iemand een achterstand heeft van een bepaalde periode en het daarom op *normaal* onderwijs niet trekt.
Accepteer nou maar dat mensen niet zo ver gaan tijdens het beoordelen van mensen.

Speciaal onderwijs? - Loser/ retard!
Dik? - Eet nog een broodje, nijlpaard
Stinken? - viezerik die nooit douched
hij heeft 1 x geblowd? - Wat een junk daar wil ik niets mee te maken hebben

Misschien doe jij dit zelf ook wel ;)
pi_129836074
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 03:35 schreef arjan1212 het volgende:
mooie posting, braddie.
Hij neemt tenminste de moeite ergens serieus op te reageren, kunnen we niet van iedereen zeggen! ;)
pi_129836969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:03 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Hij neemt tenminste de moeite ergens serieus op te reageren, kunnen we niet van iedereen zeggen! ;)
Dit
pi_129837659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:56 schreef Zolder het volgende:

[..]

Accepteer nou maar dat mensen niet zo ver gaan tijdens het beoordelen van mensen.

Speciaal onderwijs? - Loser/ retard!
Dik? - Eet nog een broodje, nijlpaard
Stinken? - viezerik die nooit douched
hij heeft 1 x geblowd? - Wat een junk daar wil ik niets mee te maken hebben

Misschien doe jij dit zelf ook wel ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:57 schreef Braddie het volgende:
Terechte klacht.
Vmbo figuren met Nickelson jasjes, bijbehorend Petje, eventueel nog een schelle Aerox, in elke zin het woord "Kanker", Energy van Euroshopper, en natuurlijk... "Watsjeprobleem" roepen :)

Sums it up. *En dat zijn dan de jongens grotendeels *
Ook al zijn klachten over VMBO'ers vaak terecht, het is een beetje sneu als je daarover begint terwijl je zelf SO hebt gevolgd. :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:08:15 #135
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129837871
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:06 schreef Rectum het volgende:
Jammer van al die negatieve reacties hier. Mooi dat je ondanks je 'beperkingen' je plek hebt gevonden in deze maatschappij. Beter dan van die stinkhippies die de hele dag niks doen en alleen maar WAJONG trekken en keyboard spelen.
I see what you did there... of denk ik nu teveel door? :')
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:31:21 #136
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838450
@ braddie bedankt voor je levens verhaal, het interesseert ons heel veel gr. gr.

Ps zoek psycholoog
Centrum van het universum ben ik..
pi_129838510
Wat een achterlijke reactie, had niets anders verwacht
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:40:11 #138
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838640
Iedereen krijgt wel is wat naar z'n hoofd geroepen, wat verwacht je? als je naar speciaal Onderwijs gaat je wel eens wordt uitgemaakt voor autist of downie of wat dan ook.

Maar Denk je dat de normale middelbare school voor iedereen een pretje is? Je bent iets anders of ziet er anders uit en je wordt wel is uitgelachen of uitgescholden. Dat hoort er gewoon bij, kom is uit dat fantasie wereldje !
pi_129838683
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:40 schreef Jv1994 het volgende:
Iedereen krijgt wel is wat naar z'n hoofd geroepen, wat verwacht je? als je naar speciaal Onderwijs gaat je wel eens wordt uitgemaakt voor autist of downie of wat dan ook.

Maar Denk je dat de normale middelbare school voor iedereen een pretje is? Je bent iets anders of ziet er anders uit en je wordt wel is uitgelachen of uitgescholden. Dat hoort er gewoon bij, kom is uit dat fantasie wereldje !
Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen 'is' typen in plaats van 'eens'.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:43:23 #140
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen 'is' typen in plaats van 'eens'.
Ja echt verschrikkelijk is het
pi_129838765
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Ja echt verschrikkelijk is het
Ja, 'is' betekent heel iets anders dan 'eens'. Als je die woorden verwisselt wordt je tekst veel minder begrijpelijk.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:46:07 #142
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838818
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ja, 'is' betekent heel iets anders dan 'eens'. Als je die woorden verwisselt wordt je tekst veel minder begrijpelijk.
Als je dat niet begrijpt is er echt iets mis met je, het is gewoon spreektaal
pi_129838863
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:46 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Als je dat niet begrijpt is er echt iets mis met je, het is gewoon spreektaal
Precies, spreektaal gebruik je bij het spreken, niet bij typen of schrijven.
pi_129838889
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:31 schreef Jv1994 het volgende:
@ braddie bedankt voor je levens verhaal, het interesseert ons heel veel gr. gr.

Ps zoek psycholoog
Pff, het is juist heel dapper dat iemand eerlijk durft te zijn over hoe hij is en wie hij is! Zelf doe ik het toch ook, dus hou op met dat gezeik op Braddie!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:48:50 #145
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:47 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Precies, spreektaal gebruik je bij het spreken, niet bij typen of schrijven.
En daarom zeg ik, als je spreektaal niet begrijpt wanneer het geschreven staat, ben je gewoon een debiel.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:50:16 #146
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:48 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Pff, het is juist heel dapper dat iemand eerlijk durft te zijn over hoe hij is en wie hij is! Zelf doe ik het toch ook, dus hou op met dat gezeik op Braddie!
Ja alleen was ik 3 minuten bezig met naar beneden scrollen voordat ik voorbij de comment van braddie was. Misschien volgende keer in een spoiler Brad ?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:52:20 #147
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129839031
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Zo'n gevoel heb ik bij het weglaten van verplichte komma's.
pi_129839697
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:48 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Zo kan je bij iedereen wel verzinnen waarom zij dapper zouden zijn en verliest het woord dus zijn waarde.
pi_129839763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:13 schreef Zolder het volgende:

[..]

Zo kan je bij iedereen wel verzinnen waarom zij dapper zouden zijn en verliest het woord dus zijn waarde.
Dappere reactie.
pi_129840263
De mensen die onzin roepen en zeggen dat het doodnormaal is hebben het mis want die kinderen gaan toch niet voor niets naar speciaal onderwijs omdat ze in het normale onderwijs niet meedraaien? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')