http://www.nugeld.nl/wone(...)opers-wil-huren.htmlquote:
Geld hebben om te KOPEN = vrijheid.quote:Een op vijf woningverkopers wil huren
Een op de vijf Nederlanders die hun huis te koop hebben staan, wil na de verkoop een huurwoning betrekken.
Jezelf verhuren is ultieme vrijheid. Geen hypotheek, alleen huurinkomsten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:26 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Verhuren is pas vrijheid. Maandelijkse cashflow en iemand anders die je hypotheek afbetaalt. Geen gezeur van huurders want je zet er een makelaar tussen.
Een hypotheekvrij huis lijkt me ideaal. Houdt je de HRA in je zakken, want je betaald geen rente en bovendien betaal je ook al geen 'rentevergoeding aan de bank'...de resterende 48% bij een IB van 52%.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:11 schreef BertV het volgende:
[..]
http://www.nugeld.nl/wone(...)opers-wil-huren.html
[..]
Geld hebben om te KOPEN = vrijheid.
Niet dat gebedel bij banken (en de overheid)
Ter nuancering, ik zou ook absoluut gebruik maken van hypotheekrente aftrek als ik hypotheekbezitter was.![]()
Een huurstijging van minimaal 4,5% een inflatie van 3,1% op je "verzilverde overwaarde" jaja dat is de prijs van vrijheid. Een vrijheid die ook alleen een gevoelskwestie is want als je wilt verhuizen kan je wel makkelijk de huur opzeggen maar aanspraak maken op een nieuwe huurwoning met nieuwe voorwaarden en prijs. Als die überhaupt al beschikbaar is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huren == vrijheid
Kopen op de top van een speculatieve zeepbel == slavernij
Het eigen huis als 'verstandige belegging' komt steeds verder onder vuur te liggen, de mythe brokkelt langzaam maar zeker af. Een huis is om in te wonen en kost je nu eenmaal geld.
Als het dan toch geld gaat kosten? Waarom je dan vastketenen aan overgewaardeerd vastgoed waar je in een mensenleven niet meer vanaf kan komen? YOLO beste mensen
1.8% rente, bijquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:21 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Een huurstijging van minimaal 4,5% een inflatie van 3,1% op je "verzilverde overwaarde" jaja dat is de prijs van vrijheid. Een vrijheid die ook alleen een gevoelskwestie is want als je wilt verhuizen kan je wel makkelijk de huur opzeggen maar aanspraak maken op een nieuwe huurwoning met nieuwe voorwaarden en prijs. Als die überhaupt al beschikbaar is.
Het artikel heeft het over 1 op de 5 woningverkopers, niet over 1 op de 5 woningeigenaren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk eens aan zelfs 40% van de huurders willen naar een koopwoning.![]()
Maar dan zien we dus duidelijk dat er een probleem gaat optreden.
Er zijn 2.9 miljoen huurhuizen, * 0.4 = 1.1 miljoen willen naar een koop woning.
Er zijn 4.4 miljoen koophuizen * 0.2 = 0.8 miljoen willen naar een huur woning.
Dat is een tekort van 300.000 huizen aan de koop kant. Dit zal dus een druk op de prijzen blijven veroorzaken.
Dan schiet de verhouding nog meer door in een tekort aan koopwoningen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het artikel heeft het over 1 op de 5 woningverkopers, niet over 1 op de 5 woningeigenaren.
Even los van waar deze getallen vandaan komen: max. 12% schaarstepremie in bouwkosten. De schaarstepremie in grondprijs is veel hoger. Dit betekent hooguit dat gemeenten in 2002 nog iets meer hadden kunnen afromen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:06 schreef crashbangboom het volgende:
voor de liefhebbers van goedkoper bouwen - winstmarges afromen mantra
[ afbeelding ]
Ohja, maximaal 10.000 euro voor een ruime kavel in een woonrijp gemaakte buurt was het toch?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even los van waar deze getallen vandaan komen: max. 12% schaarstepremie in bouwkosten. De schaarstepremie in grondprijs is veel hoger. Dit betekent hooguit dat gemeenten in 2002 nog iets meer hadden kunnen afromen.
Jaja, trek het maar weer door tot in het extreme. "Meer vrijheid" is iets anders dan onbeperkte vrijheid natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verf je voorgevel eens roze, bouw 12 meter aan aan de achterkant, en zeg dan nog eens "doen en laten wat hij wil"...
Geneuzel in de marge die paar procentpunten. En wie heeft het nou weer over absolute zekerheid? Hoe langer je blijft wonen hoe goedkoper je uit bent. Als je 30 jaar blijft zitten woon je gratis, als je binnen 1 jaar weer wil verhuizen schiet je erbij in, en alles wat daar tussenin zit. Simpel zat.quote:Vertel dat aan de mensen wiens rentevaste periode afloopt...
En daarbij: 30 jaar vooruit plannen met absolute zekerheid? Dat kan niemand...
Zal best in een aantal gevallen zo zijn ja, als je toevallig in die situatie zit.quote:Andere stelling: de kopers die nu gaan huren, kunnen mooi hun overwaarde cashen en over een paar jaar weer met volledige HRA opnieuw een goedkoper en groter huis kopen!
500 - 600 ¤ voor een hok met wat gras eromheen vind ik niet goedkoop...nog afgezien van de tokkies.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:51 schreef Sedakat het volgende:
Dit en verder is huren vooral goedkoop als het een sociale huurwoning is
Moet er niet aan denken.quote:
Huren vrijheid? Mensen blijven er heel lang hangen; zo vrij zijn ze zeker niet....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:51 schreef Sedakat het volgende:
het alleen vol te houden als je een hekel aan jezelf hebt.
Niet alle sociale huur is kommer en kwel hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:42 schreef blomke het volgende:
[..]
500 - 600 ¤ voor een hok met wat gras eromheen vind ik niet goedkoop...nog afgezien van de tokkies.
[..]
Moet er niet aan denken.
[..]
Huren vrijheid? Mensen blijven er heel lang hangen; zo vrij zijn ze zeker niet....
En dan meemaken dat je kinderen van school komen en 'gutenmittag' tegen je zeggen zeker?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:50 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Ik geloof dat ik beter mijn Duits kan bijspijkeren en iets over de grens kopen.
Zozo... Kijken ze zeker weinig op Fok!. Dat werd in voorgangers van dit topic al ettelijke jaren geleden voorspeld. (Toen de mensen nog juichten over een stagnering van de huizenmarkt. Nu voelen ze zelf de consequenties....)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:36 schreef blomke het volgende:
Vnavond in nieuwsuur: één van de grootste problemen van de Nl. economie is de teruglopende huizenmarkt:
Ja. Alle 1.000.000. Behalve de 95% die het zijn tijd wel zal duren en prima woont.quote:1.000.000 huishoudens hebben een hypotheekschuld > huiswaarde.
Die sparen tegen de klippen om dat verschil af te (kunnen) lossen. Gevolg: consumentenbestedingen kelderen, vertrouwen neemt af -> werkeloosheid -> slechte economische cijfers.
Waarna de belastingbetaler ze weer mag redden. Oh wacht....quote:Geen bank doet nog een voorspelling over de bodem van de huizenmarkt -> ze gaan nat.
Ik sta te popelen om de huizencijfers over juli 2013 te ontvangen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zozo... Kijken ze zeker weinig op Fok!. Dat werd in voorgangers van dit topic al ettelijke jaren geleden voorspeld. (Toen de mensen nog juichten over een stagnering van de huizenmarkt. Nu voelen ze zelf de consequenties....)
Mja. Ieder zijn hobby en geneugten zeg maar. Je hebt ook heel fanatieke vliegtuigspotters bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:44 schreef blomke het volgende:
Ik sta te popelen om de huizencijfers over juli 2013 te ontvangen.
Het is niet de beperking ervan die desastreuze gevolgen heeft. Het was de INVOERING van de HRA.quote:EDIT: Kun je nagaan wat een verdere inperking van de HRA voor desastreuze gevolgen zou hebben![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |