abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:18:19 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129625319

Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.

Umar schrijft verrast te zijn door de reacties waarin ze soms met de dood werd bedreigd. "Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven", aldus de 43-jarige schrijfster. De column over de ramadan verscheen op 19 juli.

De tweets verbaasden Umar ook om de 'misplaatste afkeer voor Nederland en Nederlandse waarden en normen en de verheerlijking van alles wat Turks is'.

Ebru Umar doet aangifte van dreigtweets

Vanavond te gast bij KVDB op ned 1. om 23 00 uur

Columns:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmgs!bw9qged2qTJQ/

quote:
Of ik het nou aan mijn moeder vraag, vage kennissen of beste vrienden: ze blíjven erin. Ebru, ze doen je wat aan, je láát het hoor. Waag het niet om daar een discussie over aan te gaan! Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop: Je hebt het fout. Om vier uur s ochtends roept de moskee niet op tot het gebed. Als ik die nacht weer wakker gebruld wordt, overweeg ik een fractie van een seconde om mijn moeder te bellen. LUISTER DAN: de moskee jengelt! Al dagen vraag ik me af wie er in godsnaam om fokking 04.00 uur opstaat om te gaan bidden. Recep Tayip Erdogan himself!? Ik durf er mijn column om te verwedden van niet. Opstaan om naar de wc te gaan oké. Als je moet dan moet je. Maar opstaan om te bidden?!

Nou ja, er zitten gekkies tussen, zegt mn Turkse vriendin. Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had. Mijn verbaasde blik wordt beantwoord met een herhaling van het gezegde. En een extra uitleg: Die man werd dus wakker en ging zn vrouw en dochter wurgen. Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken. Dus er zullen heus wel mensen zijn die om vier uur s nachts opstaan om te bidden maar nee Ebru, over het s nachts niet oproepen tot het gebed is geen discussie mogelijk. En al helemaal niet landelijk laat staan publiekelijk, ze zouden je afschieten.

Afschieten? Met haar vinger haalt ze een denkbeeldige trekker over bij haar hoofd. Afschieten. Zon discussie overleef je niet. Het gaat er bij mij niet in dat er onderwerpen zijn waarover je niet kunt praten. Waarover je moet zwijgen. Hoe logisch is het dat je na middernacht de moskee uitzet. Landelijk. En dat de gelovige die de drang heeft om om 04.00 uur s nachts te bidden, gewoon zijn wekker zet? Waarom kun je daar geen volwassen gesprek over hebben in Turkije, desnoods een referendum over houden? De godsdienstgekkies in Turkije zijn de afgelopen vijftien jaar verveelvoudigd. Ik schrik niet eens meer van de hoofddoekjes in mijn badplaats maar als we ze in het mondaine Cesme zien, trekt mijn vriendin een vies gezicht. De werkster van mijn moeder vroeg waarom ze op feestdagen een Turkse vlag met de afbeelding van die dooie gast ophangt. En dat terwijl die lui het boek van een eeuwenoude dooie aanbidden! De humor van Izmir Turken is goud: ja die dooie profeet Mohammed is stukken doder dan een dode Atatürk. En dan is ze me voor: Nee Ebru, dat heb ik niet hardop gezegd. Dat kan niet.
2e:

quote:
Dossiers
Eredivisie 2013/2014Royal Baby Kate en William
GEPLAATST : 26 juli
Die dooie gast II

Die dooie gast II
Toch maar even opgezocht: Mustafa Kemal, die in 1934 de naam Atatürk vader der Turken kreeg, is overleden op 10 november 1938. Hoewel hij pas vijftien jaar later, in 1953, in zijn Mausoleum in Ankara werd bijgezet is hij inmiddels bijna 75 jaar dood. Benieuwd of deze mijlpaal in het Turkije van Erdogan komende november nou als feestdag of rouwdag gezien zal worden maar goed, dat gaan we meemaken.

De boodschapper van God, althans de boodschapper van de god van moslims, overleed op 8 juni 632 na Christus in Medina. Mohammed leefde iets langer dan Mustafa Kemal en werd 63. Maar daarna gaf hij toch echt de pijp aan Maarten (lees: Mo ging dood). Op Wikipedia lees ik dat de kamer waarin hij stierf werd omgebouwd tot moskee van de profeet.

Allebei dood dus. Dat is de eerste overeenkomst tussen Mustafa en Mohammed. Maar er is meer: Atatürk groeide zonder vader op, en schopte het na een militaire carrière tot diplomaat, hervormer en president van de republiek Turkije die hij uiteindelijk oprichtte. In filmtermen was hij een soort Daniel 007 Craig: elke vrouw (en man) lag aan zijn voeten, hij dronk iedereen onder de tafel, en was de man die mannen wilden zijn en met wie vrouwen wilden zijn. De held. Ook Mohammed deed het best aardig: Net als Mustafa groeide hij zonder vader op, schopte het tot filosoof, militair leider, staatsman en profeet. In filmtermen zou je hem kunnen aanduiden als een soort Russel Javert Crowe. De bad guy voor wie elke vrouw (en man) valt.

In de ogen van velen zijn deze twee mannen helden. En terecht, als je zoveel jaar na je dood nog aanbeden wordt, heb je iets goed gedaan. Toch viel vorige week half Nederturkistan op Twitter over me heen. Op alle mogelijk manieren moest ik dood. Waarom? Omdat ik constateerde dat beide heren dood waren. Hoe respectloos van me! Dood moet je, HOER! Zon tweeduizend verwensingen en doodsbedreigingen kreeg ik over me heen, waarvan er hoe pijnlijk geen één, I kid you not, géén één in foutloos Nederlands was. Hoewel ik me had moeten verbazen over Nederturkse pubers en puberettes die hun heil in geweld zoeken, vroeg ik me af hoe die kids worden opgevoed. Of hun ouders trots zijn op hun mini-hatertjes, die mij op 987675 manieren dood willen maken. Alsof het mijn schuld is dat Mustafa en Mohammed morsdood zijn! Terwijl iedereen weet dat je ook een dode M&M op het hoogste voetstuk ever kunt plaatsen. Volksstammen die het doen! Of IK dat doe, is mijn zaak. Dat jullie mij bij twijfel doodwensen, Nederturkjes, mag. Wat niet mag, is mij bedreigen, oproepen tot geweld of fysieke pogingen doen om mij om te brengen. Doe dat dan dus ook niet. Gewoon niet doen! Gedraag je. En leer es fatsoenlijk Nederlands.

[ Bericht 72% gewijzigd door Paul op 02-08-2013 21:11:40 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:19:47 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_129625378
Moslims met lange tenen bericht.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_129625540
Ebru Umar moet dan ook wat rustiger aan doen.
pi_129625556
Aangifte doen van dingetjes die pubertjes op -nota bene, de triestigheid- Twitter plaatsen.

Umar is een jankwijf met aandachttekort.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129625672
Hij is toch ook dood? En zoals iedereen op deze wereld was hij te gast.. Snap niet wat het probleem is..

Anyway, dreigende tweets bijten niet.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_129625744
quote:
"Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven"
Wat is daar de logica van? Dat ze hooguit zomaar even wat schreef, zonder de zaken te overzien, is dat wat ze bedoelt.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:32:35 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129625812
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:30 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Wat is daar de logica van? Dat ze hooguit zomaar even wat schreef, zonder de zaken te overzien, is dat wat ze bedoelt.
Dat soms kleine/korte acties grote gevolgen hebben.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129625849
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat soms kleine/korte acties grote gevolgen hebben.
Dat hoort zij zeker te begrijpen. Dat je 'zomaar even' wat schrijft doet daar niets aan af toch?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:34:30 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129625889
Dreigementen zijn natuurlijk altijd debiel hè, dat voorop gesteld.

Maar wat ik ook een beetje matig vind is: 'Goh, ik moet snel even een column schrijven.... Laat ik Mohammed pakken, scoort altijd'

:')
Laffe huichelaar
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:36:34 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129625964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat hoort zij zeker te begrijpen. Dat je 'zomaar even' wat schrijft doet daar niets aan af toch?
Wat wil je nou. Dat we allemaal jou een schouderklopje geven omdat jij het had kunnen voorspellen? De vrouw zegt dat ze er door verrast was. Niks meer, niks minder. Stomme krampachtige gedoe van sommige lijpe mensen op dit forum.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129626001
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef El_Matador het volgende:
Aangifte doen van dingetjes die pubertjes op -nota bene, de triestigheid- Twitter plaatsen.

Umar is een jankwijf met aandachttekort.
Het waren er ongelooflijk veel en het ging er behoorlijk grof aan toe.
Als dat normaal is of als je daar je schouders over op moet halen, dan zit er echt iets goed verkeerd.

En al die klapjosti's hebben de column ook erg slecht gelezen, die lezen de profeet en 'die dooie' en gaan helemaal los.
Ja, erg gezond allemaal. :')
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_129626073
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat wil je nou. Dat we allemaal jou een schouderklopje geven omdat jij het had kunnen voorspellen? De vrouw zegt dat ze er door verrast was. Niks meer, niks minder. Stomme krampachtige gedoe van sommige lijpe mensen op dit forum.
Nou nou, je gaat nogal te keer..

Heeft niets met een schouderklopje te maken maar met gezond verstand. Iedereen snapt nu ongeveer wel dat elke woordje over Mohammed verkeerd uitpakt, dan kun je wel de onschuld gaan uithangen maar dan ben niet helemaal goed bezig, meen ik.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:43:43 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129626239
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:39 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Nou nou, je gaat nogal te keer..

Heeft niets met een schouderklopje te maken maar met gezond verstand. Iedereen snapt nu ongeveer wel dat elke woordje over Mohammed verkeerd uitpakt, dan kun je wel de onschuld gaan uithangen maar dan ben niet helemaal goed bezig, meen ik.
Hindsight is 20/20. Niet elke negatieve opmerking over Mohammed in de media wordt opgepikt door de landelijke bondkraagjesbrigade. Nergens zegt ze dat ze dit niet voor mogelijk had gehouden maar slechts dat het haar verrast omdat zo'n kleine beslissing aan haar kant zo'n gevolg kan hebben.

Zoals het jou ook kan verassen dat zoiets kleins als niet uitkijken als je oversteekt zo'n groot gevolg kan hebben voor je leven.
pi_129626436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef Hierro het volgende:
Ebru Umar moet dan ook wat rustiger aan doen.
Vertel...
pi_129626641
Waarvan moeten we dit figuur nou weer kennen? :') En dat terwijl ik NRC-abonnee ben.
pi_129626805
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:37 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Het waren er ongelooflijk veel en het ging er behoorlijk grof aan toe.
Als dat normaal is of als je daar je schouders over op moet halen, dan zit er echt iets goed verkeerd.

En al die klapjosti's hebben de column ook erg slecht gelezen, die lezen de profeet en 'die dooie' en gaan helemaal los.
Ja, erg gezond allemaal. :')
Ik heb niet gezegd dat het "normaal" is, maar je kan je over alles opwinden natuurlijk. Wat denkt die Ebru nu, dat de politie 2000 twitteraars :') gaat oppakken?

Much ado about nothing.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129627161
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hindsight is 20/20. Niet elke negatieve opmerking over Mohammed in de media wordt opgepikt door de landelijke bondkraagjesbrigade. Nergens zegt ze dat ze dit niet voor mogelijk had gehouden maar slechts dat het haar verrast omdat zo'n kleine beslissing aan haar kant zo'n gevolg kan hebben.

Zoals het jou ook kan verassen dat zoiets kleins als niet uitkijken als je oversteekt zo'n groot gevolg kan hebben voor je leven.
Met elk topic daarover moet je je afvragen wat het is wat je wilt bereiken. Iedereen weet dat het erg gevoelig ligt en heeft weinig met hindsight te maken.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:06:05 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129627311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Met elk topic daarover moet je je afvragen wat het is wat je wilt bereiken. Iedereen weet dat het erg gevoelig ligt en heeft weinig met hindsight te maken.
Ok. Ik kan jou opschrijven onder het kopje "pro-zelfcensuur"?
pi_129627372
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok. Ik kan jou opschrijven onder het kopje "pro-zelfcensuur"?
Als je toch zo graag wilt labelen, doe dan maar: Verstandig.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:07:35 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129627375
waar is die colum zo valt er niet te oordelen
There is only one religion
pi_129627382
Ebru heeft zo'n geniaal gestrekt been :D Schrijft vaak wel fijne stukjes en kan netjes de vinger op de zere plek leggen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_129627418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:18 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]

Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.
Er zijn maar een paar fundamentalisten volgens de moslim-knuffelaars. Dit moeten dus wel "gematigde" moslims geweest zijn :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:09:44 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129627486
Chronisch aandachttekort deze dame. Ze zou eens de reaguursels onder haar eigen columns op Geenstijl moeten lezen en aangifte moeten doen over oproep tot geweld en haatzaaien.

Degenen die haar bedreigen zijn trouwens amoebe figuren met hooguit één werkende hersencel.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:12:04 #25
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129627588
>>> Columns in de OP gezet!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')