abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129595220
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:57 schreef msacras het volgende:
Kan je niet gewoon even bij iemand met een oven en mixer zijn/haar keuken lenen? :9 En dan een relatief simpel recept als deze gebruiken: http://allrecipes.nl/recept/4564/noten-slagroomtaart.aspx.
Combimagnetron met oven/hete lucht?
Mixer heb ik niet, maar kan toch met hand? Heb wel een blender tot mijn beschikking.

Is een springvorm noodzakkelijk? Ik heb een glazen kom die ovenbestendig is.
pi_129595249
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:05 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Mixer heb ik niet, maar kan toch met hand? Heb wel een blender tot mijn beschikking.

Is een springvorm noodzakkelijk? Ik heb een glazen kom die in ovenbestendig is.
Ja, hoe wil je anders die taart weer uit de kom krijgen... ff blijven nadenken lieverd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129595359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:19 schreef MaximusTG het volgende:
Nee man... Zonneoven! Zonneoven! Zonneoven! Zonneoven! Als je dit topic echt epic wil maken moet je dat toch wel doen imho..
Werkt niet... Morgen wordt het 33 graden terwijl, volgens de recepten, je een taart boven de 100 graden moet bakken.
pi_129595393
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:06 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, hoe wil je anders die taart weer uit de kom krijgen... ff blijven nadenken lieverd.
Met bakpapier?
pi_129595802
Ik wil wel een foto van het eindresultaat. Geen oven, kom als springvorm, geen handmixer. Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien :P
Somebody that I used to know
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:21:55 #31
14736 ABundy
I can DO it!
pi_129595973
Gewoon een cake in elkaar stomen en dan aankleden met wat slagroom. Een kind kan de was doen!

http://puurculinair.blogspot.nl/2009/02/gestoomde-cake.html

ter referentie.
pi_129596301
In een combi magnetron heb je een oven stand neem ik aan? Gebruik hem..
Een mixer zou trouwens wel heel handig zijn. De cake krijg je anders lang niet zo luchtig..
pi_129596435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:21 schreef ABundy het volgende:
Gewoon een cake in elkaar stomen en dan aankleden met wat slagroom. Een kind kan de was doen!

http://puurculinair.blogspot.nl/2009/02/gestoomde-cake.html

ter referentie.
Als ik dat probeer te maken dan heb ik bij voorbaat al verloren ;). Het moet lijken op de slagroomtaart van hema(die van 8e of 12e)
pi_129596882
Het makkelijkste is om hem bij iemand anders in de oven te stoppen. Ik zou niet weten hoe je anders zo'n cake gaar krijgt.
Dan nog enkele tips om 'm op die van de HEMA te doen lijken:
- HEEL lang je cakemix kloppen met de (geleende) handmixer. Liefst minimaal 10 minuten. Daar wordt het heel luchtig van.
- De opmaak is denk ik allesbepalend. Je kan bijvoorbeeld boterhamzakjes gebruiken als spuitzak. Je kan ook professionele (wegwerp)spuitzakken kopen. Je schept de slagroom erin en je spuit het er netjes op. Ziet er gelijk een stuk beter uit!
- Lekker garneren met nougatine, chocolaatjes, verse aardbeien
- Je zou tussen de twee lagen cake een mooie laag jam kunnen aanbrengen.
pi_129597039
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:43 schreef Postbus100 het volgende:
Het makkelijkste is om hem bij iemand anders in de oven te stoppen. Ik zou niet weten hoe je anders zo'n cake gaar krijgt.
Dan nog enkele tips om 'm op die van de HEMA te doen lijken:
- HEEL lang je cakemix kloppen met de (geleende) handmixer. Liefst minimaal 10 minuten. Daar wordt het heel luchtig van.
- De opmaak is denk ik allesbepalend. Je kan bijvoorbeeld boterhamzakjes gebruiken als spuitzak. Je kan ook professionele (wegwerp)spuitzakken kopen. Je schept de slagroom erin en je spuit het er netjes op. Ziet er gelijk een stuk beter uit!
- Lekker garneren met nougatine, chocolaatjes, verse aardbeien
- Je zou tussen de twee lagen cake een mooie laag jam kunnen aanbrengen.
Oven gaat wel lukken, maar mixer niet. Kan ik hiervoor blender gebruiken?
Is een springvorm alleen handig voor het uithalen van je cake?

Boterhamzakjes heb ik ook ;)

Met cakemix bedoel je toch gewoon meel?
pi_129597254
Maandag ga ik slagroom kloppen (oefenen). Tips?

Volgende week zat. ga ik cake bakken.
pi_129597256
Geen idee of je die blender kan gebruiken.

Heb je niet nog een tientje over?

Kan nog vaker te pas komen. Je moet namelijk ook nog die slagroom kloppen (kan ook met de hand, maar uit ervaring kan ik je dat afraden).
pi_129597398
Zorg dat je slagroom koud is (dus rechtstreeks uit de koelkast komt). Dan klopt 'ie het beste. Je zou eventueel je bak waar je de slagroom in klopt, in een andere bak met ijsklontjes kunnen zetten. Dan heb je gegarandeerd koude slagroom.

Ongeveer 4 tl suiker per 250 ml slagroom (afhankelijk van wat je lekker vindt).

Je moet ongeveer vier minuten kloppen met een handmixer. Het is de kunst om niet te kort en niet te lang te kloppen. Te kort: te vloeibaar; te lang: boter. Hoe je test of je slagroom goed is: als je de bak op z'n kop kan houden zonder dat de slagroom eruit valt, dan is het goed. En dan moet je ook niet langer doorkloppen, want dan wordt het boter.

En zie verder mijn tip over gelatine of klop-fix.
pi_129597501
Voor een hema taart moet je eigenlijk een biscuit bodem bakken, maar dan heb je dus wel echt een mixer nodig.. Dat spul moet je 10 minuten kloppen op de hoogste stand :P
Deze bodem snij je door midden en je smeert er een laagje aardbeien jam en banketbakkersroom(zakje poeder+melk) tussen.
pi_129597573
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef Postbus100 het volgende:
Geen idee of je die blender kan gebruiken.

Heb je niet nog een tientje over?

Kan nog vaker te pas komen. Je moet namelijk ook nog die slagroom kloppen (kan ook met de hand, maar uit ervaring kan ik je dat afraden).
Dat spul van de HEMA werkt nog perfect ook voor dat geld! ^O^
pi_129597600
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:47 schreef wiskundenoob het volgende:
Is een springvorm alleen handig voor het uithalen van je cake?
Ja, en voor de mooie vorm.

quote:
Met cakemix bedoel je toch gewoon meel?
Ja. Maar wat je nog beter kan doen, is eerst alles behalve de (zelfrijzend) bakmeel goed door elkaar heen kloppen. Beginnen met boter en suiker, dan de eieren één voor één toevoegen. Dit moet je 10 minuten lang op hoge stand mixen. Pas aan het eind spatel je de (gezeefde!!) bloem+bakpoeder/bakmeel/zie recept er doorheen. Spatelen! Niet roeren of mixen, want dan haal je de lucht weer uit je cake. Je schept het beslag een paar keer om totdat alle meel is opgelost in je eierbeslag. Dat giet je vervolgens in je (spring)vorm.
pi_129597626
Als het kloppen van slagroom niet goed gaat dan ga ik zo'n mixer kopen. Liefst niet ;) ben al arm genoeg
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:05:11 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129597631
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Beetje verkeerd opgeschreven, maar bedoelde gewoon vanaf nul beginnen.
In dat geval, stap 1: Ploeg de grond.
pi_129597650
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Dat spul van de HEMA werkt nog perfect ook voor dat geld! ^O^
Die van de HEMA heeft ook nog meer vermogen (200W) dan die van de Blokker (175W voor 15 euro).

Mijn moeder werkt alweer jaren met een fantastisch mixertje van de Aldi. Niets mis mee. Eigenlijk was het een 'tussenmixer' totdat ze weer eentje naar wens had gevonden (moest een speciaal merk zijn), maar deze voldoet eigenlijk ook wel :).
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:05:26 #45
91830 MaximusTG
pi_129603291
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:08 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Werkt niet... Morgen wordt het 33 graden terwijl, volgens de recepten, je een taart boven de 100 graden moet bakken.
Duh, het idee is juist dat je het licht van de zon focust.. Daardoor kan je wel hogere temperaturen halen. Maar goed, laat maar hoor.
pi_129623931
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:05 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Is een springvorm noodzakkelijk? Ik heb een glazen kom die ovenbestendig is.
Als je slagroom wilt kloppen zou ik toch echt een mixer regelen. Ja, het kan met de hand, maar dan ben je best even bezig. :') Dan kan je het beste al geklopte slagroom kopen, bijvoorbeeld deze:
pi_129624008
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:37 schreef msacras het volgende:

[..] afbeelding ]
Over geldklopperij gesproken.
pi_129624044
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Over geldklopperij gesproken.
Ben ik het volkomen mee eens, maarja, zoveel slagroom met de hand kloppen is ook niet echt ideaal toch?

Ik zie trouwens net dat deze kant en klaar geklopte slagroom goedkoper is (wel 2 cent! *O*) dan 500 ml slagroom die je zelf moet kloppen nog. Dan valt het wel weer mee met de geldklopperij.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2013 19:42:15 ]
pi_129624331
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:41 schreef msacras het volgende:

[..]

Ben ik het volkomen mee eens, maarja, zoveel slagroom met de hand kloppen is ook niet echt ideaal toch?

Ik zie trouwens net dat deze kant en klaar geklopte slagroom goedkoper is (wel 2 cent! *O*) dan 500 ml slagroom die je zelf moet kloppen nog. Dan valt het wel weer mee met de geldklopperij.
Ja, ho, gaat dat om inhoudsmaten of om gewicht? Want 500ml ongeklopte slagroom is niet hetzelfde als 500ml geklopte slagroom....
pi_129636131
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:41 schreef msacras het volgende:

[..]

5 minuten toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')