abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130098771
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer. Had die pa van Donnie wel willen zien als die kerel alsnog was vrijgesproken.
Ja lachen joh.
pi_130098838
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja lachen joh.
Vreemd 'gevoel voor humor' inderdaad.
pi_130098863
quote:
9s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:40 schreef Dagonet het volgende:

Het OM dat toegeeft dat het een inschattingsfout heeft gemaakt is idd wel opzienbarend, daar heeft iemand behoorlijk op z'n kloten gehad.
Dat denk ik niet.

Het is een publieke zaak. Dus ook de beslissing om al dan niet in HB te gaan is een beslissing die toegelicht dient te worden.

Dat men niet in HB gaat lijkt mij wel logisch. Ze hebben er geen belang bij en als ze het doen om lagere te eisen krijgen ze een hoop shit over zich heen.

Nu moeten ze alleen nog vertellen waarom ze niet in HB gaan. Ik denk dat het OM net zo verbaast is als vele andere juristen over de uitspraak en de manier waarom de Rechtbank kwam tot de bewezenverklaring waarmee deze is gekomen. Maar daar gaat het OM natuurlijk geen kritiek op geven, want dan zouden ze eigenlijk in beroep moeten gaan (want het OM is strikt genomen er niet voor de hoogste straf, maar de juiste straf).

Dus dan roep je maar dat de feiten er omheen anders gewogen hadden moeten worden. Het is onzin, maar voor de Scorpies van deze wereld is het prima.

En zo is het OM weer van het gezeik af.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130098881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:55 schreef Chadi het volgende:
Gaat hij zelf trouwens niet in beroep?
Ik verwacht het wel eigenlijk, maar tijd zal het leren.
pi_130098919
Zo veel tijd heeft-ie niet meer. De uitspraak was op 2 augustus.
pi_130098966
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja lachen joh.
Oh sorry, ik moet natuurlijk doen alsof de dood van die jongen me echt wat doet en het recht toch ten dele heeft gezegevierd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130099025
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:58 schreef DS4 het volgende:
Nu moeten ze alleen nog vertellen waarom ze niet in HB gaan.
Dat staat in de verklaring:

Het OM kan zich vinden in het feit dat de rechtbank in deze zaak een gevangenisstraf heeft opgelegd. Een hoger beroep zou zich dus alleen richten op het verschil in visie met betrekking tot de lichtere of de middelste vorm van de schuld. Een dergelijk verschil in visie over de mate van schuld is voor het OM onvoldoende reden in deze zaak in hoger beroep te gaan.
pi_130099046
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:59 schreef k_man het volgende:
Zo veel tijd heeft-ie niet meer. De uitspraak was op 2 augustus.
Wie weet rolt het al as we speak uit de fax. Het is niet des griffie om dan meteen de pers te gaan bellen, dus het zou zelfs al binnen kunnen zijn.
pi_130099090
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:02 schreef k_man het volgende:

Dat staat in de verklaring:

Het OM kan zich vinden in het feit dat de rechtbank in deze zaak een gevangenisstraf heeft opgelegd. Een hoger beroep zou zich dus alleen richten op het verschil in visie met betrekking tot de lichtere of de middelste vorm van de schuld. Een dergelijk verschil in visie over de mate van schuld is voor het OM onvoldoende reden in deze zaak in hoger beroep te gaan.
Dat is dus nog in tegenspraak ook met de verklaring dat ze de feiten vóór en na het ongeval anders hadden moeten waarderen!
pi_130099583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat jij niet kan lezen kan ik niet helpen. Nergens heb ik een oordeel gegeven over de zaak, ik heb alleen aangegeven dat ik geen oordeel kan geven zonder de zaak te kennen en dat ik het idioot vindt dat mensen die de zaak niet kennen EN geen kennis hebben van het recht menen dat ze het allemaal VEEL BETER weten.
Wel grappig dan dat de mensen die volgens jou zo weinig kennis hebben en Tokkies zijn blijkbaar op hun onderbuikgevoelens kunnen vertrouwen als ze zeggen dat de OvJ geblunderd heeft met de strafeis. Want rara politiepet, die mensen hadden het bij het rechte eind terwijl Moraalridder DS4 te vuur en te zwaard de strafeis en de werkwijze van de OvJ verdedigde en nu even lelijk in zijn onderbroekje staat als zelfs het OM al aangeeft dat ze geblunderd hebben. Maar hey, blijf vooral draaien en twisten zoals een echte jurist betaamd.
pi_130099760
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:19 schreef Scorpie het volgende:

Wel grappig dan dat de mensen die volgens jou zo weinig kennis hebben en Tokkies zijn blijkbaar op hun onderbuikgevoelens kunnen vertrouwen als ze zeggen dat de OvJ geblunderd heeft met de strafeis. Want rara politiepet, die mensen hadden het bij het rechte eind terwijl Moraalridder DS4 te vuur en te zwaard de strafeis en de werkwijze van de OvJ verdedigde en nu even lelijk in zijn onderbroekje staat als zelfs het OM al aangeeft dat ze geblunderd hebben. Maar hey, blijf vooral draaien en twisten zoals een echte jurist betaamd.
Dus ik lees het volgende: De rechter heeft een uitspraak gedaan waarvan jij denkt dat ik de strafmaat te hoog vindt (ondanks dat ik meermaals heb aangegeven dat ik met de strafmaat sec prima kan leven) en dat houdt dan in dat ik ongelijk heb.

Betekent dat ook dat jij en alle andere tokkies ongelijk hebben als de rechter een in jullie ogen te lage straf oplegt?

Of is het dan de rechter die wereldvreemd is?
pi_130099904
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus ik lees het volgende: De rechter heeft een uitspraak gedaan waarvan jij denkt dat ik de strafmaat te hoog vindt (ondanks dat ik meermaals heb aangegeven dat ik met de strafmaat sec prima kan leven) en dat houdt dan in dat ik ongelijk heb.
Dat lees je verkeerd. Jij bent degene die bij de initiële eis van de OvJ al riep dat je daar prima mee kon leven en je niet snapte dat mensen gevangenisstraffen normaal vonden.

Of ga je onderstaande quote nu ook weer bagatelliseren?

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:52 schreef DS4 het volgende:
Ik snap de eis denk ik... Met wat ik heb gelezen kom ik tot het volgende: de schuld aan het veroorzaken van het ongeval lijkt niet bewijsbaar. Blijft over doorrijden na een ongeval. Hij heeft zich gemeld, maar kennelijk pas buiten de 12 uur, die kennelijk in de praktijk naar 24 uur wordt vertaald.

Dan kom ik terug op wat ik eerder schreef: bittere nasmaak, maar de OvJ lijkt dan niet zo'n mongool als waar TS hem/haar voor aan ziet.
quote:
Betekent dat ook dat jij en alle andere tokkies ongelijk hebben als de rechter een in jullie ogen te lage straf oplegt?

Of is het dan de rechter die wereldvreemd is?
Het betekent dat je minachting jegens personen met een andere mening ongegrond is, zeker als je later teruggefloten wordt door nota bene de instantie die je zo vurig verdedigde.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:32:13 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130099981
Dit is toch wel één van de langer lopende bitchfights die ik heb mogen ervaren op FOK!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_130100015
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:32 schreef jogy het volgende:
Dit is toch wel één van de langer lopende bitchfights die ik heb mogen ervaren op FOK!
DS4 is veel te glad voor een bitchfight, die lult zichzelf overal onderuit.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:33:51 #215
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130100031
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

DS4 is veel te glad voor een bitchfight, die lult zichzelf overal onderuit.
Bijna overal, blijkt nu.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:36:45 #216
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_130100136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh sorry, ik moet natuurlijk doen alsof de dood van die jongen me echt wat doet en het recht toch ten dele heeft gezegevierd.
Nee hoor, maar ook als het je niks doet dan is het toch wat morbide om dan het gezicht van die vader wel even te willen zien als de doodrijder was vrijgesproken.
pi_130100351
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ook als het je niks doet dan is het toch wat morbide om dan het gezicht van die vader wel even te willen zien als de doodrijder was vrijgesproken.
Zwarte humor de beste.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:44:32 #218
80382 manny
30 is best veel
pi_130100427
Ds4 had en heeft gelijk. Het gaat om vertrouwen op de rechtspraak en niet meegaan in onderbuikdenken. Al was de straf uiteindelijk vier keer zo hoog, of vrijspraak geweest, wat jij en ik "er van vinden" en waar internet mee volgetypt wordt is niet zo relevant (en gelukkig maar)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130100517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer. Had die pa van Donnie wel willen zien als die kerel alsnog was vrijgesproken.
Ja, want jouw 'recht' op entertainment is immers belangrijker dan zorgvuldige rechtspraak in dit land. Een lolletje voor KoosVogels is belangrijker dan het zout dat in de wonden van de nabestaanden wordt gestrooid.
pi_130100594
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:29 schreef Scorpie het volgende:

Dat lees je verkeerd. Jij bent degene die bij de initiële eis van de OvJ al riep dat je daar prima mee kon leven en je niet snapte dat mensen gevangenisstraffen normaal vonden.

Of ga je onderstaande quote nu ook weer bagatelliseren?

Dat hoef ik niet. Daar staat toch onomwonden dat het er op lijkt dat zelfs lichte schuld zo goed als niet te bewijzen LIJKT (het is dus geen conclusie) en dat het OM dus binnen die kaders tot een eis komt.

Achteraf bleek dat er bewijs was voor middelzware schuld, alleen was de motivering daarvoor m.i. weinig overtuigend.

Daar zit dus het verschil in. En ik kan verder niet oordelen over wat wel en niet bewijsbaar is, daarom schreef ik ook dat het LIJKT.

quote:
Het betekent dat je minachting jegens personen met een andere mening ongegrond is,
Allesbehalve, want jij en de jouwen hebben al helemaal geen gelijk gekregen. Als je nou vooraf had geroepen "ja, maar 50 km/u rijden waar 50 km/u is toegestaan is zoals iedereen weet enorm gevaarlijk als er een brandweerwagen net voorbij heeft gereden", DAN had je gelijk gehad.

quote:
zeker als je later teruggefloten wordt door nota bene de instantie die je zo vurig verdedigde.
Je lult er een beetje omheen.

Maar ik zal het je onder je neus wrijven, al die keren dat jij het oneens bent met de rechter!
pi_130100635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:47 schreef Elfletterig het volgende:

Ja, want jouw 'recht' op entertainment is immers belangrijker dan zorgvuldige rechtspraak in dit land.
Vrijspraak kan ook zorgvuldig zijn hoor. Ik snap dat dat niet blijft kleven bij jou, maar toch...
pi_130100768
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:44 schreef manny het volgende:
Ds4 had en heeft gelijk. Het gaat om vertrouwen op de rechtspraak en niet meegaan in onderbuikdenken. Al was de straf uiteindelijk vier keer zo hoog, of vrijspraak geweest, wat jij en ik "er van vinden" en waar internet mee volgetypt wordt is niet zo relevant (en gelukkig maar)
Doek het forum maar op dan. Rechters en OvJ zijn alleswetende Goden binnen hun Rechtspraakdomein en dienen een grenzeloos vertrouwen te genieten van 'het plebs'. Enige vorm van kritiek of eigen meningvorming is uit den boze. Dictatorschap FTW!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2013 16:56:02 ]
pi_130100887
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:

Doek het forum maar op dan. Rechters en OvJ zijn alleswetende Goden binnen hun Rechtspraakdomein en dienen een grenzeloos vertrouwen te genieten van 'het plebs'. Enige vorm van kritiek of eigen meningvorming is uit den boze. Dictatorschap FTW!
Ik probeer het (tegen beter weten in) nog een keer:

Rechters en het OM maken fouten. Alleen kunnen fokkers zonder kennis van zaken (en ook die met kennis van zaken, alleen die betrap je er nooit op) op basis van een krantenbericht nimmer vaststellen of in een bepaalde zaak ook daadwerkelijk fouten gemaakt zijn (behoudens hele bijzondere uitzonderingen die ik hier nog nooit besproken heb gezien).

Dat is de klacht. Inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
pi_130101165
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, want jouw 'recht' op entertainment is immers belangrijker dan zorgvuldige rechtspraak in dit land. Een lolletje voor KoosVogels is belangrijker dan het zout dat in de wonden van de nabestaanden wordt gestrooid.
Dat lijkt me duidelijk.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:15:55 #225
80382 manny
30 is best veel
pi_130101356
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee hoor schat. Forum is mooi voor discussie, maar niet om te beinvloeden. Ben je het niet eens met de strafmaat in het algemeen: stem op een partij die dat wil veranderen; of richt een partij op met jouw eigen standpunten en verzamel voldoende stemmen om de wet / strafmaat aan te passen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')