Ik ken wel een blogger die een site heeft en aardig wat likes op Facebook (iets van 100.000 ofzo) en die was in een hotel ergens in Griekenland ofzo en mocht voor 1 nacht in de duurste kamer/penthouse als ie er mooie foto's van maakte en op zijn blog zette en postte op FB.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:34 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Luxeproducten vind ik zelf ook te ver gaan maar bijvoorbeeld voedingssupplementen, geen enorme bedragen maar eventueel wel handig om zelf te testen. Fabrikanten aanschrijven en bedelen om een paar producten te krijgen kan natuurlijk ook maar met reviews zou ik toch objectief willen blijven.
Ik heb geen onderneming en doe Adsense dus particulier. Nu heb ik sinds kort ook een website waarop ik recensies zet van boeken die ik heb gelezen. Zou ik de aanschafkosten van die boeken dan ook in mindering kunnen brengen op de Adsense-inkomsten die ik in box 3 opgeef?quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Producten die je aanschaft om reviews over te schrijven... zoals? Het zal iets te ver gaan als je zegt ik schrijf reviews over iphones dus ik heb er 5 stuks zakelijk nodig.
Ik denk dat dat een beetje hetzelfde gaat als je internetkosten aftrekken, deels is prive, deels is voor je onderneming, dus kan je maar 40% ofzo aftrekken, Yoshi weet hoeveel dat is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb geen onderneming en doe Adsense dus particulier. Nu heb ik sinds kort ook een website waarop ik recensies zet van boeken die ik heb gelezen. Zou ik de aanschafkosten van die boeken dan ook in mindering kunnen brengen op de Adsense-inkomsten die ik in box 3 opgeef?
Ten eerste geef je de inkomsten niet op onder box 3, maar resultaat uit overige werkzaamheden (box 1). Die boeken lees je waarschijnlijk ook privé. Kijk, als jij met die website veel verdient en recensies belangrijk zijn voor de content dan kun je heus wel de kosten daarvan opgeven. Ga je die boeken nooit terugverdienen met de omzet, dan komt het erg onlogisch over. Een % zou ook kunnen, maar daar geef je wel weer mee aan dat het dus ook privé is...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb geen onderneming en doe Adsense dus particulier. Nu heb ik sinds kort ook een website waarop ik recensies zet van boeken die ik heb gelezen. Zou ik de aanschafkosten van die boeken dan ook in mindering kunnen brengen op de Adsense-inkomsten die ik in box 3 opgeef?
Ik haal die boxen altijd door elkaarquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ten eerste geef je de inkomsten niet op onder box 3, maar resultaat uit overige werkzaamheden (box 1). Die boeken lees je waarschijnlijk ook privé. Kijk, als jij met die website veel verdient en recensies belangrijk zijn voor de content dan kun je heus wel de kosten daarvan opgeven. Ga je die boeken nooit terugverdienen met de omzet, dan komt het erg onlogisch over. Een % zou ook kunnen, maar daar geef je wel weer mee aan dat het dus ook privé is...
In principe kun je ook een negatief inkomen opgeven (een verlies dus), maar net als bij ondernemers moet er wel een doel zijn om winst te maken. Natuurlijk kun je het erop gooien dat het een investering is voor de toekomst blablabla, maar als de Belastingdienst ook ziet dat er totaal geen perspectief in zit en je het meer doet om wat goedkoper je boeken in te kopenzullen ze ook zeggen dat dit niet telt als resultaat (en je dus niets mag opgeven).
Haha ja in dat geval zou ik gewoon niets opgeven, totdat het wat begint op te leveren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik haal die boxen altijd door elkaar.
En inderdaad, ik lees de boeken privé en daarna schrijf ik er wel eens wat over, het was ook vooral een idee dat ik ineens kreeg, maar dat dus niet echt zal werken. Heel veel inkomsten genereert die site momenteel nog niet (helemaal niks geloof ik zelfs
). Opgeven van die boeken wordt dan toch wat lastig, begrijp ik uit je verhaal. Wat ik uiteraard wel doe, is alle hostingkosten volledig van de inkomsten afhalen. Toen bleef er vorig jaar in ieder geval weinig over
.
Elke site andere blokken natuurlijk, handiger voor de statistieken en als je andere kleuren wilt gebruiken. Heeft toch verder niets te maken met je inkomsten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nog even een andere vraag trouwens. Hoe doen jullie dat met advertentieblokken? Gebruiken jullie hetzelfde blok op meerdere websites (zodat je mogelijk eerder de kosten per x aantal kliks haalt), of maken jullie voor elke site eigen advertentieblokken?
O,ja niet eens gezien! Dank!quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
http://wordpress.org/plugins/ps-auto-sitemap/ ?
Maar doet de Yoast SEO plugin dat ook niet standaard (werk zelden met wordpress)?
http://yoast.com/wordpress/seo/
Als t niet meer dan een paar dagen is maakt het niet uit voor je ranking en ook na langere tijd heb je vrij snel je positie terug. Backups verschillen per hosting partij, ik stel ze zelf altijd in.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:14 schreef WebBeestje het volgende:
Mijn website ligt er al uren uit, de server bij Antagonist is doel geweest en meerdere domeinen liggen plat. Maak ik zoiets ook eens meeHoe kwalijk is zoiets eigenlijk voor bijvoorbeeld ranking? Weet iemand hoevaak een host een backup maakt?
Antagonist maakt elke nacht een backup. Maar maak je die zelf niet dan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:14 schreef WebBeestje het volgende:
Mijn website ligt er al uren uit, de server bij Antagonist is doel geweest en meerdere domeinen liggen plat. Maak ik zoiets ook eens meeHoe kwalijk is zoiets eigenlijk voor bijvoorbeeld ranking? Weet iemand hoevaak een host een backup maakt?
Voor zover ik weet alleen in de nacht. Maar die backups haal ik via de ftp binnen direct in een dropbox mapquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:31 schreef WebBeestje het volgende:
Ik maakte regelmatig backups...op de server van de host dus daar heb ik niks meer aan. Ik hoorde al verschillende geluiden van dagelijkse backups tot soms elk uur.
Van adsense? de eerste keer kreeg ik het helemaal niet, toen opnieuw een verzoek gedaan en had t met een paar dagen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:33 schreef fotostarter het volgende:
Trouwens, wat duurt dat verifieer bedrag lang zeg.
Hebben ze vorige week donderdag verstuurd. Of is dat altijd zo, dat dat 2 of 3 dagen duurt?
Ok.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:35 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Van adsense? de eerste keer kreeg ik het helemaal niet, toen opnieuw een verzoek gedaan en had t met een paar dagen.
dat is idd klote. Als je nu een statische site hebt wat weinig veranderd is dat geen ramp. Maar een site waar dagelijks nieuwe content in gestopt is is natuurlijk vervelend. Daarom heeft mijn oplossing me nog nooit in de steek gelaten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb dat meerdere malen gehad. Doet in principe niets voor je ranking, zelfs bij 2 weken tot een maand. Alhoewel je natuurlijk heel veel bezoekers misloopt, is het bij mij altijd terug gegaan naar vanouds. Tja backuppen hangt van iedere host af denk ik, de meeste backuppen wel veel maar bij mijn host was laatst dus de database server wel een aantal dagen achteruit gezet... niet leuk.
We hebben augustus voor 20% achter ons gelaten over een paar uurquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:30 schreef xaban06 het volgende:
Zit op 20% van afgelopen maand
Wordt dit een nieuw record? Wordt dit de 3e achter elkaar
Hadi lan. Vandaag is 5 augustus. Augustus telt 31 dagen. 5x 5 (20%) = 25 dagen (100%).quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We hebben augustus voor 20% achter ons gelaten over een paar uur
Over een paar uur is het 6e.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:40 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hadi lan. Vandaag is 5 augustus. Augustus telt 31 dagen. 5x 5 (20%) = 25 dagen (100%).
pas als de 6e voorbij is hebben we 20% achter ons gelaten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Over een paar uur is het 6e.![]()
Maar goed je hebt nog tot 9 uur sochtends, hopen dat het zo doorgaat.
19,20% om precies te zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
pas als de 6e voorbij is hebben we 20% achter ons gelaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |