abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:19:18 #1
404352 Sociologiaans
Under construction
pi_129553098
Hi, ik (een studente van 20) ga vanaf volgende week wonen aan de schietbaanstraat in Rotterdam. Dit is een zijstraat vd nieuwe binnenweg, bij de Bajonetstraat en de Arianastraat. Nu is mijn vraag: tov andere wijken in Rotterdam, hoe (on)veilig moet ik me hier voelen? Kan ik met m'n iPhone aan mn oor lopen/fietsen of wordt die meteen uit mn handen gegrist? Ik kom uit een zeer net en klein dorp, vandaar deze onwetendheid. Mensen met ervaring, negatief of positief, deel deze gaarne!

Dankjewel!
Sociologie studente, slaat geen festival of feestje af, wordt wild van carpaccio
pi_129553191
Het is Rotterdam, niet de ghetto in New York of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_129553341
Wie heeft je die angst ingeboezemd?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 19:29:08 ]
pi_129553461
http://www.v-index.nl/Kaa(...)orie=0&thermometer=0

Maargoei zou me niet drukmaken.

Ja het is anders dan dat rustige dorpje waar je woont maar nee je wordt niet meteen beroofd en je hoeft ook geen panic button bij je te dragen. Je hebt een grotere kans om onder een auto te komen.
pi_129553485
Schietbaanstraat en Bajonetstraat beloven qua naam al niet veel goeds. :P

Maar goed, ik woon zelf op de Nieuwe Binnenweg en voel me nooit onveilig hier. Natuurlijk lopen er veel criminelen rond hier, maar dat is voornamelijk drugsgerelateerd en daar heb je zelf weinig van te vrezen.

Qua verkeersveiligheid is het niet veilig, dus goed opletten als je de straat oversteekt. :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:41:24 #6
404352 Sociologiaans
Under construction
pi_129553765
Haha, nu kom ik misschien wel veel angstiger over dan ik echt ben hoor, maar ik liep hier dus vandaag even alleen de straat uit om wat boodschappen te doen, en in 400 meter lopen zijn er 2 keer autos naast me gestopt met jongens die me toeschreeuwde en 1 groep gasten die me uitschold omdat ik weigerde met ze te gaan chillen. Was gewoon benieuwd hoe 't er dan savonds/snachts wel niet aan toe gaat als ik terugfiets van stappen.
Sociologie studente, slaat geen festival of feestje af, wordt wild van carpaccio
pi_129553788
In bepaalde achterstandswijken in kleine steden zoals Gouda en Helmond en in bepaalde wijken in Rotterdam-Zuid zou ik wel onveilig voelen denk ik. Het gebied rondom de Nieuwe Binnenweg is een natuurlijk habitat van hipsters (denk aan UEB, Schorum) dus met je iPhone of iMac over straat lopen zal vast weinig risicovol zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_129553821
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:42 schreef teknomist het volgende:
in bepaalde wijken in Rotterdam-Zuid zou ik wel onveilig voelen denk ik
is wel chill daar
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_129553910
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:41 schreef Sociologiaans het volgende:
Haha, nu kom ik misschien wel veel angstiger over dan ik echt ben hoor, maar ik liep hier dus vandaag even alleen de straat uit om wat boodschappen te doen, en in 400 meter lopen zijn er 2 keer autos naast me gestopt met jongens die me toeschreeuwde en 1 groep gasten die me uitschold omdat ik weigerde met ze te gaan chillen. Was gewoon benieuwd hoe 't er dan savonds/snachts wel niet aan toe gaat als ik terugfiets van stappen.
Nooit last van gehad, maar ik ben dan ook een jongen. Zie het maar als een compliment dan.
En alles went in een grote stad.
pi_129554014
Vergeet ook niet dat het nu EN zomer is EN ramadan is, en dat doet wat sommige bevolkingsgroepen.
pi_129554047
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:19 schreef Sociologiaans het volgende:
Kan ik met m'n iPhone aan mn oor lopen/fietsen of wordt die meteen uit mn handen gegrist?
kan gewoon hoor echt no spang
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  Moderator woensdag 31 juli 2013 @ 19:50:39 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_129554074
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:26 schreef zarGon het volgende:

Wie heeft je die angst ingeboezemd?
Ik denk de straatnaam :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_129554266
Via mijn 112-app heb ik afgelopen jaar 1 keer een melding gehad van een schietpartij en 1 keer van een steekpartij, en dat zullen ws hooguit onderlinge afrekeningen geweest zijn.

Voor de rest voornamelijk verkeersongevallen en brand...
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:12:04 #14
404352 Sociologiaans
Under construction
pi_129554799
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:56 schreef teknomist het volgende:
Via mijn 112-app heb ik afgelopen jaar 1 keer een melding gehad van een schietpartij en 1 keer van een steekpartij, en dat zullen ws hooguit onderlinge afrekeningen geweest zijn.

Voor de rest voornamelijk verkeersongevallen en brand...
Hmmoke, kan ik dan snachts beter door de nieuwe binnenweg naar huis fietsen of door de kleinere straatjes er achter?
pi_129555200
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:12 schreef Sociologiaans het volgende:

[..]

Hmmoke, kan ik dan snachts beter door de nieuwe binnenweg naar huis fietsen of door de kleinere straatjes er achter?
Maakt niet uit. Onverlichte parken/bossen/wegen zou ik wel mijden 's nachts als vrouw zijnde, al is dat risico ook overdreven. In een grote stad hoef je echt niet bang te zijn voor een aanranding/verkrachting 's nachts. Verlaten landwegen in rurale gebieden lijken mij voor een vrouw enger, zie Marianne Vaatstra.
pi_129555252
Het is Rotterdam maar, geen fucking voorstad van Parijs :')
pi_129555633
Ik kan me best voorstellen dat een meiske van 20, die voor het eerst naar een grote stad gaat, zich wat onzeker voelt. Al die stoere kerels hebben daar uiteraard geen last van, maar probeer je een beetje in te leven in haar situatie.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_129555780
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:34 schreef Misstique het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat een meiske van 20, die voor het eerst naar een grote stad gaat, zich wat onzeker voelt. Al die stoere kerels hebben daar uiteraard geen last van, maar probeer je een beetje in te leven in haar situatie.
Snap ik, maar empathie bevestigt waarschijnlijk ongefundeerde gevoelens en is niet constructief.
pi_129555837
En ik ben een mietje, en geen stoere kerel en toch voel ik mij veilig in Middelland.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:40:57 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129555946
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:48 schreef teknomist het volgende:
Vergeet ook niet dat het nu EN zomer is EN ramadan is, en dat doet wat sommige bevolkingsgroepen.
MAG JE NIET ZEGGEN IES RASIESME!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_129556002
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:40 schreef Catch22- het volgende:

[..]

MAG JE NIET ZEGGEN IES RASIESME!
Sorry, ik wist niet dat moslims een ras zijn, racist.
pi_129556032
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:34 schreef Misstique het volgende:
Opzich begrijp ik het wel, maar het zijn veelal ongefundeerde gevoelens die statements doet maken en op die manier zal ze altijd bang zijn voor iets wat er niet is.
Heb in Nederland nergens anders gewoond dan in (de agglomeratie) Rotterdam, de begin van mijn leven zelfs in Rotterdam-Zuid naast de Kuip (!). Heb de meest idiote dingen gedaan en mijn maten ook (beschonken naar huis lopen van de Witte de Withstraat naar de Groene Hilledijk via de Beijerlandselaan of Mathenesserlaan via de West-Kruiskade of Nieuwe Binnenweg bijvoorbeeld) en er is nooit wat gebeurd.

Maar als je je al zo opstelt als TS, dan kan je ook een heel makkelijk doelwit worden voor hetgeen waar ze bang voor is ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 31-07-2013 20:45:38 ]
pi_129556239
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:42 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Opzich begrijp ik het wel, maar het zijn veelal ongefundeerde gevoelens die statements doet maken en op die manier zal ze altijd bang zijn voor iets wat er niet is.
Heb in Nederland nergens anders gewoond dan Rotterdam, de begin van mijn leven zelfs in Rotterdam-Zuid naast de Kuip (!). Heb de meest idiote dingen gedaan en mijn maten ook (beschonken naar huis lopen van de Witte de Withstraat naar de Groene Hilledijk of Mathenesserlaan) en er is nooit wat gebeurd.

Maar als je je al zo opstelt als TS, dan kan je ook een heel makkelijk doelwit voot hetgen waar ze bang voor is ;).
Inderdaad, laten we het positief bekijken, als je even Spangen buiten beschouwing laat, is het "Wilde Westen" juist een supertof stadsdeel om in te wonen. Maak je niet druk om de veiligheid, maar geniet elke dag van de mooie oude gebouwen, de levendigheid, de culinaire gelegenheden, de multiculturele verschillen (die hier niet tot conflicten leiden) etc. En met een zucht zit je in het stadscentrum...
pi_129556277
Je verveelt je nooit hier.
pi_129556904
Ik woon nu een jaar in Rotterdam, ik heb me nog nooit onveilig gevoeld en ik fiets ook prima in m'n eentje 's nachts naar huis. Ik woon in een andere buurt, maar kom 's nachts ook nog wel eens op de nieuwe binnenweg, nooit ergens last van. En ach, er wordt wel eens wat geroepen, ik zeg altijd gewoon vriendelijk hallo terug en dan zijn ze meestal te verbaasd om überhaupt nog iets terug te zeggen :)

Verder, Rotterdam is een topstad, veel plezier hier!
Why do dishes when you can do daiquiris?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')