Beste,
Even een korte samenvatting, ik had een vriendin uit Oekraine, deze heeft mij 1.5 jaar misbruikt voor visum en geld. Ze heeft in 1.5 jaar niets betaald, niets gedaan enz. Haar visum is voor verblijf bij partner. Een week nadat ik haar een ticket voor Canada gekocht hebt op haar naam wel met mijn Credit Card, heeft ze me gedumpt per sms om erna achter te komen dat ze al een geruime tijd met haar baas bezig was. Ze had een telefoon die ik gekocht had met sim, heb een icloud backup teruggezet en kwam erachter dat ze al langer bezig was met andere jongens/mannen. Overduidelijk mannen die iets voor haar kunnen betekenen financieel of met werk, geen standaard jongens dus. Op de dag dat ik erachter kwam was ze de telefoon opeens verloren uit angst dat ik achter meer dingen zou komen.
Hier komt het gene waarin ik advies nodig heb.
Haar visum wat op mijn naam was heb ik geannuleerd, hierover krijgt ze binnenkort bericht van de IND. Ze woont nu in Eindhoven waar ze werkt (kamers), ik heb haar uitgeschreven bij de gemeente op dit adres waar ik woonachtig ben, en ze zal zich dus moeten registreren. Haar visum was geldig voor verblijf bij partner en niet voor alleenstaand, op hetzelfde adres als die van mij.
Ik heb haar het Canada ticket geboekt zodat ze naar haar zus kan gaan die is verhuist naar Canada, ik zag via de icloud backup dat ze ook opzoek was naar werk in Canada, terwijl ze voor 2 weken op vakantie zou gaan. N.a.v. alles had ik besloten dat ticket te annuleren, dit was mogelijk maar zij heeft de annulering ongedaan gemaakt omdat het ticket op haar naam stond. Nu vraag ik mij af wat kan ik nu het beste doen?
Ze heeft een visum voor Canada maar met de voorwaarden ingevuld dat ik haar partner ben, dit heeft ze gestuurd naar de ambassade van Canada in Oostenrijk (Nederlanders hoeven dat blijkbaar niet te doen) dat ze op mijn adres woont, ik haar partner ben, enz maar deze voorwaarden kloppen niet meer sinds vorige week. Ik heb haar meerdere malen aangeboden het normaal te regelen maar ze negeert mij totaal. Komende zaterdag gaat ze vertrekken naar Canada. Maar ik wil koste wat kost voorkomen dat ze op mijn kosten naar Canada vertrekt. Ik heb haar meerdere mails verstuurd, maar geen reactie.
Wat kan ik nu het beste doen?