Vindt maar eens een recept die je op 38 graden gaar krijgt in een oven.....quote:
Nou het zal wel lekker heet worden als je er 6 eetlepels Sambal Badjak bij gooitquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vindt maar eens een recept die je op 38 graden gaar krijgt in een oven.....
Lekker juist! Heerlijk in het gras liggen. Sochtends en savonds lekker op het terrasquote:
Lange winter... ik noem dit een 'compensatiezomer', kort en heet. Volgende winter mag weer een 'krijgen-we-nou-eindelijk-een-elfstedentocht-het-is-nu-wel-lang-genoeg-koud' winter worden. Bij voorkeur beginnend ergens eind oktober, en doorlopen tot half maart.quote:
Ga eens werken ofzoquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lekker juist! Heerlijk in het gras liggen. Sochtends en savonds lekker op het terras
Doe ik ook. 4 dagen om precies te zijnquote:
Ja.. in de zwembaden zal water zittenquote:
Ja, maar je kan er nat van worden.quote:
Laat maar komenquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:54 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende week wordt het weer warm.
Zal wel een of ander consult functie zijn waar men 4 dagen ergens gedetacheerd is of een ziekenhuis met avond/week en dagdiensten...functie.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Doe ik ook. 4 dagen om precies te zijn
Nee, designenquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zal wel een of ander consult functie zijn waar men 4 dagen ergens gedetacheerd is of een ziekenhuis met avond/week en dagdiensten...functie.
Ik maak mij helemaal nergens druk om omdat ik thuis airco heb,in de auto airco en op het werk ook airco. Ik hop dus gewoon van koelte naar koelte en kijk af en toe het raam uit en zie dan mensen puffen en kuchen in de hitte gedurende de dag.
Jij zit zeker langs de kust waar ze 20 graden gevenquote:
En hoe serieus moeten we die kaarten nemen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:54 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Redelijk serieus, het is consistent in de laatste runs. Voor Nederland kan het vooral woensdag nog alle kanten op, gezien de grote temperatuurverschillen die exact over Nederland liggen. Als alles naar het oosten op schuift wordt het een stuk koeler.quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En hoe serieus moeten we die kaarten nemen?
Zal een drama worden hier in zuid-oost Groningen (Stadskanaal) als ik het moet geloven.....
Owke.... Das dan echt balen, ik hoop dat de weer profeetjes er weer naast zittenquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:24 schreef Felagund het volgende:
Redelijk serieus, het is consistent in de laatste runs. Voor Nederland kan het vooral woensdag nog alle kanten op, gezien de grote temperatuurverschillen die exact over Nederland liggen. Als alles naar het oosten op schuift wordt het een stuk koeler.
Tis hier de hele dag al benauwend warm. Temp is nu nog 23 graden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:22 schreef Fred0w het volgende:
Je zou toch niet zeggen dat het morgen 30 graden word, het lijkt hier wel herfst man.
Gisteravond zelfs een windkracht 7.
Het kan snel gaanquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:22 schreef Fred0w het volgende:
Je zou toch niet zeggen dat het morgen 30 graden word, het lijkt hier wel herfst man.
Gisteravond zelfs een windkracht 7.
Gigaverschillen tussen oost en west.. Afwachten wat het gaat doen is. Vermoed eerder dat of het hele land gemiddeld weer of het hele land juist warm weer gaat krijgenquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:54 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi zo !!quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:54 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
cool!quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:14 schreef Dven het volgende:
Hier gisteravond schijnbaar bijzonder slecht weer gehad in de regio.
Deze beelden zijn van de stad ten noorden van ons
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duikende auto's !
Ruse?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:14 schreef Dven het volgende:
Hier gisteravond schijnbaar bijzonder slecht weer gehad in de regio.
Deze beelden zijn van de stad ten noorden van ons
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duikende auto's !
schuimgebak bereid met honingquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vindt maar eens een recept die je op 38 graden gaar krijgt in een oven.....
Ruse inderdaad. Hier in de stad heb je ook vaak rivieren door de straten wanneer er weer eens een wolkbreuk isquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ruse?
Het is regelmatig raak in de Balkan, eens in de zoveel jaar heb je, meestal in juli wanneer de hittegolven zijn, ook pleurisweer en overstromingen.
Dat geeft wel mooie waterkolkenquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ruse inderdaad. Hier in de stad heb je ook vaak rivieren door de straten wanneer er weer eens een wolkbreuk isZeker omdat er hier belachelijk veel relief is. Dat stroomt wel lekker door dan
Go wash your mouth.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 04:57 schreef byah het volgende:
Ben eigenlijk wel weer klaar met de hitte, laat de winter maar komen.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 04:57 schreef byah het volgende:
Dit dus. Hoe mensen 33 graden in NL al 'lekker' kunnen bestempelen is me echt een raadsel. Wat is er in godennaam lekker aan benauwdheid en zweten en slecht slapen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 04:57 schreef byah het volgende:
Omdat niet iedereen al gelijk gaat jammeren van wat warmtequote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit dus. Hoe mensen 33 graden in NL al 'lekker' kunnen bestempelen is me echt een raadsel. Wat is er in godennaam lekker aan benauwdheid en zweten en slecht slapen?
Gisteren was lekker. Iets warmer dan dat kan best.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen al gelijk gaat jammeren van wat warmte
Is natuurlijk ook lastig, zo'n zolderkamertje.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen al gelijk gaat jammeren van wat warmte
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 04:57 schreef byah het volgende:
23, 24, 25 graden is ideaal in dit land. Alles daarboven is 9 vd 10 keer broeierig, benauwd en klef. Leuk als je de hele dag aan het strand kunt liggen misschien maar sommige mensen moeten ook gewoon wat doen he...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:23 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Gisteren was lekker. Iets warmer dan dat kan best.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
23, 24, 25 graden is ideaal in dit land. Alles daarboven is 9 vd 10 keer broeierig, benauwd en klef. Leuk als je de hele dag aan het strand kunt liggen misschien maar sommige mensen moeten ook gewoon wat doen he...
Het is niet warm het is HEET.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:26 schreef Ticootje het volgende:
Echt het is 10 dagen warm en dan al dat geklaag... Ik vind het heerlijk. zomeravonden.
Nergens last van... Overdag werk ik en in de avond is het heerlijk zodat we met de kinderen ook nog lekker wat kunnen doen. Strandje of stuk lopen, ijsje halen.quote:
Kan ook maar voor het leeuwendeel van de bevolking is het bij 34 graden toch prettigerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:36 schreef Luigi het volgende:
En dat kan niet als het 24 graden is ipv 34?
Kan het me niet voorstellen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan ook maar voor het leeuwendeel van de bevolking is het bij 34 graden toch prettiger
Joh chill. Jij mag straks weer zeiken over een drup regen ofzo. Er zijn nou eenmaal mensen voor wie deze temperatuur een hel is, ik zweet me de hele dag een okkie, ik heb het benauwd, ik slaap slecht. En ja, DAN ZEIK IK JA. Zou jij ook doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het is 2 weken per jaar goed weer. De helft van de bevolking is vrij en de andere helft zit onder de airco. De vrouwen laten skin zien. Het bier smaakt goed. Maar er moet weer gezeikt worden hoor.
Het regent bijna nooit in dit land, dus ik zeik er niet over. Kou kan ik schaatsen, hitte vind ik heerlijk. Mensen die gaan lopen zeuren over het weer zijn het laagste van het laagste.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Joh chill. Jij mag straks weer zeiken over een drup regen ofzo. Er zijn nou eenmaal mensen voor wie deze temperatuur een hel is, ik zweet me de hele dag een okkie, ik heb het benauwd, ik slaap slecht. En ja, DAN ZEIK IK JA. Zou jij ook doen.
En goddank zijn dit soort omstandigheden uitzonderingen in dit land ja. Nogmaals, ik heb niks tegen zomer of warmte. NOGMAALS, 23, 24, 25 graden, allemaal heerlijk en prima. Zacht briesje erbij, lekker. Maar zodra het richting de 30 gaat vind ik het hels.
Ga jij nou maar dicht tegen je ventilatortje zitten in deze afschuwelijk benauwde hittegolf des doods.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ok, wie stelt zich nu aan. Zeikstraal!
In de avond is het toch een graad of 24?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:36 schreef Luigi het volgende:
En dat kan niet als het 24 graden is ipv 34?
Zeik niet zo.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het is 2 weken per jaar goed weer. De helft van de bevolking is vrij en de andere helft zit onder de airco. De vrouwen laten skin zien. Het bier smaakt goed. Maar er moet weer gezeikt worden hoor.
Inderdaad wat wil een man nog meer.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De vrouwen laten skin zien. Het bier smaakt goed.
Precies.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:20 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Inderdaad wat wil een man nog meer.
Luigi wil een koele zolderkamer zodat hij lekker kan fokken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:20 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Inderdaad wat wil een man nog meer.
Dat moet hij zelf weten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Luigi wil een koele zolderkamer zodat hij lekker kan fokken.
'm with youquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Joh chill. Jij mag straks weer zeiken over een drup regen ofzo. Er zijn nou eenmaal mensen voor wie deze temperatuur een hel is, ik zweet me de hele dag een okkie, ik heb het benauwd, ik slaap slecht. En ja, DAN ZEIK IK JA. Zou jij ook doen.
En goddank zijn dit soort omstandigheden uitzonderingen in dit land ja. Nogmaals, ik heb niks tegen zomer of warmte. NOGMAALS, 23, 24, 25 graden, allemaal heerlijk en prima. Zacht briesje erbij, lekker. Maar zodra het richting de 30 gaat vind ik het hels.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:27 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Dat moet hij zelf weten.
Wij zitten op het terras met een biertje te kijken naar wat voor moois er voorbij komt.
Vandaar dat men het ook naar 34 graden stookt in huis.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan ook maar voor het leeuwendeel van de bevolking is het bij 34 graden toch prettiger
Zal wel een typefout zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vandaar dat men het ook naar 34 graden stookt in huis.
Klopt ook niet, mensen voelen zich het comfortabelst bij een temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Dat is de temperatuur waarom wij onze eigen lichaamswarmte het efficiëntst kunnen afvoeren.quote:
Als er dan spetterend onweer komt welquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:21 schreef Greys het volgende:
Twee dagen van die 30+ temperaturen vind ik leuk en lekker en prima te doen.
Probeer overdag maar eens te slapen met 30+.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:21 schreef Greys het volgende:
Als het nou 3 weken achter elkaar 30+ was ging ik het ook minder fijn vinden (ivm warme nachten),
Hm ja, toegegeven, voor de nachtdienst-ers is het een gruwel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Probeer overdag maar eens te slapen met 30+.
Zal ook met gewenning te maken hebben. In Nederland piekt het altijd van 23 naar ineens boven de 30 graden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Klopt ook niet, mensen voelen zich het comfortabelst bij een temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Dat is de temperatuur waarom wij onze eigen lichaamswarmte het efficiëntst kunnen afvoeren.
Dat is natuurlijk afhankelijk van meer variabelen dan alleen de luchttemperatuur maar het is een goede leidraad.
Neuh, maar dat is ook omdat 30+ gewoon voor de meeste mensen niet comfortabel is, in combinatie met de luchtvochtigheid die in Nederland gemiddeld een stuk hoger ligt dan in bijvoorbeeld Griekenland.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:29 schreef Greys het volgende:
, toegegeven, voor de nachtdienst-ers is het een gruwel.
Ik was iets te egoïstisch aan het jubelen.
(Maar heb niet het idee dat de 'klagers' hier alleen maar mensen zijn die over
Achterlijke bedragenquote:Brekend: Tottenham Hotspur en Real Madrid hebben een akkoord bereikt over een transfer van Gareth Bale voor 120 miljoen euro!
Zeker, huistemperatuur met temperatuur buiten willen vergelijkenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vandaar dat men het ook naar 34 graden stookt in huis.
Als je zegt dat mensen zich prettig voelen met 34 graden, waarom maak jij dan een onderscheid tussen binnen en buiten? 34 graden buiten is anders dan binnen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeker, huistemperatuur met temperatuur buiten willen vergelijken
Het gesprek ging op dat moment ook over de temperatuur buiten. Wat zit je nou te ouwehoeren man?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je zegt dat mensen zich prettig voelen met 34 graden, waarom maak jij dan een onderscheid tussen binnen en buiten? 34 graden buiten is anders dan binnen?
Het gesprek ging over de temperatuur en het is gewoon vastgesteld dat de gemiddelde mens zich het prettigst voelt bij een temperatuur tussen de 20 en 25 graden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Het gesprek ging op dat moment ook over de temperatuur buiten. Wat zit je nou te ouwehoeren man?
Gemiddeldesquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het gesprek ging over de temperatuur en het is gewoon vastgesteld dat de gemiddelde mens zich het prettigst voelt bij een temperatuur tussen de 20 en 25 graden.
Kan voor jou anders zijn, prima, maar over het algemeen vindt men 34 graden te warm om lekker te kunnen functioneren.
quote:Concreet: tot vrijdagavond voorzie ik geen onweer wegens te veel CIN/droge lucht. Laat vrijdagavond mogelijk advectie van complex/MCS vanuit W-FR (daar ontstaan ze al vrijdagavond). Erg uitgesproken MCSs voorzie ik niet wegens zwakke WAA tegen die tijd. Vrijdagnacht doortocht van 1 of meerdere onweercomplexen, vrij snel doortrekkend door accelererende short wave trough (negatief kantelend). Lokaal zal het onweer wel stevig zijn doch de kans op extreme toestanden acht ik niet al te groot. Tegen zaterdagochtend lijkt het onweer reeds over Duitsland te zitten
Nee? Niet goed?quote:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef zoem het volgende:
Iedereen ervaart de temperaturen weer anders. De één kan er slecht tegen, de volgende moet werken in de volle zon, een derde kan er lastig van slapen of heeft nachtdienst, een vierde zweet snel en een vijfde heeft geen airco op het werk. Anderen kan het juist niet schelen, worden vrolijk van het warme en zonnige weer, kunnen lekker zonnebaden, gaan naar het zwembad of werken wat in de tuin. Heb ik iedereen nu ingedekt?
Je bent me net voor, ik zat daar ook al te lezen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:49 schreef zoem het volgende:
http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
[ afbeelding ]
[..]
Fantastische bron ja... Volledige betrekking op binnenshuis.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee? Niet goed?
Jij deed de uitspraak dat de meeste mensen 34 graden prettiger vinden, heb je ook nog bronnen daarvoor?
Ik geef je alvast ééntje voor mijn stelling dat de prettigste temperatuur tussen de 20 en 25 graden ligt.
http://repositories.lib.u(...)mfort.pdf?sequence=2
http://www.theweatherprediction.com/habyhints/36/quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Fantastische bron ja... Volledige betrekking op binnenshuis.
quote:Vooruitzichten
Zaterdagnacht en -ochtend mogelijk enkele (onweers)buien, daarna overwegend droog, perioden met zon en middagtemperaturen rond 24 graden.
Ga eens binnen en buiten staan terwijl de temperatuur gelijk is en voel het verschil zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.theweatherprediction.com/habyhints/36/
Al snap ik nog steeds niet waarom binnen en buiten voor jou zo een groot verschil uitmaakt..
Direct zonlicht? Wind? Luchtvochtigheid?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Ga eens binnen en buiten staan terwijl de temperatuur gelijk is en voel het verschil zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |