abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129534231
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_129534264
Tante Soesa, gefeliciteerd met je dreumes en welkom hier! w/

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohja, en dan 'moet' ik in het dreumestopic gaan meeposten he :o. Het gaat daar over potjes/zindelijkheid, ik geloof dat we daar nog niet helemaal aan toe zijn :D ;). Gek hoor, ik ga het hier geloof ik wel echt een beetje missen dus ik zal nog meelezen/posten de komende tijd :D
:P

(ja, alles wordt tegen je gebruikt)
  woensdag 31 juli 2013 @ 09:06:08 #3
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129534424
quote:
17s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:54 schreef Kyara het volgende:
Tante Soesa, gefeliciteerd met je dreumes en welkom hier! w/

[..]

:P

(ja, alles wordt tegen je gebruikt)
[/quote]

:D

Ik wilde ons net komen melden O+

Hoi! Ik heb vandaag om 12:53 ook een heuse dreumes! E (Elin) is haar naam en zo zag het afgelopen jaar eruit:

Ik heb hier al wat meegelezen dus ik haak gewoon aan.

Zoë, wat ongelooflijk knap van S! Hoe gaat het verder met jullie?

Ik mis E ook als ik werk en ook als ze lang slaapt en ik niks meer te doen heb :')

Ohja, ze heeft vandaag (net zoals zondag toen we haar verjaardag vierden) een stapje of 2 losgezet en ik heb het nu eindelijk gezien (zondag miste ik t :( ) *O*
  woensdag 31 juli 2013 @ 09:11:31 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_129534493
Welkom Tante Soesa! Wat een lekker ding!

Zoë, wat goed van S.!

Sonnetje, ik snap dat wel dat je het spannend vind, een 'vreemde' in huis! Hopelijk gaat alles goed!
(en de shorts zitten in de was nu, ik maak vanmiddag een foto!)
pi_129534634
Gefeliciteerd Soesa met je meisje! *O* lieve foto's O+

Ik mis mijn kind niet extreem als hij niet bij me is. Is ook een soort zelfbescherming denk ik, als ik hem alrijd enorm zou missen als hij bij papa is dan had ik ook geen leven. Maar ik geniet er wel enorm van hem nu in de vakantie voortdurend om me heen te hebben. Het is zo'n leuk ventje O+

Ik ga hem maar eens in de Manduca slingeren en dan de bergen in!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 31 juli 2013 @ 09:21:46 #6
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129534686
Ik weet niet meer of ik Sonnetje nou al had gefeliciteerd, anders bij deze alsnog! *O*
En ook een *O* voor tante_Soesa!
Welkom allebei :). En ook beide zulke lieve, mooie fotospams O+ .

Zoë wat is jouw dame snel! :o Erg knap hoor. Ben benieuwd of t zich doorzet!

Clubsoda! :W Veel plezier in de bergen vandaag! Hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben, maar t klinkt al goed!

Ik vind t soms wel erg fijn, hoor, om een dagje kind-loos te zijn :@ . Dus ze erg missen doe ik ook niet. Wel als het langer dan een dag en een nacht gaat duren! En ik ben ook altijd heel blij om ze weer te zien :).
pi_129535099
Gefeliciteerd Soesa en welkom !!! *O*
En nu bijlezen met c_/
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129535237
Welkom Soesa!

Zoé wat een snelle dame, lijkt me wel handig tzt een zindelijk kind :Y
pi_129535422
Zindelijkheid is hier echt nog zo ver weg! In dit tempo hoop ik dat hij zindelijk is voordat hij naar de middelbare school gaat.... :D

Denk dat wij volgend jaar beginnen met potjes neerzetten en zo. Tenzij hij er al eerder aan toe is. En misschien vinden de meiden het dan ook interessant en hou ik dan ineens heel veel geld over als ik geen luiers meer hoef te kopen.
pi_129535689
Haha ja kyara dat is een grote uitgavenpost!

Ik heb gisteren beetje zitten berekenen, en een tweede kindje hakt er ook financieel aardig in. Extra kinderopvangkosten, nieuwe auto, eigenlijk wil vriend ook een dag thuis, maar dat is wel een 1/5 salaris inleveren.. En je wil ook nog voldoende sparen etc. :X
pi_129537204
Welkom Soesa! *O* Gefeliciteerd met je mooie meisje! Die foto linksonder vind ik gaaf!

Zoë echt heel knap van S. Ik wist niet eens dat het mogelijk was, op haar leeftijd :o

Jipster, ik me voorstellen dat het behoorlijk tegenvalt. Je denkt bij een tweede al snel dat de grote uitgaven wel mee zullen vallen omdat je al veel in huis hebt. Maar ondertussen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129537351
Ja inderdaad, qua kosten heb ik liever een nieuwe kinderwagen dan een nieuwe auto eigenlijk :D haha
pi_129537455
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:01 schreef Phaidra het volgende:
Welkom Soesa! *O* Gefeliciteerd met je mooie meisje! Die foto linksonder vind ik gaaf!

Zoë echt heel knap van S. Ik wist niet eens dat het mogelijk was, op haar leeftijd :o

Jipster, ik me voorstellen dat het behoorlijk tegenvalt. Je denkt bij een tweede al snel dat de grote uitgaven wel mee zullen vallen omdat je al veel in huis hebt. Maar ondertussen...
Ik was met 18 maanden overdag zindelijk maar heb wel altijd stoffen luiers gedragen. Hoor het wel vaker :-) lisa is er totaal niet mee bezig die heeft van de week toen ze in haar badpak stond in tien minuten 3x op mijn vloer geplast zonder het te weten. Heb ook geen haast eigenlijk komt vanzelf wel.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_129537539
S is toch 'pas' 14,5 maand dacht ik? Scheelt nog best met 18 maanden ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129537914
Ze is dan ook nog niet zindelijk he ;)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_129540939
Soesa, welkom hier! En nogmaals gefeliciteerd :D

Zoe, wat knap van S! Verschil met mijn 3 jarige die nu een beetje geïnteresseerd raakt!

Hier valt t me best mee wat een 2e kost eigenlijk. Althans of we zijn ons geld beter gaan uitgeven :') dat kan ook best.
pi_129541134
Jongens, wat doe ik met een baby/dreumes die een driftbui heeft? Ze wil niet in de maxi cosi, krijsen, overstrekken en dr bodywarmer mocht ook absoluut niet aan!

Probeer dr nu af te leiden.. Lukt niet echt haha!
pi_129541462
Even laten razen? :P
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129541759
Tante soesa gefeliciteerd!! *O*
Wat knap dat ze al stapjes zet
Hier gaat het goed :) merk echt dat S zich sinds de goede medicatie zich veel beter voelt. Het is nu echt 100% genieten en ze kan bijna alles eten behalve fruit. Maak me veel minder zorgen, een heel verschil van 4-6x pd overgeven naar helemaal niet meer overgeven.

Jipster
Ja handig als ze zindelijk is voor nr 2 komt :9

Fee
Ben ik ook nieuwsgierig naar

SE
Ik zou S in zo'n geval even laten en 5min later weer proberen

Phaidra
Ja S is 14,5mnd. Ik was zelf ook vroeg zindelijk.

Ik doe veel op gevoel en ik weet dat elk kind anders is. Als S het niet zelf aan had gegeven had ik echt geen potje gekocht.
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:48:39 #20
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129542294
Zoë, hoe heeft S het zelf aangegeven? Gewoon nieuwsgierig, hoor :). Begon ze het te zeggen wanneer ze gepoept had?

Hier is m'n oudste net zindelijk. Hij is 3 jaar en 3 maanden! Maar toch, dat is gewoon gemiddeld tegenwoordig. Maar ik heb wel zo'n gevoel dat S er sneller mee zal zijn. Die zegt nu soms al dat hij heeft gepoept (maar de helft van de tijd klopt dat niet :P ).
Mijn uitgangspunt bij het zindelijk 'maken': ik moet kunnen communiceren met m'n kind en het kind moet het zelf kunnen aangeven wanneer het heeft gepoept (en dat het dus echt waar is ;) ). Wie weet kan ik t over een paar maandjes ook met S proberen. Zal idd veel in luiers schelen!
pi_129543349
Heb dr even op de grond gezet en laten doen... En inderdaad even later weer geprobeerd (zonder bodywarmer) toen ging het redelijk. Als ze eenmaal vastgeklikt in de mc zit en je gaat lopen is alles weer ok. Probleem met het overstrekken is dat je dan de riempjes niet vast krijgt :+ Moet wel wennen aan deze nieuwe levensfase, klein driftkopje...

Zoë wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met S!
pi_129543690
Feenix
Laatst toen het erg warm was ging ze of in de badkamer plassen (neem haar mee als ik zelf ook ga plassen) en in een hoekje in de tuin(bij het spelen gewoon luier enz uit. Ze had ervoor op schoot gezeten koekje gegeten enzo). Alsof ze een moment uitkoos om te plassen. Als ik rook dat ze gepoept had zei ik: heb je gepoept? En dan bevestigen 'ja je hebt gepoept' en als ik het nu vraag dan lacht ze of zegt 'ja'.
9 vd 10x klopt het.
Later viel het me op dat ze aan haar romper of luier zit als ze moet plassen en ze gaat nu dus naar haar potje toe.

Communiceren idd :Y volgens mij is rond de 3jr idd gemiddeld in mijn omgeving. Maar er zijn ook ouders die er niet mee bezig gaan ookal kan een kind al aangeven dat hij naar de toilet moet. Moet ook van 2 kanten komen natuurlijk, kind moet er klaar voor zijn maar de ouders moeten er ook iets mee doen.
Een bekende past op kinderen en er zijn ouders die nog niet willen dat hun kinderen uit de luiers gaan omdat het dan geen 'baby's' meer zijn (bij het laatste kind bijv)

SE
:*
Ja zulke momenten komen altijd onhandig uit haha. Ik heb geleerd: wat je aandacht geeft dat groeit. En vaak is dat ook wel zo.
Hoe gaat het verder met jou/jullie?
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:30:22 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129545783
M heeft niet eens in de gaten dat hij gepoept heeft. Die is veel te druk met spelen.

We hadden vandaag wel een kleine mijlpaal. We hadden visite van een vriendin met haar dochter van 4 en ze gingen samen in de zandbak spelen. En M pakte gewoon zijn speelgoed, pakte ook af van het meisje (niet uit haar handen maar zij was taartjes aan het bakken en dat snapt hij natuurlijk nog niet) en liet zich niet kisten. *G*

Hier waren de uitgaven voor nummer 2 en 3 sowieso hoog. Andere auto, andere kinderwagen, maxicosi erbij. Wel veel geleend ook, had echt geen zin om nog een wipstoeltje, bumbo etc aan te schaffen. Kinderopvang vond ik dan weer meevallen omdat je voor een 2e (en verder) zoveel meer terugkrijgt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:06:37 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129547111
Hier verwacht ik ook nog laaaang geen zindelijkheidsdingen!

Goed van M., Kyara! Voor jezelf opkomen is belangrijk :)

Als er hier 2 kindjes bij zouden komen zou het financieel ook ff slikken worden :X!

SE, hier werkt negeren ook. Heel lastig wel maar ze moet t wel leren :Y
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:07:11 #25
381212 Gulara
From the future
pi_129547140
M. goed hoor dat je je speelgoed bewaakt. Is wel nodig straks met twee zusjes!

En zindelijk worden zou je eigenlijk haast in één keer doen inderdaad. Net zo makkelijk. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')