abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129573714
Mijn laatste post:

quote:
Misschien weet iemand hier dat, ik vraag me af of er een stoeltje is voor mijn oudste (4 jaar) waarin nog eigen gordeltjes zitten, dus dat je niet met de autogordel vastzit.
Ik kan zelf niet helemaal wijs uit wat nou de beste optie is.
We hebben een oldtimer die we af en toe gebruiken, maar dat zitten geen gordels in. We maken de stoeltjes nu vast met spanbanden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_129573812
Hier staat een en ander, ook uitgelegd over groep 2 en 3 en het verschil (geīntegreerde gordels of autogordels).
http://www.autostoeltjes.(...)den-tot-11-jaar.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129573932
Super, dank je wel, ik zag het echt niet meer! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_129689141
Het is ook nogal een hele toestand om iets te vinden, vind ik :D
Is het gelukt?
pi_129689637
Ik zie dit topic omhoog komen dus van mij ook een vraag.
Ik hoor steeds meer verhalen over de autostoeltjes en dat kinderen daarin voortaan achterwaarts in vervoerd moeten worden.
Hoe zit dit nou precies en is dit ook een verplichting? Lijkt me lullig als je net een stoel gekocht hebt en de regelgeving veranderd.

Oh, en het topicnummer klopt niet :+
pi_129689725
Die regelgeving komt er inderdaad aan, maar gelukkig is er een overgangsperiode waarin de nieuwe en de huidige regels gelden. En er blijven ook uitzonderingen mogelijk, want niet iedereen heeft isofix bijvoorbeeld.
Het valt mij eigenlijk vooral op dat de overheid er nog zo weinig mee doet. Geen folders, spotjes etc.
Ze zijn er zelf ook nogal vaag over ' in de loop van 2013'
Rijksoverheid
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_129691928
Dat is inderdaad wel heel vaag zeg :o
pi_130858648
Vandaag ben ik gaan kijken naar autostoeltjes, maar ik twijfel!!
Het gaat nu tussen:

Römer king plus
Maxi Cosi Tobi
Maxi Cosi Axiss.

Iemand die ervaringen wil delen??
Axiss komt overigens iets minder goed uit de test, maar is dan weer praktischer omdat hij naar de zijkant kan draaien.
pi_130858925
Wij hebben een axiss en vinden m echt ideaal. Met name als M in slaap is gevallen kun je hem dan makkelijker uit het stoeltje plukken en is de kans iets groter dat hij doorslaapt op je schouder en in bed. Het erin en eruit zetten is gewoon supermakkelijk. Nadeel vind ik dat de gordels niet open blijven staan. Je kunt ze wel achter de inkepingen in de stoel stoppen maar als je dat bij eruit halen bent vergeten zet je hem (haar natuurlijk in jouw geval) dus op de riempjes en moet je ze even eronder vandaan pulken. Niet onoverkomelijk maar wel een nadeel.

In de andere auto hebben we een Tobi en dat is ook een prima stoel. Handige daarbij is dat de gordels open blijven staan, nooit onder kind vandaan pulken dus. Nadeel is dat je hem iets lastiger erin zet, zeker als je het gemak van een axiss gewend bent.

Nou ja, samengevat: beide prima stoelen, als ik zelf opnieuw voor een van beide moest kiezen koos ik de axiss.
pi_130858938
Oh Kwisted ik ga heel lui jou volgen... Ik ben hier zo slecht in, vond het ook al zo erg met kinderwagens. Jij zoekt er ook een voor auto zonder isofix toch?
pi_130859190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:13 schreef Kwisted het volgende:
Vandaag ben ik gaan kijken naar autostoeltjes, maar ik twijfel!!
Het gaat nu tussen:

Römer king plus
Maxi Cosi Tobi
Maxi Cosi Axiss.

Iemand die ervaringen wil delen??
Axiss komt overigens iets minder goed uit de test, maar is dan weer praktischer omdat hij naar de zijkant kan draaien.
Wij zijn/waren groot fan van de Tobi! Beide dames hebben erin gezeten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130859243
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Kwisted ik ga heel lui jou volgen... Ik ben hier zo slecht in, vond het ook al zo erg met kinderwagens. Jij zoekt er ook een voor auto zonder isofix toch?
Yep!
Vandaag even naar de babypark geweest en heb daar wel een heel fijn advies gehad. Ik vind de site van de anwb trouwens ook wel heel erg handig
http://www.anwb.nl/bestan(...)7-2008-2009-2010.pdf

Isofix is wel veiliger, maar dat kunnen wij helaas niet. En achteruit rijden kan nog wel even duren volgens hun. Dat is nķg veiliger, maar maakt de huidige stoeltjes niet minder veilig dan ze al waren.

Nu nog kiezen tussen deze 3!
pi_130859298
Hier ook een Tobi in mijn auto en ik vind het een prima stoel. Ook in en uittillen terwijl ze slaapt lukt prima. Enige nadeel vind ik gebrek aan ligstand (of hij is er wel, maar ik krijg hem er niet in.. 2ehandsje zonder beschrijving en ook niet echt noodzaak om te zoeken)... Mijn man heeft een Pearl en die vind ik ook heel prettig. Maar da;s meer omdat het de enige was die op de family fix base kon...

Ik wacht met smart op de mama-mazzeldagen van Prenatal in de hoop dan de volgende stoelen met wat korting te kunnen kopen ;)
pi_130859370
Tobi heeft wel een ligstand lijnloos! De handgreep onderaan de stoel indrukken en dan omhoog trekken
pi_130859493
Ja, dat krijg ik dus niet voor mekaar :+ Maar wellicht doe ik het niet goed... zoals ik schreef, er is ook niet echt noodzaak... mevrouw kan iook heel goed zittend slapen :D
pi_130859556
O haha! Bij ons gaat dat ook erg zwaar ja, is ook een tweedehandsje :) gelukkig niet zo noodzakelijk dus!
pi_130859564
Wat ik nu weet is:

Römer is het best getest van deze 3. Weegt het minst. Is makkelijk in de auto te bevestigen. Bijv. handig als je het stoeltje vaker wil overplaatsen naar n andere auto. Iets bredere stoel, voor 'stevigere' kindjes

Maxi Cosi Tobi is ook heel goed getest. Weegt iets meer. Gordels blijven openstaan, wat handig is. Maar schijnbaar kunnen kindjes dan iets makkelijker hun armpjes daaruit los wringen als je ze niet goed aantrekt. Kindjes zitten hoger, waardoor ze meer zien wat prettig is.

Maxi Cosi Axiss is prima getest, maar wel net iets minder dan de 2 bovenstaande. Weegt veel, dus niet makkelijk over te plaatsen. Maar het grote voordeel is dat hij naar de deur kan draaien, wat gewoon heel praktisch is.

Alles 3 zijn rond de 200,- (leuke kleur = paar tientjes meer).

Ik neig naar de Axiss. Maxi cosi is hier een vertrouwd merk waar ik tevreden over ben. En praktisch heeft bij mij een streepje voor..
pi_130859577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:28 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn/waren groot fan van de Tobi! Beide dames hebben erin gezeten!
Ook hier 2 kinderen in de tobi.
Ik vind het de fijnste die er is.
pi_130859612
Oh en ze kunnen trouwens alle 3 in de ligstand. Daar zat weinig verschil in.
pi_130859703
Ik zeg ook axiss vanwege het gemak. De openstaande riempjes van Tobi zijn wel weer een plus. Nou ja zie mijn post eerder, ik val in herhaling :+
pi_130859759
Fijn Kwis, interessant. Die tobi lijkt me wel wat!
pi_130859805
Achterwaartse stoeltjes nog steeds niet doorgebroken volgens mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 5 september 2013 @ 20:42:40 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130859839
Wij gaan voor de axxis waarschijnlijk. We hebben nu een Tobi (te leen maar mn nichtje groeit als kool) en ik vind het erin en eruit halen onpraktisch. Kan ook aan de auto liggen maar het is echt een gewurm en dan is ze nog zo klein nu.
pi_130859879
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:41 schreef DroogDok het volgende:
Achterwaartse stoeltjes nog steeds niet doorgebroken volgens mij.
Dan moeten die ook in andere auto's dan een Volvo te plaatsen zijn.... dan breken ze misschien door.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_130859968
Oh ik zie nu dat de Axiss draait, dat lijkt me ideaal! Dat ie zwaarder is maakt niet veel uit voor ons, hij blijft i.p. in de auto.
pi_130860293
Hier zijn we ook aan het overwegen! Is er een reden dat de maxi cosi rubi niet tot jullie opties gerekend wordt?

We hebben zelf geen auto dus gaat maar om incidenteel gebruik. Maar wil toch iets veiligs natuurlijk.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:39:21 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130863003
Wij hebben de Axxis voor ons meisje en ik ben er tevreden over. Hij zit bij ons vast in de auto van mijn man, in mijn auto heb ik een Maxi-Cosi Priori.

Voordeel van de Axxis vind ik het kunnen draaien, vooral met een groter/zwaarder kind heel handig, voordeel is ook dat ze in slaapstand echt heel goed ondersteund kan liggen slapen. Ook vind ik het fijn dat het een kuipje is en er veel bescherming zit aan de zijkanten en volgens mij is ie vrij smal.

Nadeel, hij is heel zwaar, dus moet een vaste auto hebben, anders ga je dr niet blij van worden.
Je moet de gordels echt even open achter zo´n houdertje haken voordat je je kind erin zet, anders zitten ze tegen de gordel aan met hun rug en dat krijg je dan lastig achter hun rug vandaan.
In de ligstand zetten kan ik alleen als we stil staan nu ze groter is, als ik zit in de auto is het te zwaar.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:31:24 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130865944
Wij hebben de Tobi.
Licht en makkelijk te bevestigen dus makkelijk even over te zetten bij grootouders etc.
Het hoger zitten is een groot pluspunt hoe ouder O wordt en hij meer wil zien en wakker is onderweg.
Ik kan makkelijk tijdens het rijden de zit/ligstand veranderen ook.
Het er in en er uit halen is bij meerdere soorten stoeltjes gepruts en voornamelijk auto afhankelijk is mijn ervaring. Bij verhoogde auto's 100x makkelijker dan auto's met lage instap.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130866395
Fijn om de reacties te lezen!
pi_130866592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:52 schreef Olf het volgende:
Hier zijn we ook aan het overwegen! Is er een reden dat de maxi cosi rubi niet tot jullie opties gerekend wordt?

We hebben zelf geen auto dus gaat maar om incidenteel gebruik. Maar wil toch iets veiligs natuurlijk.
niet echt n reden voor. Na inlezen en advies bleven deze 3 over qua prijs/kwaliteit wat we zoeken.

Wij hebben 2 autos. Willen in 1 auto een goede zetten en in de andere een goedkopere. Met de goede rijden we dan voornamelijk. De goedekope is dan alleen voor na t kdv/oma etc wat 10min verderop zit.
Een goedkopere variant werd ons eerder aangeraden dan een tweedehandse overigens. Omdat je vaak niet weet wat er mee gebeurd is (ongeluk) of hoe oud hij is (slijtage vh schuim)
pi_130866767
Wij hebben de Maxi Cosi Tobi.. Bevalt erg goed.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130869137
Wij hebben de romer king. Bevalt hier prima. Sofie zat er goed in, en Luuk zit er goed in.
*poef* nu is het weg
pi_130869389
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:21 schreef Spees_Eend het volgende:
+1! Maar ik denk dat wij net zo lang in de Pebble blijven proppen tot hij er volledig uitknalt.
pi_130872691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:43 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dan moeten die ook in andere auto's dan een Volvo te plaatsen zijn.... dan breken ze misschien door.
MaxiCosi Milofix past in alle auto's met isofix.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130872769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

MaxiCosi Milofix past in alle auto's met isofix.
En kan maar tot 15 maanden tegen de rijrichting in.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_130872784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:20 schreef McLaura het volgende:

[..]

En kan maar tot 15 maanden tegen de rijrichting in.
Klopt. Maar past dus niet alleen in een Volvo ;) En in een Cybex Sirona kunnen kinderen tot 4 jaar achterwaarts zitten, ook universeel.

Maar goed de reden dat ze nog niet doorgebroken zijn is dus niet dat ze alleen in een Volvo zouden passen.
pi_130872798
Ook mischien omdat ze zo ontzettend duur zijn. Niet om te bezuinigen op de veiligheid hoor. Maar het verschil is wel enorm groot
*poef* nu is het weg
pi_130872830
En ik blijf het heel bezwaarlijk vinden dat je geen oogcontact met je kind kunt maken onderweg.

Ik ben heel tevreden over de Römer King. Ik twijfelde over die en de Tobi omdat ze beide als beste koop uit de test kwamen. Uiteindelijk voor de King gekozen omdat er een aanbieding. Toen hij bewezen effectief bleek bij een botsing heb ik daarna weer een King gekocht.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130872853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Ook mischien omdat ze zo ontzettend duur zijn. Niet om te bezuinigen op de veiligheid hoor. Maar het verschil is wel enorm groot
Duur zijn ze zeker, daarom ook raar dat er net meer modellen op de markt komen, uiteindelijk zullen ze qua productie niet duurder zijn dan een "gewoon" stoeltje, en er is best vraag naar lijkt me als de prijzen wat omlaag gaan.
pi_130873457
Het wordt de Römer king plus. Ik heb mijn man de knoop door laten hakken

-best getest door de consumentenbond
-goede score door de anwb op veiligheid
-makkelijk in/uit de auto te halen
-licht gewicht
-prijs/kwaliteit is prima (van 175-250ong, ligt aan de kleur/stof)
-met 3punts gordel te bevestigen
-makkelijk te bedienen met 1 hand (riempjes en hoofdsteun)
-hoge rugleuning (geschikt voor langere kindjes)
-ik kan er niks negatiefs over vinden online, iedereen is lovend

En we nemen de giraffe _O-
pi_131297687
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:40 schreef Kwisted het volgende:
Het wordt de Römer king plus. Ik heb mijn man de knoop door laten hakken

-best getest door de consumentenbond
-goede score door de anwb op veiligheid
-makkelijk in/uit de auto te halen
-licht gewicht
-prijs/kwaliteit is prima (van 175-250ong, ligt aan de kleur/stof)
-met 3punts gordel te bevestigen
-makkelijk te bedienen met 1 hand (riempjes en hoofdsteun)
-hoge rugleuning (geschikt voor langere kindjes)
-ik kan er niks negatiefs over vinden online, iedereen is lovend

[ afbeelding ]
En we nemen de giraffe _O-
De giraffe is gaaf! Goede keus. Maar: wij hebben de Römer duo plus, en onze zoon (juli 2011) maakt sinds een paar dagen zelf de sluiting los :'( Ik zie dat jouw stoeltje dezelfde sluiting heeft. Hebben mensen hier tips om dat tegen te gaan? Graag suggesties waarin ductape, amputaties of drogering niet voorkomen.
pi_131304543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

De giraffe is gaaf! Goede keus. Maar: wij hebben de Römer duo plus, en onze zoon (juli 2011) maakt sinds een paar dagen zelf de sluiting los :'( Ik zie dat jouw stoeltje dezelfde sluiting heeft. Hebben mensen hier tips om dat tegen te gaan? Graag suggesties waarin ductape, amputaties of drogering niet voorkomen.
ooh dat is rot!! :o

Ik zou het niet weten, behalve mopperen op je zoontje dat het echt niet mag. Evt klein beloningssysteem als hij eraf is gebleven oid?
pi_131306189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef Mrs.Peel het volgende:

Zoiets?
Met een meidenkwartet
pi_131392286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]
Wat is dat, Cathmar? Ik kan als ik op het plaatje klik alleen bij het plaatje komen en niet bij de productomschrijving :?
pi_131393115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:35 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat is dat, Cathmar? Ik kan als ik op het plaatje klik alleen bij het plaatje komen en niet bij de productomschrijving :?
Een soort tape met stekels :+
Schijnt niet fijn te zijn voor kleine kindervingertjes.
http://www.bol.com/nl/p/jippie-s-stekeltjes-voor-autogordelslot/9200000001639349/
Met een meidenkwartet
pi_131393356
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:51 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Een soort tape met stekels :+
Schijnt niet fijn te zijn voor kleine kindervingertjes.
http://www.bol.com/nl/p/jippie-s-stekeltjes-voor-autogordelslot/9200000001639349/
Ah! Nu is het duidelijk, dank je wel. De ene recensie die er bij staat is niet al te lovend helaas. Hij heeft het na die paar keer gelukkig niet meer gedaan de afgelopen dagen. Laten we hopen dat hij het verleerd is!
pi_131491667
Joh, dames;

Ik had het er laatst met iemand over, die vroeg waarom mijn autostoel groep1 niet op de voorstoel stond. Veel gezelliger!

Dat vond ik dus ook, maar ik was/ben in de veronderstelling dat een autostoel groep1 niet op de voorstoel mág.

Wie geeft mij het verlossende antwoord? Het liefst heb ik S naast me zitten, is ook veel gezelliger ja. Maar het moet wel mogen en veilig zijn uiteraard.
Ik heb geen airbags btw.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 september 2013 @ 20:39:26 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131491739
Geen idee waarom, maar ik vind dat kinderen niet voorin horen... Ik heb voor vijf euro een extra spiegeltje bij automaterialenzaak gehaald, net zo gezellig.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131492054
Ik heb Luuk soms voorin staan. Als ik een lang stuk rij met beide kinderen ,en ik ben alleen met ze, en Sofie is het zat gaat ze haar broertje lastig vallen.
*poef* nu is het weg
pi_131492065
Het mag wel gewoon voorin :) Mits op een goede stoel en advies is om de airbag wel uit te zetten.
Maar ik geloof dat achterin wel een veiligere plek was bij een botsing, maar das meer van dat ik dat ergens gehoord heb dan dat ik het als feit neer wil leggen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 23 september 2013 @ 20:49:00 #52
244125 laziness
pi_131492100
Het is onderzocht dat het de minst veilige plek is in een auto met een aanrijding dus alleen daarom al doe ik het niet.
pi_131492146
Minke zit bij mij in de auto ook voorin naast me. Maar inderdaad wel met de passagiers-airbag uit en niet te dicht op de voorruit/dashboard. Ik en zij vinden het veel gezelliger want we maken vaker ritjes met enkel wijtwee en dan is het minder leuk en elke keer achterom kijken is ook niet heel verstandig.

Ik zag mama-mazzeldagen, dus ben es aan het kijken naar wat het gaat worden voor de volgende stoel! *O*
pi_131492462
Volgens mij gaat het om de airbag: als je die niet uit kunt zetten daar, dan is achterin, achter de bestuurder, het veiligst (je stuurt als reflex van je af dacht ik).

Als je de airbag wel uit kunt zetten mag een maxicosi wel voorin. Of wacht, het ging om groep 1...! Geen idee of daar hetzelfde voor geldt.

Ik ben iig team Sjeen, kinderen zitten op de achterbank. En zeker die stoel 1 ga ik niet steeds versjouwen naar voorin als ik een keertje alleen in de auto zit.
pi_131492735
Dan ga ik het toch maar niet doen.
Liever voor mijn gevoel veiliger achterin. Ik heb wel zo'n extra spiegeltje hoor, daar niet van.
Bedankt :*
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:04:47 #56
244125 laziness
pi_131503964
Ik ben op zoek naar advies over een groep 2-3 stoel.

O. slaapt nog graag in de auto dus ik zoek een stoel die zo comfortabel mogelijk is.
De Romer Kidfix lijkt me bijvoorbeeld meer in de buurt komen van de groep 1 stoel dan verschillende maxi cosi varianten die ik zie maar is dat ook echt zo?
De Maxi Cosi Rodi heeft wel een slaapstand.
Ik hoor graag wat nou prettig is in gebruik.

pi_131504483
+1
En dan het liefst over stoeltjes met een eigen gordel..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:41:09 #58
244125 laziness
pi_131504596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:35 schreef Morretje het volgende:
+1
En dan het liefst over stoeltjes met een eigen gordel..
Ja die kom ik al helemaal bijna niet tegen. Zijn vast heel duur zeker? -O-
pi_131505369
Wij hebben de Rodi, bevalt op zich goed hoor, Lena vindt m zelf lekker zitten. Maar de slaapstand vind ik maar zo zo, want heel veel helling levert het niet op en met wát het oplevert knikt Lena's snuutje toch gewoon nog naar voren door het rijden (of juist remmen) van de auto hoor. Ik vrees dat slapen in de auto gewoon op geen enkel manier meer heel comfortabel is voor een 3+er

[ Bericht 2% gewijzigd door Poppedein op 24-09-2013 10:29:31 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131505574
Hier staat de stoel bijv in slaapstand:
pi_131505662
Wat Poppedein al zegt, die slaapstand stelt weinig voor. Driekus sukkelt meestal met zijn hoofd opzij, maar dat is ook als de stoel niet in slaapstand staat.
pi_131505667
Ah thanks Poppedein, ik zat meteen te twijfelen of we dan die Airprotect moesten nemen ipv de XP2 vanwege de slaapstand, maar kennelijk heeft dat weinig meerwaarde op dat gebied.
pi_131505792
Wij hebben twee verschillende: de Ferofix voor de auto met Isofix en de Rodi sps zonder Isofix in mijn Twingo. Die Isofixstoel kan in slaapstand en ik merk dat het door de isofix echt veel vaster in de auto zit. Ik ben dus wel heel blij dat we die keuze voor deze stoel gemaakt hebben.
pi_131505810
Dit is inderdaad de airprotect, maar ik heb voor Jelte de XP2 genomen toen ik die een tijdje terug in een hele mooie aanbieding tegen kwam, zoveel meerwaarde heeft die slaapstand niet vinden wij. Een kind van 18+ kg wordt gewoon te zwaar om nog in die relatief kleine helling gedrukt te worden.
pi_131505862
Wij hebben de maxi cosi axiss. Heeft wel een slaapstand, maar die gebruiken we vrijwel niet. Hoeft ook niet, want kind zakt niet weg als ze slaapt. We hebben pas ook een Römer uitgeprobeerd, maar die stoel was veel breder en daardoor vond ik 'm niet prettig. Volgens mij zwiert kinds nek alle kanten op als we daarmee een aanrijding krijgen.
pi_131505882
Iets anders: Maxi Cosi heeft een prijs gewonnen voor hun eerste stoelen voor de nieuwe I-drive standaard http://www.maxi-cosi.com/about-us/press-media.aspx
Als ik het goed zie krijg je dan 1 base en kan je daar een stoel op zetten die achteruit en vooruit kan.
http://www.maxi-cosi.com/(...)lies/2wayfamily.aspx
Die stoel is dan tot vier jaar en met gordels...
pi_131505884
Dat geloof ik Mefke, wij hebben nu ook geen stoel et isofix, waar we dat bij de groep 0 stoel nog wel hadden. Bij de groep 1 stoel viel het door de breedte en zwaarte vd stoel nog redelijk mee qua hoe we dat mistten,maar deze Rodi is echt een hele lichte stoel die echt heel los opde achterbank staat. Al danst ie met gewicht van kind eropabsoluut niet over de achterbank hoor!
pi_131505892
Wij hebben de Rodi SPS en ik ben enorm tevreden :)
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:37:23 #69
244125 laziness
pi_131505973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:33 schreef WupWup het volgende:
Wij hebben de maxi cosi axiss. Heeft wel een slaapstand, maar die gebruiken we vrijwel niet. Hoeft ook niet, want kind zakt niet weg als ze slaapt. We hebben pas ook een Römer uitgeprobeerd, maar die stoel was veel breder en daardoor vond ik 'm niet prettig. Volgens mij zwiert kinds nek alle kanten op als we daarmee een aanrijding krijgen.
Maar dat is een groep 1 stoel.
Daar wordt O. zo langzamerhand bijna te groot voor.
pi_131506011
Met kind blijft ie wel staan ja, maar zonder...Ik zet em tegenwoordig maar gewoon vast met de gordel, kan ie ook niet gaan vliegen. Het voordeel van die Rodi vind ik wel die armleuningen, dat zit volgens mij fijner dan zonder (de Fero is zonder).
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:38:59 #71
244125 laziness
pi_131506019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:34 schreef mefke79 het volgende:
Iets anders: Maxi Cosi heeft een prijs gewonnen voor hun eerste stoelen voor de nieuwe I-drive standaard http://www.maxi-cosi.com/about-us/press-media.aspx
Als ik het goed zie krijg je dan 1 base en kan je daar een stoel op zetten die achteruit en vooruit kan.
http://www.maxi-cosi.com/(...)lies/2wayfamily.aspx
Die stoel is dan tot vier jaar en met gordels...
Daar gaat de pearl op die tot ongeveer 105cm gaat zeggen ze. Dat is de mijne nu al bijna dus tot 4 jaar is relatief ;)
pi_131506087
O, ik dacht dat het een aangepaste stoel was, dus niet de Pearl van nu. Niet handig.
Poppedein, ik dacht trouwens dat de borstgordel ook onder dat armleuninkje door moest, maar ik zie em bij jou eroverheen zitten.
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:42:31 #73
244125 laziness
pi_131506125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:41 schreef mefke79 het volgende:
O, ik dacht dat het een aangepaste stoel was, dus niet de Pearl van nu. Niet handig.
Poppedein, ik dacht trouwens dat de borstgordel ook onder dat armleuninkje door moest, maar ik zie em bij jou eroverheen zitten.
Een aangepaste pearl die volgens jouw link tot 105cm ongeveer gaat.
pi_131506335
Ik ben effe gaan lezen ja. Later (in fase 2 en ze zeggen niet wanneer die dan komt) komen er stoelen die tot 150 cm gaan. Maar dan gaan ze weer gewoon vooruit. De groepsindeling gaat ook verdwijnen.
Wat ik al zeg, het zal echt allemaal veiliger zijn, maar voor ons (gelukkig) niet meer van toepassing. Die prijzen :o
En ik blijf erbij, je moet een heel ruime auto hebben om dat te laten passen. Dan zit je kind wel goed beschermt, maar dan ga je er zelf aan. En dan heb ik het nog niet eens over de situatie dat je er twee op je achterbank moet zetten, dan moet ook de bestuurder ineens zijn stoel naar voren gaan zetten.
pi_131506420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:41 schreef mefke79 het volgende:
Die doen wij er ook onder als we haar vast zetten hoor, alleen dit was een foto van tijdens de vakantierit, dus die gordels blijven dan natuurlijk niet geheel op zn plek met een pulkpeuter ;-) ik corrigeerde haar er in het begin steeds om, maar volgens mij valt het wel mee hoeveel kwaad het kan als hij zit zoals hij op de foto zit.

Wat ik trouwens wel heel eng vond aan de overstap naar deze stoel is dat je kind ineens zelf haar gordel los kan maken..je schrikt je t apenlazer als je dat geluid voor t eerst hoort midden ip de snelweg!
pi_131506482
Horror he, dat ze em losmaken. Nou heb ik een brave kleuter, die laat dat nadat we em 1 keer heel duidelijk gewaarschuwd hebben. Maar ik vrees onze tweede, die gaat dat echt niet doen. Hopelijk groeit ie voorlopig niet al te hard of alleen in zijn benen, kan ik em in de groep 1 stoel blijven proppen :P
pi_131506502
Altijd nog beter dan het geluid van de achterdeur op de snelweg :+

Hmm, ik twijfel nog effe verder. Misschien moet ik man maar laten kiezen...
pi_131506536
Oja, die heeft mijn zusje laatst gehad. Had Tienus de deur open gekregen. Ze waren vergeten het kinderslot erop te zetten. Vergeten ze vast nooit meer.
pi_131506593
http://www.baby-dump.nl/i(...)_id=11729&merk=11731

Wij hebben deze. De slaapstand stelt niet heel veel voor, maar hij kan een tikje onderuit. Het belangrijkste vond ik dat het er een was met Isofix, omdat hij anders alleen met de gordel vastzit. De stoel zit dus gewoon vast met Isofix en S zit vast met de gordel. Hij bevalt prima.
pi_131506716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:56 schreef mefke79 het volgende:
Oja, die heeft mijn zusje laatst gehad. Had Tienus de deur open gekregen. Ze waren vergeten het kinderslot erop te zetten. Vergeten ze vast nooit meer.
Ik ook 1 keer... bijna 2 jaar geleden alweer. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zo hard heb gevloekt in de auto :@ maar ik schrok me helemaal het leplazerus.
pi_131553522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar dat is een groep 1 stoel.
Daar wordt O. zo langzamerhand bijna te groot voor.
Ik heb niet het hele topic gelezen :@
Wel pas geleden uitgezocht of het al tijd is voor een volgende stoel, maar dat blijkt voorlopig nog niet aan de orde: http://www.rijksoverheid.(...)ltjes-april-2013.pdf
pi_131555204
Ik heb vanochtend 2x de MaxiCosi Rodi XP2 besteld (prenatal 10E korting ivm mamamazzel)... Ben heel benieuwd!
pi_131560403
Dames ik zoek een stoelje voor onze aankomende zoon.
Ik kijk vooral nu naar de MC Pebble en de MC cabriofix aangezien deze op onze joolz wagen passen (verwacht dit niet vaak te gebruiken maar vind het toch een handige optie als de MC toch op de wagen past.

Nu heb ik wel al wat gelezen maar veel komt uit 2010/11 en ben benieuwd naar de nieuwe ervaringen, er zijn tenslotte nieuwere modellen.

En dan natuurlijk de eeuwige vraag, wel met een easybase? (als ik het goed zeg) of lukt het ook wel makkelijk met de riemen ;)?

weet niet of het handig is om te vermelden. We hebben nu een Peugeot 306 3deurs en binnekort waarschijnlijk een grotere auto 5deurs
♥ J & S
pi_131562493
Ik heb de MC altijd in de gordels gezet, ging prima.
  woensdag 25 september 2013 @ 20:54:41 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131565567
Wij hebben zojuist de Axiss besteld! Goeie aanbieding op bol: http://www.bol.com/nl/p/m(...)ti/9200000001444051/

Klaproos, wij hebben ook altijd de maxi cosi in de gordels gezet. Even handigheid vinden en dan is het geen enkel probleem!
pi_131565764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb de MC altijd in de gordels gezet, ging prima.
+ 1

Maar het schijnt een beetje een 'wat je niet hebt dat mis je ook niet' ding te zijn. Iedereen die het wel heeft is er volgens mij erg blij mee. Dus t is maar net of je erin wil investeren. Bij dagelijks in en uitladen zou ik het heel misschien wel overwegen, maar wij hadden toen geen isofix dus was het niet eens een optie.
pi_131565898
Ik heb ook geen isofix :)
pi_131566011
Wij hebben in de auto van mijn man isofix, dus daarvoor hebben we toen zo'n base-plate besteld en geinstalleerd. In mijn auto zat dat niet, dus altijd in de gordels, ook weinig moeite als je de slag eenmaal te pakken hebt (heel snel).
  woensdag 25 september 2013 @ 21:15:39 #89
244125 laziness
pi_131566541
Ik ben wel lyrisch over de base en vond het zeker wel handiger dan met gordels want dat paste net aan.

Ze verkopen ook met nauwelijks verlies door op MP.
pi_131569983
In de huidige auto moeten we wel met gordels werken maar net wat jullie zelf al zeggen als je er een handigheid in hebt zal dit wel los lopen.

Iemand ook ervaring met 1 van de stoeltjes?
♥ J & S
pi_131571783
Wij hadden/hebben de cabriofix, beviel prima!
pi_131586598
Wij hebben een Nania groep 2 stoel. Omdat die ingebouwde gordels heeft. Ik had een maxicosi groep 2 stoel maar hij maakte daar constant de gordel van los...hartstikke gevaarlijk.
Heb ook het idee dat het huidige stoeltje veel vaster in de auto vast zit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_131587507
Welke stoel is dat Poppejans? Die ik net gevonden heb, Nania Racer, moet je de gordels eruit halen als ie naar groep 2 gaat?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_131587986
Ik heb zojuist de mc rodifix gehaald. We wilden graag een groep 2 stoel met isofix. Twijfel was tussen de mc of de romer kidfix. Alleen bij de laatste moet je voor de slaapstand in de zitting (dus echt onder billen van je kind) zijn. Bij mc ook niet ideaal, want twee handen nodig, maar iig te bedienen met twee knoppen aan de voorkant.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131596349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:17 schreef Morretje het volgende:
Welke stoel is dat Poppejans? Die ik net gevonden heb, Nania Racer, moet je de gordels eruit halen als ie naar groep 2 gaat?
Durf ik zo niet te zeggen. Maar de gordels passen hier iig prima hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_131743282
Ik dacht een post nog even mijn eigen ervaring, aangezien ik de Römer King Plus nu een paar weken heb.

Ik ben er nog steeds heel blij mee! Hij kan heel makkelijk in en uit de auto gehaald worden, ideaal als je 1 stoel wil voor 2 auto's. Wij hebben er dan wel 2, maar tip voor degene die daarvoor kiezen.

Wij hebben de Römer gekozen omdat deze het best uit de test is gekomen qua veiligheid (zonder isofix). Maar ik denk dat de Maxi Cosi Tobi toch ook wel voordelen heeft. Zo zie ik wel dat mijn dochter om het stoeltje heen naar buiten kijken, ze kan het niet zo goed zien. Tobi heeft dit minder.

Ook lijkt het me best handig dat de gordeltjes van de Tobi open blijven staan. Al moet je dan wel heel goed opletten dat je hem altijd heel strak aantrekt, zodat ze de armpjes er niet onderuit kunnen friemelen.

Al met al blij met de keuze, en denk ik dat de Maxi Cosi Tobi ook een heel goede keuze geweest zou zijn. Hopelijk heeft iemand hier iets aan :)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:25:29 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131998069
Wij hebben vorige week deze gekocht voor Lientje, de Maxi Cosi Rodi Air Protect, total black. Ze gaat er pas in het voorjaar in, maar dan is het maar vast in huis. Ze is nu nog te klein en ze zal op zeker zich gaan losmaken uit de gordel. We hebben gekozen voor net iets meer comfort als bij de standaard versie. Aangezien ze er een jaar of 5 gebruik van zal maken vonden we dat het wel waard.

pi_131998132
Wij zijn dus toch voor 2x de Rodi XP2 gegaan:

Kind blij, wij blij...
pi_132002075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:33 schreef Kwisted het volgende:
Ook lijkt het me best handig dat de gordeltjes van de Tobi open blijven staan. Al moet je dan wel heel goed opletten dat je hem altijd heel strak aantrekt, zodat ze de armpjes er niet onderuit kunnen friemelen.
Er zit een indicator op die aangeeft of je de gordel strak genoeg hebt aangetrokken.

Tobi bevalt hier ook erg goed!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:01:32 #100
244125 laziness
pi_132018783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:51 schreef Skoap het volgende:

[..]

Er zit een indicator op die aangeeft of je de gordel strak genoeg hebt aangetrokken.

Tobi bevalt hier ook erg goed!
Bij de nieuwe versie wel ja ;)

Bij de onze niet maar dat is gewoon een kwestie van aansjorren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')