abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:03:22 #1
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129529486

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

Username - Rang - Regio
bigbass - Senior Medewerker Verkoop
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Einschtein - Regio Groningen
Etsu - Senior Medewerker Verkoop - omg. Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Halldor - Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - ASM - Amsterdam/Hilversum e.o.
JesseW - Afdelingschef DKW/ASM (Jumbo)
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
promisionxexposed - Caissière A - Amstelveen
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
TommieAH - Caissière B
Watdoeteenvulploegmedewerker - (Jumbo)

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.
- 7 januari
- 4 februari
- 4 maart
- 1 april
- 29 april
- 27 mei
- 24 juni
- 22 juli
- 19 augustus
- 16 september
- 14 oktober
- 11 november
- 9 december

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_129530269
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:00 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Als je touchscreen-kassa's hebt zou ik best wel eens ergens een uurtje willen nemen om alles voor je uit te schrijven en je op te sturen, zodat je het qua functies allemaal weet! :).
Zo zo, bedankt voor je aanbod! Heb net al even door de handboeken heen gebladerd, denk dat ik de basishandelingen al wel snap. Wij hebben inderdaad touchscreen-kassa's. Ik heb ook geprobeerd om in ELM te komen, maar dan krijg ik deze foutmelding:
Validatiefout
U moet de volgende fout(en) corrigeren voordat u doorgaat:

Your ID is not found in SuccessFactors

Waar ik echter wel telkens tegenaan loop is dat je moet inloggen met je caissièrenummer o.i.d.
Moet ik dan iemand anders voor mij in laten loggen of gaat dat gewoon met je PNL?
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:42:57 #3
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129530674
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:27 schreef kapsalonzondersla het volgende:

[..]

Zo zo, bedankt voor je aanbod! Heb net al even door de handboeken heen gebladerd, denk dat ik de basishandelingen al wel snap. Wij hebben inderdaad touchscreen-kassa's. Ik heb ook geprobeerd om in ELM te komen, maar dan krijg ik deze foutmelding:
Validatiefout

Waar ik echter wel telkens tegenaan loop is dat je moet inloggen met je caissièrenummer o.i.d.
Moet ik dan iemand anders voor mij in laten loggen of gaat dat gewoon met je PNL?
Volgens mij wordt deze voor je aangemaakt. Wat is een PNL? Ik heb geen Plaza in mijn winkel!
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:43:05 #4
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_129530677
De TT: :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:45:21 #5
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129530729
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:43 schreef Schuimpjes het volgende:
De TT: :')
Ik moest er eigenlijk 'bij TS' van maken hè?
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:51:18 #6
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_129530874
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:45 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik moest er eigenlijk 'bij TS' van maken hè?
De TT is gewoon slecht, met of zonder "bij TS".

Enerzijds begrijp ik je wel: Ik sta liever ook niet achter de kassa of servicebalie. Vooral omdat ik daardoor de controle over het vulproces kan kwijtraken m.a.w. vulploegers maken misbruik van het feit dat ik even weg moet. Maar anderzijds: Als ik wordt geroepen sta ik er wel meteen. Je runt de winkel samen, of je nou SM, ASM, TL, Verkoper, Caissiere, Vakkenvuller of KM bent. En daar hoort ook flexibiliteit bij. Waar VKA van VKK verwacht dat ze bijspringen verwacht ik dat dus andersom ook.

Maar goed, dit gaat een discussie worden waar niemand iets aan heeft.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:53:01 #7
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129530920
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

De TT is gewoon slecht, met of zonder "bij TS".

Enerzijds begrijp ik je wel: Ik sta liever ook niet achter de kassa of servicebalie. Vooral omdat ik daardoor de controle over het vulproces kan kwijtraken m.a.w. vulploegers maken misbruik van het feit dat ik even weg moet. Maar anderzijds: Als ik wordt geroepen sta ik er wel meteen. Je runt de winkel samen, of je nou SM, ASM, TL, Verkoper, Caissiere, Vakkenvuller of KM bent. En daar hoort ook flexibiliteit bij. Waar VKA van VKK verwacht dat ze bijspringen verwacht ik dat dus andersom ook.

Maar goed, dit gaat een discussie worden waar niemand iets aan heeft.
@ TT : Ik weet het, maar ik kon het moeilijk leeg laten :').
En kijk, als het echt niet anders kan sta ik er ook hoor. Als ik er echter onderuit kan komen doe ik dat wel meteen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 03:29:02 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129532922
Nieuw topic, nieuw raadplaatje.

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_129532999
Ik snap t punt van OudeBok wel hoor.. als je solliciteert voor VKA kom je niet naar je werk om meer dan 50% van je uren te gaan vullen :') Maakt niet uit of je werkzaamheden van een gelijk niveau hoort te doen.

Natuurlijk is een keer in de maand niet erg, dat moet je maar voor je collega's over hebben. Ik snap wel dat je er bezwaar tegen hebt als het vaker gebeurt terwijl het niet echt nodig is.

Toen ik nog bij brood stond heeft de TL van vkk ons zelfs nog eens geholpen :P
pi_129533229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:27 schreef kapsalonzondersla het volgende:

[..]

Validatiefout

ELM werkt niet voor franchise. Je kan wel de opleiding via de winkelcomputer doen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:23:17 #11
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_129536056
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 03:29 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw raadplaatje.

[ afbeelding ]
Zuidlaren toch?
BAM dit is 3KB
pi_129538142
Als wij een drukke dag of onderbezetting hebben bij brood en het rustig of ruimbezet is bij kassa (of bij uitzondering bij vkk, maar die hebben altijd wel wat te doen in de praktijk) krijgen we altijd wat hulp als we het vragen. Iemand om te helpen broodjes inpakken en dat soort simpele dingen.
Kassa staat ook eigenlijk altijd in de winkel zodra het rustig is, of een pad te vullen in de buurt of te spiegelen. En vkk draait altijd bij als het nodig is.
EN op dagen dat het kan en nodig helpen we bij verkoop ook altijd even in de winkel als daar vraag naar is. Gisteren heb ik nog een kwartier staan lossen omdat de wagen een uur te vroeg en de ingeroosterde vakkenvuller een kwartier te laat was.

Je draait gewoon samen een winkel en dan vind ik het niet meer dan normaal dat je elkaar helpt. Vergeet ook niet dat je er wat van leert als je in de winkel staat te vullen of op een andere afdeling helpt en dat ziet je TL ook, wat zeker in je voordeel werkt wanneer je contract op het punt staat af te lopen ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:27:46 #13
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129541671
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 03:43 schreef d4v1d het volgende:
Ik snap t punt van OudeBok wel hoor.. als je solliciteert voor VKA kom je niet naar je werk om meer dan 50% van je uren te gaan vullen :') Maakt niet uit of je werkzaamheden van een gelijk niveau hoort te doen.

Natuurlijk is een keer in de maand niet erg, dat moet je maar voor je collega's over hebben. Ik snap wel dat je er bezwaar tegen hebt als het vaker gebeurt terwijl het niet echt nodig is.

Toen ik nog bij brood stond heeft de TL van vkk ons zelfs nog eens geholpen :P
Eigenlijk bedoel ik precies dit. Een keer in de week vind ik het prima om eventjes te helpen. Moet gewoon niet de overhand nemen, zodat het meer helpen op andere afdelingen wordt dan op mijn eigen afdeling zitten.
Gisteren bewoording een beetje ongelukkig gekozen misschien. Ik probeer er natuurlijk wel zoveel mogelijk onderuit te komen. Is ook alsof ze meteen naar mij komen omdat ik vaak de enige jongen op de afdeling ben of zo ( We zijn nu al met 4 jongens in het hele kassateam *O* ). Zelfs al zit ik midden tussen de kassa's in, komen ze straight naar mij toe :').
pi_129550508
Kan een TLVK die zijn autorisatie heeft verkregen via LOKAUT wel bij de shiftklaar?

edit
Nevermind.

[ Bericht 16% gewijzigd door Questionmarks op 31-07-2013 18:25:16 ]
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:58:46 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129550702
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:23 schreef Loll het volgende:

[..]

Zuidlaren toch?
:N
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_129563067
Lekkerkerk?
pi_129563142
Goh binnenkort moeten we zelf Sorbo vullen en bijhouden.
pi_129571031
Hier geen Sorbo *O*
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:26:46 #19
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_129575614
Sorbo? Dat schoonmaakmiddel?
pi_129576437
Hij bedoelt die assortimentsgroep met alleen maar Sorbo producten zoals naald/draad en schoenveters
pi_129583804
Ik heb dinsdag mijn sollicitatiegesprek voor TL verkoopklaar, ben heel erg benieuwd! Heb al eerder bij een Albert Heijn gewerkt in de vulploeg en dat vond ik altijd leuk werk, ook omdat de sfeer gewoon heel goed was en ik vind dat Albert Heijn best goed betaalt in de jeugdschaal.

Heeft iemand hier tips voor mijn sollicitatie?
pi_129584152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:58 schreef Franknfurter het volgende:
Ik heb dinsdag mijn sollicitatiegesprek voor TL verkoopklaar, ben heel erg benieuwd! Heb al eerder bij een Albert Heijn gewerkt in de vulploeg en dat vond ik altijd leuk werk, ook omdat de sfeer gewoon heel goed was en ik vind dat Albert Heijn best goed betaalt in de jeugdschaal.

Heeft iemand hier tips voor mijn sollicitatie?
Gewoon jezelf zijn.. als je denkt aan een functie als TL moet een sollicitatiegesprek geen enkel probleem zijn :)

Lijkt mij dan :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 17:10:16 ]
pi_129584230
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:09 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Gewoon jezelf zijn.. als je denkt aan een functie als TL moet een sollicitatiegesprek geen enkel probleem zijn :)

Lijkt mij dan :')
Oh het gesprek is het probleem ook niet, maar meer tips over dingen waar ik zelf misschien nog niet aan had gedacht. Ik ben graag goed voorbereid :')
pi_129584598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:12 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Oh het gesprek is het probleem ook niet, maar meer tips over dingen waar ik zelf misschien nog niet aan had gedacht. Ik ben graag goed voorbereid :')
Trek een schone onderbroek aan ^O^
pi_129584614
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:26 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Trek een schone onderbroek aan ^O^
* Franknfurter noteert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')