abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 maart 2004 @ 01:35:47 #226
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_17838195
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 15:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

iedereen kent het verhaal toch?
nee, ik nog niet. ik heb de bijbel nooit hoeven te lezen op school
  Redactie Frontpage zaterdag 20 maart 2004 @ 07:35:20 #227
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_17839353
Dan nog.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:50:50 #228
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_17846295
Ik heb de film net ook ff voor het gemak gezien.

zware film idd,..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_17885837
Ik heb hem gezien en ik vond hem best goed. Soms iets té dramatisch aangezet, maar meestal "net goed". Je kon wel echt met Jezus meeleven.

Ik ben niet gelovig en niet heel bijbelvast, dus of alles klopt met de bijbel kan ik niet beoordelen.

Niet kijken als je niet tegen bloed kan, hij is heel grof en geweldadig.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  maandag 22 maart 2004 @ 13:22:15 #231
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_17885866
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:09 schreef Disorder het volgende:
'Dawn of the Dead' tops 'Passion'. Ergens vind ik het gewoon grappig dat een ordinaire zombiefilm Jezus van zijn troon stoot.
Films met mensen die uit de dood terugkeren doen het blijkbaar goed dit jaar......
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_17885894
Volgend jaar The Return of the Passion of the Christ en in 2006 The Passion of the Christ in Space!
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17905016
in Brazilë is een priester overleden nadat hij een hartaanval kreeg na het kijken van deze film.

Priest dies at Passion screening

maakte wel indruk blijkbaar.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 23 maart 2004 @ 08:44:34 #234
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17905698
Hmm, das dus al nummertje 2,

gaat lekker zo
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 11:15:20 #235
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_17908390
Complete onzin natuurlijk, die hartaanval berichten.

De film trekt ontzettend veel bezoekers...zal zelfs in de top10 van bestbezochte films ooit eindigen. Dan is statistisch de kans ook best groot dat er een aantal mensen een hartaanval krijgen. Bij Harry Potter zal dat ook wel gebeurd zijn, maar ja, dan is het weer geen spectaculair nieuws.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:24:52 #236
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_17910131
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 08:44 schreef Hare het volgende:
Hmm, das dus al nummertje 2,

gaat lekker zo
TPOTC zit momenteel in zijn vierde week. De nr.1 van dit weekend, Dawn of the Dead, heeft (in zijn eerste week) $26,7 miljoen binnnengehaald. Het beste vierde weekend ooit is gehaald door Titanic met $28,7 miljoen. Met $19,4 miljoen staat TPOTC nog altijd op de achtste plaats in de lijst van beste vierde weekends ooit. En ik ben benieuwd wat ie nog met Pasen gaat doen......
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:01:50 #237
70988 BatMat
Swallow This!
pi_17932966
Je kunt de hele film gewoon gratis op het internet bekijken!
http://www.ulita.com/passion.php
"I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that don’t work."
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:18:33 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17933273
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:01 schreef BatMat het volgende:
Je kunt de hele film gewoon gratis op het internet bekijken!
http://www.ulita.com/passion.php

woensdag 24 maart 2004 @ 11:29:11 #239
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17933488
quote:
Gibson Likely To Become Top Celebrity Money-Earner

Although Mel Gibson fell off the "Forbes Celebrity 100" list last year, the success of his The Passion of the Christ will likely push him to the top of the list this year, as his $30-million investment is likely to net him between $300 million and $400 million out of a gross of around $1 billion, Forbes senior editor Peter Newcomb has told the Los Angeles Times. "Given the money Gibson stands to make from The Passion and the media attention it generated, I'd be shocked if he wasn't No. 1. In this minute, Gibson is the 800-pound gorilla on the Hollywood landscape. The real question, since there's no possibility of a sequel, is just what's down the road." David Matalon, president and chief operating officer of New Regency Productions, told the newspaper that Gibson is now in a position to call the shots in studio deals "He was getting $25 million to star, plus a percentage of the gross _ and anyone doing business with him must be even more generous now," Matalon said.
OMG!!

woensdag 24 maart 2004 @ 12:05:24 #240
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17934162
Gister gezien:

de titanic van dit decennium, in alle opzichten (we weten hoe het afloop, toch gaan hele volksstammen mensen hem meer dan eens in de bios bekijken)

Hij was wel goed al had er wel wat meer vaart in mogen zitten. Een uur lang 'martelen' gaat ook vervelen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17936134
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:29 schreef Hare het volgende:

Gaat al het geld wat extra wordt verdiend nu allemaal naar Mel Gibson?
Hij krijgt ongeveer 63% van de totale opbrengst. M.a.w. niet slecht!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:57:50 #242
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17936443
en dat kleine distributeurtje wat als enige dedistributie aandurfde zal ook niet klagen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:41:07 #243
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_17940472
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:57 schreef MikeyMo het volgende:
en dat kleine distributeurtje wat als enige dedistributie aandurfde zal ook niet klagen
Ze zullen niet klagen, maar het is bekend dat ze niet zo'n supergoede deal hebben. In tegenstelling tot de meeste distributeurs hebben ze geen eigen geld in promotie gestopt, en krijgen ze "slechts" 10% van de opbrengsten voor de relatief risicoloze distributie.
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:50:38 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17940724
Zijn nu al twee mensen aan overleden, deze film,
Als het een nieuwe soep was geweest van Unilever was ie al uit de handel
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17946518
Als deze film een tegelijktijdige werelwijde release had gehad had ie nog veel meer opgeleverd.

Want een Hype trekt meer bezoekers dan reviews.

Amerikanen gingen allemaal meteen naar de bios vanwege de hype rondom de film.

Maar in rest van de wereld gaan mensen de reviews lezen enzo en dan blijkt wel dat het een goede film is, maar veel meer ook niet. Het hypegevoel is weg en mensen zullen minder snel naar de bios willen om de film te gaan zien.

want zon hype maakt de film veel beter lijken dan dat hij is.. nu is het allemaal wat gekalmeerd.

Maar ik denk wel dat hij wereldwijd zo'n 750.000.000 gaat opbrengen
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2004 @ 14:51:54 #246
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18062703
Kerken in Friesland in touw bij Jezusfilm

DRACHTEN/HEERENVEEN

- Kerken in plaatsen met bioscopen haken deze week in op de donderdag in première gaande film 'The passion of the Christ'. Bezoekers van De Bios in Drachten krijgen twee keer per avond een korte inleiding op de film van Mel Gibson van leden van de vrije-baptistenkerk Bethel van Orlando Bottenbley, die de film als een welkom evangelisatiemiddel heeft begroet.
Na afloop kunnen bezoekers ook in de foyer in gesprek met kerkmensen. De film is omstreden vanwege het gewelddadige en bloedige karakter. Joodse instellingen en soms ook kerken waarschuwden dat de wijze waarop joden in de film worden opgevoerd kan zorgen voor antisemitisme.

,,Je valt pats-boem middenin het verhaal en vooral voor niet-christenen zoals ik zijn er nogal wat onduidelijke zaken in de film'', vertelt de Drachtster bioscoopeigenaar Anne Jongema. Daarom stemde hij in met de uitleg vooraf.

De Bethelkerk biedt in vervolg op de film ook ,,een ontdekkingstocht van zes avonden'' aan, omdat er veel vragen zullen zijn na het zien ervan. Leden van de Drachtster kerk hebben al duizend kortingsbonnen van ¤1 opgehaald om zelf naar de film te gaan en anderen te introduceren. De zaterdagavond is al uitverkocht, wat volgens Jongema wijst op grote belangstelling.

Ook De Bios in Heerenveen laat inleiders toe. Uitbater Hans Bosma overlegde dat met Fred Monsma uit Oudehaske, lid van de vrije baptisten in Heerenveen. Omdat het om zeventien voorstellingen in de week gaat, wordt driftig geworven onder predikanten en andere bijbels onderlegde mensen. ,,Na afloop zullen twee of drie mensen in T-shirts met vraagtekens beschikbaar zijn voor vragen'', vertelt Monsma.

Gereformeerd predikant Siebe Sijtsema heeft zich met zijn hervomde collega's Nel van den Briel en Coen Wessel beschikbaar gesteld voor telefonische (hulp)vragen van bioscoopbezoekers. Monsma heeft Sijtsma zelfs op een lijstje met inleiders van de film, maar zover wil de betrokkene niet gaan. ,,Ik wil de film eerst zien. Dat doe ik vrijdagavond met een groep belijdeniscatechisanten.''

,,Ik maak geen reclame of promotie, want ik begrijp dat het accent op het lichamelijke lijden ligt. Zestien minuten geseling hoef ik niet te zien. Als ik de film niet goed vind, zal ik zeker niet als inleider optreden. En voor anti-joodse elementen ben ik ook bang, die wijs ik af. Maar ik vind wel dat je als kerk aanwezig moet zijn, vooral voor nazorg en juist om uit te leggen hoe het dan wel zit.''

De predikant Marja van den Beld, lid van Platform Appèl Kerk en Israël, zag 'The Passion' in voorvertoning. Zij roept de Protestantse Kerk in oprichting in opinieblad Woord en Dienst op afstand te nemen van ,,deze zoveelste uiting van antisemitisme''. Op uiterst krachtige wijze wordt volgens Van den Beld in deze film ,,de oude leugen in onze hersens gepompt: de joden hebben Jezus vermoord''. De kerken moeten hier tegenin gaan, vindt ze, om de beleden 'onopgeefbare verbondenheid met het joodse volk' waar te maken.
  donderdag 1 april 2004 @ 11:20:25 #247
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18103285
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:15 schreef Mike het volgende:
De film trekt ontzettend veel bezoekers...zal zelfs in de top10 van bestbezochte films ooit eindigen.
Dat zal er waarschijnlijk niet in zitten. De bezoekersaantallen in Europa vallen tegen. Gisteren tijdens de voorpremiere in Enschede zaten er ook hooguit 40 mensen in de zaal.
  donderdag 1 april 2004 @ 12:07:09 #248
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18104358
quote:
Op donderdag 1 april 2004 11:20 schreef Gorro het volgende:

[..]

Dat zal er waarschijnlijk niet in zitten. De bezoekersaantallen in Europa vallen tegen. Gisteren tijdens de voorpremiere in Enschede zaten er ook hooguit 40 mensen in de zaal.
Gisteren waren er in Helmond ongeveer 60 bezoekers, waarvan een groot deel mensen die nooit naar de bioscoop gaan.
En hij zal in Nederland vast niet goed lopen, omdat we hier niet zo gelovig zijn.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 1 april 2004 @ 13:21:19 #249
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18106081
Ik ben een vette atheist, maar ik ga vanavond toch maar even kijken hoor
pi_18106206
quote:
Op donderdag 1 april 2004 13:21 schreef Hare het volgende:
Ik ben een vette atheist, maar ik ga vanavond toch maar even kijken hoor
Atheïsme heeft niets te maken met Jezus Christus, over het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')