quote:
Op dinsdag 30 juli 2013 10:36 schreef Elfletterig het volgende:Ik heb het ook met stijgende verbazing zitten kijken gisterenavond. Ik vind haar deskundig in het onderwerp waarover ze spreekt en ze legt de vinger goed op de zere plek als het om Egypte gaat. Maar kennelijk is het dan een soort absolute noodzaak om te benadrukken dat het toch écht geen kritiek op moslims is.
Mensen moeten in Nederland vrij voor hun mening kunnen uitkomen, voor zover deze niet oproept tot geweld. Kritiek leveren op de praktijken van de Moslimbroederschap in Egypte mag gewoon. Ook als je daarna niet nuanceert, ook als je kritiek op het leger achterwege wenst te laten.
Je moet toch wel erg diep zijn gezonken, wil je gaan vasten om het respect van Nederlandse moslims te krijgen. Triest dat je meent dat zoiets nodig is. Mensen hebben jou te respecteren - of in elk geval met rust te laten - ook als je NIET gaat vasten.
Maar goed, het wachten is op de gebruikelijke probleemontkenners die komen uitleggen dat de jongens die Samuel bedreigden, geen echte moslims zijn, maar gewoon een stel vervelende Marokkanen.
mag ik wel zeggen dat het dan een groep vervelende moslims zijn die bedreigen en stalken etc... en dat dit het gewoon wettelijk bepaald is dat dat strafbaar is... lijkt me een zaak voor de uitvoerders en makers van de wetten in Nederland. Dus lijkt me constructiever om naar dat laatste te kijken want in een land waar regels niet worden nageleefd heerst blijkbaar chaos en anarchie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15