abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129501708
quote:
Het gaat niet goed met de verkopen van Monopoly en volgens de marketeers van Hasbro, de maker van het spel, komt dat vooral omdat Monopoly te lang duurt. En inderdaad: als je Monopoly volgens de spelregels speelt kan het behoorlijk lang duren.

Er zijn, volgens de Huffington Post, dan ook grote veranderingen op komst die er voor moeten zorgen dat er eerder een winnaar van het spel komt. De meest in het oog springende verandering is dat de gevangenis verdwijnt uitu het spel. “Ouders en kinderen zeggen ons dat ze een snellere eenvoudigere spelervaring willen, zegt marketeer Jonathan Berkowitz van Hasbop tegen de Wall Street Journal. De nieuwe versie van Monopoly, die Monopoly Empire gaat heten kun je helemaal spelen in een half uur.

Nog niet helemaal duidelijk is of Monopoly Empire naast het oude Monopoly komt, of daarvan de plaats inneemt. In de Empire versie strijd je niet om het bezit van onroerend goed in steden en dorpen, maar om merken, zoals McDonald’s, Coca-Cola and X-Box.

Het is inderdaad ook wel tering traag.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:33:11 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_129501727
Maak gerust een aanvullende versie, maar waag het niet het origineel te verkrachten.
pi_129501843
Ja iedereen heeft al 10 dozen monopoly staan thuis
Nieuw is niet altijd beter.
pi_129501922
De markt is gewoon verzadigd en we zitten ook nog eens ver van kerst. Dan krijg je dat.
pi_129501923
Kan niemand dan meer genieten van een urenlang bordspel? ;(
pi_129501955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Kan niemand dan meer genieten van een urenlang bordspel? ;(
Nee. We moeten nog twitteren/facebooken/whatsappen tussendoor. Triest eigenlijk.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:41:35 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_129501987
Komt gewoon door marktverzadiging, iedereen heeft het al. Het is helemaal niet te lang. Mensen moeten leren dat een bordspel nu eenmaal lang kan duren. Ik speel Kolonisten met bijna alle uitbreidingen op een groot bord en dan ben je ook zo vier uur bezig. Maar het is wel leuk !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_129501996
quote:
8s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef TNA het volgende:
Maak gerust een aanvullende versie, maar waag het niet het origineel te verkrachten.
Dat dus. Gelukkig zijn er ook al meerdere andere versies. Allemaal prima hoor, maar het klassieke spel moet gewoon blijven bestaan!
pi_129502020
De bordspellenmarkt is op dit moment booming. En dat komt onder andere omdat mensen door beginnen te krijgen dat er stukken betere spellen als monopoly te spelen zijn. Het kan dan wel een klassieker zijn maar als spel zelf steekt het ernstig tekort vergeleken met de huidige generatie bordspellen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_129502074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:41 schreef Pikkebaas het volgende:
Komt gewoon door marktverzadiging, iedereen heeft het al. Het is helemaal niet te lang. Mensen moeten leren dat een bordspel nu eenmaal lang kan duren. Ik speel Kolonisten met bijna alle uitbreidingen op een groot bord en dan ben je ook zo vier uur bezig. Maar het is wel leuk !
Kolonisten heeft ook meer inhoud. Monopoly is wel erg eentonig.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:44:26 #11
386633 Adnap
I love Life !
pi_129502085
Zonde !! Wij spelen monopoly heel veel en dat het lang duurt is juist leuk ! Uren speelplezier !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_129502089
Instant spelresultaat: zie hier de achteruitgang van de mensheid.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129502101
Ligt het niet gewoon aan het feit dat het al 100 jaar bestaat ofzo? :')

Bij mijn ouders liggen 3 versies, een uit de jaren '60, eentje uit de jaren '90 en ik geloof nog een kinderversie. En dat zie je wel vaker. Waarom zou je dan een nieuwe versie kopen...
pi_129502104
Je kan het trouwens ook gewoon een uur spelen ofzo en dan tellen wie het meeste geld/bezit heeft. Volgens mij is dit gewoon een manier om aandat te krijgen. Een persbericht met 'monopoly gaat veranderen' krijgt natuurlijk meer aandacht dan 'we komen met een nieuwe versie'.
pi_129502155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:42 schreef LostFormat het volgende:
De bordspellenmarkt is op dit moment booming.
Serieus?
Scheren is voor schapen!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:47:12 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129502178

Beste spel ooit.

Duurt ook een paar uur ja, maar dan heb je ook wat
Laffe huichelaar
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:48:29 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129502210
En daar kan je de gevangenis niet in laten verdwijnen
Laffe huichelaar
pi_129502221
Je zou haast denken dat ze inspiratie hebben geput uit de situatie in Nederland, waar steeds meer gevangenissen sluiten.

Het schijnt dat bij op de Nederlandse editie zullen kiezen voor een schoffelplantsoen...
pi_129502242
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:42 schreef LostFormat het volgende:
De bordspellenmarkt is op dit moment booming. En dat komt onder andere omdat mensen door beginnen te krijgen dat er stukken betere spellen als monopoly te spelen zijn. Het kan dan wel een klassieker zijn maar als spel zelf steekt het ernstig tekort vergeleken met de huidige generatie bordspellen.
Dit dus, er zijn echt zoveel leukere bordspellen als monopoly (of risk) waarbij je niet afhankelijk bent van dobbelstenen en die je in 1,5 uur gem uitgespeeld hebt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_129502366
Als de ander een paar hotels heeft staan is in de gevangenis zitten juist een uitkomst.
Wel geld innen van de tegenspeler als die op jou straten komt maar zelf niets hoeven betalen.
pi_129502368
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus, er zijn echt zoveel leukere bordspellen als monopoly (of risk) waarbij je niet afhankelijk bent van dobbelstenen en die je in 1,5 uur gem uitgespeeld hebt.
Waar je niet halverwege uitgeschakeld kunt worden. Waar het heel het spel spannend blijft. Waar je ook naast je beurt nog genoeg te doen is voor je en je niet alleen maar op je beurt zit te wachten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:54:38 #22
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_129502403
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Kolonisten heeft ook meer inhoud. Monopoly is wel erg eentonig.
Monopoly kan heel leuk zijn, zeker als je met wat ervaren spelers speelt.
Kolonisten is wat veelzijdiger. Maar ik kan me het gevoel nog goed herinneren als ik in de buurt van m'n vader z'n kalverstraat met hotel kwam. Dan kon je weer aftikken.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_129502413
"Duurt te lang" :')

Ik doe soms weken over een gamepie Civilization, wat in zekere zin ook te vergelijken is met een bordspel :P
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 30 juli 2013 @ 12:55:04 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_129502420
mietjes

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_129502447
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:53 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Waar je niet halverwege uitgeschakeld kunt worden. Waar het heel het spel spannend blijft. Waar je ook naast je beurt nog genoeg te doen is voor je en je niet alleen maar op je beurt zit te wachten.
Beste bord spel vind ik persoonlijk puerto rico, ontzettend veelzijdig spel waarbij je echt moet nadenken over rollen en geen dobbelstenen, dus geen gelukfactor zoals bij kolonisten of monopoly.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')