Volgens mij wel, hoor! Maar dan in een speciale verzamelenvelop. Alleen met Kerst wordt men er op geattendeerd dat je het dan beter op het postkantoor kunt afleveren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Rouwpost doe je sowieso niet In de brievenbus.
als beginnend tc is het al helemaal weinig, zo n functie als dit vind ik wel leuk:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Niet alleen de pbz functie. Ik haal de 15 ook niet. Vtw'ers zitten rond de 13.
Als bijbaan was het een leuk salaris vroeger en ik kan prima rondkomen hoor maar het is stukken minder dan wat ik vroeger met workshops verdiende.
Bij ons gebruikten alleen de chauffeurs bakken. Wij reden gewoon met fiets (of brommer) naar binnen, en dan ging het de fietstas in. Op een gegeven moment kregen we postbezorgers, (en nieuwe fietstassen) en gingen de bundels rechtstreeks de tas in. Toen ook nog de depots erbij kwamen moest je dus loodzware fietstassen (van makkelijk 30-40 kg per stuk) op een container hijsen. Die waren dan ook wel zo vol ingepakt dat de flap niet meer dicht kon (dus eerst en paar bundels plat, en dan de rest verticaal er op) De hah moest je er zelf nog op een creatieve manier tussen verdelen. Wat dat betreft ben ik blij dat ze op een gegeven moment met die binnentassen kwamen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:16 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Waren er toen al tassen?
Eerst werd alles in bakken gedaan, die je dan zo weer in de fietstas kon pleuren. Of de fietstas mee het kantoor in en bij de kast vullen.
die rode tassen waren de beste ooit(oude tijd)met die binnenzakken zoals nu(oranje)hebben ze iedereen mooi te pakken,je hebt even een heleboel meer(optisch bedrog)onder het mom dat je niet steeds terug moet,en dat allemaal voor hetzelfde geld(meer voor minder lijkt de ah wel)quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons gebruikten alleen de chauffeurs bakken. Wij reden gewoon met fiets (of brommer) naar binnen, en dan ging het de fietstas in. Op een gegeven moment kregen we postbezorgers, (en nieuwe fietstassen) en gingen de bundels rechtstreeks de tas in. Toen ook nog de depots erbij kwamen moest je dus loodzware fietstassen (van makkelijk 30-40 kg per stuk) op een container hijsen. Die waren dan ook wel zo vol ingepakt dat de flap niet meer dicht kon (dus eerst en paar bundels plat, en dan de rest verticaal er op) De hah moest je er zelf nog op een creatieve manier tussen verdelen. Wat dat betreft ben ik blij dat ze op een gegeven moment met die binnentassen kwamen.
Mwa, in die oranje binnentassen past veel minder dan in die oude rode. Zelfs in de nabrengzakjes van vroeger (die van een soort jute) ging nog meer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die rode tassen waren de beste ooit(oude tijd)met die binnenzakken zoals nu(oranje)hebben ze iedereen mooi te pakken,je hebt even een heleboel meer(optisch bedrog)onder het mom dat je niet steeds terug moet,en dat allemaal voor hetzelfde geld(meer voor minder lijkt de ah wel)
Het wordt ook niet bij het postkantoor afgegeven maar bij een business balie en ja die zijn op zaterdag en zondag ook open voor rouwpost.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij wel, hoor! Maar dan in een speciale verzamelenvelop. Alleen met Kerst wordt men er op geattendeerd dat je het dan beter op het postkantoor kunt afleveren.
Maar dan nog: Dan is de plechtigheid dinsdag, en sta je op zaterdagmiddag voor een gesloten deur van het postkantoor (en op zondag is íe sowieso dicht).
Bij mijn verlenging ga ik naar schaal 7. Dan begint het leuk te worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als beginnend tc is het al helemaal weinig, zo n functie als dit vind ik wel leuk:
http://jobs.postnl.nl/vac(...)=teleaccount-manager (schaal 7) daar begint het pas
Blijf je hier dan nog wel posten, tussen het gewone klootjesvolk in schaal 1 en 2?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij mijn verlenging ga ik naar schaal 7. Dan begint het leuk te worden.
Pfff... In de wereld van de PBZ bestaan er niet eens schalenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Blijf je hier dan nog wel posten, tussen het gewone klootjesvolk in schaal 1 en 2?
De enige schaal die postbezorgers hebben zat twee jaar terug in het kerstpakketquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:41 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Pfff... In de wereld van de PBZ bestaan er niet eens schalen
Te treurig voor woorden eigenlijk.
Grote marge wel. Van 2000 tot 2900 bruto. Met 2000 bruto zit je mooi te kijken danquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij mijn verlenging ga ik naar schaal 7. Dan begint het leuk te worden.
een eierschaalquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:41 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Pfff... In de wereld van de PBZ bestaan er niet eens schalen
Te treurig voor woorden eigenlijk.
mooi dan ik er een tussenuit halenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:37 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kan niet zeggen dat het vandaag echt rustig was! Wel qua post maar ik heb in tijden niet meer zoveel pakjes op één dag gehad.
Voor de mensen in de UPC gebieden; bereid je maar voor op een hele berg pakjes de komende tijd. Ze versturen massaal nieuwe afstandsbediening aan alle klanten.
Ik kan ook niet wachten tot die zomer oplos bs eindelijk voorbij is. Daar lijkt ook maar geen eind aan te komen
ik denk gelijk aan het playmobil postpoppetje op schaalquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De enige schaal die postbezorgers hebben zat twee jaar terug in het kerstpakket
Wel belabberd weinig salaris voor een 'manager'. 2k dan, 2.9 is ok.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als beginnend tc is het al helemaal weinig, zo n functie als dit vind ik wel leuk:
http://jobs.postnl.nl/vac(...)=teleaccount-manager (schaal 7) daar begint het pas
Nee, dan ga ik me niet meer mengen met het plebs.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Blijf je hier dan nog wel posten, tussen het gewone klootjesvolk in schaal 1 en 2?
Die heb ik nogquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk gelijk aan het playmobil postpoppetje op schaal
goedemorgen eveneens,vreemde gewaarwording met die contracten,quote:Op woensdag 7 augustus 2013 04:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Die heb ik nog![]()
Oh en voor ik het vergeet.
Mogguh!
Edit:![]()
En daar ging m'n goede humeur van vandaag. Krijg net het lijstje met aflopende dienstverbanden, staat één van m'n favoriete medewerkers erop met al het derde contract voor bepaalde tijd.
Mag ik dus niet verlengen, want onbepaalde tijd mag niet meer.
Kan het nog een maand rekken maar daarna moet ik toch afscheid van d'r nemen![]()
Momenteel 3x 6 maanden. Nou heeft zij 3x een jaar gehad maar het is wel kut.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
goedemorgen eveneens,vreemde gewaarwording met die contracten,
daar krijg je ook niet echt doorzetters voor(momenteel)(3 maal 3mnd)?
na een maand mag je degene weer aannemen? tegen weer de 1e schaal?
ja in dit geval lijkt het me gepast degene een vaste betrekking aan te bieden,3jr is wel een hele poos.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:53 schreef dud0r het volgende:
[..]
Momenteel 3x 6 maanden. Nou heeft zij 3x een jaar gehad maar het is wel kut.
Zo hou je toch geen goed personeel over.
Nou zijn er administratief wat truukjes die je kan toepassen waardoor je de einddatum van een contract kan laten veranderen. Heb ik al eerder gedaan bij twee mensen en dan kan je het rekken tot 36 maanden totaal.
En als ze al terug wil komen na drie maanden kan ze pas na de kerst terug. Wat gewoon kut is.
Dan mag je ze weer aannemen. En ook daar heb je nog wel wat speling in met op welke trede je ze aanneemt binnen de schaal.
Dus je kan iemand na 3 maanden "rust"weer aannemen voor het oude salaris.
Vind ik ook, maar helaas mag ik die beslissing niet maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja in dit geval lijkt het me gepast degene een vaste betrekking aan te bieden,3jr is wel een hele poos.
Trekt zo te zien langs het oosten. Heb ik er gelukkig geen last vanquote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:05 schreef ophaling10 het volgende:
dit ziet er ook weer hoopvol uit vandaag
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |