Wat studeer je als ik vragen mag? Niet voor elke bčtastudent is zo een opgave supermakkelijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:20 schreef Amoeba het volgende:
Maar hij is wel fucking makkelijk.
∫dx/(ex+e-x) = ∫exdx/(e2x+1)
u = ex
du = exdx
dus
∫exdx/(e2x+1) = ∫du/(u2+1) = arctan(u) + C = arctan(ex) + C
Dat was in ieder geval het vraagstuk. sech(x) scheelt een constante 1/2 volgens mij.
Ik wist natuurlijk wel hoe de primitieve eruit zag (ongeveer), maar de afleiding heb ik inderdaad zelf gedaan met pen en papier.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 02:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is gemakkelijk te volgen, de intrigerende vraag is of dat hij het zelf heeft ontdekt.
Wiskunde.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat studeer je als ik vragen mag? Niet voor elke bčtastudent is zo een opgave supermakkelijk.
Je wist dus dat je de vorm 1/(1+x2) moest krijgen. Was dat de reden dat je een vermenigvuldiging probeerde met e^x probeerde?quote:Ik wist natuurlijk wel hoe de primitieve eruit zag (ongeveer), maar de afleiding heb ik inderdaad zelf gedaan met pen en papier.
Yap.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je wist dus dat je de vorm 1/(1+x2) moest krijgen. Was dat de reden dat je een vermenigvuldiging probeerde met e^x probeerde?
Dat is dan precies wat ik ook doe. Ik snap je punt niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die a voegt niets toe als je een beetje rekenvaardig bent, dan zie je immers direct dat a-b = 1/ab.
Op zich ligt een vermenigvuldiging inderdaad voor de hand wanneer je een breuk in de noemer hebt maar ga jij maar eens zonder te weten wat de primitieve van de arctangens is 1/(1+x2) primitiveren. Mijn punt is dat de integraal op zich niet gemakkelijker wordt, je kan gebruik maken van de kennis die je hebt over deze primitieve.
Het wordt pas echt leuk als iemand je zegt dat je hebtquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn punt is dat het wergwerken van een breuk in een breuk niet per se de integraal gemakkelijker op te lossen maakt. Het werkt nu toevallig omdat je uit je hoofd weet wat de primitieve is van 1/(1+x2)
Als er staat ∫1dx is het ook lastig op te lossen als je niet weet wat de primitieve van 1 is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn punt is dat het wergwerken van een breuk in een breuk niet per se de integraal gemakkelijker op te lossen maakt. Het werkt nu toevallig omdat je uit je hoofd weet wat de primitieve is van 1/(1+x2)
Ik ben bij bijna alle turkse zaken in Eindhoven geweest en voor Doner Kebab is Senkaya aan de Marconilaan echt de nummer 1. Het is een slagerij met daaraan een luik waar ze dit verkopen. Daar vlakbij zit ook een tent genaamd Avrasya. Die is ook niet verkeerd. Het voordeel van Avrasya is dat ie elke dag tot 01:45 open is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 03:58 schreef LompeWorst het volgende:
Volgend jaar ga ik naar de Tu/e.
Nou is de aller belangrijkste vraag natuurlijk.
Wat is de beste turk in de omgeving?
Kapsalon, durum etc
Non. Probeer het anders via de studentenverenigingen (Demos, SSRE, ESC)? Die hebben altijd flink wat plekken beschikbaar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:36 schreef LompeWorst het volgende:
Iemand een plek over tijdens introweek?
Ik ook weerquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:10 schreef jelfrikandel het volgende:
Boem. Kick. Volgende week introweek! Wie gaan er allemaal? Je suis present.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |