Heb ooit eens gewerkt bij een sociale werkplaats (Serieus, was onderdeel van de "stage"

op school )
Het stomme is dat dit (ondanks dat het heel saai werk is) wel gezellig was onderling (En nee het waren geen zwakzinnige, allemaal jongeren van mijn leeftijd die dit moesten doen i.v.m stage) Een beetje met dozen naar elkaar gooien, of bij iemand z`n plastickje verstoppen

_____! En in de pauze gewoon laptop erbij pakken en een beetje internetten in de kantine

Andere baan als autopoetser (ook als onderdeel van die stage periode) was érg kut. Was heel erg zwaar werk voor mij, ik moest constant gehurkt (Want sponningen van auto`s poetsen, deuren poetsen etc) En als je ook maar de kleinste milimeter had gemist, moest je dat hele stuk over doen (Geen grap

)
Ik zou betaald krijgen (5 euro per dag, stage vergoeding... heb er 7 weken 2 dagen per week gewerkt, komt dus neer op 70 euro

........ nou, vergeet het maar.. Niks gehad, en ook de school ging er niet achter aan verder)
Heb ook nog een blauwe maandag moeten vakkenvullen voor (precies) stage, en dat was echt een verschrikking. praten met collega`s is leuk, maar het spiegelen is zo`n verschrikkelijke rot klus. Heb het 1 dag volgehouden ben toen weggegaan, niks voor mij.
Daarna heb ik 2,5 jaar lang in een muziek winkel gewerkt, dat was hartstikke tof werk, eigenaar was een aardige vent (en ik speelde ermee in een band

) En hij bood altijd keurig hulp aan als het nodig was, liet me niet teveel werk verrichten op een dag, En altijd als er iemand wat *duurs* gekocht had *vierden* we dat door gerookte zalm te kopen bij de visboer, of kibbeling

Ondanks dat heeft hij mij voor een kleine 800 euro opgelicht (Althans, ik werkte daar voor m`n uitkering) En hij heeft daar dus leuk gebruik van gemaakt zeg maar, even kort:
Gitaar afstellen meerdere keren in een jaar (Was garantie werk volgens hem) (4x30 euro = 120)
Gitaar laten herfretten binnen een jaar (Viel ook nog in de garantie) ( Herfretten is 150 euro)
Nieuwe tuners voor een gitaar (Gitaar heeft er 8!!! maanden gehangen, en er is niks aan gedaan, dus uiteindelijk heb ik hem zelf moeten wegbrengen en betalen) ( 80 euro)
Keyboard wat ik in termijnen betaalde(Heeft hij mij dus ook voor 400 euro teveel laten betalen)
Gitaar versterker die opeens niks meer deed (Viel nog binnen de garantie, maar toch wilde Vox er niks aan doen

jaja) ( 20 euro kosten)
Dus dat werk kreeg ook een flinke staart.