quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:26 schreef Suikertante het volgende:
Spees en Lilalau![]()
Danic toevallig gaan wij ook een fles minder geven. Het komt voornamelijk doordat hij er niet meer om vraagt. In totaal gaat hij daardoor wel iets te weinig drinken, maar wij krijgen meer nachtrust en dat is natuurlijk veel belangrijker.
Grapje, we hopen dat hij vanzelf zijn flessen leeg gaat drinken.
Hopelijk gaat het bij jou voor een ommekeer zorgen!
pessie dat is geniaal zegIk ben dus nog nooit op het idee gekomen om gewoon wat minder water in het bad te doen.
Krijgt ze dan niet allemaal water in haar oren? En klapt ze niet met haar hoofd steeds op de bodem van het bad? (ik stel me nogal een waterballet voor
)
Ja nu zit ik te rekenen en vandaag komt hij onder de 700 cc uit, dat is wel erg weinig he?quote:
Oh dan lijkt het zo op de foto. Maar ze doet haar naam eer aanquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:17 schreef __Isis__ het volgende:
Hoi Danic, ja jouw E is van mei '11 toch? Haar gedrag heeft zeker ook te maken met haar ontwikkeling hoor, maar dat weten helpt me toch maar matig, hahaha. Ik heb zelf ook gewoon een kort lontje helaas.
Ze is trouwens niet rood of rossig, maar 'gewoon' lichtbruin. Ze heeft exact mijn haar, en haar bruine ogen van mijn schoonvader. Maar lief dat je haar naam bij haar vindt passen!
Dit valt me echt van je tegen! Ik zeg het nog in mijn post hierboven!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet wat je baby vast heefteen robot? Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk?
+1quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:40 schreef danic het volgende:
Oh ergens aan het begin van het vorige topic werd er nog gevraagd naar de relatie met je partner nadat er een kindje bijgekomen is.
Ik moet zeggen dat ik weinig puf heb voor lichamelijk contact. Puf (lees: zin) omdat ik al mijn tijd en knuffels over 2 kindjes verdeel en dan 's avonds ook wel even egoïstisch tijd voor mezelf wil hebben![]()
Die verdwaalde keer seks (wattes??) was echt omdat ik vond dat het moest en deed ik voor hem zeg maar (en om het gezellig te houden). Maar ik weet ook dat dat wel weer goed komt. Alleen die stomme condooms hè, bloedirritante dingen vind ik het.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:
Nee, de plantenspuit. Geniet hij er langer van
Ja ik ook. Het irriteert me vaak ook.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:55 schreef danic het volgende:
Fieder, ja inderdaad fijn als een ander tegen hetzelfde probleem loopt. Alleen ik baal er zelf wel een beetje van. Ik wordt ook kriebelig als hij steeds aan me loopt te plukken
Hier ook. Of misschien was ik degene wel die dat zeiquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:48 schreef Shandaly het volgende:
Hoorde ook iemand zeggen dat ze minder zin had door de cerazette. Misschien is dat ook wel mijn probleem.
Ik deels omdat ik gevoelsmatig (heb geen bron) vind dat het beter is als mijn kind verhoging heeft en verder vrolijk is en goed drinkt, dat zijn lichaam het zelf probeert op te lossen. Deels omdat een babylichaampje minder paracetamol kan verwerken dan wij (zie bijlsuiter). Maar als mijn kind echt pijn heeft of echt ziek zou zijn (nooit geweest) dan geef ik het wel gewoon hoor. Maar ik maak wel altijd een afweging.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:59 schreef Fieder het volgende:
Oh en ik wilde nog vragen waarom jullie zo terughoudend zijn met paracetamol?
Ik ben er zelf vrij makkelijk in, maar misschien weten jullie iets wat ik niet weet?
Het zijn toch medicijnen en ik vind het niet zo nodig om dat zomaar te geven. Soms wordt er wat snel naar gegrepen terwijl een kind misschien gewoon sacherijnig is of in een sprongetje zit of zo. Ik grijp zelf ook niet meteen naar pcm maar probeer ook andere dingen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:59 schreef Fieder het volgende:
Oh en ik wilde nog vragen waarom jullie zo terughoudend zijn met paracetamol?
Ik ben er zelf vrij makkelijk in, maar misschien weten jullie iets wat ik niet weet?
Nee, ze is eigenlijk gewoon vrolijk met af en toe een een hangmomentje! Ze kreeg steeds meer uitslag over haar hele lichaampje en daarvoor hebben we de hap gebeld. Toen vroegen we ook of de arts even naar haar oortjes wilde kijken omdat die wat rood warenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:59 schreef danic het volgende:
Ach gos, arm mupke. Hoe gaat ze er zelf mee om (is ze hangerig, plakkerig...)
Fieder, volgens mij hebben wij exact hetzelfde. We vinden hem nog wel lief toch?? Ik wel iig, maar dat moet hij maar even van me aannemen
Hier moest ik een beetje om lachenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:14 schreef danic het volgende:
Maar eerlijk gezegd ben ik nooit echt een aanwinst voor de slaapkamer geweest geloof ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:18 schreef Fieder het volgende:
Haha Danic
Dat klinkt niet goed. Misschien toch een keer naar de ha dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk dat vermoeidheid voor mij het grootste probleem is. Moet ook al voordat ik naar bed ga Femke nog voeden, en als die dan weer in bed ligt heb ik echt geen zin meer in iets anders dan heel erg slapen. Overigens, weekend-ochtendseks is wel een aanraderMits peuter netjes op z'n kamertje blijft spelen, en baby na een voeding lekker gaat slapen...
Mama van Lars & Femke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben allang blij dat ik niet de enige ben.idd meer tijd voor elkaar maken zou al n hoop schelen. We leven een beetje langs elkaar heen heb ik het idee.
Fijn dat t leuk was LB!
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:32 schreef Fieder het volgende:
Fieder, dat is een paar minuten ongemak, tegenover een heleboel meer plezier voor de rest van je leven misschien welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben allang blij dat ik niet de enige ben.idd meer tijd voor elkaar maken zou al n hoop schelen. We leven een beetje langs elkaar heen heb ik het idee.
Fijn dat t leuk was LB!Afspraak maken jij!!
Nou dat is het dus ook wel Kyara. Omdat ik al zo lekker a-romantisch ben, durf ik hem amper te knuffelen uit angst verwachtingen te scheppen. Maar ik denk ook dat het daarmee erger wordt omdat dan álle intimiteit verdwijnt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:37 schreef Kyara het volgende:
Wat ik wel lastig vond was intimiteit van sex te scheiden. Ik wilde geen valse hoop geven door te knuffelen en zo terwijl we daar allebei wel behoefte aan hadden.
Gelukkig nooit last gehad van de komkommer in de lege gang gelukkig
Die heb ik gekeken toen ik nog bang was nooit zwanger te raken; heb mn na een kwartier huilend uitgezetquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:48 schreef Olf het volgende:
Pffff De gelukkige huisvrouw op tv, ik word er naar van.
Nee, maar de beschrijving klinkt wel bizar!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Hebben jullie Een hart van steen gelezen?
Goed boek. Wel heavy, zeker als je een kind hebt. Maar ik denk ook als je geen kind hebt eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:06 schreef bellelena het volgende:
[..]
Nee, maar de beschrijving is wel bizar!
Precies dat heb ik vanochtend tegen mn vriend gezegd!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:31 schreef Olf het volgende:
Okee 1 slok prosecco op en meteen een sentimentele vraag: vinden jullie het ook zo gek wat je kind voor jou is, dat jij dat ooit voor je ouders bent geweest?
SPOILER: SeksssssssOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spees is het wel mooi? Ik vind Renate Dorrestein altijd zo'n droeftoeter.
Oeh, klinkt als een boek voor mij! Hou wel van wat heftige verhalen (bloemen op zolder trilogie enzo, kreeg in het begin het idee dat het daarop leek).quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Hebben jullie Een hart van steen gelezen?
[ Bericht 25% gewijzigd door bellelena op 04-08-2013 00:12:23 ]
Ben ik nou de enige die hier heel hard om moest lachen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:31 schreef __Isis__ het volgende:
Maar deze week mosselavondje met lekker wijntje, vorige week heerlijk sushi en lekker lang tafelen en kletsen.
Is ook gek, maar ook heel mooi. Pas als je zelf kinderen hebt ken je het gevoel dat je ouders voor je hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:31 schreef Olf het volgende:
Okee 1 slok prosecco op en meteen een sentimentele vraag: vinden jullie het ook zo gek wat je kind voor jou is, dat jij dat ooit voor je ouders bent geweest?
Na de geboorte van de oudste overviel me vooral het besef dat alles nu een generatie opschuift. Dat er weinig kindjes zijn die overgrootouders hebben en zo wel, dat ze die vaak niet lang meemaken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:31 schreef Olf het volgende:
Ooh, dit heb ik ook heel erg ja. en dan heb ik wel nog een oma maar geen schoonmoeder meerquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:09 schreef danic het volgende:
[..]
Na de geboorte van de oudste overviel me vooral het besef dat alles nu een generatie opschuift. Dat er weinig kindjes zijn die overgrootouders hebben en zo wel, dat ze die vaak niet lang meemaken.
De eerstvolgende die dan (normaliter, ik wil niemand voor het hoofd stoten) overlijden zijn de opa en oma van het kind.
Maar dat zijn wel míjn (schoon) ouders![]()
![]()
Ik ben nog van (struisvogel) gedachte dat mijn ouders altijd bij me blijven.
Het gaf echt een rotgevoel.
En terwijl ik dit typ besef ik me dat er hier ook mensen waarbij hun vader of moeder al overleden is![]()
Wow na 1 slok! Ben benieuwd hoe jij op een feestje bent na een fles!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:31 schreef Olf het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Suiker je wil geen discobal ophangen bij het lezen van dit boek idd, wat dat betreft wel een dorresteintje. Maar wel erg mooi.
Fijn van het duimen shandaly! En een mooie foto van Mandy zag ik.. Verder weet ik het even niet meer en zit mobiel dus kan ook niet tegelijk terugkijken. Oh ja Belle ik hoop dat jij net als Suiker dat gevoel van tijdens de zwangerschap weer terug vindt!
Kan dat ook niet een nasleep van zwangerschapshormonen zijn? Of misschien andere anticonceptie waardoor je minder goed in je vel zit?quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:44 schreef bellelena het volgende:
Goedemorgen!
Dankjulliewel. Het gaat voor mij nu heel erg op en neer qua gevoelens, ook de stabiliteit van tijdens de zwangerschap is dus ver te zoekenIk hoop dat ik inderdaad van beiden (zelfvertrouwen en stabiliteit) weer wat terug kan vinden. Gelukkig heb ik ook nog mijn lief die wel stabiel en zeker is
...
Anticonceptiequote:Op zondag 4 augustus 2013 09:55 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Kan dat ook niet een nasleep van zwangerschapshormonen zijn? Of misschien andere anticonceptie waardoor je minder goed in je vel zit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shandaly aaaaaaaaaaahL doet wel eens pogingen maar het lukt hem niet zo goed zn duim in zn mond te houden
![]()
Mandy mooie man! Lekkere spekbenen![]()
Olf ik zou persoonlijk even gaan, omdat hij ab heeft gehad. Kan n allergie zijn. Als hij geen ab had gehad zou ik t laten.
Gooi mn vraag er nog even in: iemand?
Zijn er hier trouwens ook mensen na een halfjaar overgestapt van hypoallergeen naar gewone voeding? Ik zit erover te denken... CB zei dat ik het beste steeds 1 schepje gewone voeding kan toevoegen en kijken of er reactie is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fieder, ook even in de spoiler, vind ik inderdaad iets prettiger:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:33 schreef -mandy- het volgende:
D krijgt geen ha-voeding, maar wat het cb zegt klinkt logisch. Gewoon schepje per schepje opbouwen en kijken of reactie is idd.
Omdatallergisch is en astma heeft werd ons ook ha-voeding aangeraden, maar omdat hij de eerste maand volledig borstvoeding heeft gehad, hebben we dat nooit gedaan.
Wat zegt je gevoel erover?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Die heb ik gekeken toen ik zwanger van de eerste. Ik kende het verhaal niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:48 schreef Olf het volgende:
Pffff De gelukkige huisvrouw op tv, ik word er naar van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zowel met als zonder anticonceptie soms een b*tchheb niet het idee dat het veel uitmaakt bij mij. Zal manlief eens vragen
![]()
Ja ik geef hypoallergeen omdat mn man eczeem heeft en mn zusje astma. Toen werd ons h.a. aangeraden. Maar ik heb het nu bijna een halfjaar gegeven dus zou misschien al een goede basis zijn. Het is bovendien erg duur.Maar als hij niet goed op de gewone voeding reageert kan ik altijd terug lijkt me?
quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:31 schreef bellelena het volgende:
Mandy, ik denk of weet eigenlijk wel zeker dat het van alle hormoonveranderingen die bij de zwangerschap horen komt. Dus het gaat allemaal ook nog wel weer stabiliseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fieder, ook even in de spoiler, vind ik inderdaad iets prettiger:Je bent een geweldig wijf bel. Dat was je al en dat ben je nog steeds!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een ontzettende lol altijd gehad met je. Je bent lief, behulpzaam, meelevend en een onwijze schat!
Laat niets of niemand je iets anders wijs maken
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor wat betreft de reflecteert betrekking tot ouders, ik denk inderdaad dat dit helaas niet heel universeel is. Ik denk dat er juist heel veel verschillende manieren zijn voor wat ouders voor hun kinderen voelen. En helaas is dat voor sommigen niet zo positief.
Ik denk dat de liefde voor mij van mijn ouders wel 'hetzelfde' is maar tegelijkertijd was mijn komst anders. Mij ouders waren jonger, misschien een beetje bleu-er.Mijn vriend en ik hebben al zo'n ander leven achter de rug, veel gedaan en beleefd. Misschien dat dat toch anders is voor hoe je het beleeft. Bij mijn ouders was het misschien na trouwen 'de volgende logische stap' terwijl ik ook heel goed weet hoe een volwassen leven zonder kind is. (En hoe fijn dat óók was.
![]()
)
Verder gisteren naar het strand geweest. Was leuk. Pi heeft lekker geslapen en ze zeelucht zorgde ook voor een goede nachtrust.
Vandaag een supersonische wandelwagen gekocht. We zitten qua dragen even in een lastige periode. Voorop is te zwaar. Achterop is heel leuk, maar alleen handig met z'n tweeën of als hij er tussendoor niet af hoeft, want hij is nog te onstabiel om handig op en af te krijgen (of ik te onzeker).
Daarnaast is het in dec-feb veeeels te warm om te dragen, Hence de wagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shandaly, lief duimelotje![]()
Mandy, lekker ventje heb je daar!
Klinkt als een heerlijke dag Gulara, lijkt me zo leuk met je baby naar het strandHelaas is dat voor ons niet echt in de buurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over anti-conceptie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilerdespoiler![]()
![]()
Ik ben in dit topic eigenlijk nog geen vrouw tegengekomen waarvan ik twijfel aan haar kwaliteiten als moeder. En er zijn zoveel vrouwen die soms even afstand nodig hebben in het begin, of die gewoon moeten wennen aan de komst van de kleine, dat lijkt me ook heel logisch. De grootste ommezwaai in je leven. En langzaam groeit dat dan, en aan de andere kant groeit het supersnel. Wat zijn die eerste maanden nou op het hele leven van een baby? En zelfs als je een paar maanden van slag bent heeft de baby echt niet ineens een tekort aan liefde. Er is nog een vader en ik denk tóch dat je per ongeluk heel veel liefde geeft in die periode. Dat is namelijk óók waaraan je moet wennen, dat het je opslokt en dat je ineens zo ontzettend moeder bent.
Nouja, zo was het bij mij dan![]()
En de mensen wiens ouders wat hebben laten liggen, ik denk écht dat je door het besef zelf een totaal andere ouder zult zijn.
L0t
Toffe wagen Gulara! En Pi vindt 'm ook tof?
Mooi omschreven, het gevoel van ouders voor kinderen. Ik denk inderdaad dat kinderen krijgen nu veel bewuster gebeurt dan vroeger. Het is nu vaak echt héél gewenst en niet half omdat het zo hoort. Mijn ouders hadden echt een droom: oud huis opknappen, kinderen, lekker wandelen in het bos met het gezin enzoDaar hoorden wij dus echt bij (en het duurde lang voor mijn moeder zwanger werd, dus dat droeg nog éxtra bij aan het geluksgevoel toen het zover was). Ze zijn ook pas getrouwd toen mijn broertje en ik er allebei waren. Maar ik heb ook vriendinnen waarbij de ouders jong zijn getrouwd, precies 9 maanden later een baby kregen, en die nu pas over hun keuzes beginnen na te denken (als ze met pensioen gaan). Ik zeg niet dat ze minder van hun kinderen houden hoor, maar het is wel een hele andere start denk ik.
Iets heel anders, in ons CB boekje staat:
Krijgt je kind genoeg?
Je weet zeker dat je kind voldoende drinkt als:
-je kind levendig is
-minimaal zes zware plasluiers per dag heeft
-en goed groeit volgens het consultatiebureau.
Ik verschoon F eigenlijk alleen als hij een fles krijgt, dus als hij maar 5 flessen krijgt ga ik hem niet wakker maken om zijn luier een keer extra te verschonenDoen jullie dat wel?
![]()
Even ego tussendoor, ben toch naar hap gegaan, en ze heeft een allergische reactie op antibiotica. Dus goed dat we gegaan zijn, meteen stoppen met de kuur en altijd briefje in portemonnee houden met deze info en naam van dit type ab dat een evt arts het niet nog een keer voorschrijft.
Trekt als het goed is vanzelf weg, dus dat is wel fijn![]()
![]()
Suiker, wij komen ook niet altijd aan die 6 luiers hoor (ok, momenteel welmakkelijk zelfs
), maar als ze allemaal maar goed nat zijn is het prima lijkt me.
![]()
Olf wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd! Krijgt ze nu wel iets anders?
LB Nog steeds in de groene zee-fase?![]()
![]()
Wow Olf dat verwacht je ook niet!
Mooi he, moederinstinct
Oh en wat betreft de spoilers... pffvind het heel naar om te lezen dat sommige van jullie niet dat onvoorwaardelijke en gewenste gevoel kennen!
!
![]()
Yup... elke luier is gevuld met een pesto waar menig kok jaloers op zou zijnquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef Suikertante het volgende:
LB Nog steeds in de groene zee-fase?![]()
![]()
Goed dat je toch gegaan bent Olf! Fijn dat ze er verder iig niet veel last van lijkt te hebben.
Mooi beschreven dat eerste stukje Suiker
Over die luiers, ik weet het eigenlijk niet, tel ze nooitZe krijgt een schone luier als ze gepoept heeft (vaak wel een keer of 3 per dag) en als ik voel dat ze veel geplast heeft.
Laatst waren we het trouwens allebei helemaal vergeten. Ze ging toen al heel vroeg slapen voor haar doen, om 19.30. Kwam er 's ochtends pas achter toen haar plasluier zowat ontplofte dat we er de hele avond en nacht niet aan gedacht hadden om 'm te verschonen terwijl ze nog best vaak was gekomen voor een voeding. Voelde me wel een beetje lullig.
![]()
Ik ben eigenlijk verbaasd over hoeveel onzekere moeders er zijnHet feit dat je hier de hele dag post hoe awesome je baby wel niet is zegt toch eigenlijk al genoeg over iemand?
Sarcasme. Herken het.![]()
Spirit![]()
Ja L0t het zijn inderdaad flinke luiers als we de nachtvoeding overslaan, maar zolang het binnen de luier blijft vind ik het wel acceptabel. Op een gegeven moment zullen ze toch 's nachts gewoon acht uur slapen zonder verschonen?
Hij drinkt dan ook niet tussendoor, dat scheelt misschien wel. Ik ben ergens jaloers op jullie vermogen om op je gevoel te verschonen enzo, maar ik geloof dat het voor mezelf wel een stuk rustiger is dat we alles zo ritmisch aanpakken. En hij vindt het ook best![]()
![]()
Op je gevoel verschonenMijn man wordt hysterisch als ik luiers koop zonder plasindicator
![]()
Haha echt? Wij hebben dus pas één keer meegemaakt dat hij niet had geplast. Dus ik snapte eigenlijk niet echt waar die indicator voor was.![]()
![]()
Die indicatoren slaan volgens mij al aan als je baby na het verschonen per ongeluk nog een halve druppel nadruppelt.![]()
Amenquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:43 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben eigenlijk verbaasd over hoeveel onzekere moeders er zijnHet feit dat je hier de hele dag post hoe awesome je baby wel niet is zegt toch eigenlijk al genoeg over iemand?
![]()
![]()
Hier waren die indicators wel van belang omdat E niet voldoende plaste, daardoor wisten we ook dat ze nauwelijks iets uit de borst haalde. (bah wat naar was dat...quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:51 schreef Suikertante het volgende:
Haha echt? Wij hebben dus pas één keer meegemaakt dat hij niet had geplast. Dus ik snapte eigenlijk niet echt waar die indicator voor was.)
![]()
Wow gaaf ding Gulara! Vooral dat inklappen![]()
klinkt als ideaal strandweer![]()
Olf goed dat je gegaan bent.
Suiker ik verschoon ook in principe als hij een fles krijgt, dus 5x. Tussendoor als hij gepoept heeft of als de luier echt op knappen staat qua plasnooit luieruitslag oid gezien dus zal wel goed zijn.
Wij zijn weer een maatje groter gegaan qua luiers, nu hebben we 4, maar dat is toch elke keer weer een verademing. Volgende keer toch wat eerder overstappen![]()
![]()
Ik let niet meer zo op die indicatoren eerlijk gezegd.
Ik verschoon D voor elke voeding, en tussendoor als hij een poepluier heeft. ongeveer 5 of 6 luiers per dag.
Die onvoorwaardelijke moederliefde kreeg ik vanaf het moment dat ik D voelde schoppen in mijn buik.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Wat zij zegtquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:43 schreef Spirit82 het volgende:
![]()
Maar stiekem doe ik zelf ook lekker mee met onzeker zijn. Overigens niet alleen over het moederschap, ik ben gewoon over alles onzeker
Mama van Lars & Femke![]()
Oei Olf, goed dat je gegaan bent! Ik heb vorig jaar ook een allergische reactie gehad, verschrikkelijke jeuk en uitslag. En moest hetzelfde als jullie. Niet fijn!
Shandaly, wat schattig
Gulara, veel plezier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kwam even om iets te vragen eigenlijk. E. donderdag haar eerste prikjes gehad en in de nacht van donderdag naar vrijdag koorts gehad. Vrijdag de hele dag koorts gehad en heel veel moeten huilen. Gisteren was de koorts over maar ze was nog wel erg van slag. Veel huilen, slecht drinken en onrustig slapen.
Herkennen jullie dat jullie kindjes na een prikje een terugval in de ontwikkeling krijgen? Eva was voor de prikken de hele dag door aan het lachen, oefende om geluidjes te maken en nu doet ze dat allemaal niet meer![]()
![]()
Sparkling, misschien is haar lijfje toch nog niet helemaal klaar met de vaccinatie. Een paar dagen hangerig vind ik niet opvallend. Over een paar dagen is het vast weer beter.
Voor de rest lees ik hier veel herkenbaars.Anticonceptie vind ik ook een lastig iets, ik wil niets hormonaals maar het alternatief is ook niet aantrekkelijk. Sterilisatie zou "ideaal" zijn maar daar zijn we echt nog niet aan toe.
Ik heb gisteren ook De gelukkige huisvrouw gekeken. Tegen de heftigheid van de psychose kan ik wel, maar ik schoot vol bij het stukje dat de overleden vader tegen Lea praatte en zei: 'ik heb wel een kwartier naast je bed gestaan, je lag zo lekker te slapen.' Zo'n herkenbaar beeld. Sowieso, alles wat over ouders en kinderen gaat grijpt me erg aan. Ik moet veel moeite doen om het niet direct voor me te zien met mijn eigen kinderen in de hoofdrol.
Verder qua onzekerheden: ik was in de zwangerschappen juist onzeker en labiel en voelde me na de bevallingen een stuk beter. Gek hoe je zo verschillend kunt reageren op hormonen. Sterkte voor de dames die nog met zichzelf in strijd zijn!![]()
quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:58 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind het gewicht van een halve liter lauwe pis ook indrukwekkender dan het blauwe streepje!![]()
![]()
Voor de onzekere moeders: ik denk dat je een goede moeder bent als alles wat je doet met de beste bedoelingen voor je kind is. Dus naar de huisarts/psycholoog stappen als je het idee hebt dat wat je voor je kind voelt niet in orde is. Als je niet zeker weet of je het goed doet opzoeken/rondvragen wat het beste zal zijn voor hem of haar. Je afvragen wat hij of zij fijn vindt. Het gevoel hebben de beste en de liefste voor hem of haar te willen zijn. Vroeger ging dat ook allemaal niet vanzelf voor iedere moeder denk ik. Alleen was het minder bespreekbaar. En mensen vergeten ook snel. Ik merk het nu al aan mezelf dat ik niet meer precies weet hoe die eerste weken waren. Laat staan mijn tantes die nooit een huilende baby hebben gehad en waarvan de baby's gewoon doorsliepen na een week als je ze een minuut of 5 liet huilen.
Ik ben zelf geen onzekere moeder (meer). Ik vraag me natuurlijk wel af wat in bepaalde situaties het beste is, maar dat gaat eigenlijk meestal over praktische dingen. Ik ben er van overtuigd dat wij Silvijn heel veel liefde en een veilige thuissituatie kunnen geven en dat dat het belangrijkste is.![]()
Niets anders, arts heeft in d'r oren gekeken (nou, een poging totquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef Suikertante het volgende:
Olf wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd! Krijgt ze nu wel iets anders?) en leek over. Was de laatste dag van de kuur. Wordt alleen evt volgende keer spannend qua uitproberen of ze voor alle soorten antibiotica allergisch is. Maar dat is van latere zorg. Merci voor het meeleven allemaal
![]()
![]()
Oh ja! Ik las toen straks wel over de allergische reactie maar had er nog niet op gereageerd. Heel goed dat je ermee terug bent gegaan. En fijn dat het nu over lijkt!![]()
Goed dat je toch even gegaan bent olf. Ze had er geen last van toch?
Ik heb een fietsstoeltje gekocht! Dus de wereld ligt weer aan mijn voeten!![]()
Als je iets van die onzekerheid los kunt laten, desnoods met hulp, wordt het leven zoveel makkelijker en leuker.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:18 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Wat zij zegt![]()
Maar stiekem doe ik zelf ook lekker mee met onzeker zijn. Overigens niet alleen over het moederschap, ik ben gewoon over alles onzeker![]()
![]()
![]()
Wat een lieve berichtjes allemaal!
Voor de (andere) onzekere moeders!
L0t, dat je je ervan bewust bent speelt maakt al zoveel verschil!
Wat LB zegt, ik vind het ook naar om te horen dat sommige niet de onvoorwaardelijke liefde thuis hebben gevoeld. Bij mijn lief is dat ook het geval, ik kan daar van huilen, als ik bedenk hoe zijn ouders tegen hun bloedeigen kindje hebben kunnen doen soms... Maar zo mooi om te zien hoe hij nu met Nin is, dat hij wel dat onvoorwaardelijke nu aan haar kan geven
(Heeft mij ook heel wat inspanning gekost, om hem te helpen die liefde in zichzelf te vinden, al lang voordat we een kindje kregen overigens.)
![]()
Ik doe ff egoposten hoor.
Want ik wilde vandaag uitproberen om 4x 180/6 te geven omdat Rosalie zo rommelig dronk en ik vermoedde dat ze nog geen honger had op het moment dat wij het aanboden.
Ze heeft vannacht lekker doorgeslapen en pas tegen 07.30 wilde ze een fles en die ging goed op. Ze had zo rond 12.30 dan weer een fles gemoeten, maar dat liep wat uit en ze piepte niet. Uiteindelijk pas ruim een half uur later de fles gehad en dat was dus drama.
De eerste 100cc gingen goed op en daarna ging ze weer klooien.
Lachen en kletsen naar me en met haar tong de speen wegduwen.
Ik wordt hier dus onrustig van. Niet onzeker omdat ik weet dat ik goed handel maar ik snap echt niet wat het probleem nou is en hoe ik het moet oplossen.
Ze piept dus niet zelf voor een fles en lijkt geen honger te hebben, maar langer wachten kan ook niet want ze moet wel genoeg drinken.
Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat het niet snel genoeg gaat.
Dus ik ga als de dames wakker zijn nog maar even snel naar de etos om speentjes 4 te halen.
Achterlijk, speentje 4, maar ze zat al snel aan 3 dus wie weet is dat het.
Als iemand nog tips heeft? Heel graag!![]()
Frustrerend danic dat je er niet achter kunt komen!
De fles gaf je al koeler en tandjes waren het niet dacht ik, daar houden mijn ideeën helaas ook op![]()
Hier hielp een grotere speen wel, hopelijk bij jou ook![]()
Ja word er echt onrustig van.
En Rosalie doet het goed hoor. Maar ze moet natuurlijk wel genoeg drinken.![]()
En als ze nu wat minder drinkt, komt ze dan weer te vroeg? Anders kun je haar even de tijd geven om meer te gaan drinken misschien. Maar de speen kan ook een oplossing zijn natuurlijk.![]()
Kan het bv niet zo zijn dat ze genoeg heeft met 4 flessen Danic?
Je meisje groeit toch goed op die 4 flessen?Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Is er misschien te veel afleiding? Pi heeft er ook last van. Als de honger niet zo groot is vindt ie het leuk. Maar bij grote trek gaat ie al huilen als wij tegen hem praten. Rust helpt dan goed.
Maar de spenenoptie klinkt ook logisch trouwens.
Hier zit het weekend erop. Fijne zondag verder dames.![]()
![]()
![]()
![]()
Mandy, tot gisteren kreeg ze 5 flessen. Qua tijd tussen de flessen gaat hier ook mijn voirkeur naar uit.
Maar omdat ze begon te klooien dacht ik dat ze wellicht nog geen honger had op de aangeboden tijden. Maar zelf met 5,5 uur ertussen ipv 4 uur, vraagt ze niet om een fles. En ik vind ruim 5 uur ertussen eigenlijk ook wel wat lang voor een smurf van net 4 maanden.
Suiker, dat maakt dus geen verschil. En ze kan zich eigenlijk niet veroorloven om te laten staan, omdat ze dan nog minder binnen krijgt.
Ze dronk 5x 150/5 wat samen 850 cc is (5x170cc). Nu krijgt ze 800cc maar dat gaat dus niet op.
Ik dacht ook aan rust Gulara en heb net het laatste deel van de fles op haar kamer gegeven wat goed ging. Ik had net ervoor eva in bed gekieperd.
Maar dat kan niet altijd als er maar 1 ouder thuis is....![]()
Danic, misschien heb je het al geprobeerd, maar zou het kunnen werken om haar vaker een kleinere hoeveelheid te geven? Misschien is haar maagje vol en gaat ze daarom klooien? Dus dan maar weer bijv. 4 uur er tussen laten en 130cc. geven bijv. En wat Gulara ook zegt, op een plek eten geven met zo min mogelijk afleiding, haar slaapkamertje wellicht? (Ah al geprobeerd en dat ging best goed zie ik!)![]()
Belle!!!!
En danic dat snap ik dat dat te weinig is, maar ik heb even gemist of je dat al langer dan een halve dag geprobeerd hebt. Je zou zeggen dat als je structureel een fles minder aanbiedt, ze meer honger krijgt en dan ook meer gaat drinken. Maar misschien zeg ik iets heel raars hoor, zoals je weet vind ik de voeding ook nog steeds ingewikkeld soms![]()
![]()
Och Nin, poppetje![]()
Ik heb net de nutrilon advieslijn gebeld (op zondagmiddag ja) maar daar werd gezegd dat ik zomaar ineens van h.a. naar standaard kan overstappen. 1 schepje per keer is niet nodig en ze verwacht ook geen reactie. Dus dat ga ik maar doen dan.
![]()
Belle wat lief!!!
D drinkt ook af en toe minder met dit weer Danic. Gisteren wou de 5de fles er helemaal niet in en heeft meneer heel de nacht doorgeslapen op 4 flessen. En tijdens de hittegolf vorige week net zo een paar keer. Hij groeit goed verder, en als hij verder maar 4 flessen wil vond het cb dat niet zo'n probleem.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Nin(ik blijf haar naam ook echt geweldig vinden!)
Slecht drinken, check!
Vraag daarover: Isa lijkt de fles soms niet te snappenZe heeft loeiende honger, duwt als een gek die fles naar binnen, maar dan houdt ze ineens haar mond open of kauwt alleen op de speen ipv eraan te zuigen. Herkenbaar voor iemand? Ik snap her niet.
Dat doet E ookquote:Op zondag 4 augustus 2013 17:56 schreef Spirit82 het volgende:
Nin(ik blijf haar naam ook echt geweldig vinden!)
Slecht drinken, check!
Vraag daarover: Isa lijkt de fles soms niet te snappenZe heeft loeiende honger, duwt als een gek die fles naar binnen, maar dan houdt ze ineens haar mond open of kauwt alleen op de speen ipv eraan te zuigen. Herkenbaar voor iemand? Ik snap her niet.
ik interpreteer dat als toch niet zoveel honger eigenlijk, heb geen idee wat anders.
Mja tepel-speenverwarring, maar niet als ze de fles al gewend is.![]()
Ik heb net even toegegeven aan mijn dip rond 4 uur; heerlijk!! Met E 1,5 uur op het grote bed geslapen![]()
![]()
Lekker LB, had ik ook wel willen doen, maar Nin heeft vandaag voornamelijk hazenslaapjes gedaan. Hopelijk gaat het vanavond eens lukken om er een beetje op tijd in te gaan, niet heel makkelijk voor een avondmens, maar ik heb het volgens mij behoorlijk nodig!
Wij hebben trouwens sinds 3 dagen een nieuw 'truukje', namelijk liggend voeden! Kan ik 's nachts gewoon blijven liggen! En met die warmte was het ook fijn, niet zo aan elkaar geplakt na het eten![]()
En zo'n gifje is leuk he, zie je het een soort van in 3D vind ik altijdGewoon 2 foto's vlak na elkaar nemen!
![]()
Femke is juist een ontzettende slaapkop tegenwoordig. Als ik haar niet wakker zou maken, zou ze maar drie keer per dag eten geloof ik...
En we zijn verkouden aan het worden geloof ik. Ik snotter me al suf vandaag, en Femke reutelt momenteel ook aan de borst
Niet goed bijgelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar paar korte opmerkingen.
Over de pil: voor mij nooit meer. Tis (nog) niet bewezen, maar ik vermoed zelf dat dat bij mij de longembolie heeft getriggerd (had een strip achter de rug). Aangezien we toch niet te lang willen wachten met een tweede, dan nu nog maar even niks qua hormonen.
Zelfverzekerdheid/goede moeder zijn: M. en ik zeggen geregeld tegen elkaar dat Saartje toch wel een heel gelukkige baby moet zijnMaar zoals ik ben als moeder (fantastisch), daarvan weet ik ook zeker dat het voor anderen niet zou werken. Gewoon op je eigen gevoel afgaan, niet twijfelen aan je capaciteiten en vooral ontzettend veel liefde geven.
En belle, volgens mij ben jij ook een ongelooflijk liefdevolle mama
Nu weer verder met bbq'en![]()
![]()
Nou ik snap em niet meer hoor. Een speentje 4 was het ook niet. Kon het me ook bijna niet voorstellen want die is voor kindjes vanaf 6 maanden.
Die berg ik maar even op. Ze ging er namelijk (logisch) rommeliger van drinken maar stopte op exact hetzelfdr moment.
Even een pauze van 5 of 10 minuten (noodgedwongen want we zaten ook te eten en er lag ineens een plas onder de stoel van mijn luierloze oudste)
Hierna weer verder gegaan met Rosalie liggend op mijn schoot. Ik merkte eerder vandaag dat het dan hielp om een sussend geluid te maken (op normaal volume) en met mijn hand tegen haar hoofd zachtjes langs haar oog te aaien.
![]()
Nogal wat kunst- en vliegwerk dus, maar hij ging erin. Wel gewoon 170cc dus een fles van 180/6 is echt nog teveel.
Aangezien het allemaal niets lijkt uit te maken ga ik maar gewoon door met het oude schema van 5x 150/5 en dan maar aaien![]()
Nin![]()
Shandaly Beterschap![]()
Ik doe met dit warme weer ook wel eens zachtjes over zn haartjes blazen, dan drinkt hij ook beter door.Jammer dat een grotere speen niet de oplossing was, maar weer verder rommelen dan
![]()
Oei Shandaly hopen dat t hierbij blijft
Coco wat eng dat dat mogelijk van de pil is gekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belle wat schattig, liggend voeden![]()
![]()
![]()
voor iedereen die het nodig heeft. Zelfverzekerde moeders ftw!
![]()
Hier ook geen hormonen. Nooit meer, niks. Ik heb alles al gehad zowat qua anticonceptie en alles geeft bij mij bijwerkingen. De ene wat erger dan de ander (van moodswings tot een operatie). En sowieso willen we toch redelijk snel weer een tweede dus nu rubbers
Daarna weet ik het nog niet. Ik twijfel over een koperspiraal, maar ik neig naar niet omdat je menstruatie daar erger van wordt en die is bij mij al niet leuk
Dus dan maar rubbers en manlief kijkt tzt naar een knipje
wat ik enorm lief vind.
Hier is meisje heerlijk aan het tijgeren (oke oke, nog niet helemaal maar zitten in bed lukt al goed) en zitten in bed
XD Oh, en ons als klimpaal gebruiken
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥![]()
Ik vind een koperspiraal geen optie omdat het innesteling voorkomt en dus niet dat je eitje bevrucht raakt... Dat voelt voor mij als een soort van abortus, gevoelsmatig dus helemaal fout, zeker nu ik weet wat voor een geweldig mensje daaruit voort had kunnen komen.Sarcasme. Herken het.![]()
Ja, das weer een heel andere discussie.. als je je daar niet prettig bij voelt moet je dat zeker niet doenquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:38 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind een koperspiraal geen optie omdat het innesteling voorkomt en dus niet dat je eitje bevrucht raakt... Dat voelt voor mij als een soort van abortus, gevoelsmatig dus helemaal fout, zeker nu ik weet wat voor een geweldig mensje daaruit voort had kunnen komen.
♥![]()
I know, maar koperspiraal was voor mij ook enige alternatief omdat ik hormonen HAAT. Ik vind dat ze eens achter die mannenpil aan moetenquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:40 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, das weer een heel andere discussie.. als je je daar niet prettig bij voelt moet je dat zeker niet doenMaar aan de andere kant, misschien wordt manlief dan wel een hormonster
![]()
Jemig, internet lag eruit en heb maar half bijgelezen.
ik zag wel Nin met konijn
En Bellelena met een spoiler,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hihi ja.. Idd.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:43 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
I know, maar koperspiraal was voor mij ook enige alternatief omdat ik hormonen HAAT. Ik vind dat ze eens achter die mannenpil aan moetenMaar aan de andere kant, misschien wordt manlief dan wel een hormonster
![]()
Ja, daar zijn ze wel mee bezig maar miljoenen zaadjes tegenhouden (zonder het libido aan te tasten) is wel wat lastiger dan voorkomen dat 1 eitje springt/innesteltXD Dus ja.
Whehe idd..I never look back, darling. It distracts from the now.
♥![]()
Danic balen dat geknoei met de flessen. Ik heb eigenlijk geen advies voor je, ben daar ook geen expert of ervaringsdeskundige in. Gelukkig ging die laatste fles er wel goed in
Oh dat gifje van Nin, wat leuk! Ze is echt een heel knap meisje met zo'n mooie ogen en zacht gezichtje
Coco, veel plezier nog!
Enf wat leuk, ik zag de foto op fb en moest er echt van lachen, schattig zeg. Ik heb nooit een babyfoon met camera gewild, maar nu zou ik het toch wel erg leuk vinden...
Wij hebben vandaag gepronkt met S op een familiefeestje, slapen was zoals zo vaak als we niet thuis zijn niet zijn nummer 1 prioriteit maar het ging toch goed. Uur later dan normaal in bed dus we dachten die zal wel zo vertrokken zijn... Maar ik hoor nu al 30 minuten de meest lieve geluidjes voorbij komen via de babyfoon. Zachtjes even zijn kamer in geslopen, staat hij weer aan zijn voeteneinde (alle knuffeltjes naar een andere plek verhuisd) naar het schilderij dat mijn jongste zusje heeft gemaakt te praten![]()
![]()
*knip*
schattig filmpje (geluid aanzetten). Staat op z'n kop geloof ik maar weet niet hoe ik dat moet fixen.
[ Bericht 32% gewijzigd door Kyara op 05-08-2013 08:45:04 ]![]()
Leuk Kyara!!
Dat staan is leuk he spees. Ik vind het nog steeds mooi als ik de kamer in kom en ze staat in bed. Tenzij ze huilt omdat t niet lukt om weer te gaan liggen haha.
Zo ik heb weer 2 dagen vrij na 6 dagen werken. Morgen lekker zwemmen!![]()
Aw.. dat klinkt zo schattig SEEn leuk is dat he? Pronken met je kleine
Dat gifje zag ik net pas, mobiel zag ik alleen een foto, maar beweegt ie niet. Waar maak je het gifje mee?
Ben hier ook nog aan het dubben wat ik voor anticonceptie wil straks. Zolang ik borstvoeding blijf geven is cerazette wel ok (en hopelijk duurt dat dus nog heel lang), maar daarna... Manlief wil niet aan een knip, en tot m'n overgang dagelijks een pil slikken die ik zou kunnen vergeten heb ik ook niet zo'n trek in eigenlijk.
Wat naar, dat gerommel met die fles, Danic. Wat zou het toch fijn zijn als ze gewoon konden praten, en vertellen wat er aan de hand was he?
Kyara, wat schattig! Die twee kletsende meiden
(En nou hebben ze alweer hetzelfde aan als Femke, de romper in ieder geval)
Verder totaal niet bijgelezen. Luuk is behoorlijk ziek :-(. Hij heeft koorts, drinkt slecht en huilt heel veel. Ik ben vanmiddag met hem naar de huisartsen post geweest. Er waren zijn een aantal pokken ontstoken. (gisteren zat ik daar met Sofie, die was gevallen en had een gat in dr kin)*poef* nu is het weg![]()
quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:15 schreef kaatjejannie het volgende:
Verder totaal niet bijgelezen. Luuk is behoorlijk ziek :-(. Hij heeft koorts, drinkt slecht en huilt heel veel. Ik ben vanmiddag met hem naar de huisartsen post geweest. Er waren zijn een aantal pokken ontstoken. (gisteren zat ik daar met Sofie, die was gevallen en had een gat in dr kin)
Niet leuk.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.![]()
Sofie is de schrik alweer te boven en stond vanmorgen alweer boven op het klimrek..
Dit is bij luuk alleen van de pokken. Hij heeft het goed te pakken. Ik mag toch hopen dat hij het nu niet nog een keer krijgt.*poef* nu is het weg![]()
Ach gos KJ dat is wel wen heel erg rotweekend voor jullie allemaal![]()
Shandaly, praten zou nu wel even fijn zijn.
Vriend is al een tijdje aan het pleiten voor een knipdie wil het liefst zo snel mogelijk.
Maar ik ben er nof niet klaar voor om het definitief af te ronden....![]()
Wow Enf, (bijna) aan het tijgeren! Ze wordt groot en gaat de wereld ontdekken
Danic, soms helpt het ook om gewoon een soort 'back to basic' te gaan en het (voedings)ritueel opnieuw weer op te bouwen. En dan zelf ook zo ontspannen mogelijk, gewoon alsof het weer allemaal nieuw is en je het voor het eerst doet, dus met volle aandacht. Want als het niet goed lukt dan raak je soms per ongeluk toch een beetje gespannen als het weer 'moet' en dat voelt ze natuurlijk feilloos aan![]()
Kyara lieve woorden, dankje! En internet eruit, ik voel me dan altijd een beetje gehandicapt, dan opeens merk ik weer hoe vaak ik niet 'even iets ga opzoeken'
Spees, lekker pronken met die mooie man van je! En wat lief van dat schilderijZo heeft Nin een kaart van een ezeltje bij de commode waar ze dikke vriendjes mee is
![]()
Kyara, geweldig filmpje! En ik hoor gewoon dat ze een beetje zoals jij klinken qua stemgeluid![]()
KJwat naar... Veel beterschap!
Nin kan trouwens al best goed rollen en ook duimen met links gaat steeds makkelijker!![]()
Beterschap voor je zoon KJ.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn lieve, kleine, grappige Nena alweer 1 jaar!
Grappig dat je op de eerste verjaardag pas echt beseft hoe groot ze alweer zijn en wat ze al allemaal kunnen.
Ze krijgt een pop en een melkflesje en gaat meteen het popje een flesje geven, ik vind dat soort dingen altijd bizar!
Het is een grappig en vrolijk meisje, ze was een hele makkelijke baby, ben benieuwd hoe pittig dit dreumesjaar voor me gaat worden:D
Bedankt voor alle felicitaties, gezelligheid en lieve woorden van afgelopen jaar.
Sorry dat ik niet altijd heel attent en actief was!
Tot het volgende topic!![]()
Wow TroetaWat een mooi jaar en een mooie foto-spam daarvan! Je meisje ziet er zo vrolijk uit! Geniet van een nieuw jaar vol nieuwe ontwikkelingen!
![]()
Boh KJ, wat sneu voor Luuk... en Sofie een gat in dr kinlekker weekend idd
Danic, ik denk dat je haar met aaien lekker rustig houdt, dus zou dat inderdaad vol proberen te houden. Wel vreemd hoor, snap dat je vanalles bedenkt om uit te proberen.![]()
Oh Troeta wat poseert ze geweldig lief!! En dat flesje geven aan de pop....![]()
![]()
ik hoop dat mijn dochter dat ook gaat doen
![]()
![]()
Mooie spam.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
Gefeliciteerd Troeta!!!Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Van harte gefeliciteerd nog Troeta! Wat een mooi vrolijk meisje heb je, veel plezier in het dreumesjaar![]()
![]()
oh...en babybornpoppenjongens zijn raar. Hij plast zelfs met een boogje. Heel mijn vloer zeiknat door die pop!![]()
Wat een mooie spam troeta. Op die tweede foto heeft ze echt dezelfde hapwangen als Mex had! Grappig om te zien.
LB, we snappen er ook echt niks van. Wat zou er nou ineens kunnen zijn? Het enige dat ik nogkan vverzinnen is last/pijn aan haar oortjes. Dan is zowel plat liggen als slikken niet fijn.
Maar tegelijkertijd bedenk ik me dat ze niet piept als ze in de box ligt of in bed en ze grijpt er ook niet naar ofzo.
Schiet mij maar lek!
Belle, ja dat gaan we nu zoveel mogelijk doen. Helaas is er gewoon niet altijd rust en onverdeelde aandacht met een rondrennende peuter.![]()
Nena
Wat is ze toch leuk! Die laatste foto ook!
ik heb het vaker gezegd, maar ze doet me altijd zo denken aan mijn eigen meisjeMaar das misschien doordat het net zo'n lachebek is
En ze natuurlijk even oud zijn.
![]()
ja he danic, ze kunnen soms zo op elkaar lijken!
Is Rosalie ziek?
Dat heb ik ook altijd met jouw meisjes, volgens mij zouden het geweldigge vriendinnen zijn, zingend in de aarde zitten enzo, gekke bekken trekken,whaha
Thanks kyara!![]()
quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:28 schreef Troeta het volgende:
oh...en babybornpoppenjongens zijn raar. Hij plast zelfs met een boogje. Heel mijn vloer zeiknat door die pop!![]()
wat stom.
![]()
Ja, echt raar, stond ook niet op de doos dat het een jongen was, dus het was een vreemde verrassing.![]()
Ja, zo voelde het wel!
het helpt wel goed met zindelijk worden bij Mex, wil de hele dag op het potje ook.
Alleen wilde hij gaan poepen op het babybornpotje![]()
![]()
Nee hoor, niet ziek. Ze loopt te klootviolen met haar flessen en ik kom er maar niet achter wat het probleem is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:55 schreef Troeta het volgende:
ja he danic, ze kunnen soms zo op elkaar lijken!
Is Rosalie ziek?
Dat heb ik ook altijd met jouw meisjes, volgens mij zouden het geweldigge vriendinnen zijn, zingend in de aarde zitten enzo, gekke bekken trekken,whaha
Thanks kyara!
En wat lief! Ik hoop dat dat ook echt gebeurd. Maar dan moet de oudste wel veranderen want zingen is stom en zand is viesmien meut
![]()
![]()
Danic balen dat het de speen niet was! Blijven aaien dan maar.
Troeta wat een mooie spam, veel plezier in het volgende topic!
KJ wat een prutweekend, hopelijk knapt L snel op!
Silvijnkletskous, zo leuk als ze zo nog even de dag verwerken.
Trusten![]()
![]()
Wil iemand mijn kind vertellen dat 5uur geen ochtend is maar nacht!
Mijn plan voor vandaag: de hele dag leuke dingen doen met mijn kindeke <3![]()
Och Kj wat zielig! Hoe is het nu met Luuk? En arme Sofie. Gaat t mooi genezen?
Troeta![]()
oh die wangen op je 2e spamfoto!!! Lekker genieten van je dreumes
En die van mijquote:Op maandag 5 augustus 2013 05:47 schreef Kwisted het volgende:
Wil iemand mijn kind vertellen dat 5uur geen ochtend is maar nacht!![]()
![]()
5 uur is nacht!
2:15 ookDaarna was het 5:30 en sindsdien heb ik een ketende baby die alles leuk vindt
![]()
Ohnee wacht, nu ik met haar naar beneden ben gegaan is ze aan de borst weer in slaap gevallen![]()
![]()
Goed zo baby's word maar lekker vroeg wakker. Dan kunnen jullie mama's lekker op Fok! Met tante Gulara kletsen.![]()
KJ beterschap voor Luuk.![]()
Danic, vervelend dat de speen niet de magische oplossing was. Misschien je oudste glow in the dark speelgoed geven voor tijdens de voeding.![]()
Nena, lekker ding!![]()
De rest ben ik vergeten.
Zojuist de wagen uitgeprobeerd voor een ritje supermarkt. De draagzak is favoriet maar het was wel makkelijk om een berg boodschappen mee te nemen. Kind heeft zelfs de drie trapjes als slapend overleefd en ligt nu lekker te tukken. Ik ga z'n kleren maar eens opruimen en langzaamaan (pogen) moussaka (te) maken.![]()
![]()
Laurenleukerd
Gularafijn dat de wagen goed bevalt. Moussaka
![]()
Schiet me net te binnen dat L vannacht 2 keer op zn buik lag![]()
![]()
Wat een lieve lauren ...Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Kj beterschap voor alletwee je kindjes. Echt niet leuk!
Mooie meisjes van troeta, pessie en belle.
5 uur is inderdaad nacht! Al denkt N daar ook anders over.
Kwisted klinkt goed! Ikga je voorbeeld volgen![]()
4 uurquote:![]()
Zes uur of half zeven is hier de normale tijd maar dan slaap ik daarna wel verder. Nu wordt hij nét wakker, dat is dan het voordeel van een 4:00 fles!
Lauren!
En een succesje voor Gulara
Hoe is het nu met Luuk?
Kwisted veel plezier!![]()
half 8.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
21.30, 1.00 en 7.00. Tussendoor nog wat kreunen en steunen. Er zit nu iig alweer 110cc in. Gisteren om deze tijd was het maar 70.*poef* nu is het weg![]()
Kwart over zes, dus ik wil ook graag de truc. Hij ligt nu wel alweer bijna een uur te tukken dus voor hem was het ook te vroeg![]()
GularaIk probeer alleen iets minder aan internet verbonden te raken
Ik vroeg om Lauren-pics! Wat is ze alweer groot!
KJ, beterschap voor je tweetal, en vooral voor je kleine. Hier ook een paar dagen echt wel beroerd van de waterpokken maar geen huisartsenpost-material gelukkig.
Troetawat een briljante spam van je vrolijke meisje! Die eerste is echt priceless
Nog van harte gefeliciteerd!
Danic, hoe gaat het met de flessen?![]()
Hier was het 5 uur en half 6. En daarna terug in bed tot het tijd was om op te staan (07:15). Toen lagen ze wakker in bed te spelen.
(erg grappig, ze hebben zo'n doekpopje met een belletje er in. Als ik dan 's avonds naar bed ga of 's nachts naar het toilet en denk dat alle kinderen in diepe slaap zijn en dan hoor je ineens dat belletje)
![]()
Oeh ridder, buik rollen in z'n slaap vind ik knap! Lauren Rolt van rug naar buik in de box.
Ook hier een voeding om half 4 hoor, ze slaapt sinds donderdag het eerste deel van de nacht op haar kamer en nu maak ik haar niet meer wakker voor ik ga slapen, dat levert gewoon 2 uur extra op. ipv voeding om half 11, half 2 en half 5 nu dus alleen om half 4
![]()
Succes met jhe moussaka gulara. Fijn dat de wagen bevalt.
Kj begint Luuk zich weer wat beter te voelen? Buurmeisje bkreeg in Turkije waterpokken, ze moest 3 dagen langer blijven met haar moeder![]()
En ik vind Lauren ook lief, leuk en prachtig.
En ik ben ongesteld![]()
![]()
Mooie foto van Lauren! Mooie ogen heeft ze
Gulara yay van het blijven slapen en succes met de moussaka! Hoe is de nacht gegaan deze keer? Of, vraag ik me af, heb jij daar in Australië nog helemaal geen nieuwe nacht gehad sinds je laatste post
Die belletjes KyaraMoet je je dan niet inhouden om stiekem even te gluren?
Succes aan iedereen vandaag die nacht/ochtendbrakertjes hadden! Als je ze al hebt, dan maar beter op een stralende dag als vandaag!![]()
Lekkere bolle wangen heeft ze pessie
Vroege baby's allemaal, hier was het 7.30, vond ik al vroeg genoeg(en 1:10 ,3:00, 5:30 uur voor voeding
)
Beterschap voor Luuk KJ, hij sukkelt daar nu al een hele tijd mee toch? Arm ventje
J. krijgt vandaag haar eerste prikjes en ik schijt echt in m'n broek.
![]()
Kan ook zomaar helemaal probleemloos verlopen hoor Lot, hier 3 keer niks gemerkt van de prikjes, hooguit wat extra slapen. Het moment zelf is wel even klote. Succes!![]()
Nu pas de eerste prikjes L0t?
Komt vast goed, vraag maar of ze op je schoot mag blijven, dan kun je dr direct aan de borst troosten![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil haar juist niet op schoot houden. Dan heeft ze een veilig gevoel, lekker bij mama, en dan wordt ze tóch geprikt. Wil dat veilige gevoel niet aantasten.
/geitenwollensokkenmuts![]()
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:57 schreef L0t.. het volgende:
hmm nee ik snap dat toch niet. Je wil het toch juist zo draaglijk mogelijk maken en ze méteen kunnen troosten? Maar ieder zijn ding hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil haar juist niet op schoot houden. Dan heeft ze een veilig gevoel, lekker bij mama, en dan wordt ze tóch geprikt. Wil dat veilige gevoel niet aantasten.
/geitenwollensokkenmuts
t Was vroeg vanmorgen, máár wel lekker anderhalf uur mee terug naar bed geweest toen net. Dus toch uitgerust.gedroomd dat ik in singer songwriter zatniet dat ik kan zingen ofzo
![]()
Ik heb een lekkere kop cappuccino en het badje is aan het vollopen.![]()
Oh en net moest ze heel hard huilen, omdat ik 'nee' zei toen ze haar eten uitspuugde![]()
![]()
Ze laten haar ook expres naar de prikker kijken zodat die de engerd is en daarna ga jij dan pas troosten. Begrijpelijk dat je er zo'n gevoel bij hebt! Sterkte straks!
En spirit heeft trouwens haar eerste werkdag. Spirit zet hem op/veel plezier!![]()
![]()
Oh L0t, dat is inderdaad heel begrijpelijk.
Ik heb de kinderen altijd op tafel laten liggen maar ze wel vastgehouden. En daarna meteen opgepakt. Meestal was het alweer goed nog voor we de kamer uit waren.
En ze weten dondersgoed wie ze prikt. Er zijn heel wat boze blikken richting arts en vpk gegaan.
Oeh, 1e werkdag. Spannend!
Ik ben juist weer aan het solliciteren. Kindjes op de opvang, mama alleen thuis. Dus even nuttig bezig zijn.![]()
Kwisted eigenlijk zou ik zulke dagen nu nog elke dag kunnen hebben en als ik jouw post lees bedenk ik me dat ik er nog steeds te weinig van geniet! Cappuccino hier allang achter de kiezen, is me niet bijzonder bijgebleven.. Soms kijk je dan ineens met andere ogen en bedenk je dat elke dag een minivakantie kan zijn!
Sowieso trouwens.. soms zag/zie ik mijn werk in de winkel als een gezellig tussendoortje in een voor de rest zomerse week, maar soms is het een obstakel en zie ik het echt als werkwerk en een verplichting. Het eerste is natuurlijk leuker, en als ik dat dan bedenk dan voelt het vaak ineens ook zo!! Daar moet je dan even op gewezen worden door iets of iemand.
Kyara succes met je sollicitaties, ben benieuwd!
F pakt ineens dingen met twee handen en kan sinds gisteren ook zijn eigen vingertjes vasthouden. Hij heeft het helemaal ontdekt en doet het nu de hele dag. Superhandig als je de fles geeft, geen gezwaai!
We gaan straks kijken bij een gastouder, ik ken haar toevallig van school en kwam haar tegen. Weet nog niet eens zeker of we dit wel willen maar ik ben wel heel nieuwsgierig.![]()
Oh succes vandaag spirit! En Kyara ook, zijn er wat geschikte vacatures?
Onze cb-arts zei tegen E: "oh, je ligt zo lief naar me te lachen, wat zul jij je bedrogen voelen zo..."Toen lag ze op tafel, de eerste keer lag ze op schoot. Ik geloof niet dat het veel uitmaakte. De prikjes doen eventjes zeer, daarna is troost gewoon fijn bij mama
![]()
![]()
Prikjes blijven vervelend. En Bram ligt gewoon op tafel, daarna pak ik m meteen op.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
Ik ook idd. Nooit overnagedacht dat ik ze ook op schoot zou kunnen houden trouwensquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:10 schreef Kyara het volgende:
Oh L0t, dat is inderdaad heel begrijpelijk.
Ik heb de kinderen altijd op tafel laten liggen maar ze wel vastgehouden. En daarna meteen opgepakt. Meestal was het alweer goed nog voor we de kamer uit waren.
En ze weten dondersgoed wie ze prikt. Er zijn heel wat boze blikken richting arts en vpk gegaan.
Oeh, 1e werkdag. Spannend!
Ik ben juist weer aan het solliciteren. Kindjes op de opvang, mama alleen thuis. Dus even nuttig bezig zijn.![]()
Maar goed Floris huilde ook nooit eigenlijk. Elise was wat dat betreft veel feller, die bleef langer huilen, heel verontwaardigd![]()
Alleen bij de 11 (en 14 maanden) prikken zaten ze op schoot.![]()
F.leur heeft trouwens haar eerste schoentjes!
Spoiler, want groot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.t staat echt zo schattig en grappig!![]()
Ja, en dan ook nog in een houtgreep...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Alleen bij de 11 (en 14 maanden) prikken zaten ze op schoot.
Bij de 11 maanden paste M bijna niet op schoot want tweelingbuik![]()
![]()
Dat zei ze bij ons ookquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:21 schreef LadyBlack het volgende:
Onze cb-arts zei tegen E: "oh, je ligt zo lief naar me te lachen, wat zul jij je bedrogen voelen zo..."![]()
en zo voelde ik het ook heel erg. Ik vond het zó sneu dat hij zo lief naar iedereen lag te lachen terwijl die prikjes werden klaargemaakt... En dan niet één maar dan moet er nog een
. Het huilen was wel na een minuut weer over.
Kyara succes met het solliciteren, kun je wel wat leuke vacatures vinden?
voor de ontwikkelingen van F, leuk he om van de een op de andere dag zoiets nieuws te zien.. Veel plezier bij de gastouder!
![]()
Goedemorgen
Wat tof Suiker, die dingetjes zijn zo schattig om te zien! Ik ga ook op letten of Nin haar vingertjes gaat pakken![]()
L0tSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wha Kwisted, 'echte' schoentjes al!
Kyara, succes met solliciteren!
En ook nogvoor alle vroege vogeltjes van vandaag!
![]()
Vandaag is het 5 Augustus, dat was mijn uitgerekende datum....blijdschap en weemoed alom dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
samenvatting mag ookquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:05 schreef Ticootje het volgende:
http://www.lareb.nl/getme(...)1e-halfjaar-2011.pdf![]()
![]()
+1quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:21 schreef Kyara het volgende:
Dubbele dag Juud. Maar hij doet het echt fantastisch!
En die foto![]()
![]()
Wauw Juud, mooi kereltje! En bijzondere datum dan nu inderdaad. (Wat lijkt die speen ontzettend groot zo...)
Ik heb nooit zo nagedacht over die prikken eigenlijk. Het drama is meestal binnen een minuutje over. Maar als het zou kunnen zou ik het van ze over nemen. Liever dat ze mij pijn doen dan mijn schatjes
Toffe schoentjes, Kwisted. Ik wist niet dat ze die zo klein hadden... (Dat zijn toch tevaatjes? Die ook nog eens heel groot vallen meestal?)Dat scheelt een hoop he? Dingen van de andere kant bekijken... omdenken! Bijvoorbeeld boodschappen doen is geen klus die perse gedaan moet worden, maar een gezellig uitje waar je gewoon even de tijd voor moet nemen. (Net gedaan, boodschappen met Kwebbelkous en Kwijlebabbelquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:18 schreef Suikertante het volgende:
Kwisted eigenlijk zou ik zulke dagen nu nog elke dag kunnen hebben en als ik jouw post lees bedenk ik me dat ik er nog steeds te weinig van geniet! Cappuccino hier allang achter de kiezen, is me niet bijzonder bijgebleven.. Soms kijk je dan ineens met andere ogen en bedenk je dat elke dag een minivakantie kan zijn!
Sowieso trouwens.. soms zag/zie ik mijn werk in de winkel als een gezellig tussendoortje in een voor de rest zomerse week, maar soms is het een obstakel en zie ik het echt als werkwerk en een verplichting. Het eerste is natuurlijk leuker, en als ik dat dan bedenk dan voelt het vaak ineens ook zo!! Daar moet je dan even op gewezen worden door iets of iemand.)
Succes met de eerste werkdag, Spirit! En Kyara succes bij het zoeken naar iets waar je je eerste werkdag kunt vieren...
Hoe laat moet je voor de prikjes, L0t? Sterkte!
Pessie, wat een mooi meisje heb je daar! (schattig truitje/jurkje ook)
Ben alweer vanalles kwijt geloof ik. Heb rollende en staande kindjes gemist/niet onthouden wie het waren... Maar nu eerst even tijd voor lunch met Kwebbelkous, en straks Kwijlebabbel maar eens weer wakker maken voor nog een voeding...Mama van Lars & Femke![]()
MisterBlack en ik gaan straks 2 huizen bekijken, samen met Kwaakeendje![]()
Dat is overigens het beste aan weer werken; ik geniet nu extra van de dagen dat ik lekker de hele dag bij E ben![]()
![]()
Nou is die speen ook wel echt flink aan de maat. Ik ben meer van de Bibi spenen, maar deze lijkt blijkbaar meer op mijn borsten...is van Avent.![]()
Foto met speen geeft een iets beter idee van hoe klein hij nog is, ipv foto zonder speen.
En idd dames, hij doet het zo goed, ook weer prima hersteld van zijn operatie. We zijn gisteren voor het eerst een dagje met zijn vieren weg geweest, wel naar opa en oma, maar toch ruim een uur rijden van huis en de hele dag, ging allemaal prima natuurlijk. Ik vind het met twee kindjes wel heel erg tof zo hoor, we genieten ook wel heel erg nu en ik ben blij met nog verlof tot half Okt.![]()
Hahaha, nou ik heb geen nacht gehad sinds de post van een uur voor de jouwe.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Mooie foto van Lauren! Mooie ogen heeft ze
Gulara yay van het blijven slapen en succes met de moussaka! Hoe is de nacht gegaan deze keer? Of, vraag ik me af, heb jij daar in Australië nog helemaal geen nieuwe nacht gehad sinds je laatste post
Die belletjes KyaraMoet je je dan niet inhouden om stiekem even te gluren?
Succes aan iedereen vandaag die nacht/ochtendbrakertjes hadden! Als je ze al hebt, dan maar beter op een stralende dag als vandaag!De nacht was weer ellendig. Elke 1,5uur of zo. Sinds de twee weken dat we ongeveer thuis zijn, twee goeie nachten gehad (3 à 4 uur tussen voedingen). Het probleem is wel dat we dus een gat in de dag slapen. Dus geen slaapgebrek voor mij, maar wel een korte dag.
Voor degene die het wil weten. De moussaka was lekker.Met klontjesbechamel.
![]()
![]()
dat zou oneerlijk zijn, wat voor mij belangrijke punten zijn is voor een ander irrelevant. daardoor zou een samenvatting te gekleurd zijn...quote:
Als het je interesse heeft gewoon ff doorscrollen en eigen conclusie trekken.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
Spirit, succes vandaag.
Kyara succes met solliciteren.
Ik zag leuke Teva's. Aardbeien.
Juud wat een knulletje.Pi had vandaag dezelfde romper aan. Visjes.
L0t succes met de prikjes.
Pi zit bij papa op schoot tijdens de prikjes. Hij krijst even heel hard. En dan zet de dokter een opdraaipaardje aan en dan is dat weer Heel Interessant en leuk.
En voor wat betreft het veilige gevoel. Dat is er zeker bij papa op schoot. Dan doet het even pijn en papa en mama zijn daarbij... Tsja ik kan helaas niet alle pijn in z'n leven voor hem wegnemen. Misschien wil ik dat tot op zekere hoogte ook niet. Maar wel dat wij er voor hem zijn als het pijn doet en dat we hem helpen om daar mee om te gaan. En papa is nog steeds leuk hoor, ook na de prikjes.![]()
Wat een leuke schoentjes Kwisted. Toch grappig dat er tot een bepaalde leeftijd niks liever is dan voetjes in sandalen en dat beeld toch wel verandert naar mate men ouder wordt (en harigere tenen krijgt).
Lot prikjes zijn stom, en ik kan me goed voorstellen dat je er extra tegen opziet.
Suikertante veel plezier bij de gastouder, zal vast gezellig worden als je haar al van vroeger kent.
Juud, ik ken de geschiedenis natuurlijk niet, maar sterkte en vrolijkheid gewenst! (Knap kind!)
Wat ik me afvroeg, N. is met zn 8 maanden nog voor het grootste gedeelte vegetarier maar we zijn nu wel een beetje begonnen met vlees. Wat voor vlees of vis zouden jullie geven? En vanavond eten wij een salade met gerookte kip, dat is neem ik aan te zout toch?![]()
Ja, ik zou nog geen gerookte kip geven idd. Dat bevat veel zout. Wij zijn ook net begonnen met vlees en vis, paar keer per week. Tot nu toe gegeven: rundergehakt, koolvis, kipfilet. Alles gestoomd in de babycook gewoon. En dan de hoeveelheid ongeveer een theelepel per portie. Ik ga deze week ook eens wat andere soorten vis proberen.
Oh en over de soorten vis: max 1-2 x per week vette vis (zoals zalm, makreel, haring) zou ik aanhouden. Dan heb je de voordelen van de visvetzuren maar niet de nadelen van teveel dioxinen etc. wat in het vet van die vis wordt opgeslagen.
[ Bericht 27% gewijzigd door Spees_Eend op 05-08-2013 12:58:58 ]![]()
Hier hetzelfde gedaan als Spees. Wel iets grotere porties eigenlijk. Ze is er echt gék op, al vanaf het begin! Nu pikt ze eerst het vlees/vis tussen de rest van het eten vandaan voor ze de rest eet. Zalm is 1 van de favorieten
Verder ben ik amper bijgelezen. Ik las over prikjes bij kleintjes, succes!
Oh, D. van Juud ziet er echt goed uit! Fijn dag vandaag.![]()
Was ook maar een grapje. Ik schuw geen tekst zonder plaatjes.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat zou oneerlijk zijn, wat voor mij belangrijke punten zijn is voor een ander irrelevant. daardoor zou een samenvatting te gekleurd zijn...
Als het je interesse heeft gewoon ff doorscrollen en eigen conclusie trekken.![]()
Goede link Tico
Nou de prikjes zijn gezet. Zetten viel iig erg mee, ze moest wel even huilen maar zodra ze aan de borst lag was het weer helemaal goed. Nu afwachten maar, tot nu toe is ze iig vrolijk maar is nog maar een uurtje geleden natuurlijk.
LB, veel plezier en succes op huizenjacht!
D ziet er super uit Juud, fijn dat het zo goed gaat! Lientje ook al helemaal gewend aan jullie nieuwe gezinssamenstelling?![]()
Lientje is gek op haar kleine broer, als ze uit bedje komt dan zoekt ze hem op in ons bed. Overdag gaat ze zo nu en dan bij hem kijken als ie in de box ligt en gisteren gingen we weg en was ze bij aankomst en vertrek toch wel bezig met het feit dat broertje ook weer naast haar in de auto zou komen en met ons mee zou gaan.![]()
Jaloers is ze eigenlijk zelden, ze neemt alleen haar kansen waar als ik zit te voeden (krijt op de muur, trekt een pak billendoekjes open, gaat op het bovenste plankje van dr tripptrapp staan, nou ja vrij normaal peutergedrag dus)![]()
Meestal maar twee voedingen overdag waar zij bij aanwezig is, dus dat scheelt.![]()
![]()
Och wat lief!quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:23 schreef Juud79 het volgende:
en was ze bij aankomst en vertrek toch wel bezig met het feit dat broertje ook weer naast haar in de auto zou komen en met ons mee zou gaan.![]()
Ik kan het me ook helemaal voorstellen. Zo'n klein broertje die dan naast jóu in de auto mag. Dat is zeker best spannend en leuk!
![]()
![]()
Fijn antwoord Spees-eend kan ik wat mee. Ben benieuwd of hij het net zo lekker vind als de jouwe Tante Soesa. Tot nu toe heeft hij 2 keer een potje gehad waar zalm in zat, maar daar haal je de smaak er niet zo uit.
Fijn dat het mee viel Lot. En wat super lief Juud!![]()
Juud wat een gekke dag! Voor m'n gevoel is David er al een maand of vier. Hij ziet er ook supergoed uit
L0t, fijn dat het is meegevallen!
De gastouder was heel tof (maar dat wist ik al). Er was een babymeisje van 6,5 maand. Shocking! Trok zich op aan je handen, speelde met ALLES, probeerde te kruipen. Én was op slag verliefd op F en het was wederzijds. Wat fantastisch zeg, die interactie. Had hem bijna achtergelaten![]()
![]()
Hoi! Ik wil ook graag met jullie meekletsen, lees al een aantal jaartjes mee ;-) Heb een dochter van 7 maanden, geboren op 4 januari :-)![]()
Oeh, dat is 5 dagen verschil met mijn bolletje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:32 schreef Froessie het volgende:
Hoi! Ik wil ook graag met jullie meekletsen, lees al een aantal jaartjes mee ;-) Heb een dochter van 7 maanden, geboren op 4 januari :-)I am unconditionally and irrevocably in love with him.
Welko froessie!
Deze ontaarde moeder heeft vandaag lekker haar kinderen naar het kdv gebracht, haar man naar zijn werk uitgezwaaid en thuis de boel de boel gelaten en is heerlijk met een boek aan het water gaan liggen. Oogjes af en toe dicht doen zonder dat er dan meteen een dreumes pleite is of de ene zus half bovenop de andere ligt..... boekje erbij...... af en toe een verfrissende duik.....![]()
Lekker!!! Das pure luxe!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:37 schreef Kyara het volgende:
Welko froessie!
Deze ontaarde moeder heeft vandaag lekker haar kinderen naar het kdv gebracht, haar man naar zijn werk uitgezwaaid en thuis de boel de boel gelaten en is heerlijk met een boek aan het water gaan liggen. Oogjes af en toe dicht doen zonder dat er dan meteen een dreumes pleite is of de ene zus half bovenop de andere ligt..... boekje erbij...... af en toe een verfrissende duik.....I am unconditionally and irrevocably in love with him.
Ja, he, zo voelde het ook echt. Ik heb nog t/m half september opvang voor de meisjes (opzegtermijn en aangezien ze het prima doen, breng ik ze er ook gewoon heen) en M blijft zo lang mogelijk. Heb dus elke maandag mijn handen vrij en meestal gebruik ik dat voor klusjes in huis en bijslapen maar vandaag dus niet en het voelde echt als vakantie!
Moest alleen wel weer op tijd terug zijn om te kolven. Apparaat meenemen was net een stap te ver.![]()
Kyara wat heerlijkEn knap wel dat het lukt om er dan ook van te genieten en niet de hele tijd alsnog aan het regelen te zijn in je hoofd!
Froessie welkom! Als ik je naam hardop uitspreek vind ik het grappig klinken![]()
![]()
Ik kan de huisarts niet bereiken en de hap pas vanaf vijf uur. Alleen spoednmr is nog te bereiken.
Viktor ademt hoog (geen buikademhaling, maar ook niet in zijn keel ofzo. Ergens ertussen) het klinkt kort en stoterig. Niet gelijkmatig dus. Verder heeft hij 38.3 en jammert hij. Hij is minder alert dan anders, maar reageert wel gewoon, alleen langzamer en vermoeider.
ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Kan dus niemand bereiken, alleen spoed. Iemand die het herkent en me gerust kan stellen? Het zit me niet lekker.![]()
Spoed nummer bellen. Koorts met piepende ademhaling en een bezorgde moeder zijn wmb genoeg argumenten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:50 schreef Solagratia het volgende:
Ik kan de huisarts niet bereiken en de hap pas vanaf vijf uur. Alleen spoednmr is nog te bereiken.
Viktor ademt hoog (geen buikademhaling, maar ook niet in zijn keel ofzo. Ergens ertussen) het klinkt kort en stoterig. Niet gelijkmatig dus. Verder heeft hij 38.3 en jammert hij. Hij is minder alert dan anders, maar reageert wel gewoon, alleen langzamer en vermoeider.
ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Kan dus niemand bereiken, alleen spoed. Iemand die het herkent en me gerust kan stellen? Het zit me niet lekker.
Froessie welkom!![]()
Daar zou ik me ook niet gerust bij voelen Sola, spoednummer bellen idd. Liever onnodig gebeld dan niet gebeld terwijl het wel nodig bleek te zijn. Succes! Laat je ons even weten hoe het gaat?
Welkom Froessie!![]()
Bellen inderdaad! Vooral de ademhaling zou ik wel gecheckt willen hebben in jouw geval.
Verder zag ik Lb die naar huisjes ging kijken, spannend! In dezelfde stad, veel groter, of gewoon leuker?
Ennnn een uitgerekende datum van een babietje dat er al een tijdje is. Heel gek lijkt me dat. Maar hij ziet er echt zo goed uit!
Hier vandaag een begrafenis gehad, was heftig. Dochter thuis bij vriend en de uitslag van de allergische reactie is alleen maar erger geworden. Er Is geen cm van haar lichaam zonder bultesGelukkig is ze wel vrolijk. Vrijdag moet het over zijn volgens huisarts...we gaan het zien.
Iemand zin m'n master thesis te schrijven? Schiet niet echt op met m'n gevlekte baby enzo!![]()
Lb nog wat moois gezien?
Ik zag lieve schoentjes![]()
Juud wat een dubbele dagmaar wat doet ie t goed
![]()
Froessie welkom
Kyara wowww dat klinkt heerlijk
Sola laat je nog even weten hoe het gegaan is? Hoop dat t mee viel![]()
Doen jullie baby's dat nou ook: net in bad geweest, leuke romper aan, want te warm voor shirt, poept hij buiten de lijntjes...
Gebeurt echt te vaak voor toeval. Ik wilde nog een foto maken van M in zijn stoere maxamora romper om aan jullie te showen. Maar met gele vlekken ziet dat er niet uit.
Nu dus voor straf een saaie grijze romper aan
R 09-10-2010
M 20-04-2013![]()
Beetje mosterd na de maaltijd misschien Sola maar ik zou ook echt bellen. Koorts, jammeren en gekke ademhaling in combinatie met het nietpluisgevoel vind ik echt genoeg reden om de HAP te mogen bellen.
Welkom Froessie!![]()
![]()
Welkom Froessie!
Toch maar de ha of de ha-post bellen solo, dit klinkt niet goed.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Welkom Froessie!
En om nog meer mosterd na de maaltijd te zijn dan Spees, ben ik het met iedereen eens. Bellen! Of misschien heb je dat al gedaan. Sterkte iig
Lot, rottige prikjes he? Hopelijk wordt ze er niet ziek van.
PiekieNee, mijn baby heeft pas 2 keer buiten haar luier gepoept, toen werd het tijd voor maatje 2 en daarna is het niet meer voorgekomen. Toen poepte ze er overigens wel zoveel langs dat het over mijn kleren zat, zij lag alleen in een romper
![]()
LB op huizenjacht!![]()
Kyara, wat stoer! Fijn dat je zo genoten hebt!
Suiker, gaan jullie F. nou naar de gastouder doen? Wel heel leuk dat hij het zo naar zijn zin had![]()
![]()
![]()
Nin is misselijk (en daardoor heel verdrietig) door een stom darmflora-goedje dat ik heb ingenomen (voor mezelf). Ik stop daar nu natuurlijk wel mee, maar voel me nu wel schuldig dat zij er zo misselijk van is geworden! Ik hoop dat ze zo snel in slaap valt... zo sneu dit...
![]()
Zo we zijn weer terug van de hap. Alle enge dingen zijn uitgesloten. Gewoon een virusje met buikpijn en overgeven. Hij heeft het ook het meeste last na een voeding. Uitzieken maar dus
tnx voor alle reacties trouwens. Ik weet nooit zo goed wanneer ik overbezorgd ben en wanneer niet. Nu maar eens onderuit zitten op de bank![]()
![]()
Gelukkig Sola! En altijd goed om gerustgesteld te worden, niet dat dit zo leuk is, maar fijn dat het niks engs is. Beterschap!
En ook voor Nin. Hoe weet je zo snel waar het aan heeft gelegen?![]()
![]()
Nou, ik heb het goedje vrijdag al voor het eerst genomen! Zaterdag- en zondagmiddag heeft ze er ook al last van gehadquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:12 schreef Suikertante het volgende:
Gelukkig Sola! En altijd goed om gerustgesteld te worden, niet dat dit zo leuk is, maar fijn dat het niks engs is. Beterschap!
En ook voor Nin. Hoe weet je zo snel waar het aan heeft gelegen?. Ik twijfelde eerst of het daarvan was, maar ik let zo goed op mijn eten vanwege de borstvoeding (en de candida die ik eerst had), dat ik alle andere dingen snel kon uitsluiten.
![]()
Speeseend: hihi ja.. Ja ik vind het echt heerlijklekker kijken hoe ze dweilt in bed XD
Achjee, beterschap voor Luuk Kaatje
Oh, en hier is ze echt aan het tijgeren! Ze valt nog wel af en toe op haar buik, maar als je haar iets voorhoudt wat ze ECHT wil hebben (babyboek bijv) dan gaat ze er toch met een snelheid op af!
![]()
Geweeeeldig. Echt zo leuk..
Kwis wat een schattige schoentjes!
Hier verder wel oke..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥![]()
zo herkenbaar!quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:36 schreef Piekie81 het volgende:
Doen jullie baby's dat nou ook: net in bad geweest, leuke romper aan, want te warm voor shirt, poept hij buiten de lijntjes...
Gebeurt echt te vaak voor toeval. Ik wilde nog een foto maken van M in zijn stoere maxamora romper om aan jullie te showen. Maar met gele vlekken ziet dat er niet uit.
Nu dus voor straf een saaie grijze romper aanLife is what happens while you are busy making other plans...![]()
Pas 2 keer? In haar leven?quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:35 schreef .Sparkling. het volgende:
PiekieNee, mijn baby heeft pas 2 keer buiten haar luier gepoept, toen werd het tijd voor maatje 2 en daarna is het niet meer voorgekomen. Toen poepte ze er overigens wel zoveel langs dat het over mijn kleren zat, zij lag alleen in een romper
![]()
in de bv-periode was 2 x per DAG soms een goede dag
Altijd die kleine gele vlekjes in de randjes van de romper. Afgewisseld met een grote natte poepplek op je eigen kleding of bij je kraamvisite. Of mijn vriend en ik zijn gewoon luierkneuzen, dat kan ook.
Belle, beterschap met Nin!
YAY voor het tijgeren van M! En succes alvast met het onderzoek, fijn dat je man vrij kan krijgen. Lijkt me anders echt geen doen.![]()
je weet dat je de buitenste randjes van de luier naar buiten moet vouwen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Pas 2 keer? In haar leven?in de bv-periode was 2 x per DAG soms een goede dag
Altijd die kleine gele vlekjes in de randjes van de romper. Afgewisseld met een grote natte poepplek op je eigen kleding of bij je kraamvisite. Of mijn vriend en ik zijn gewoon luierkneuzen, dat kan ook.
![]()
![]()
Hier eigenlijk ook pas twee keer ja. Maar geen bv.
Belle dat verklaart het dan wel ja! Fijn dat je weet wat te doen nu
M aan de tijger![]()
![]()
Gelukkig viel het mee Sola, goed dat je gegaan bent, kun je ook met een gerust hart slapen vannacht.
Arme Ninhopelijk is het snel over nu je met dat goedje gestopt bent.
+1 Ik dacht ook al 'wat doen wij fout?'quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Pas 2 keer? In haar leven?in de bv-periode was 2 x per DAG soms een goede dag
Enf, veel succes/sterkte alvast voor woensdag, zijn geen fijne onderzoekenEn
voor M, knap hoor!
![]()
Moet zeggen, hier ook niet veel buiten de luier gepoept.. Bij bv idd wel meer ja, maar dan zat het soms halverwege dr rug zeg maar. Toen we idd een keer net naar vrienden waren, mooi pakje aan, hoppaa, helemaal scheefNu ook nog soms, maar ik denk sinds vaste voeding dat het? 5 keer gebeurd is ofzo? 10 keer is veel denk ik. ^^ Nog geen tanden hier trouwens
♥
Forum Opties Forumhop: Hop naar: