abonnement Unibet Coolblue
pi_129688947
Chart-rondje 'Do I Wanna Know?' in Engeland: binnengekomen op 11, gezakt naar 18, 19, 20, 21 en deze week weer terug naar 15. Beste chart-run sinds...?
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:18:02 #77
192683 AMDB
Visionair.
pi_129689847
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:56 schreef Aisumasen het volgende:
Beste chart-run sinds...?
Vertel het ons!
pi_129692162
Voor wie de artikelen over de sessies van het aankomende album in de NME en Q gemist hebben, heeft de Standard een mooie opsomming van hoe het Matt Helders, Jamie Cook, Nick O'Malley, Andy Nicholson and Glyn Jones verging tijdens de opnames: http://www.standard.co.uk(...)nal-yet-8745281.html
pi_129693249
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:13 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie de artikelen over de sessies van het aankomende album in de NME en Q gemist hebben, heeft de Standard een mooie opsomming van hoe het Matt Helders, Jamie Cook, Nick O'Malley, Andy Nicholson and Glyn Jones verging tijdens de opnames: http://www.standard.co.uk(...)nal-yet-8745281.html
_O- :')
pi_129698090
Luister de BBC radio-opname van Reading 2006 weer eens, dat blijft een van mijn favoriete live-opnames en zo niet de beste opname uit het jaar van het debuut. Opener 'I Bet You Look Good On The Dancefloor' (!), 'Still Take You Home', rechtstreeks in 'You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Staring Straight At Me', allemaal op snelheid 1,5, en dan zijn er amper 7 minuten om. 'From The Ritz To The Rubble' met a capella intro. 'Cigarette Smoker Fiona', 'Bigger Boys And Stolen Sweethearts', ze komen allemaal langs.

"...iew from the afternoo..." *drumfill.
pi_129699769
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:07 schreef Aisumasen het volgende:
Luister de BBC radio-opname van Reading 2006 weer eens, dat blijft een van mijn favoriete live-opnames en zo niet de beste opname uit het jaar van het debuut. Opener 'I Bet You Look Good On The Dancefloor' (!), 'Still Take You Home', rechtstreeks in 'You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Staring Straight At Me', allemaal op snelheid 1,5, en dan zijn er amper 7 minuten om. 'From The Ritz To The Rubble' met a capella intro. 'Cigarette Smoker Fiona', 'Bigger Boys And Stolen Sweethearts', ze komen allemaal langs.

"...iew from the afternoo..." *drumfill.
Blijft een geniale opname inderdaad! Alex die even stopt voor die het tweede verse van "Still Take You Home" doet en dan ontzettend droog vraagt: "Everything All right?" terwijl de jonge meisjes voorin er al met bosjes tegelijk worden uitgeplukt :P. Maar qua snelheid van "You Probably..." kan er natuurlijk niks aan deze opname tippen: .
En dan heb je natuurlijk ook nog de "21 seconds tu tu tu" overgang tussen "Vampires" en "Dancing Shoes".

Dit concert was een week na de gig op Lowlands dat jaar toch? Was de setlist daar een beetje vergelijkbaar of lieten ze daar de 'specials' links liggen?
pi_129701016
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:40 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Blijft een geniale opname inderdaad! Alex die even stopt voor die het tweede verse van "Still Take You Home" doet en dan ontzettend droog vraagt: "Everything All right?" terwijl de jonge meisjes voorin er al met bosjes tegelijk worden uitgeplukt :P. Maar qua snelheid van "You Probably..." kan er natuurlijk niks aan deze opname tippen: .
En dan heb je natuurlijk ook nog de "21 seconds tu tu tu" overgang tussen "Vampires" en "Dancing Shoes".

Dit concert was een week na de gig op Lowlands dat jaar toch? Was de setlist daar een beetje vergelijkbaar of lieten ze daar de 'specials' links liggen?
Zelfde set, op de opener - The View From The Afternoon', toen het er nog bij hoorde in plaats van dat het nostalgie was - en het ontbreken van 'Bigger Boys' }:| na. Vorig jaar werden op die Facebook van 3VOOR12 ofzo herinneringen opgehaald over die gig, niet? Toen hadden we het er nog over hier, maar ik heb niemand gehoord over de dingen die mij het best zijn bijgebleven. Ik weet nog goed hoe ik voor het eerst meemaakte - daarna nog vaak gekopieerd - dat er op de vloer van de Alpha gestampt werd, en alles trilde. Je hoort de mammoet-geluiden heel zachtjes op de opname van 'When The Sun Goes Down', in de nu uitgemolken break. Ook heel indrukwekkend waren de reacties op de schermen. "Nu, Grolsch: YEAH YEAH YEAHS. 30 minuten, Alpha: ARCTIC MONKEYS". Een oorverdovend gejuich, alsof het Nederlands elftal de fokking beker kwam brengen, in de tijd dat het festivalpubliek nog leek te bestaan uit toegewijde muziekliefhebbers.

Ik weet ook nog goed dat ze, terwijl de wachttijd moordend leek, boem, uit het niets, een minuut of, wat zal het zijn geweest, 5?, te vroeg opkwamen. Ineens het licht uit. Leken op dat grote podium nog kleiner dan ik ze al kende. Totale anarchie vanaf de eerste drumslag, de opener van het beste debuut van de afgelopen 10 jaar, in het jaar dat het verscheen. En na afloop natuurlijk hun imago uit die tijd bevestigen: Big Nige die - terwijl de damp nog uit de versterkers kwam van de laatst noot 'A Certain Romance' - sloom over het podium bewoog en de versterkers één voor één lomp uitklikte totdat het geluid in de tent volledig dood was. Maand daarna zaten ze in de studio voor 'Favourite Worst Nightmare'. En toen na afloop alle 70's babies die het niet begrepen. _O- "Ongeïnteresseerd", "al eens eerder meegemaakt", "overleven debuut niet". Misschien wel hun meest legendarische show in Nederland. Wist Muse daarna met haar vliegende piano's en grote gebaar niet meer te overtreffen.
pi_129722852
Do I Wanna Know begint echt een van mijn favoriete AM-tracks te worden. Die tekst _O_
pi_129722976
Ik kan niet wachten :D
pi_129723967
'Why'd You Only Call Me When You're High?' is misschien wel het eerste AM-liedje sinds 'Fluorescent Adolescent' wat ik zo'n beetje non-stop aan het draaien ben.
pi_129724090
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:39 schreef Aisumasen het volgende:
'Why'd You Only Call Me When You're High?' is misschien wel het eerste AM-liedje sinds 'Fluorescent Adolescent' wat ik zo'n beetje non-stop aan het draaien ben.
Nu je het toch zegt: heb jij misschien een exemplaar in betere kwaliteit dan de 128kpbs rip die ik nu aan heb staan?
pi_129724141
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nu je het toch zegt: heb jij misschien een exemplaar in betere kwaliteit dan de 128kpbs rip die ik nu aan heb staan?
Die is er wel, geript van de Rdio-servers, maar ik heb hem eerlijk waar niet. Kan me met leakjes nooit zo veel schelen, anders blijf je aan de gang totdat de CD-rip er is, snap je.
pi_129724343
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:45 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die is er wel, geript van de Rdio-servers, maar ik heb hem eerlijk waar niet. Kan me met leakjes nooit zo veel schelen, anders blijf je aan de gang totdat de CD-rip er is, snap je.
Ah, gevonden. Bedankt voor de tip ;)
pi_129727036
Deze was nog niet langsgekomen:

quote:
John Cooper Clarke On Alex Turner's Lyrics And Writing 'I Wanna Be Yours'

Punk poet John Cooper Clarke goes way back with Arctic Monkeys, and their mutual love comes full circle on the new album 'AM'.

On closing track 'I Wanna Be Yours', the band put John's poem of the same name to music. You might recognise it, as it's been a staple in GCSE English for years (and rightly so). As Alex Turner has previously explained, it was a huge inspiration for him as a lyricist:

"I was your typical teenager, trying to be cool and not interested and the teacher proceeded to read 'I Wanna Be Yours', doing an impression of Johnny. It made my ears prick up in the classroom because it was nothing like anything I'd heard, especially on this syllabus. Had I not seen him do his thing, I wouldn't have started writing like that."

Both men seem to share that surrealist, kitchen sink-drama sense of Britishness when it comes to their writing, so of course I had to speak to John as part of this week's Arctic Monkeys cover feature. Below, I've posted the full transcript of our chat – asking him about the original poem, what he thinks of Alex as a lyricist and his recent honorary degree from Salford University ("Finally, my eye surgery business can become a reality," he told me, tongue firmly in cheek!").

But first, here are Alex's lyrics to the track:

Arctic Monkeys - 'I Wanna Be Yours'

I wanna be your vacuum cleaner
breathing in your dust
I wanna be your Ford Cortina
I will never rust
If you like your coffee hot
let me be your coffee pot
You call the shots babe
I just wanna be yours

Secrets I have held in my heart
are harder to hide than I thought
Maybe I just wanna be yours
I wanna be yours
I wanna be yours

Let me be your leccy meter
And I'll never run out
Let me be the portable heater
That you’ll get cold without
I wanna be your setting lotion
hold your hair in deep devotion
At least as deep as the Pacific ocean
I wanna be yours

Secrets I have held in my heart
are harder to hide than I thought
Maybe I just wanna be yours
I wanna be yours
I wanna be yours

They're ever so slightly different to John's, which you can listen to him perform here:


Here's the full Q&A with John:

NME: Can you remember when you wrote 'I Wanna Be Yours'?

John Cooper Clarke: I wrote it along with a load of others at the time, I tend to write like that. I remember when it was – about '83 or '84 or something like that. It's come to my attention that it's the wedding favourite. The number of people that have said, 'I had that read at my wedding', or 'My husband proposed to me using that number'… It's been very useful in the world of modern romance! It is to modern wedding ceremonies what 'Always Look On The Bright Side Of Life' by Eric Idle is to humanist funerals. I probably go to a great many more funerals than you do, so take it from me.

People propose to it then – so how does that compare to Arctic Monkeys closing their album with it?

I think it's great the band have used it, because I think it was always kind of a song. It's a poem that owes a great deal to popular music. I haven't heard their version yet, but I know it's gonna be great.

It's a ballad, it doesn't sound like The Fall or something people might expect to be associated with you.

Well that's the kind of number it is, really. What it is, it's the classic thing of the desire to make yourself useful to the object of your desire, taken to a pathological degree to the point where you're actually reducing yourself to a commodity.

How did you find out the band would be using it?


I only heard the day before yesterday! To be honest, I got an erroneous email a while back that said they were gonna do a version of another of my numbers, 'Evidently Chickentown', So I was kind of expecting that they were gonna do a cover of one of mine, but the day before yesterday I heard it was gonna be 'I Wanna Be Yours' – great!

Alex sings it in a very emotive way. If you weren't clued up you might not realise they're not his words.

I'm sure he's done a great job. He's a great lyricist and, well, he's a proper singer. He is emotive. He's got a great deal of feeling in his voice, and he makes that northern accent sound very sexy.

Which is difficult, right?!

I think it is! It’s got a lot of George Formby baggage, not that there's anything wrong with George. But it's only in recent years that a northern accent has been seen to be the language of lurve.

Alex changes the odd bit in the track, adding one of his own lines – "Secrets I have held in my heart / are harder to hide than I thought". Are you cool with that?

Yeah, I would have expected that. I think that's great, that’s what people do with songs. There's a tradition with this. Especially a number like that, because it cries out for updating because it uses brand names. One would expect it to be kind of updated, in much the same way that Sinatra might use different comparisons for a song like 'You're The Top' by Cole Porter.

Do you rate him as a lyricist?

I think he's a fantastic lyricist. He's always changing, and as a band they won't be pinned down. I like that album they made when they'd been to the States for the first time, they were so obviously Americanised. I think things like that are a strength, where you can make every new experience uniquely you. That's part of the secret of longevity.

This new album is even more American, in some ways.

Popular music itself is an American invention as we know it, so there ain't no shame in that I don’t think.

You go back a long way with the band, you met them pretty early on didn't you?

I did, I met them about a fortnight before they went mega. I was doing a show at the boardwalk in Sheffield with The Fall. I was about to leave, go home, and Chris, the guy who used to own the late lamented Boardwalk club in Sheffield said there's some lads here who'd like to say hello, they're called the Arctic Monkeys. And I thought, that's a name I can imagine in the hit parade! And then a fortnight later they went viral. That was their 'in' wasn’t it? They came fully formed really, with a fan base and everything. But I knew they were good.

And here we are, eight years later and they're covering one of yours.

It's great, I like that! I think Alex is fabulous, and I think they're a great band. They can really play, and they get better and better and better and better. Alex's many changing moods are always an object of fascination in the playground of my imagination!

Would you do something live with them if they asked?


Yeah, if they asked me I'd get involved - of course I would! I love what they do. For sure! I don't work with anybody I don't like, just for the attention. I suppose it's not very surprising but all the people that have sort of latched onto us lately are all people that I really like. I include Plan B and the Alabama 3, people like that. It's a pleasure to be involved with acts like that, and Arctic Monkeys, because these people are in for the long haul.

To bring it back to you, the doctorate you recently got from Salford uni – were you proud?

Well, I've obviously been a great source of inspiration to the academic population of Salford! They're citing me as a major contribution to their upward trajectory!

And would they be right?

I think so.

What else is going on with you at the moment?

I'm doing loads of gigs until the end of July and then I'm taking August out and I'm going on a family holiday to France. After that, the tour goes on. But hopefully I'm gonna get a book of new poetry out very, very shortly. I've got millions of new numbers so I'm gonna launch that within a year I hope.

At this point, I asked John what his favourite work in progress was and he proceeded to reel off 'The Endorser'. Hero.

Here it is as a SoundCloud: https://soundcloud.com/1mw/john-cooper-clarke-the-1
http://www.nme.com/blogs/(...)ing-i-wanna-be-yours
pi_129727382
Alex schrijft de afgelopen jaren zo'n beetje alleen nog maar over chickies.
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:18:31 #91
192683 AMDB
Visionair.
pi_129727432
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:17 schreef hallo-daar het volgende:
Alex schrijft de afgelopen jaren zo'n beetje alleen nog maar over chickies.
Ik wil een nieuwe Teddy Picker!
pi_129727827
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:17 schreef hallo-daar het volgende:
Alex schrijft de afgelopen jaren zo'n beetje alleen nog maar over chickies.
... de afgelopen jaren? :P Mardy Bum, Dancing Shoes, I Bet..., You Probably Couldn't..., Still Take You Home, When The Sun Goes Down. En dat is alleen het debuut. Alex schrijft altijd al veel over meisjes en vrouwen.
pi_129728562
Zoals al eerder hier gepost is '2013' een bonus-track voor de Japanse editie van het aankomende album: http://www.amazon.co.jp/AM-/dp/B00DMUOQ3W/
pi_129728714
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

... de afgelopen jaren? :P Mardy Bum, Dancing Shoes, I Bet..., You Probably Couldn't..., Still Take You Home, When The Sun Goes Down. En dat is alleen het debuut. Alex schrijft altijd al veel over meisjes en vrouwen.
Ik bedoelde meer liefdesliedjes. Daar schaar ik bijvoorbeeld "When The Sun Goes Down" niet onder. Natuurlijk schreef hij 'vroeger' ook wel over vrouwen, maar tegenwoordig behandelt hij bijna geen andere onderwerpen meer. Bovendien brengt hij het tegenwoordig meer recht door zee dan eerst. Als die quotes (vaak eindigend op "babe", "honey", "love" e.d. woorden) in de interviews goeie graadmeters zijn, zal het op AM niet anders zijn.

Niet dat ik het verder heel erg vind, het is gewoon een constatering,
pi_129728730
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:42 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals al eerder hier gepost is '2013' een bonus-track voor de Japanse editie van het aankomende album: http://www.amazon.co.jp/AM-/dp/B00DMUOQ3W/
Waarom krijgen zij eigenlijk altijd extra bonustracks? Ik heb een japanse Humbug en die heeft ook twee tracks bonus (Red Right Hand en I Haven't Got My Strange volgens mij, maar ik heb hem niet bij de hand)
pi_129728837
Ben benieuwd
Jusqu'ici tout va bien...
pi_129729162
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom krijgen zij eigenlijk altijd extra bonustracks? Ik heb een japanse Humbug en die heeft ook twee tracks bonus (Red Right Hand en I Haven't Got My Strange volgens mij, maar ik heb hem niet bij de hand)
Om de lokale markt te stimuleren. Het is vooral iets van vroeger, uit het pre-downloadtijdperk. Ze krijgen wat exclusieve content om te kunnen concurreren met de vaak veel goedkopere import-versies uit Europa of Amerika.
pi_129746706
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:18 schreef AMDB het volgende:

[..]

Vertel het ons!
"Do I Wanna Know? sold 18,968 copies last week to raise its cumulative sales to 141,056. It has already outsold a couple of their Top 5 hits, and ranks fifth in the band’s all-time bestsellers list behind I Bet You Look Good On The Dancefloor (463,403), When The Sun Goes Down (262,269), Fluorescent Adolescent (234,126) and Brianstorm (172,834)."
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:04:21 #99
192683 AMDB
Visionair.
pi_129746740
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

"Do I Wanna Know? sold 18,968 copies last week to raise its cumulative sales to 141,056. It has already outsold a couple of their Top 5 hits, and ranks fifth in the band’s all-time bestsellers list behind I Bet You Look Good On The Dancefloor (463,403), When The Sun Goes Down (262,269), Fluorescent Adolescent (234,126) and Brianstorm (172,834)."
Wauw! Die gaat Brianstorm nog wel voorbij gok ik zo :)
pi_129751821
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:07 schreef Aisumasen het volgende:
Luister de BBC radio-opname van Reading 2006 weer eens, dat blijft een van mijn favoriete live-opnames en zo niet de beste opname uit het jaar van het debuut. Opener 'I Bet You Look Good On The Dancefloor' (!), 'Still Take You Home', rechtstreeks in 'You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Staring Straight At Me', allemaal op snelheid 1,5, en dan zijn er amper 7 minuten om. 'From The Ritz To The Rubble' met a capella intro. 'Cigarette Smoker Fiona', 'Bigger Boys And Stolen Sweethearts', ze komen allemaal langs.

"...iew from the afternoo..." *drumfill.
Kan ik deze ergens in mp3 downloaden? Ik kan alleen de FLAC versie vinden. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')