Enfin, zoals in DM besproken is dat dus ver weggezakt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:42 schreef Unsub het volgende:
Ik dacht dat er al een TU/e-topic was?
Enfin, komend jaar tweedejaars Technische Wiskunde, gooi me maar in de OP
Weet jij een beetje of er een boekenlijst is voor het eerste jaar, of is gewoon alles in PDF vorm op het wijde internet te vinden? Ik heb Calculus variant C, als dat iets uitmaakt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:42 schreef Unsub het volgende:
Ik dacht dat er al een TU/e-topic was?
Enfin, komend jaar tweedejaars Technische Wiskunde, gooi me maar in de OP
Er is zover ik weet geen boekenlijst.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 04:41 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Weet jij een beetje of er een boekenlijst is voor het eerste jaar, of is gewoon alles in PDF vorm op het wijde internet te vinden? Ik heb Calculus variant C, als dat iets uitmaakt.
Dat gaat via jouw studievereniging.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 04:41 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Weet jij een beetje of er een boekenlijst is voor het eerste jaar, of is gewoon alles in PDF vorm op het wijde internet te vinden? Ik heb Calculus variant C, als dat iets uitmaakt.
Ik weet in ieder geval op welke foto's hij niet staatquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:04 schreef Dale. het volgende:
Er was al een TU/e topic maar om de een of andere reden is dat nu gesloten...
En Amoeba, wie ben jij? http://gewis.nl/fotos/index.php?Jaar=2013%2F2014&Gal=760
Oh oh? Wie dan? Ik ben ook in 't blauwquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:00 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval op welke foto's hij niet staat
Het was weer een toffe intro, vond ik. Je hebt neem ik aan wel intro gedaan, Amoeba?
EDIT: ik sta dus ook op een van de foto's, maar in een blauw shirt.
Dat houd ik liever nog even voor mequote:Op zondag 25 augustus 2013 17:41 schreef Dale. het volgende:
[..]
Oh oh? Wie dan? Ik ben ook in 't blauw
Dat moet je toch weten als je weet op welke foto ik wel sta. Jazeker heb ik meegedaan. Het was ons idee om die dubbele molenwiek uit te laten voeren.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:00 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval op welke foto's hij niet staat
Het was weer een toffe intro, vond ik. Je hebt neem ik aan wel intro gedaan, Amoeba?
EDIT: ik sta dus ook op een van de foto's, maar in een blauw shirt.
Ik was onderdeel van The Pink Panthers. Succes met zoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:04 schreef Dale. het volgende:
Er was al een TU/e topic maar om de een of andere reden is dat nu gesloten...
En Amoeba, wie ben jij? http://gewis.nl/fotos/index.php?Jaar=2013%2F2014&Gal=760
Het leuke is dat ik Hossein wel ken. Althans, als je met Hossein een eerstejaars student Technische wis- en natuurkunde bedoelt. Sterker nog, Hossein heeft zelfs de hele intro bij mij geslapen m.u.v. de geslaagde donderdagavond. Hossein heeft ook niet in dit topic gepost, maar ik weet wel wie hij is. Natuurlijk weet Hossein ook wie ik ben.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:30 schreef Cianosandro het volgende:
Oh dan vergis ik me. Volgens mij kennen we elkaar niet.
Ik heb even moeten zoeken maar weet nu wie je bentquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:31 schreef Amoeba het volgende:
De dubbele molenwiek.
Wel een matige uitvoering. Die moet over met de FLUP.![]()
Je zult mij niet op de video zien om de eenvoudige reden dat ik aan het filmen was en dit dus vanaf mijn positie is opgenomen.![]()
[ afbeelding ]
We hebben een kutjeroen .. !![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Dale. op 26-08-2013 18:51:56 ]
Vertel?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:57 schreef Dale. het volgende:
Btw je mag alleen kutjeroen zeggen als je ook weet waar t vandaan komt... anders is het niet leuk.
Jawel hoor. Jij bent die gast die er alleen met zijn mobiel op staat en zijn zwarte horloge + ring om je middelvinger. Vervolgens nog even andere foto's natrekken en je weet wie jij bentquote:
Ringvinger, niet middelvinger.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:00 schreef Dale. het volgende:
[..]
Jawel hoor. Jij bent die gast die er alleen met zijn mobiel op staat en zijn zwarte horloge + ring om je middelvinger. Vervolgens nog even andere foto's natrekken en je weet wie jij bent
Maar nu weet wel iedereen wie ik ben.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:01 schreef Dale. het volgende:
[..]
Hehehetrue
Maar gotta love the internet <3
Ha, ik heb even aan ons geachte bestuurslid Jos gevraagd waarom Jeroen zijn naam draagt. Ik had het al ooit gehoord tijdens de intro.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:57 schreef Dale. het volgende:
Btw je mag alleen kutjeroen zeggen als je ook weet waar t vandaan komt... anders is het niet leuk.
Ik begin met een vrije dagquote:Op maandag 2 september 2013 07:56 schreef Amoeba het volgende:
Eerste college! Zit nu m'n koffie naar binnen te werken, en dan zo maar aanfietsen.
Oh, dat is dan ook praktisch een vrije dag; de eerste weken calculus zullen voor jou niet bepaald boeiend zijnquote:Op maandag 2 september 2013 08:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Kwaliteit.
Ach, enkel calculus vandaag.
Haha, standaard gelul nu, dus FOK!ken.quote:Op maandag 2 september 2013 08:41 schreef Unsub het volgende:
[..]
Oh, dat is dan ook praktisch een vrije dag; de eerste weken calculus zullen voor jou niet bepaald boeiend zijn(en de laatste misschien ook niet).
Die instaptoets voor calculus, die was gisteren.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Welke toets is een lachtertje? Ik heb een sterk vermoeden, voor de zekerheid vraag ik het eventjes.
Ik kan me herinneren dat er vorig jaar toch veel mensen (waaronder veel wiskundestudenten) gefaald hadden bij deze instaptoets. De toets werd toen erg onderschatquote:Op vrijdag 6 september 2013 05:30 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Die instaptoets voor calculus, die was gisteren.
Daar word ik niet wijzer van.quote:Op vrijdag 6 september 2013 05:30 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Die instaptoets voor calculus, die was gisteren.
We hebben van onze jaarlaag een groep op Facebook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar word ik niet wijzer van.
Heb jij het nu wel of niet over dat toetsje wat alle studenten van de "T"U's moeten maken (voor alle studenten hetzelfde) wat enkel een hele beschieden basis van monovariabele calculus toetst? Daar dacht ik aan. Dat toetsje stelt namelijk ook niets voor: wat tweedegraadsvergelijkinkjes oplossen, een klein beetje differentiëren en integreren, wat rekenen met letters, logarithmes en machten.
Hoe dan ook, technische-wiskundestudenten die met dit toetsje of een van beide toetsjes moeite hebben kunnen wellicht beter van opleiding veranderen?
Precies. A.s. maandag heb ik zo'n studentmentor uur en donderdag 19 september voor college nog een docentcoach uur. Ik vraag me werkelijk af of dit van enige toegevoegde waarde is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ergernisje van de dag.
Ik was ijverig aan het doorwerken om 12u30 aan een best wel serieus vak, werd ik het lokaal uitgekickt vanwege een ... mentoruurtje. Het is al belachelijk dat mentoruurtjes bestaan op een universiteit, de TU/e wordt met het jaar minder academisch. Ik kan daar nog wel een paar voorbeelden van geven.
Het zal grosso modo wel om de stof van dit dictaat zijn gegaan, inderdaad stof die elke VWO'er met Wiskunde B zou moeten kunnen dromen (let wel: ik schrijf moeten).quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar word ik niet wijzer van.
Van het conservatorium naar technische wiskunde.quote:
Je beledigt er niemand mee maar sommige mensen zijn hier nu eenmaal gevoelig voor. Niet iedereen kan er goed mee omgaan als hij met zijn zwaktes wordt geconfronteerd. Zij heeft nu eventjes op een niet mis te verstane wijze gemerkt wat het niveauverschil is tussen haar en veel medestudenten, dat kan even hard aankomen. Ik had zelf trouwens de afgelopen week tegen een studiegenoot een zeer goed bedoelde opmerking gemaakt die verkeerd viel in eerste instantie omdat het verkeerd werd geïnterpreteerd. Communicatie kan soms lastig zijn als twee mensen op een verschillende manier denken.quote:Ofwel, ik beledig mensen door te zeggen dat die toets een eitje was, daar kwam het op neer.
Mijn antwoord kan je raden.quote:Ik vraag me werkelijk af of dit van enige toegevoegde waarde is.
Dat sowieso ja. Ik heb dat dictaat ergens liggen, eerlijk gezegd was het geldverspilling, ik wist toen nog niet dat dit online stond. Maar ach, laat ik een gegeven paard niet in de bek mond kijken. Het is uiteindelijk alleen maar fijn als je die stof bij de start beheerst. Ik had een 10 voor het eerste toetsje.quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:21 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het zal grosso modo wel om de stof van dit dictaat zijn gegaan, inderdaad stof die elke VWO'er met Wiskunde B zou moeten kunnen dromen (let wel: ik schrijf moeten).
Als je het gewoon kunt downloaden is het sowieso geldverspilling (tenzij het printen ervan je meer kost dan je voor je hardcopy hebt betaald en je het per se op papier wil hebben). Ik gaf het linkje hier nog maar even omdat het gezien het hedendaagse niveau van het VWO vast wel nuttig is voor anderen die zich op een soortgelijke instap- of toelatingstoets willen voorbereiden. Niet dat ik de uitleg nou zo denderend vind overigens, verre van dat (kijk bijvoorbeeld maar eens wat ze doen in paragraaf 3.3 bij het ontbinden van kwadratische veeltermen: niet handig).quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat sowieso ja. Ik heb dat dictaat ergens liggen, eerlijk gezegd was het geldverspilling. Maar ach, laat ik een gegeven paard niet in de bek mond kijken. Het is uiteindelijk alleen maar fijn als je die stof bij de start beheerst. Ik had een 10 voor het eerste toetsje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |