Bron: http://nos.nl/artikel/532(...)n-in-rechtszaal.htmlquote:Publiek gooit stoelen in rechtszaal
In de Haagse rechtbank heeft publiek uit woede over een milde strafeis stoelen gegooid naar de verdachte. De rechter besloot meteen de zitting te schorsen.
Het Openbaar Ministerie eiste tegen de 20-jarige Millen Y. VOORWAARDELIJK vier maanden cel met een proeftijd van 2 jaar. Tientallen mensen in het publiek vonden dat te weinig en reageerden door stoelen door de zaal naar de verdachte te gooien. Gealarmeerde agenten ontruimden daarop de hele zaal.
De verdachte reed vorig jaar juli een 13-jarige jongen in Den Haag dood. Uit onderzoek is gebleken dat Millen Y. te hard reed en vermoedelijk de macht over het stuur verloor. Na het ongeluk reed hij door en liet de jongen op straat liggen. Pas later gaf hij zich aan bij de politie.
Tijdens de rechtszaak bleek vandaag ook dat Millen Y. in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden. Het is nog onduidelijk wanneer de rechtszaak in Den Haag wordt voortgezet.
Doodrijder Donnie Rog moet toch de cel inquote:De man die de 13-jarige Donnie Rog heeft doodgereden moet de cel in. Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdagmiddag geoordeeld. Het vonnis valt hiermee hoger uit dan de eis. Het OM had een werkstraf geëist van 240 uur, een voorwaardelijke celstraf van vier maanden en drie jaar rijontzegging.
De 21-jarige Bulgaar Milen Y. moet negen maanden de cel in, waarvan twee maanden voorwaardelijk. Bovendien krijgt hij een proeftijd van zes jaar. Ook moet de man vier jaar zijn rijbewijs inleveren.
Ik gok dat het CBR nog een onderzoek gaat doen na die 4 jaar, denk je niet ?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:44 schreef Disorder het volgende:
Waar ik me dan toch over verbaas is dat hij zijn rijbewijs nog terug zal krijgen.
Zou kunnen. Heb geen idee hoe die procedures verlopen. Maar als hij dan gewoon één goede test aflegt kan hij zijn rijbewijs toch gewoon weer ontvangen, lijkt me?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik gok dat het CBR nog een onderzoek gaat doen na die 4 jaar, denk je niet ?
Lage straf? Lage straf?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:44 schreef Bendoe het volgende:
Waarom heeft hij zo'n lage straf gekregen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
Nee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:45 schreef Dondermeester het volgende:
Het betekent dat de waarde van het leven van een kind overeenkomt met 7 maanden -
Geduld....quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:46 schreef Seikcid het volgende:
Bijna jammer, had 'm liever 'vrij' zien komen na alle ophef.
Het valt de reageerders op De Telegraaf ook tegen. Het is ook nooit goed.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:49 schreef Wespensteek het volgende:
Celstrafje voor doodrijder Donnie Rog
http://www.spitsnieuws.nl(...)oodrijder-donnie-rog
Spitsnieuws brengt het alsof het nog tegenvalt.
Natuurlijk niet, je kunt nooit de waarde van een leven uitdrukken in celstraf, ook niet als het levenslang zou zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:45 schreef Dondermeester het volgende:
Het betekent dat de waarde van het leven van een kind overeenkomt met 7 maanden - goed gedrag van het leven van een puber.
En dat zal de algemene opinie zijn. Deal with it.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:49 schreef Wespensteek het volgende:
Celstrafje voor doodrijder Donnie Rog
http://www.spitsnieuws.nl(...)oodrijder-donnie-rog
Spitsnieuws brengt het alsof het nog tegenvalt.
Die kans acht ik ook vrij groot ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:
Benieuwd naar de overweging van de rechtbank. Maar dit gaat denk ik een hoger beroep worden...
Hij heeft al meer gekregen dan de eis, wat dat betreft moeten we de rechter in kwestie maar een bedankje sturen, die heeft tenminste nog iets van hersencellen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:44 schreef Bendoe het volgende:
Waarom heeft hij zo'n lage straf gekregen?
Denken dat jouw mening dé algemene opinie van een heel land isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:51 schreef Seikcid het volgende:
[..]
En dat zal de algemene opinie zijn. Deal with it.
Die mag na die vier jaar nog lekker een jaarlijkse test afleggen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zou kunnen. Heb geen idee hoe die procedures verlopen. Maar als hij dan gewoon één goede test aflegt kan hij zijn rijbewijs toch gewoon weer ontvangen, lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |