is wel chill daarquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:42 schreef teknomist het volgende:
in bepaalde wijken in Rotterdam-Zuid zou ik wel onveilig voelen denk ik
Nooit last van gehad, maar ik ben dan ook een jongen. Zie het maar als een compliment dan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:41 schreef Sociologiaans het volgende:
Haha, nu kom ik misschien wel veel angstiger over dan ik echt ben hoor, maar ik liep hier dus vandaag even alleen de straat uit om wat boodschappen te doen, en in 400 meter lopen zijn er 2 keer autos naast me gestopt met jongens die me toeschreeuwde en 1 groep gasten die me uitschold omdat ik weigerde met ze te gaan chillen. Was gewoon benieuwd hoe 't er dan savonds/snachts wel niet aan toe gaat als ik terugfiets van stappen.
kan gewoon hoor echt no spangquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:19 schreef Sociologiaans het volgende:
Kan ik met m'n iPhone aan mn oor lopen/fietsen of wordt die meteen uit mn handen gegrist?
Hmmoke, kan ik dan snachts beter door de nieuwe binnenweg naar huis fietsen of door de kleinere straatjes er achter?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:56 schreef teknomist het volgende:
Via mijn 112-app heb ik afgelopen jaar 1 keer een melding gehad van een schietpartij en 1 keer van een steekpartij, en dat zullen ws hooguit onderlinge afrekeningen geweest zijn.
Voor de rest voornamelijk verkeersongevallen en brand...
Maakt niet uit. Onverlichte parken/bossen/wegen zou ik wel mijden 's nachts als vrouw zijnde, al is dat risico ook overdreven. In een grote stad hoef je echt niet bang te zijn voor een aanranding/verkrachting 's nachts. Verlaten landwegen in rurale gebieden lijken mij voor een vrouw enger, zie Marianne Vaatstra.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:12 schreef Sociologiaans het volgende:
[..]
Hmmoke, kan ik dan snachts beter door de nieuwe binnenweg naar huis fietsen of door de kleinere straatjes er achter?
Snap ik, maar empathie bevestigt waarschijnlijk ongefundeerde gevoelens en is niet constructief.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:34 schreef Misstique het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat een meiske van 20, die voor het eerst naar een grote stad gaat, zich wat onzeker voelt. Al die stoere kerels hebben daar uiteraard geen last van, maar probeer je een beetje in te leven in haar situatie.
MAG JE NIET ZEGGEN IES RASIESME!quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:48 schreef teknomist het volgende:
Vergeet ook niet dat het nu EN zomer is EN ramadan is, en dat doet wat sommige bevolkingsgroepen.
Sorry, ik wist niet dat moslims een ras zijn, racist.quote:
Opzich begrijp ik het wel, maar het zijn veelal ongefundeerde gevoelens die statements doet maken en op die manier zal ze altijd bang zijn voor iets wat er niet is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:34 schreef Misstique het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat een meiske van 20, die voor het eerst naar een grote stad gaat, zich wat onzeker voelt. Al die stoere kerels hebben daar uiteraard geen last van, maar probeer je een beetje in te leven in haar situatie.
Inderdaad, laten we het positief bekijken, als je even Spangen buiten beschouwing laat, is het "Wilde Westen" juist een supertof stadsdeel om in te wonen. Maak je niet druk om de veiligheid, maar geniet elke dag van de mooie oude gebouwen, de levendigheid, de culinaire gelegenheden, de multiculturele verschillen (die hier niet tot conflicten leiden) etc. En met een zucht zit je in het stadscentrum...quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:42 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Opzich begrijp ik het wel, maar het zijn veelal ongefundeerde gevoelens die statements doet maken en op die manier zal ze altijd bang zijn voor iets wat er niet is.
Heb in Nederland nergens anders gewoond dan Rotterdam, de begin van mijn leven zelfs in Rotterdam-Zuid naast de Kuip (!). Heb de meest idiote dingen gedaan en mijn maten ook (beschonken naar huis lopen van de Witte de Withstraat naar de Groene Hilledijk of Mathenesserlaan) en er is nooit wat gebeurd.
Maar als je je al zo opstelt als TS, dan kan je ook een heel makkelijk doelwit voot hetgen waar ze bang voor is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |