Taalnazi is geen Duits woord en het heeft betrekking op de betekenis van 'nazi' en niet op het Duits zijn in het algemeen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 02:28 schreef Confetti het volgende:
Dit stoort mij enorm. Alsof Duitsland synoniem staat aan verraad en achterbaksheid. Onder de Hollanders wordt bij negatieve woorden vaak de Duitse variant erbij gepakt.
TR gemacht, taalnazi, schwalbe etc
Schwalbe staat een beetje voor matennaaien en dus verraad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 02:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb nog nooit iemand schwalbe horen zeggen/typen in deze context
Volgens mij staat schwalbe voor iets heel anders.quote:Op maandag 5 augustus 2013 03:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Schwalbe staat een beetje voor matennaaien en dus verraad.
Het struikelen over een graspolletje toch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 03:02 schreef iXVI het volgende:
[..]
Volgens mij staat schwalbe voor iets heel anders.
Logic op.quote:Op maandag 5 augustus 2013 03:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kan me overigens wel ergeren aan mensen die gelijk met een soort hitlerstem/intonatie gaan praten zodra ze iets in het duits zeggen
Precies.quote:Op maandag 5 augustus 2013 03:03 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het struikelen over een graspolletje toch?
Dan is de klacht dat mensen te vaak matige hitlergrappen maken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 03:08 schreef iXVI het volgende:
Dat het typische Duitse stemmetje er bijgehaald wordt is om het te verduidelijken en er de grap van te maken. Dat jij het met een Hitler stem associeert is jouw eigen interpretatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |