Haha ik ook 3 uur bij de AH. Verschrikkelijk idd! En langere periode bij de Xenos was wel weer leuk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:45 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb 3 uur als vakkenvuller bij de AH gewerkt... Vond het verschrikkelijk.
Ik heb wel 6 jaar als "vakkenvuller" bij een bouwmarkt gewerkt. Dat vond ik dan wel weer leuk.
Het vervelende voor werkgevers is natuurlijk dat er zovaak smoesjes worden verzonnen. Het is ook lastig wat je nou wel en niet kan geloven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef MichielPH het volgende:
Op m'n 18e eens studentenhuizen schoongemaakt. Wel heel erg leuke sfeer, altijd leuke collega's, maar het schoonmaken was uiteraard onbegonnen werk. Het waren studentenhuizen waar soms 50, soms wel 100 buitenlanders in één gebouw woonden. Het was de zomerschoonmaak voor als er een nieuwe lichting studenten zou komen.
Oa. keukenkastjes waar de schimmel in stond. Je probeert het eerst eens met een schuursponsje, maar na een tijd ben je niet meer zo kritisch en begin je eerst alles schoon te krabben met de kaasschaaf. Als je dag 1 de keuken had schoongemaakt, ging je dag 2 de kamers afstoffen. Aan het eind van je 2e werkdag was de keuken ook alweer een terringzooi. Maar, veel lol gehad en een mooie vakantie van betaald!
Op 1 huis na. Ieder huis had een Nederlandse student die alles coördineerde en in 1 zat een gigantische bitch. Hele nare tante, deed denken aan de tante van assepoester en die dikke van weesmeisje Annie. Toen we pauze hadden, fietsten een vriend en ik naar de supermarkt en onderweg is hij geschept door een auto. Ambulance erbij gehaald. Hele fiets aan gort, hij was gelukkig helemaal in orde. Hierdoor wel een uur te laat.
Komen wij daar, alles uitgelegd en haar eerste reactie waren de legendarische woorden: Denk maar niet dat je dit uur betaald krijgt.
*Gelukkig* hadden we een fiets en een schaafwond hier en daar als bewijs.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het vervelende voor werkgevers is natuurlijk dat er zovaak smoesjes worden verzonnen. Het is ook lastig wat je nou wel en niet kan geloven.
Friki Friesland?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Via een UZB een vakantiebaan in de kantine bij een afvalverwerkingsbedrijf. Ik dacht dat kantinewerk wel mee zou vallen, want dat had niet zo veel met het huisafval te maken. Maar ik kon absoluut niet tegen de stank op dat hele terrein. Overal stonk het. De medewerkers die in de kantine kwamen stonken en ik begon ook al snel te stinken. Op weg naar huis even in de berm bij een (frisse lucht!!) weiland gaan zitten, want ik had de hele dag het gevoel gehad dat ik moest overgeven en ik voelde me ook vreselijk. Ik heb het bij één dag gelaten...
Mijn schoonzus had overigens een veel ergere baan, ook 1 dag volgehouden. In de Friki kippenslachterij moest ze kippen plukken, dwz van veren ontdoenEn dat de héle dag door. Ze heeft jarenlang geen kip meer gegeten.
Bij de Friki heb ik ook nog ooit eens vakantiewerk gedaan. Ik hoefde gelukkig geen kippen te plukken ofzo maar stond aan de lopende band. Drumsticks op bakkies leggen, stickers plakken (want die machines waren altijd stuk) of elastiekjes om de kip knutselen. Geestdodend werk maar werd wel goed betaald.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Via een UZB een vakantiebaan in de kantine bij een afvalverwerkingsbedrijf. Ik dacht dat kantinewerk wel mee zou vallen, want dat had niet zo veel met het huisafval te maken. Maar ik kon absoluut niet tegen de stank op dat hele terrein. Overal stonk het. De medewerkers die in de kantine kwamen stonken en ik begon ook al snel te stinken. Op weg naar huis even in de berm bij een (frisse lucht!!) weiland gaan zitten, want ik had de hele dag het gevoel gehad dat ik moest overgeven en ik voelde me ook vreselijk. Ik heb het bij één dag gelaten...
Mijn schoonzus had overigens een veel ergere baan, ook 1 dag volgehouden. In de Friki kippenslachterij moest ze kippen plukken, dwz van veren ontdoenEn dat de héle dag door. Ze heeft jarenlang geen kip meer gegeten.
Moet je daar voor geleerd hebben?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:47 schreef LompeHork het volgende:
Kippenstront wegscheppen bij een kippenkwekerij, stonk als de ziekte. Na een aantal dagen is het wel gewend
Jij misschien wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Moet je daar voor geleerd hebben?
2 jaar meer dan voor palletsorteerder.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Moet je daar voor geleerd hebben?
Palletsorteerder lijkt mij best makkelijk en niet k*tquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
2 jaar meer dan voor palletsorteerder.
Goed mogelijk, Friesland is om de hoekquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Friki Friesland?
Hoor ik vaker slechte ervaringen, bedrijfscultuur schijnt daar ook heeeuuul slecht te zijn. Ik zit liever in de bijstand dan dat ik dáár ga werken!
Wat ben ik blij dat ik vegetariër benquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb ooit als wereldverbeterend scholiertje in een kipverwerkende fabriek gewerkt. Kwamen daar ongeveer 110 dooie kippen per minuut binnen. Die moesten door iemand gecontroleerd worden, of ze met allebei de poten vastzaten aan het haakje enzo. Klusje wat maar een uur door dezelfde gedaan werd, dan werd er iemand anders bij een willekeurige lopende band afgeplukt. Op die momenten probeerde iedereen ontzettend onzichtbaar te zijn. Als je dat een uur hebt gedaan zie je volgens mij de hele week erna elke nacht alleen maar kip-kip-kip-kip-kip
Voornamelijk kipfilets op schalen gelegd daar. Met alle rommel en blood and guts aan de onderkant, die mag de tere consument niet in de winkel zien liggen. Af en toe was er iets mis gegaan met de machine, dan kwam er een uit elkaar getrokken hele kip voorbij in plaats van alleen maar de filets.
Waren mensen die daar al twintig jaar naar volle tevredenheid werkten. Dan heb je denk ik zelf ook de herseninhoud van een kip, anders hou je dat nhiet vol...
Ik heb het er drieëneenhalve dag uitgehouden. Toen heb ik m'n ouders gebeld of ze me wilden komen halen, anders zou ik de hele band onder gaan kotsen.
Ik vind 3,5 dag nog knapquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb het er drieëneenhalve dag uitgehouden. Toen heb ik m'n ouders gebeld of ze me wilden komen halen, anders zou ik de hele band onder gaan kotsen.
Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen'quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:06 schreef .PRISM het volgende:
Niet kut qua loon, wel kut qua saaiheid:
Heb een tijdje als buitenportier bij Sofia Hotel 'The Grand' Amsterdam gestaan. Studentenbijbaan. Ik stond buiten de poort (er waren ook nog andere fulltimers binnen de poort, zij zetten de auto's weg enzovoort).
Enige wat ik moest doen was mensen begroeten, 8 uur lang. Stilstaan, op een plek. Na een dagje had ik ¤100 in mijn zak, dus daar deed ik het ook voor. Nadeel was dat ik in een rare jas gehuld moest, met hoed. Ik zag er uit als Harry Potter. Wel veel dure auto's voorbij zien schuren (en arrogante mensen, BN'ers enzovoort).
[ afbeelding ]
Ik stond daar rechts bij de bloempot.
De fulltimers (portiers) stonde voor de 'echte voordeur'
[ afbeelding ]
Inderdaad geldverspilling. Ben in mijn vrije tijd nog wel eens gaan kijken of er dan een andere 'buitenportier' mensen stond te begroeten. Dacht namelijk soms dat ik gewoon in een langdurige troll zat en er vanzelf een keer een goedlachse Frans Bauer met Bananensplit voorbij kwam.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen'![]()
En de hele dag staan, ging dat een beetje?
Als je dat al verspilling vindtquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen'![]()
En de hele dag staan, ging dat een beetje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |