Eerst was O. nog te licht maar hij is nu de 15 kilo gepasseerd dus wij moeten toch maar eens gaan denken aan over gaan. Hoewel het slapen dan niet meer zo makkelijk zal gaan in de autoquote:Stoeltjes van groep 1 passen zo lang tot het kind 18 kg weegt of de bovenste rand van het stoeltje ongeveer op ooghoogte van het kind is.
Vooral bij de wissel naar groep 2-3 is het gewicht doorslaggevend en is het niet aan te raden om eerder te wisselen. Uit veiligheidsoverwegingen moet u onder geen beding vóór 15 kg wisselen en moet u soms zelfs wachten tot 18 kg. De reden hiervoor: stoeltjes uit groep 2-3 zijn breed genoeg voor grotere kinderen. Een klein, slapend kind kan gemakkelijk uit de gordel glijden. De schouders zijn nog niet goed ontwikkeld en te smal om de autogordel veilig te dragen.
ik heb me daar ook in georienteerd (ook geen isofix), maar mijn conclusie was dat ze slecht verkrijgbaar en duur zijn. Daarom gekozen voor t alternatief, de beste voorwaartse stoel. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.quote:Op zondag 17 november 2013 14:06 schreef Mangostine het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren op achterwaarts gerichte stoeltjes in groep 1+ (vanaf 9 kg). Heeft iemand hier ervaring mee?
Onze auto heeft geen Isofix, dus het moet met een 3-puntsgordel te bevestigen zijn.
Met name ben ik benieuwd naar de Britax Max-Way.
De producten die in NL onder het merk Maxi Cosy verkocht worden worden in Frankrijk waarschijnlijk als Bébé Confort verkocht, ze gebruiken per land gewoon de merknaam die het sterkst is, maar het is tegenwoordig van hetzelfde bedrijf.quote:Op zondag 17 november 2013 16:13 schreef Musique het volgende:
Thanks voor de uitleg FR en Laziness![]()
We wonen in Midden-Frankrijk, maar Nederland is niet heel ver, en we willen in januari zowiezo die kant op om te babyshoppen. De kinderwagen die we willen is hier niet te krijgen en alles is hier een stuk duurder als in NL. Dus de autostoeltjes/maxi cosi's zullen we ook wel ik Nederland kopen
quote:Op maandag 18 november 2013 07:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
De producten die in NL onder het merk Maxi Cosy verkocht worden worden in Frankrijk waarschijnlijk als Bébé Confort verkocht, ze gebruiken per land gewoon de merknaam die het sterkst is, maar het is tegenwoordig van hetzelfde bedrijf.
http://www.doreleurope.com
Dankjewel voor je reactie, ik vroeg me idd al af of jij er niet ook naar gekeken had.quote:Op maandag 18 november 2013 07:49 schreef Kwisted het volgende:
[..]
ik heb me daar ook in georienteerd (ook geen isofix), maar mijn conclusie was dat ze slecht verkrijgbaar en duur zijn. Daarom gekozen voor t alternatief, de beste voorwaartse stoel. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Zit! Hij knalt er nog niet uit, en het blijft vooralsnog de veiligste optie.quote:Op maandag 18 november 2013 15:32 schreef Mineola het volgende:
Iig goedkoper dan onze Romer SafefixZiet er ook bijna hetzelfde uit trouwens, maar deze gaat dus tegen de rijrichting in? Ik weet niet hoe Britax met autostoelen is, wel dat Coco megatevreden is over haar Britax buggy.
Oh ik zie nu dat het merk officieel Britax-Romer heet.![]()
![]()
Zat M nog in de maxicosi Mango?
Was idd ook mijn gedachte, vandaar dat ik hoopte iemand te vinden die hem (of iets vergelijkbaars) heeftquote:Op maandag 18 november 2013 15:45 schreef Mineola het volgende:
Fijn! Mijne begon te protesteren tegen het achteruit rijden, hij wilde dingen zien. Niet heel prettig rijden, dus met ruim 11 maanden, na onze vakantie met heel veel km, hebben we hem in een groter stoeltje met isofix gehesen (MC zat in de gordel). Maar hij paste er idd nog wel in.
Kun je die stoel niet ergens passen? In Duitsland wellicht? Dat vond ik zelf wel belangrijk, hoe hij erin zat.
Welke, wat is je ervaring, waar heb je het vandaan, zou je het aanraden?quote:Op maandag 18 november 2013 15:54 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier een achterwaarts stoeltje...
Kijk hier eens:quote:Op maandag 28 juli 2014 00:17 schreef GotC het volgende:
Hoi! Grote kick
We zijn op zoek naar een groep 1 stoel. We hebben geen Isofix en ik wil het liefste een achterwaartse stoel. Mja, we willen niet gelijk 400+ euro uitgeven.
Heeft iemand tips of advies?
Mango had vorig jaar een soortgelijke vraag maar nu er meer stoeltjes op de markt zijn..
Marktplaats. Genoeg mensen die voor opa / oma ook een veel te dure luxe stoel hebben gekocht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:41 schreef Sull het volgende:
[..]
Kijk hier eens:
http://www.achterwaartsvervoeren.nl/
Ik wil er ook liever geen 400+ aan uitgeven, maar aangezien ik ook nog een draaibare nodig heb, vrees ik dat dat het wel gaat worden...
Ik weet niet wat isize is, maar ik meen me te herinneren dat carseat.se bij vrijwel elke stoel een overzicht heeft van in welke autos die past. Anders elders op internet ook wel maattabellen te vinden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:56 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook maar lastig. Het lijkt me dat als er nieuwe regels worden ingevoerd er ook meer keuze zou zijn ipv alleen de 2wayPearl. Dat is tenslotte de enige stoel adhv iSize.
Bomen, bos. Ik neig naar een gewone voorwaarts kijkende stoel inmiddels
Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw.
De Cybex Sirona voldoet ook hoor! (ook duur! daar niet van)quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:56 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook maar lastig. Het lijkt me dat als er nieuwe regels worden ingevoerd er ook meer keuze zou zijn ipv alleen de 2wayPearl. Dat is tenslotte de enige stoel adhv iSize.
Bomen, bos. Ik neig naar een gewone voorwaarts kijkende stoel inmiddels
Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw.
Want?quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:56 schreef GotC het volgende:
Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw.
Er zit eerst nog een soort schuim onder. Autostoeltjes 'verjaren' toch niet?quote:Op donderdag 6 november 2014 09:38 schreef Moppert het volgende:
Als de bekleding nogal is aangetast besef je goed dat het plastic in het frame onder invloed van zon ook minder van kwaliteit is.
Die hebben wij sinds 2 weken (tweedehands)! Heel handig dat hij kan draaien, maar aansnoeren van de gordels gaat zwaar. Ander nadeel is dat al het zand van de schoenen rechtstreeks tussen het draaimechanisme komt en dat dat dus steeds stroever gaat. Wij hebben de stoel helemaal onder handen moeten nemen om al het zand en rozijntjes te verwijderen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:07 schreef ikke_84 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de cybex sirona?
mocht je die hebben dan ben ik erg benieuwd naar je mening over de romer stoel.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:34 schreef Sull het volgende:
[..]
Die hebben wij sinds 2 weken (tweedehands)! Heel handig dat hij kan draaien, maar aansnoeren van de gordels gaat zwaar. Ander nadeel is dat al het zand van de schoenen rechtstreeks tussen het draaimechanisme komt en dat dat dus steeds stroever gaat. Wij hebben de stoel helemaal onder handen moeten nemen om al het zand en rozijntjes te verwijderen.![]()
Ik wil binnenkort eens kijken of de draaibare dualfix van romer dezelfde nadelen heeft! We hebben namelijk nog een stoel nodig.
Waarom hebben jullie voor de Tobi gekozen?quote:Op donderdag 6 november 2014 18:39 schreef GotC het volgende:
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Maxi Cosi TobiMeer dan tevreden over!
Goed uit de test (al jaren), hoge zit, 5 standen, riempjes blijven openstaanquote:Op zondag 9 november 2014 18:46 schreef Dot. het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie voor de Tobi gekozen?
Wij gaan even passen in een winkel. De Cybex Juno gaat ook op ons lijstje. Zelfde prijsklasse als de Axiss, maar met zo'n tafelding ipv een riem.
Ik kwam net een zwarte Tobi tegen voor 169 euro. Volgens mij is dat best goedkoop. Wil je een linkje?quote:Op zondag 9 november 2014 19:28 schreef Mabawa. het volgende:
Net bij de Prenatal even het eea geprobeerd. De MC Rubi hadden ze niet maar heb Tobi en Axiss en Römer nog iets geprobeerd. Tobi was echt de meest comfi. Jammer dat de Rubi er niet was, die wil ik nog proberen. Anders wordt het Tobi.
Ja die ben ik ook tegengekomen, dank je. Het gaat 'm nu sowieso nog niet worden maar eind dec/begin januariquote:Op zondag 9 november 2014 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik kwam net een zwarte Tobi tegen voor 185 euro. Volgens mij is dat best goedkoop. Wil je een linkje?
Oh nee crap de blauwe is 169, de zwarte 185.quote:Op zondag 9 november 2014 20:05 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja die ben ik ook tegengekomen, dank je. Het gaat 'm nu sowieso nog niet worden maar eind dec/begin januari
Hij past nog in de cabriofix gelukkig!
Ohh 169 niet. Linkje?
Geeft niets, ik ben niet zo kieskeurig qua kleurquote:Op zondag 9 november 2014 20:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Oh nee crap de blauwe is 169, de zwarte 185.Ik was een beetje te enthousiast.
http://www.babyhuyswebsho(...)ue%202013%20Nieuw%2A
Achterwaarts is wel echt veel veiliger.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:12 schreef danic het volgende:
Ik zie dit topic omhoog komen dus van mij ook een vraag.
Ik hoor steeds meer verhalen over de autostoeltjes en dat kinderen daarin voortaan achterwaarts in vervoerd moeten worden.
Hoe zit dit nou precies en is dit ook een verplichting? Lijkt me lullig als je net een stoel gekocht hebt en de regelgeving veranderd.
Oh, en het topicnummer klopt niet
Baby's worden sowieso achterwaarts vervoerd, maar het probleem met een hoop stoeltjes voor kinderen in de volgende stoelmaat is dat ze niet in de gemiddelde auto passen.quote:
Dat moet je een grotere auto kopen.quote:Op zondag 9 november 2014 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Baby's worden sowieso achterwaarts vervoerd, maar het probleem met een hoop stoeltjes voor kinderen in de volgende stoelmaat is dat ze niet in de gemiddelde auto passen.
En je bent overduidelijk niet bekend met de regels.... daarbij heb je niet door dat de vraag over groep 1, 2 en 3 stoeltjes ging.
Ja joh, gewoon 2 Volvo's per gezin, als we allemaal onze realiteitszin zouden verliezen zou dat makkelijk kunnen.quote:Op zondag 9 november 2014 20:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat moet je een grotere auto kopen.![]()
Dat had ik inderdaad niet door. Maar ook van die kinderen is de nek veel minder sterk dan van een volwassene.
Ik had hier in de PTA een leuke documentaire over gepost.
Omdat een auto meestal anders crasht dan een vliegtuigquote:Op zondag 9 november 2014 20:20 schreef Dot. het volgende:
Ik vroeg waar kinderen dan hun benen moeten laten en toen zei de verkoopster dat veel kinderen ze op de hoedenplank leggen. Dat zit toch ook niet lekker?
Ik kan me herinneren van een test ergens dat in een vliegtuig achteruit zitten juist gevaarlijker is, waarom geldt dat dan niet in de auto?
Totaal off topic maar ik heb voor 1500 euro een Mondeo gekocht groot genoeg voor die kinder stoeltjes, en met curtain airbags achterin (ik vond het debiel dat ik wel een airbag zou hebben maar mijn vrienden achterin niet).quote:Op zondag 9 november 2014 20:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, gewoon 2 Volvo's per gezin, als we allemaal onze realiteitszin zouden verliezen zou dat makkelijk kunnen.
Ik vind het stiekem niet zo erg, want ik hoop dat hij vooruit in de auto fijner vindt en we kunnen dan de voorstoel ook weer gewoon neerzetten. Nu zit je met je knieën tegen het dashboard. Qua veiligheid vertrouw ik wel gewoon op de grotere stoeltjes.quote:Op zondag 9 november 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij staat ook op mijn verlanglijstje, de Tobi. Het is een van de smalste stoeltjes en dat is nodig, want ik moet 3 stoeltjes op de achterbank.
Mijn baby's komen nu bijna met hun hoofdje boven de bovenkant van de maxi cosi uit, dus ik speur naar leuke aanbiedingen. Ik ben er niet zo blij mee dat ze bijna uit de maxi cosi groeien, want ik vind het toch minder veilig op deze leeftijd en bijkomend nadeel: dan moet ik 2 keer lopen naar het KDV in plaats van 1 keer.L. heeft ongeveer 15 maanden in de maxi cosi gezeten, ik vond het een uitkomst (en veilig).
Ja, of benen over elkaar, benen opgetrokken etcquote:Op zondag 9 november 2014 20:20 schreef Dot. het volgende:
Ik vroeg waar kinderen dan hun benen moeten laten en toen zei de verkoopster dat veel kinderen ze op de hoedenplank leggen. Dat zit toch ook niet lekker?
Ik kan me herinneren van een test ergens dat in een vliegtuig achteruit zitten juist gevaarlijker is, waarom geldt dat dan niet in de auto?
Dit inderdaadquote:Op zondag 9 november 2014 20:23 schreef Risu het volgende:
Een vliegtuig botst niet tegen een boom, normaal gesproken. Volgens mij gaat het in auto's voornamelijk om het feit dat er bij een botsing of flink hard remmen, teveel kracht op de nek komt van het kind.
Hoe het in vliegtuigen zit weet ik niet, maar daar speelt het argument botsen dus niet echt.
Die botsen toch met de grond?quote:Op zondag 9 november 2014 20:23 schreef Risu het volgende:
Een vliegtuig botst niet tegen een boom, normaal gesproken. Volgens mij gaat het in auto's voornamelijk om het feit dat er bij een botsing of flink hard remmen, teveel kracht op de nek komt van het kind.
Hoe het in vliegtuigen zit weet ik niet, maar daar speelt het argument botsen dus niet echt.
Tja, ik denk dat ik misschien liever met mijn rug de grond raak, dan zie ik het tenminste niet aankomen.quote:Op zondag 9 november 2014 20:26 schreef Dot. het volgende:
[..]
Die botsen toch met de grond?![]()
Ik snap het principe maar ik denk niet dat ik na een groep 0 stoel achterwaarts zou vervoeren als het nog niet wettelijk verplicht is.
Ja in dat geval snap ik wel dat je over wilt. Wij zitten nu allemaal prima, ik heb twee Easybases voor de maxi cosi's, dus sneller en handiger dan dit ga ik mijn baby's nooit meer in en uit de auto krijgen.quote:Op zondag 9 november 2014 20:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind het stiekem niet zo erg, want ik hoop dat hij vooruit in de auto fijner vindt en we kunnen dan de voorstoel ook weer gewoon neerzetten. Nu zit je met je knieën tegen het dashboard. Qua veiligheid vertrouw ik wel gewoon op de grotere stoeltjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |