abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132223916
Even een schopje en een crossvraag. Wij hebben een auto met Isofix, maar kunnen van twee kanten een Easybase lenen (die je dus alleen met een gordel vastzet). Is het het geld waard tegenover de veiligheid om een Familyfix of Easyfix te kopen of is een Easybase net zo veilig?
pi_132223991
Cas weegt nu 15 kg en zijn hoofdje komt al tot zijn orden boven het stoeltje uit. Moet hij over naar de volgende stoel of mag hij nog blijven zitten? Hij zit nu in een Römer King stoel groep 1

[ Bericht 6% gewijzigd door Cyntiaa op 16-10-2013 14:00:41 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:35:30 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132224130
Ik heb het laatst opgezocht:
quote:
Stoeltjes van groep 1 passen zo lang tot het kind 18 kg weegt of de bovenste rand van het stoeltje ongeveer op ooghoogte van het kind is.
Vooral bij de wissel naar groep 2-3 is het gewicht doorslaggevend en is het niet aan te raden om eerder te wisselen. Uit veiligheidsoverwegingen moet u onder geen beding vóór 15 kg wisselen en moet u soms zelfs wachten tot 18 kg. De reden hiervoor: stoeltjes uit groep 2-3 zijn breed genoeg voor grotere kinderen. Een klein, slapend kind kan gemakkelijk uit de gordel glijden. De schouders zijn nog niet goed ontwikkeld en te smal om de autogordel veilig te dragen.
Eerst was O. nog te licht maar hij is nu de 15 kilo gepasseerd dus wij moeten toch maar eens gaan denken aan over gaan. Hoewel het slapen dan niet meer zo makkelijk zal gaan in de auto -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:39:18 #104
244125 laziness
pi_132224252
Je kan trouwens de hoofdsteun nog zo hoog mogelijk zetten om het nog even te rekken. Ik wil het bij voorkeur zo lang mogelijk uitstellen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:42:29 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132224342
Lientje weegt al 14 kilo inmiddels, gok ik. Maar die is echt nog veel te klein voor de stoel die we gekocht hebben. Ze heeft idd heel veel ruimte aan de zijkant over, haar hoofd zit al wel netjes tussen de steun.
Daarnaast is ze nu nog niet te corrigeren voor wat betreft de gordel omlaten, dus wij willen het zeker rekken totdat ze bijna 3 is.

Lazi, een nekrol is wellicht wat en een kussen mee de auto in ook, daarnaast vind ik het handig om in het begin nog zo´n hoesje om de gordel te doen op hoogte van de nek, zodat als ze in slaap vallen het ding ook niet kan snijden.
pi_132224977
Ik ga hem even opmeten morgenvroeg, we hebben nog geen nieuwe stoel gekocht maar ik ben al wel aan het rondkijken.
pi_132227403
Een goed geïnstalleerde easybase zit ook muurvast dus lijkt me net zo veilig. Let alleen wel echt op dat goed installeren, dat geeft de meerwaarde op het gebied van veiligheid.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133341331
Wij zijn ons aan het oriënteren op achterwaarts gerichte stoeltjes in groep 1+ (vanaf 9 kg). Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze auto heeft geen Isofix, dus het moet met een 3-puntsgordel te bevestigen zijn.
Met name ben ik benieuwd naar de Britax Max-Way.
pi_133341700
Heeft hier iemand ervaring met het autostoeltje van ABC design?

Wij hebben de tweelingwandelwagen van ABC design zoom op het oog en deze willen we compleet met autostoeltjes en reiswiegjes aanschaffen. Het makkelijke vind ik dat we dan de baby's direct vanuit de auto in de wandelwagen kunnen klikken. Alleen kan ik heel weinig reviews vinden op internet...
  zondag 17 november 2013 @ 14:44:48 #110
244125 laziness
pi_133342236
Een maxi cosi kan je met behulp van adapters ook zo op bijna alle wagens klikken.
Voor de rest geen ervaring met het merk.
Ik heb wel vaak gelezen van andere merken autostoeltjes dat mensen achteraf gezien toch liever een maxi cosi hadden aangeschaft. Ze ogen het degelijkst vind ik maar dat is geheel subjectief en heb je niks aan :D

Overigens is het gebruik van de autostoel op de kinderwagen zo min mogelijk aan te raden dus of je daar dan alles van af moet laten hangen?
pi_133344280
Ik weet dat baby's niet te lang in een autostoeltje mogen en daarom wil ik ze ook in een reiswiegje leggen als we gaan wandelen. Maar met boodschappen doen e.d. lijkt het me wel handig om ze op de wandelwagen te kunnen klikken, zeker met 2 baby's.

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een maxi cosi en een autostoeltje? Ik ben helemaal noob op dit gebied en ik word er ook niet wijs uit. Ik dacht dat een maxi cosi en een autostoeltje hetzelfde was.
pi_133344446
maxi cosi en autostoeltjes is idd hetzelfde. maxi cosi is een merk maar wel de bekendste.
  zondag 17 november 2013 @ 16:06:01 #113
244125 laziness
pi_133344620
Je woont niet in Nederland geloof ik Musique?

In Nederland is de groep 0 autostoel van Maxi Cosi de bekendste en meest gebruikte. Eigenlijk alle veel verkochte merken kinderwagens hebben daarom adapters er bij zodat je het autostoeltje van maxi cosi er op kan klikken.

Maxi cosi is echter gewoon een merk die zelf ook kinderwagens maken.
pi_133344849
Thanks voor de uitleg FR en Laziness ^O^

We wonen in Midden-Frankrijk, maar Nederland is niet heel ver, en we willen in januari zowiezo die kant op om te babyshoppen. De kinderwagen die we willen is hier niet te krijgen en alles is hier een stuk duurder als in NL. Dus de autostoeltjes/maxi cosi's zullen we ook wel ik Nederland kopen :)
pi_133367926
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:06 schreef Mangostine het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren op achterwaarts gerichte stoeltjes in groep 1+ (vanaf 9 kg). Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze auto heeft geen Isofix, dus het moet met een 3-puntsgordel te bevestigen zijn.
Met name ben ik benieuwd naar de Britax Max-Way.
ik heb me daar ook in georienteerd (ook geen isofix), maar mijn conclusie was dat ze slecht verkrijgbaar en duur zijn. Daarom gekozen voor t alternatief, de beste voorwaartse stoel. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
  maandag 18 november 2013 @ 07:56:58 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133367972
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:13 schreef Musique het volgende:
Thanks voor de uitleg FR en Laziness ^O^

We wonen in Midden-Frankrijk, maar Nederland is niet heel ver, en we willen in januari zowiezo die kant op om te babyshoppen. De kinderwagen die we willen is hier niet te krijgen en alles is hier een stuk duurder als in NL. Dus de autostoeltjes/maxi cosi's zullen we ook wel ik Nederland kopen :)
De producten die in NL onder het merk Maxi Cosy verkocht worden worden in Frankrijk waarschijnlijk als Bébé Confort verkocht, ze gebruiken per land gewoon de merknaam die het sterkst is, maar het is tegenwoordig van hetzelfde bedrijf.

http://www.doreleurope.com
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133375064
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 07:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

De producten die in NL onder het merk Maxi Cosy verkocht worden worden in Frankrijk waarschijnlijk als Bébé Confort verkocht, ze gebruiken per land gewoon de merknaam die het sterkst is, maar het is tegenwoordig van hetzelfde bedrijf.

http://www.doreleurope.com
:o Nooit geweten dat dat hetzelfde merk was! Top, bedankt ^O^
pi_133377259
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 07:49 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ik heb me daar ook in georienteerd (ook geen isofix), maar mijn conclusie was dat ze slecht verkrijgbaar en duur zijn. Daarom gekozen voor t alternatief, de beste voorwaartse stoel. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Dankjewel voor je reactie, ik vroeg me idd al af of jij er niet ook naar gekeken had.
Ik vond deze: http://shop.carseat.se/car-seats/britax-max-way.html

En dat leek me dus nog best een interessante optie, voor ¤ 270.
/ Edit: Prijsnuance! Inclusief VAT en verzenden wordt het ¤ 340. :X

[ Bericht 6% gewijzigd door Mangostine op 18-11-2013 16:10:19 ]
pi_133377448
Iig goedkoper dan onze Romer Safefix :X Ziet er ook bijna hetzelfde uit trouwens, maar deze gaat dus tegen de rijrichting in? Ik weet niet hoe Britax met autostoelen is, wel dat Coco megatevreden is over haar Britax buggy.
Oh ik zie nu dat het merk officieel Britax-Romer heet. :o :X 8)7

Zat M nog in de maxicosi Mango?
pi_133377537
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 15:32 schreef Mineola het volgende:
Iig goedkoper dan onze Romer Safefix :X Ziet er ook bijna hetzelfde uit trouwens, maar deze gaat dus tegen de rijrichting in? Ik weet niet hoe Britax met autostoelen is, wel dat Coco megatevreden is over haar Britax buggy.
Oh ik zie nu dat het merk officieel Britax-Romer heet. :o :X 8)7

Zat M nog in de maxicosi Mango?
Zit! Hij knalt er nog niet uit, en het blijft vooralsnog de veiligste optie. :D

Het is idd Romer, dus wat dat betreft twijfel ik niet of nauwelijks aan het merk
pi_133377866
Fijn! Mijne begon te protesteren tegen het achteruit rijden, hij wilde dingen zien. Niet heel prettig rijden, dus met ruim 11 maanden, na onze vakantie met heel veel km, hebben we hem in een groter stoeltje met isofix gehesen (MC zat in de gordel). Maar hij paste er idd nog wel in.

Kun je die stoel niet ergens passen? In Duitsland wellicht? Dat vond ik zelf wel belangrijk, hoe hij erin zat.
pi_133378074
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:45 schreef Mineola het volgende:
Fijn! Mijne begon te protesteren tegen het achteruit rijden, hij wilde dingen zien. Niet heel prettig rijden, dus met ruim 11 maanden, na onze vakantie met heel veel km, hebben we hem in een groter stoeltje met isofix gehesen (MC zat in de gordel). Maar hij paste er idd nog wel in.

Kun je die stoel niet ergens passen? In Duitsland wellicht? Dat vond ik zelf wel belangrijk, hoe hij erin zat.
Was idd ook mijn gedachte, vandaar dat ik hoopte iemand te vinden die hem (of iets vergelijkbaars) heeft ;)
Passen zou het meest ideaal zijn ja. Qua beenruimte lijkt het wel te lukken maar m.n. het erinzetten en vastmaken ben ik benieuwd naar, en hoe stevig het dan staat.
pi_133378115
Hier een achterwaarts stoeltje... Wel een isofix... Weet niet in hoe verre 't vergelijkbaar is. Dreumes (76cm lang) in stoel krijgen gaat niet moeilijker dan voorwaarts. Onze isofix stoel is wel heel groot, dus waar een voorwaarts stoeltje mee gaat in de vorm van de achterbank, rug tegen rug. Staat bij achterwaarts stoeltje de rugleuning tegen de rugleuning voorstoel... Bij ons is dat in zo verre een probleem dat t autostoeltje dus niet achter bestuurdersstoel past, omdat vriend die ver naar achteren moet hebben staan. Autostoeltje staat dus achter de passagiers stoel, dus recht achter mij waardoor t wel lastig is om iets van een fles/koekje/speelgoed aan te geven aan dreumes.

[ Bericht 90% gewijzigd door SupremeEvil op 18-11-2013 16:01:07 ]
pi_133378135
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 15:54 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier een achterwaarts stoeltje...
Welke, wat is je ervaring, waar heb je het vandaan, zou je het aanraden?
pi_133378539
Ja, drukte te snel op verzenden :D

We hebben de Recaro Polaric.
Super stoel, echt heel mooi en zit goed.
Hij kan alleen niet in slaap stand.
Hij past niet achter de bestuurder, want _heel groot_.
Iets aan dreumes geven moet door bestuurder, dik min punt

We hebben hem online (amazon duitsland, scheelde ruim 100,-) gekocht, want nergens in een winkel te bekijken of passen. We hebben wel in de online beschrijving gekeken of hij geschikt was voor ons type auto, en dat was zo.

Al met al... Als ik vantevoren had geweten dat ie alleen achter mij, passagier, zou passen had ik m niet gekocht denk ik... (Mijn stoel moet ook echt flink naar voren, geluk dat ik maar 1.57m ben, dus das verder geen issue qua beenruimte voor mij)

Edit:
De auto is een ford focus stationwagon uit 2012, en het isofix is wat t stoeltje zo ver naar achter zet
zie 1:40 min, die poot. Je ziet dat de rugleuning van het autostoeltje voorbij de zitting van de achterbank van de auto steekt.

Ehhh, vraag me nu af of t wel een duidelijk verhaal is :@

[ Bericht 8% gewijzigd door SupremeEvil op 18-11-2013 16:19:54 ]
pi_133378700
Uitgebreide review, dankjewel!
Wij hebben geen isofix, dus het aanbod in achterwaarts gerichte stoeltjes is dan sowieso beperkter. Ik heb ergens gelezen dat het verschil tussen isofix en gordel 6 cm uitmaakt. Dus zonder die isofix-beugels heb je 6 cm meer ruimte tussen de rugleuningen.
  maandag 18 november 2013 @ 16:19:35 #127
244125 laziness
pi_133378886
Mijn man is heel lang en ons stoeltje kan daarom ook alleen achter mij staan. Het is ook niet een maxi cosi wat je er in en uit haalt dus switchen van plek in je auto doe je sowieso niet?
Dit lijkt me niet specifiek een probleem van een achterwaarts stoeltje. Hoe langer de benen van O. worden hoe verder ik naar voren moet :P
Iets aan mijn kind geven lukt me overigens prima.
pi_133378957
Ik kan niks aan dreumes geven omdat mijn hand niet voorbij de zijkant hoofdsteun van t autostoeltje komt... Ik moet zelf achterwaarts gaan acrobaten om iets te kunnen geven. Maar dat heeft misschien te maken met mijn lengte in combinatie met de big ass hoofdsteun van de recaro...

Als t mogelijk is zou ik 'm testen in je eigen auto voordat je 'm koopt..

[ Bericht 71% gewijzigd door SupremeEvil op 18-11-2013 16:30:28 ]
pi_133379084
Hier ook het stoeltje achter de bijrijdersstoel vanwege lange man.
pi_133388153
Dat probleem kennen wij, maar dan bij beiden. Een groep 1 stoel kan niet achter mij in de twingo, maar ook de oudste in de groep 2 stoel moet zijn voeten kwijt. Als er ooit een auto achterop knalt zit ie klem denk ik. Ik vraag me ook echt af of die achterwaarts gerichte stoelen een toename van her letsel bij de persoon die ervoor gaan veroorzaken. Vooral in kleinere auto's.
pi_133568227
Is deze al bekend bij degenen die voor een achterwaarts stoeltje willen gaan? linkje redelijk wat opties die getoond worden qua stoeltjes
pi_133617160
Thx SE! Denk dat wij definitief voor de britax max-way gaan. Die gaat passen, want grote auto.
pi_133819152
Iemand ervaring met de Romer King Quickfix? Kan hem over een half uurtje ophalen maar wil wat ervaringen horen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135147364
Ha! Iemand hier ervaring met de 'Kiddy Energy Pro 2'? Het wordt nu bijna tijd voor vervanging van de maxi-cosi. Ik vind het een beetje een raar stoeltje omdat er zo'n enorme unit voor het kind langs moet.
Maarrrrr we hebben geen auto en zitten ook echt nauwelijks in auto's, en dit stoeltje is heel veilig, makkelijk te installeren, licht (heel belangrijk want we moeten altijd paar honderd meter naar auto lopen en eerst aantal trappen af), en makkelijk te monteren.
pi_135417606
Ook ik heb even een vraag. Nog even en het wordt tijd dat Rosalie overstapt van de maxicosi naar de groep 1 autostoel. Hopelijk kan ze tot een jaar in de mc, maar het kan ineens snel gaan.
Nu willen we eigenlijk geen tweede groep 1 stoel kopen, maar beide meisjes 1 stoel laten doorschuiven. Dus dan zou eva een groep 2 stoel krijgen.
Kan iemand me kort uitleggen wanneer je uit een groep 1 stoel bent gegroeid (Lengte technisch dan, in gewicht zal dat niet gebeuren) en welke groep 2 stoel prettig is?

Ik heb niet erg ver terug gelezen, want mobiel. Dus sorry als ik de vraag stel die net beantwoord is. Als dat zo is dan hoor ik het graag. Ga ik alsnog teruglezen.
pi_135417838
Pas vanaf 15 kilo is de groep 2 veilig geloof ik. Anders werkt de gordel niet dacht ik.
*poef* nu is het weg
pi_135418037
Echt? Maar kan ze er qua lengte dan niet uitgroeien? Ze zit nu met haar hoofd al op de bovenste rand.
15 kg :o dat is ze als ze 5 is ofzo :X . Ze weegt er nu net 11.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:33:37 #138
244125 laziness
pi_135418058
Ik heb het opgezocht maar van 0 naar 1 gaat gewicht boven lengte.
Van 1 naar 2 gaat lengte boven gewicht. Ze moeten over als de ogen op gelijke hoogte zijn als de bovenste rand.
Al schijnt het wel dat onder de 15kg de druk van de gordel op de ribbenkast een te grote klap is bij een aanrijding ivm een kindje dat de 15kg wel haalt. Maar ja met een te lang kind in een groep 1 stoel zullen er weer andere risico's ontstaan lijkt me. Wat is wijsheid dan?

Wij moeten eigenlijk al een tijdje over maar hij slaapt nog zo goed in de auto. Toch maar een nieuwe stoel aan gaan schaffen.

[ Bericht 23% gewijzigd door laziness op 12-01-2014 22:48:38 ]
pi_135419338
Oké. Dan kan het nog even. Eens kijken wat de status over 2 maanden is. Dan is Rosalie bijna een jaar...
pi_135426987
Ik heb zelfs van de week nog weer een groep 2 stoel voor L van 5,5 gehaald (net eigen auto). Ze zitten in mijn auto beide in een groep 2 stoel, L in een romer kid en J in een maxi cosi rodi (geloof ik).
  maandag 28 juli 2014 @ 00:17:54 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142798558
Hoi! Grote kick :s)
We zijn op zoek naar een groep 1 stoel. We hebben geen Isofix en ik wil het liefste een achterwaartse stoel. Mja, we willen niet gelijk 400+ euro uitgeven :).
Heeft iemand tips of advies?

Mango had vorig jaar een soortgelijke vraag maar nu er meer stoeltjes op de markt zijn..
pi_142802687
Wij hebben de mc axiss, deze kan draaien naar de deuropening. Handig! Ook kun je hem vrij ver kiepen in slaapstand. We hebben zelfs in iedere auto eentje staan. Topding tot nu toe, nu een maand of 3 in gebruik. *O*
pi_142803321
Ik zou er niet direct een minibaby in stoppen, maar Dot van ruim een meter en 17 kg is heel gelukkig in haar axkid minikid (9-25kg). Die is niet heel goedkoop, maar kan dus wel nog jaren mee.
Enig nadeel is de ruimte, voor de stoel zit je krap. Iig in een Peugeot 307. Als je een grote auto hebt is dat vast anders.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_142846777
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:17 schreef GotC het volgende:
Hoi! Grote kick :s)
We zijn op zoek naar een groep 1 stoel. We hebben geen Isofix en ik wil het liefste een achterwaartse stoel. Mja, we willen niet gelijk 400+ euro uitgeven :).
Heeft iemand tips of advies?

Mango had vorig jaar een soortgelijke vraag maar nu er meer stoeltjes op de markt zijn..
Kijk hier eens:

http://www.achterwaartsvervoeren.nl/

Ik wil er ook liever geen 400+ aan uitgeven, maar aangezien ik ook nog een draaibare nodig heb, vrees ik dat dat het wel gaat worden...
pi_142846885
lm

[ Bericht 99% gewijzigd door d.k. op 29-07-2014 13:46:57 ]
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:14:22 #146
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142914313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:41 schreef Sull het volgende:

[..]

Kijk hier eens:

http://www.achterwaartsvervoeren.nl/

Ik wil er ook liever geen 400+ aan uitgeven, maar aangezien ik ook nog een draaibare nodig heb, vrees ik dat dat het wel gaat worden...
Marktplaats. Genoeg mensen die voor opa / oma ook een veel te dure luxe stoel hebben gekocht.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:43:37 #147
100412 mefke79
komt goed!
pi_142915000
Heeft iemand zo'n achteruitstoel al eens geprobeerd in een c1? En peugot 107, een Twingo, een aygo oid? Dan kan je er toch gewoon niet meer voor zitten?
Overigens, als ik nou goed lees bij de overheid dan is dat hele achteruitrijden gekoppeld aan de standaard I-size. En I-size en isofix zijn soms uitwisselbaar maar soms ook niet en I-size is nu nog niet verplicht in auto's. Het lijkt wel of men de nieuwe standaard maar half doorvoert ofzo.
Ik blijf erbij, het zal echt veiliger zijn voor het kind, maar niet voor de volwassene die voor zo'n stoel moet zitten. En er zijn ook echt heel veel auto's waar zo'n stoel gewoon niet in gaat passen. Dat rijtje hierboven bijvoorbeeld. Waar dan ook nog de kreukelzone aan de achterkant echt lang is. En daar zitten dan wel de benen van je kind in.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:56:47 #148
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142915338
Ik vind het ook maar lastig. Het lijkt me dat als er nieuwe regels worden ingevoerd er ook meer keuze zou zijn ipv alleen de 2wayPearl. Dat is tenslotte de enige stoel adhv iSize.

Bomen, bos. Ik neig naar een gewone voorwaarts kijkende stoel inmiddels :s)
Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw :).
pi_142916240
Ik heb een 107, en ik vind het ook erg lastig met die groep 1 stoelen. M'n bijrijder of ik moet ook kunnen zitten, en ik wil het ook graag veilig houden. Ik houd me aanbevolen voor ervaringen!
Home is where the O+ is...
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:55:52 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_142916758
Ik heb dan wel een gewone stoel (waarbij ze vooruit kijken dus) en een Twingo maar zelfs dat is een uitdaging. Nou moet ik wel zeggen dat mijn bank niet helemaal naar achteren kan ivm gastank, maar toch. Uiteindelijk heb ik het nu opgelost door de oudste in zijn stoel 2 achter mij te zetten. Die kan dan beter zijn benen kwijt en ik kan toch mijn stoel helemaal naar achteren (dat moet ook wel, anders past niet, ik ben zelf 1.84). Ik heb mijn stoel wel geheel rechtop staan. Met een 1 stoel achter me kwam er een moment dat de beentjes eruit steken en ze die dan ongeveer in mijn nek legden. Ook gezellig, maar minder veilig lijkt me zo.
pi_142925226
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:56 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook maar lastig. Het lijkt me dat als er nieuwe regels worden ingevoerd er ook meer keuze zou zijn ipv alleen de 2wayPearl. Dat is tenslotte de enige stoel adhv iSize.

Ik weet niet wat isize is, maar ik meen me te herinneren dat carseat.se bij vrijwel elke stoel een overzicht heeft van in welke autos die past. Anders elders op internet ook wel maattabellen te vinden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_142933381
Ik heb ze ook al gezien in een renault 5 (van vroeguh), daar past het ook in (ook geen grote auto dus).
quote:

De Cybex Sirona voldoet ook hoor! (ook duur! daar niet van)

Mefke, ik heb toch liever de kreukelzone bij mijn benen dan bij mijn hoofd.. |:( ;) . en de meeste stoelen hebben een afsteunpoot waar binnen je benen zitten, dus dan zal die kreukelzone ook wel meevallen.

Het zijn dure stoelen dat is een ding wat zeker is, ik hoop dat L. nog even door kan in de Maxicosi en we nog even kunnen sparen... En dan misschien eens in duitsland kijken of ze daar goedkoper zijn.
pi_142934217
Bij mijn panda past de maxi-cose met easy base niet achter mij als ik rij. Een achterstevoren stoel dus ook niet.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:13:37 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_142939470
Die steunpoot komt toch op de vloer, net als bij de easybase? Dan zit ie toch onder de billen van je kindje?
Als ik nou het stuk van de overheid goed begrijp is de echte nieuwe standaard die i-size en is dat achteruit tot ik meen 15 kilo icm een nieuwe bevestiging die op isofix lijkt en in combinatie met die extra poot. Maar omdat dat niet kan bij oudere (lees van voor 2013) auto's zijn er nu ook achterwaartse stoelen zonder i-size.
En ik zou echt niet met onbeschermde benen in een kreukelzone willen zitten. Ook niet met een onbeschermd hoofd btw. Ik las vanochtend ook dat achterwaartse botsingen niet in de ncap testen zitten. Dus daar wordt ook helemaal niet naar gekeken. Ben eigenlijk benieuwd waarom niet.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:09:04 #155
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142945768
quote:

Want?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:52:34 #156
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142945964
Komt even binnenvallen.
Op www.achterwaartsvervoeren.nl staat veel info over de nieuwe I-Size norm en ook stoeltje die getest zijn en of ze passen in je auto..

Avotar via je mp een autostoeltje kopen word afgeraden. Een autostoeltje mag niet gevallen zijn of je mag er geen botsing mee hebben gehad. Je hoopt dat de koper hier betrouwbaar in is. Maar omdat je het nooit zeker weet, kun je het beter niet doen. Er word zelfs afgeraden een autostoel die ouder is dan 5 jaar te gebruiken want het kunstig zou poreus kunnen worden in hoeverre dat waar is, weet ik niet.
Be happy with the little things in life
pi_142945966
Je weet niet of er een botsing mee geweest is. Na botsen zijn ze niet meer betrouwbaar.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:52:23 #158
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142947467
Je kan mijns inziens aan de staat van de stoel best zien of hij betrokken is geweest in een botsing. Vallen is een ander verhaal, maar die garantie heb je via mp net zo min als dat je hem bij een winkel koopt of met een koerier laat bezorgen.

Helaas geldt voor alles dat je er pas achter komt als het te laat is.
pi_146358422
Even een mega schop, maar wij hebben een Romer King gekregen van een tante alleen de hoes is nogal verkleurd. Hij was ooit donkerblauw en is nu prachtig vaal. De Prenatal had alleen een hoes voor de Romer King Plus en die past dus niet, want die heeft een extra hoofdsteun. Iemand met een Romer King die weet welke hoes wel zou passen?

We konden overigens kiezen tussen deze en een Maxi Cosi Priori, maar ik had het idee dat deze wat smaller is. Stip zat er ook net wat beter in, want ik denk dat we misschien wat eerder overstappen dan wordt aangeraden, omdat hij de auto steeds vervelender gaat vinden en we hopen dat het met vooruit kijken beter gaat. Hij mag qua gewicht nu al wel over, maar hij komt nog niet met zijn hoofd boven de stoel uit.
pi_146359137
Dot! Toevallig dacht ik er ook laatst aan om over te stappen. Maar ergens vind ik J nog zon kleine baby. Ik denk dat ik toch nog even wacht. Heel lang rechtop zitten is ook nog erg vermoeiend merk ik.

Lastig he, die stoeltjes :')
♥ J & S
  donderdag 6 november 2014 @ 09:38:24 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146359283
Als de bekleding nogal is aangetast besef je goed dat het plastic in het frame onder invloed van zon ook minder van kwaliteit is. :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146359332
Ja dat is waar, maar de stoel kan op zich wel gekanteld worden waardoor hij meer ligt dan zit. Ze zijn natuurlijk ook makkelijk om te wisselen, dus als het idd nog te vroeg is is het zo weer geruild. Maar ik wil het wel nog zo lang mogelijk uitstellen iig :)
pi_146359368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:38 schreef Moppert het volgende:
Als de bekleding nogal is aangetast besef je goed dat het plastic in het frame onder invloed van zon ook minder van kwaliteit is. :@
Er zit eerst nog een soort schuim onder. Autostoeltjes 'verjaren' toch niet?

Ik had beredeneerd dat een oudere Romer beter was dan een goedkopere nieuwe eigenlijk, want een duurdere zit er gewoon even niet in.
  donderdag 6 november 2014 @ 10:19:09 #164
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146360106
De stoel is datgene wat de klap op moet vangen en de staat van de plastic heeft daar natuurlijk wel invloed op. Ik geloof heilig in het niet hergebruiken van autostoelen anders dan in het eigen gezin.

Na een kleine botsing moet de autostoel ook al vervangen worden of een val van grote aard.
Ik vind het eng om een tweedehands stoel te gebruiken maar als dat voor jullie niet eng is en de afweging is een goed geteste 2ehands of een slechte nieuw dan zou ik ook voor de 2ehands kiezen..
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146360674
Deze is dus van het zoontje van mijn neef geweest die nu 6 is, dus we weten wel dat er niks mee is gebeurd. Anders zou ik hem idd niet hebben aangenomen. Maar ik zie dat een Maxi Cosi Priori ook wel te krijgen is voor 100 euro, dus misschien kunnen we de kinderbijslag voor gebruiken tzt :)
pi_146361813
Jouw keuze Dot. Ik zou het niet doen. Plastic heeft niet het eeuwige leven ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146362362
Ik heb Romer even gebeld en die stoel is dus gemaakt tussen 2001 en 2004, dus hij is wel wat ouder dan ik heb gehoord en ze voldoen idd niet meer aan de huidige eisen. We gaan op zoek naar een nieuwe!
pi_146375549
Wij gaan ook van de kinderbijslag een nieuwe stoel kopen in januari. Heb er op dit moment echt even geen geld voor en wil wel perse een nieuwe. Twijfel tussen Maxi cosi tobi, Axiss en Rubi. Dat is puur gebaseerd op online. Ik wil ook echt even in de winkel voelen wat comfort is en uiteindelijk zal ook zeker de prijs een rol spelen want daar zit opzich wel een verschil in.
  donderdag 6 november 2014 @ 18:39:53 #169
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146375884
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Maxi Cosi Tobi :) Meer dan tevreden over!
  donderdag 6 november 2014 @ 18:44:50 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146376081
Hier ook een Tobi (voor de auto die we niet meer hebben, en dus al 1½ jaar ongebruikt in de gang staat :') ) en een Pearl, bevallen uitstekend.

Overigens is hij bijna uit de Pearl gegroeid, en zoals gezegd de Tobi (januari 2012, kleur Dress Blues) staat al sinds februari 2013 ongebruikt in de gang, dus mocht iemand interesse hebben....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146403077
Heeft iemand ervaring met de cybex sirona?
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:18:40 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146403424
Ik ben met een half oog aan het kijken naar een Groep 2 stoeltje. M is > 15 kg en zijn hoofd steekt al een stukje boven de stoel uit. Wij hebben een oud model Priori en ik geloof niet dat de hoofdsteun bij die omhoog kan. Denk dat we begin volgend jaar wel over gaan (dan is ie 3).
pi_146416368
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:07 schreef ikke_84 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de cybex sirona?
Die hebben wij sinds 2 weken (tweedehands)! Heel handig dat hij kan draaien, maar aansnoeren van de gordels gaat zwaar. Ander nadeel is dat al het zand van de schoenen rechtstreeks tussen het draaimechanisme komt en dat dat dus steeds stroever gaat. Wij hebben de stoel helemaal onder handen moeten nemen om al het zand en rozijntjes te verwijderen. O-)

Ik wil binnenkort eens kijken of de draaibare dualfix van romer dezelfde nadelen heeft! We hebben namelijk nog een stoel nodig.
pi_146434799
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:34 schreef Sull het volgende:

[..]

Die hebben wij sinds 2 weken (tweedehands)! Heel handig dat hij kan draaien, maar aansnoeren van de gordels gaat zwaar. Ander nadeel is dat al het zand van de schoenen rechtstreeks tussen het draaimechanisme komt en dat dat dus steeds stroever gaat. Wij hebben de stoel helemaal onder handen moeten nemen om al het zand en rozijntjes te verwijderen. O-)

Ik wil binnenkort eens kijken of de draaibare dualfix van romer dezelfde nadelen heeft! We hebben namelijk nog een stoel nodig.
mocht je die hebben dan ben ik erg benieuwd naar je mening over de romer stoel.
Heb je de maxi-cosi 2way pearl ook overwogen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 08-11-2014 16:56:33 ]
pi_146434961
Wij gaan deze week even kijken naar stoeltjes en ik zag dat een Tobi en Axiss maar 25 euro schelen dus ik neig nu naar een Axiss, maar is die ook echt fijner? Het in en uitstappen lijkt me vooral handiger, maar hoe zit het met de stoel?

Mijn ouders zochten nog iets voor kerst :s)
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:23:00 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146435571
Volgens mij kwam de Axiss minder goed uit de test dan de Tobi.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146435902
Klopt Leandra, dat heb ik ook zien staan. Weet alleen niet meer waar maar was een halve punt minder. Ik vond het zodanig minder dat ik wel qua comfort (voor M.) wilde vergelijken
pi_146472089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:39 schreef GotC het volgende:
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Maxi Cosi Tobi :) Meer dan tevreden over!
Waarom hebben jullie voor de Tobi gekozen?

Wij gaan even passen in een winkel. De Cybex Juno gaat ook op ons lijstje. Zelfde prijsklasse als de Axiss, maar met zo'n tafelding ipv een riem.
  zondag 9 november 2014 @ 18:52:24 #179
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146472329
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 18:46 schreef Dot. het volgende:

[..]

Waarom hebben jullie voor de Tobi gekozen?

Wij gaan even passen in een winkel. De Cybex Juno gaat ook op ons lijstje. Zelfde prijsklasse als de Axiss, maar met zo'n tafelding ipv een riem.
Goed uit de test (al jaren), hoge zit, 5 standen, riempjes blijven openstaan ^O^ In de aanbieding gekocht voor ¤175.

Het instappen was even wennen, maar vooral omdat je van achteruitkijkend naar vooruitkijkend gaat :+

Axiss wel gezien in de winkel, maar vond het draaisysteem wat instabiel.
pi_146473868
Net bij de Prenatal even het eea geprobeerd. De MC Rubi hadden ze niet maar heb Tobi en Axiss en Römer nog iets geprobeerd. Tobi was echt de meest comfi. Jammer dat de Rubi er niet was, die wil ik nog proberen. Anders wordt het Tobi.
pi_146475216
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:28 schreef Mabawa. het volgende:
Net bij de Prenatal even het eea geprobeerd. De MC Rubi hadden ze niet maar heb Tobi en Axiss en Römer nog iets geprobeerd. Tobi was echt de meest comfi. Jammer dat de Rubi er niet was, die wil ik nog proberen. Anders wordt het Tobi.
Ik kwam net een zwarte Tobi tegen voor 169 euro. Volgens mij is dat best goedkoop. Wil je een linkje?
pi_146475300
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik kwam net een zwarte Tobi tegen voor 185 euro. Volgens mij is dat best goedkoop. Wil je een linkje?
Ja die ben ik ook tegengekomen, dank je. Het gaat 'm nu sowieso nog niet worden maar eind dec/begin januari :)
Hij past nog in de cabriofix gelukkig!

Ohh 169 niet. Linkje? :P
pi_146475356
Ik ben fan van babyentiener.nl. Die winkel zit bij ons in de buurt en ze hebben er altijd hele goede prijzen. We hebben er bijv onze Pebble gekocht voor 130 euro oid omdat het een oude kleur was.
pi_146475392
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:05 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja die ben ik ook tegengekomen, dank je. Het gaat 'm nu sowieso nog niet worden maar eind dec/begin januari :)
Hij past nog in de cabriofix gelukkig!

Ohh 169 niet. Linkje? :P

Oh nee crap de blauwe is 169, de zwarte 185. -O- Ik was een beetje te enthousiast.
http://www.babyhuyswebsho(...)ue%202013%20Nieuw%2A
pi_146475441
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:07 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Oh nee crap de blauwe is 169, de zwarte 185. -O- Ik was een beetje te enthousiast.
http://www.babyhuyswebsho(...)ue%202013%20Nieuw%2A
Geeft niets, ik ben niet zo kieskeurig qua kleur :* Thanks!

Babyentiener heeft inderdaad vaak goede prijzen voor oude kleuren, Dot! Zit hier ook vlakbij :)
  zondag 9 november 2014 @ 20:10:33 #186
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146475502
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:12 schreef danic het volgende:
Ik zie dit topic omhoog komen dus van mij ook een vraag.
Ik hoor steeds meer verhalen over de autostoeltjes en dat kinderen daarin voortaan achterwaarts in vervoerd moeten worden.
Hoe zit dit nou precies en is dit ook een verplichting? Lijkt me lullig als je net een stoel gekocht hebt en de regelgeving veranderd.

Oh, en het topicnummer klopt niet :+
Achterwaarts is wel echt veel veiliger.

Ga maar na. Als je een kind bij zijn lichaam vast maakt maar bij het hoofd niet en je een ongeluk krijgt, wordt het lichaam tegen gehouden maar het hoofd niet. Een beetje alsof je je kind op hangt. Interne onthoofding is het resultaat.

Als je ze achterwaarts vervoerd wordt zowel het hoofd als het lichaam afgeremd. Dus wordt je kind niet onthoofd bij een ongeluk. En gaat hij misschien huilen maar raakt hij niet gewond.

Die regels zijn er niet voor niets...
  zondag 9 november 2014 @ 20:15:07 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146475672
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:10 schreef NieuweNier het volgende:

[blaat]

Baby's worden sowieso achterwaarts vervoerd, maar het probleem met een hoop stoeltjes voor kinderen in de volgende stoelmaat is dat ze niet in de gemiddelde auto passen.

En je bent overduidelijk niet bekend met de regels.... daarbij heb je niet door dat de vraag over groep 1, 2 (en 3) stoeltjes ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 9 november 2014 @ 20:17:03 #188
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146475737
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Baby's worden sowieso achterwaarts vervoerd, maar het probleem met een hoop stoeltjes voor kinderen in de volgende stoelmaat is dat ze niet in de gemiddelde auto passen.

En je bent overduidelijk niet bekend met de regels.... daarbij heb je niet door dat de vraag over groep 1, 2 en 3 stoeltjes ging.
Dat moet je een grotere auto kopen. ;)

Dat had ik inderdaad niet door. Maar ook van die kinderen is de nek veel minder sterk dan van een volwassene.

Ik had hier in de PTA een leuke documentaire over gepost.
pi_146475770
Hij staat ook op mijn verlanglijstje, de Tobi. Het is een van de smalste stoeltjes en dat is nodig, want ik moet 3 stoeltjes op de achterbank.

Mijn baby's komen nu bijna met hun hoofdje boven de bovenkant van de maxi cosi uit, dus ik speur naar leuke aanbiedingen. Ik ben er niet zo blij mee dat ze bijna uit de maxi cosi groeien, want ik vind het toch minder veilig op deze leeftijd en bijkomend nadeel: dan moet ik 2 keer lopen naar het KDV in plaats van 1 keer. :+ L. heeft ongeveer 15 maanden in de maxi cosi gezeten, ik vond het een uitkomst (en veilig).
  zondag 9 november 2014 @ 20:18:38 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146475788
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat moet je een grotere auto kopen. ;)

Dat had ik inderdaad niet door. Maar ook van die kinderen is de nek veel minder sterk dan van een volwassene.

Ik had hier in de PTA een leuke documentaire over gepost.
Ja joh, gewoon 2 Volvo's per gezin, als we allemaal onze realiteitszin zouden verliezen zou dat makkelijk kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146475842
Ik vroeg waar kinderen dan hun benen moeten laten en toen zei de verkoopster dat veel kinderen ze op de hoedenplank leggen. Dat zit toch ook niet lekker?

Ik kan me herinneren van een test ergens dat in een vliegtuig achteruit zitten juist gevaarlijker is, waarom geldt dat dan niet in de auto?
  zondag 9 november 2014 @ 20:22:52 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146475949
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:20 schreef Dot. het volgende:
Ik vroeg waar kinderen dan hun benen moeten laten en toen zei de verkoopster dat veel kinderen ze op de hoedenplank leggen. Dat zit toch ook niet lekker?

Ik kan me herinneren van een test ergens dat in een vliegtuig achteruit zitten juist gevaarlijker is, waarom geldt dat dan niet in de auto?
Omdat een auto meestal anders crasht dan een vliegtuig ;)

Maar de beenruimte is idd ook vaak een probleem, al even afgezien van het feit dat in een hoop auto's een Maxi-Cosi achter de bestuurder al niet lekker zit als de bestuurder langer is dan 1.85
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 9 november 2014 @ 20:23:14 #193
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146475964
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja joh, gewoon 2 Volvo's per gezin, als we allemaal onze realiteitszin zouden verliezen zou dat makkelijk kunnen.
Totaal off topic maar ik heb voor 1500 euro een Mondeo gekocht groot genoeg voor die kinder stoeltjes, en met curtain airbags achterin (ik vond het debiel dat ik wel een airbag zou hebben maar mijn vrienden achterin niet).

Ik denk dat auto's van 1500 euro toch sterk in de pauper catagorie vallen. Iemand die werkt heeft dat ik een maandje bij elkaar gespaard.
pi_146475979
Een vliegtuig botst niet tegen een boom, normaal gesproken. Volgens mij gaat het in auto's voornamelijk om het feit dat er bij een botsing of flink hard remmen, teveel kracht op de nek komt van het kind.
Hoe het in vliegtuigen zit weet ik niet, maar daar speelt het argument botsen dus niet echt.
pi_146476011
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij staat ook op mijn verlanglijstje, de Tobi. Het is een van de smalste stoeltjes en dat is nodig, want ik moet 3 stoeltjes op de achterbank.

Mijn baby's komen nu bijna met hun hoofdje boven de bovenkant van de maxi cosi uit, dus ik speur naar leuke aanbiedingen. Ik ben er niet zo blij mee dat ze bijna uit de maxi cosi groeien, want ik vind het toch minder veilig op deze leeftijd en bijkomend nadeel: dan moet ik 2 keer lopen naar het KDV in plaats van 1 keer. :+ L. heeft ongeveer 15 maanden in de maxi cosi gezeten, ik vond het een uitkomst (en veilig).
Ik vind het stiekem niet zo erg, want ik hoop dat hij vooruit in de auto fijner vindt en we kunnen dan de voorstoel ook weer gewoon neerzetten. Nu zit je met je knieën tegen het dashboard. Qua veiligheid vertrouw ik wel gewoon op de grotere stoeltjes.
  zondag 9 november 2014 @ 20:24:46 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146476046
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:20 schreef Dot. het volgende:

Ja, of benen over elkaar, benen opgetrokken etc :')
  zondag 9 november 2014 @ 20:24:51 #197
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146476053
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:23 schreef Risu het volgende:
Een vliegtuig botst niet tegen een boom, normaal gesproken. Volgens mij gaat het in auto's voornamelijk om het feit dat er bij een botsing of flink hard remmen, teveel kracht op de nek komt van het kind.
Hoe het in vliegtuigen zit weet ik niet, maar daar speelt het argument botsen dus niet echt.
Dit inderdaad ^O^
pi_146476110
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:23 schreef Risu het volgende:
Die botsen toch met de grond? :P

Ik snap het principe maar ik denk niet dat ik na een groep 0 stoel achterwaarts zou vervoeren als het nog niet wettelijk verplicht is.
pi_146476193
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die botsen toch met de grond? :P

Ik snap het principe maar ik denk niet dat ik na een groep 0 stoel achterwaarts zou vervoeren als het nog niet wettelijk verplicht is.
Tja, ik denk dat ik misschien liever met mijn rug de grond raak, dan zie ik het tenminste niet aankomen. :P
Het ligt natuurlijk ook aan de auto of zo'n stoeltje past. Ik zie het allemaal wel.
pi_146476274
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind het stiekem niet zo erg, want ik hoop dat hij vooruit in de auto fijner vindt en we kunnen dan de voorstoel ook weer gewoon neerzetten. Nu zit je met je knieën tegen het dashboard. Qua veiligheid vertrouw ik wel gewoon op de grotere stoeltjes.
Ja in dat geval snap ik wel dat je over wilt. Wij zitten nu allemaal prima, ik heb twee Easybases voor de maxi cosi's, dus sneller en handiger dan dit ga ik mijn baby's nooit meer in en uit de auto krijgen. ;) Het valt niet op hè dat ik een hekel heb aan kindjes in en uit de auto laden. :+

Achterwaarts vervoeren ga ik trouwens ook niet doen. Ik vind het veel te duur. En ja natuurlijk gaat het om de veiligheid van mijn kinderen, maar 500+ euro voor een stoeltje gaat me echt te ver. En daarbij komt dat het er heel oncomfortabel uitziet. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')