160? Welke bank is dat?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:01 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Met een modaal salaris kan je een huis van meer dan 160K kopen.
Hele volksstammen kunnen een gezin met veel minder dan 33500 euro aan inkomen onderhouden.
Je krijgt geen toeslagen... maar je krijgt wel gratis meer dan 1/3 van je hypotheek terug. Als je alleen bent dan kan je echt makkelijk rondkomen van modaal en dan heb je inderdaad geen enkel recht op nog meer toeslag. Misschien nog wel een paar euro zorgtoeslag!![]()
Als je niet kan rondkomen met modaal dan ligt dat aan JOUW uitgavenpatroon. IK of de MAATSCHAPPIJ hoef niet te betalen voor het gat in jouw hand.
Tja dat is nu net het probleem van NL.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:01 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Met een modaal salaris kan je een huis van meer dan 160K kopen.
Hele volksstammen kunnen een gezin met veel minder dan 33500 euro aan inkomen onderhouden.
Je krijgt geen toeslagen... maar je krijgt wel gratis meer dan 1/3 van je hypotheek terug. Als je alleen bent dan kan je echt makkelijk rondkomen van modaal en dan heb je inderdaad geen enkel recht op nog meer toeslag. Misschien nog wel een paar euro zorgtoeslag!![]()
Als je niet kan rondkomen met modaal dan ligt dat aan JOUW uitgavenpatroon. IK of de MAATSCHAPPIJ hoef niet te betalen voor het gat in jouw hand.
Ach ja sparen doe je uiteindelijk ook maar om het uit te geven. Maakt dan verder niet uit aan wat natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:36 schreef RobertVH het volgende:
1) +/- 20,000 euro
2) 23
3) fulltime werken vanaf je 16e, gezond verstand met geld omgaan..
een paar jaar bij ouders blijven wonen als je full time werkt maakt ook een redelijk verschil, daarnaast de eerste paar jaar een simpele oudere auto gereden ipv een nieuwe auto kopen..
Laatste paar jaar huisvesting & auto via werk, scheelt ook.
staat wel weer tegenover dat het eerst 2-3x zoveel was, maar afgelopen half jaar getrouwd en een huis gekocht, dat blijkt ook wat te kosten
Ik kwam vorige week tot de ontdekking dat mijn laptopje was aangesloten bij een botnet, dus iedereen die op mij reageert kan beter een ander wachtwoord kiezen voor zijn internetbankieren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:59 schreef Woods het volgende:
Dit is zeker zo'n topic waarin je IP kan worden achterhaalt en je bankrekening binnen no-time leeggeplundert is
Grappigquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik kwam vorige week tot de ontdekking dat mijn laptopje was aangesloten bij een botnet, dus iedereen die op mij reageert kan beter een ander wachtwoord kiezen voor zijn internetbankieren.
Normaal is het 4,5x je jaarsalaris. Via hypotheker.nl kom ik uit op 162K max.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:26 schreef Pap89 het volgende:
[..]
160? Welke bank is dat?
Hier is het max 148k
Die berekening is heel safe. Ik kreeg twee jaar terug iets van 5,25 keer. Of dat slim is, dat is natuurlijk twee...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:40 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Normaal is het 4,5x je jaarsalaris. Via hypotheker.nl kom ik uit op 162K max.
Dat is nog steeds zo. Althans, bij het overgrote merendeel van mijn cliënten, jazeker.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:45 schreef Isee het volgende:
[..]
Tja dat is nu net het probleem van NL.
Vroeger hoefde de minima enkel instaat te zijn om een hokje 3 hoog achter te kunnen huren, moesten ze een paar setjes kleding kunnen halen bij de kringloop, moesten ze kunnen eten en voorzien worden van zorg ingeval van nood.
Ik ben heel erg benieuwd waar je deze "wijsheid" vandaan haalt. Post eens een linkje?quote:Tegenwoordig moeten de minima voorzien worden van een fatsoenlijke woning, eten, een flatscreen, wasmachine, droger, computer met internet, weekje vakantie en af en toe een dagje uit en qua zorg denken ze liever zelf totaal niet na en zitten ze bij elk kuchje bij de huisartsenpost/spoedeisende hulp.
Als die mensen met een net-onder-modaal salaris net zo "goed" op de hoogte zijn als jij, ja dan snap ik dat.quote:Dan is het niet heel gek dat mensen die net onder modaal zitten dit met een scheef gezicht aankijken.
Dat hangt toch ook beetje af van je toekomst perspectief. Zelf lang geleden (uhum 2000) 7 keer mijn loon als hypotheek. Nu is de hypotheek nog hetzelfde (licht verhoogd) en bestaat het nog maar uit 2.5x mijn inkomen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:26 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Die berekening is heel safe. Ik kreeg twee jaar terug iets van 5,25 keer. Of dat slim is, dat is natuurlijk twee...
Doe slim en geef zo min mogelijk uit. Werk zodra je kan en ga eens investeren zodra je 20k hebt en een financiële studie hebt gedaan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:44 schreef schnitzeljansen het volgende:
¤6000,-
13-jaar
Ik spaar al een aantal jaar het zakgeld van mn vader en het geld wat ik krijg van mijn opa en oma van mn vaders kant.
All het geld wat ik heb gekregen bij mn moeder geef ik gwn uit aan dingen
En ondertussen werk je?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:10 schreef mafkees10 het volgende:
Spaargeld.. tja, je hebt er niet veel aan imo. Ik heb een paar K achter de hand voor eventuele tegenvallers maar ik heb prachtige momenten mee gemaakt. Heb echt veel uitgegeven en geen moment spijt van gehadLife's good..
Correct! Ik heb een vast contract en verdien best veel voor mijn leeftijd en heb lage maandlasten. De rest geef ik allemaal uit en spaar wat als ik wat over heb. Geniet meer van het leven en geef het graag uitquote:
waarom moet je liegen over de bezittingen van de nederlandse onderklasse omdat je zelf jezelf te dood in werkt voor je vrouw van 45?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:45 schreef Isee het volgende:
[..]
Vroeger hoefde de minima enkel instaat te zijn om een hokje 3 hoog achter te kunnen huren, moesten ze een paar setjes kleding kunnen halen bij de kringloop, moesten ze kunnen eten en voorzien worden van zorg ingeval van nood.
Tegenwoordig moeten de minima voorzien worden van een fatsoenlijke woning, eten, een flatscreen, wasmachine, droger, computer met internet, weekje vakantie en af en toe een dagje uit en qua zorg denken ze liever zelf totaal niet na en zitten ze bij elk kuchje bij de huisartsenpost/spoedeisende hulp.
Probeer het nog eens in fatsoenlijk Nederlands.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom moet je liegen over de bezittingen van de nederlandse onderklasse omdat je zelf jezelf te dood in werkt voor je vrouw van 45?![]()
ik wens jou een vogelaarswoning doe
probeer het eerst maar zonder telegraaf leugens, tokkiequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:23 schreef Isee het volgende:
[..]
Probeer het nog eens in fatsoenlijk Nederlands.
Knap dat je nu al zo veel spaargeld hebt! Vanaf welke leeftijd ben je gaan sparen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:44 schreef schnitzeljansen het volgende:
¤6000,-
13-jaar
Ik spaar al een aantal jaar het zakgeld van mn vader en het geld wat ik krijg van mijn opa en oma van mn vaders kant.
All het geld wat ik heb gekregen bij mn moeder geef ik gwn uit aan dingen
Heb je ook nog een huis geërfd?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:36 schreef TigerXtrm het volgende:
1. Vrij vermogen ongeveer ¤330.000, inclusief beleggingen.
2. 25
3. Erfenis
Sorry lees geen telegraaf en ben prima opgeleid.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
probeer het eerst maar zonder telegraaf leugens, tokkie
Ja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:41 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Heb je ook nog een huis geërfd?
tussen mn 4e of 5e ofso is die rekening geopend door mn vaderquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:27 schreef larsico het volgende:
[..]
Knap dat je nu al zo veel spaargeld hebt! Vanaf welke leeftijd ben je gaan sparen?
Dan spaar je gemiddeld dus zo'n 60 euro per maand, best veel voor op jouw leeftijdquote:Op zondag 11 augustus 2013 03:44 schreef schnitzeljansen het volgende:
[..]
tussen mn 4e of 5e ofso is die rekening geopend door mn vader
Ik overdreef een klein beetje, maar er zit wel een kern van waarheid in.quote:
nee hoor.quote:Met een modaal salaris kan je een huis van meer dan 160K kopen.
Ja, maar niet in NL. Er zullen vast wel gezinnen bestaan die kunnen rondkomen tussen de 1600-1700 per maand netto, maar geen hele volksstammen.quote:Hele volksstammen kunnen een gezin met veel minder dan 33500 euro aan inkomen onderhouden.
Als je een huis hebt gekocht, wat niet kan. Daarnaast is die hypotheek 1/3 hoger vanwege deze teruggave. Dus netto maakt het geen ruk uit.quote:Je krijgt geen toeslagen... maar je krijgt wel gratis meer dan 1/3 van je hypotheek terug.
Dat klopt, dan kan je er prima van rondkomen.quote:Als je alleen bent dan kan je echt makkelijk rondkomen van modaal en dan heb je inderdaad geen enkel recht op nog meer toeslag. Misschien nog wel een paar euro zorgtoeslag!![]()
Hoeft ook helemaal niet. Ik constateer alleen dat het niet gaat.quote:Als je niet kan rondkomen met modaal dan ligt dat aan JOUW uitgavenpatroon. IK of de MAATSCHAPPIJ hoef niet te betalen voor het gat in jouw hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |