abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129506123
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:45 schreef Norrage het volgende:
Beach boys zijn ook gewoon kut :P discussie hier al vaker gehouden geloof ik, dus ik houd het bij mijn mening opnieuw neerzetten...maar de beach boys zijn echt zo ontzettend gedateerd en saai. Tsja, smaken verschillen. Vind django django ook veel vetter :)
Ongetwijfeld zijn het daarom ook de inspiratiebronnen voor menig van de genoemde artiesten hier... Ze hebben ook muziek gemaakt na 1965.
pi_129506176
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zijn het daarom ook de inspiratiebronnen voor menig van de genoemde artiesten hier... Ze hebben ook muziek gemaakt na 1965.
Ik ontken hun briljantie ook zeker niet, maar itt Beatles ofzo kan ik er echt absoluut niet naar luisteren.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_129506810
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ontken hun briljantie ook zeker niet, maar itt Beatles ofzo kan ik er echt absoluut niet naar luisteren.
Dat is erg frappant gezien de veelzijdigheid van hun muziek. Dat je 'Catch A Wave', 'Barbara Ann', 'Help Me, Rhonda', 'Sloop John B', 'Surfin' U.S.A.', 'I Get Around', 'Fun Fun Fun' en Mike Love in het algemeen niet trekt kan ik heel goed begrijpen. Dat ís ook vreselijk oubollig. Of bijvoorbeeld de doo-woop van 'Surfer Girl' en 'In My Room', alhoewel dat dan weer melodische parels zijn met harmonieën waar alleen Lennon/Macca/Harrison in de buurt kwamen, en dat al in 1963, maar zelfs daar kan ik dan nog wel inkomen dat je het gedateerd vind klinken. Over 90% van alles na midden-70's hoeven we het ook niet eens te hebben.

Maar de albums 'Sunflower' (1970)', 'Surf's Up' (1971), 'Holland' (1973)... Het is niet zonder reden dat die door alle Shins, Fleet Foxes, Flaming Lips en Panda Bear's van deze wereld telkens weer als inspiratiebron genoemd worden.
pi_129511005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat is erg frappant gezien de veelzijdigheid van hun muziek. Dat je 'Catch A Wave', 'Barbara Ann', 'Help Me, Rhonda', 'Sloop John B', 'Surfin' U.S.A.', 'I Get Around', 'Fun Fun Fun' en Mike Love in het algemeen niet trekt kan ik heel goed begrijpen. Dat ís ook vreselijk oubollig. Of bijvoorbeeld de doo-woop van 'Surfer Girl' en 'In My Room', alhoewel dat dan weer melodische parels zijn met harmonieën waar alleen Lennon/Macca/Harrison in de buurt kwamen, en dat al in 1963, maar zelfs daar kan ik dan nog wel inkomen dat je het gedateerd vind klinken. Over 90% van alles na midden-70's hoeven we het ook niet eens te hebben.

Maar de albums 'Sunflower' (1970)', 'Surf's Up' (1971), 'Holland' (1973)... Het is niet zonder reden dat die door alle Shins, Fleet Foxes, Flaming Lips en Panda Bear's van deze wereld telkens weer als inspiratiebron genoemd worden.
Wat deze man zegt.

pi_129511215
quote:
99s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:08 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Song 2 is wel van hun een-na-laatste album he. :P
Dan laat jij een album buiten beschouwing??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_129511288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:08 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ieder zijn mening, maar waar je deze nou weer vandaan tovert? :') Django Django mag nog niet eens de veters strikken van de meest afgetrapte gympen van The Beach Boys.
Wat ik van Django Django hoorde, klonk als een mindere uitvoering van The Beta Band. Maar misschien heb ik de verkeerde nummers gehoord dan.

En ja, Beach Boys vind ik ook niet alles goed van. Maar zeker Pet Sounds is wel een echte klassieker.
www.thuisuiteten.nl
pi_129515099
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:58 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dan laat jij een album buiten beschouwing??
Hmm ik dacht idd dat 13 eerder was, foutje.
pi_129520978
Haha van Johnny Borrell's solo plaat zijn maar liefst 594 stuks verkocht in de eerste week in de UK.

Heeft De Staat een nieuwe plaat? Is die al uit?
pi_129521137
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef Zocalo het volgende:
Haha van Johnny Borrell's solo plaat zijn maar liefst 594 stuks verkocht in de eerste week in de UK.

Nog niet.
pi_129522271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef Zocalo het volgende:

mooie quote:

"Just when you thought Johnny Borrel couldn't get any more ridiculous, he releases this utterly bizarre solo album" :')
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_129522551
Dit wordt trouwens de zomerhit van dit jaar _O_

pi_129523714
Zo een hele hoop proclaimed muziekklassiekers binnengehaald, benieuwd wat ik ervan vind.

Van Beatles tot Black Sabbath tot Smashing Pumpkins en Os Mutantes.
pi_129524905
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_129527742
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dan ben je wel echt 6 jaar te laat vrees ik :P. Goed, we hebben het hier al eens over gehad, maar de allure was die snelle punksongs met bijna gerapte soms heel grappige teksten, in de indie heydey toen het uitgaanspubliek nog bestond uit toegewijde mensen die voor de muziek kwamen en niet alleen maar bezig waren met of hun cardigan nog recht zat. (Christus ter paard, ik ben nog geen 50 en ik typte dit zojuist met droge ogen). Zo veel leuker dan die zaaddodende UK Desert Rock-achtige acts uit Sheffield tegenwoordig. Ik heb echt al hun vinyl zelfs, haha. Paar leuke B-kanten ook, ken je 'Number 1 Groupie' van de re-release of 'What If's And Maybes'?

Legendarische beelden. Ik heb ze volgens mij leren kennen door het verslag van die London Calling in OOR. Ja, ik vrees ook dat komende september veel van de allure vergaan blijkt te zijn en het publiek afwachtender. O, de indie heyday ;(... De huidige ontwikkelingen hou ik te slecht bij om je verwijzing te begrijpen, op wie doel je? Ik dacht aan Arctic Monkeys maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Die b-kant kende ik tot zojuist niet, grappig-leuk liedje.

quote:
Bijna 2 jaar terug stond Lee Mavers uit het niets in de Bitterzoet. Een combinatie van treurig en imposant om hem weer diezelfde nooit afgemaakte 15 liedjes die hij 25 jaar geleden schreef te zien spelen. Daarna weer van de aardbodem verdwenen.

Daar was ik toen van op de hoogte, maar ik kende de band toen nog niet goed. Ontroerende filmpjes, ook onderstaande. Misschien vind ik deze "stripped back"-versies nog wel mooier. In ieder geval ben ik op het moment diep onder de indruk van Mavers, ik zal dat boek eens kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door tim. op 30-07-2013 23:27:53 ]
Stay on my arm, you little charmer
pi_129529111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef tim. het volgende:

[..]

Legendarische beelden. Ik heb ze volgens mij leren kennen door het verslag van die London Calling in OOR. Ja, ik vrees ook dat komende september veel van de allure vergaan blijkt te zijn en het publiek afwachtender. O, de indie heyday ;(... De huidige ontwikkelingen hou ik te slecht bij om je verwijzing te begrijpen, op wie doel je? Ik dacht aan Arctic Monkeys maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Die b-kant kende ik tot zojuist niet, leuk liedje. [..]
't is gewoon niet meer dezelfde band. Zulke dingen zijn ook altijd een beetje gevangen in een tijd. Als ze die oude tracks nog spelen zal het vast best tof worden, maar ik vraag me af of ze nog meer dan 100 man publiek trekken.

Haha, behoorlijk onwaarschijnlijk dat ik op de beste en meest veelzijdige Engelse rock-groep van de afgelopen 25 jaar doel, ja. Ik heb het over Dead Sons, Wet Nuns, Drenge, noem ze maar op.

Maarrrr, heb je ook de heropname gehoord :P?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef tim. het volgende:

[..]

Daar was ik toen van op de hoogte, maar ik kende de band toen nog niet goed. Ontroerende filmpjes, ook onderstaande. Misschien vind ik deze "stripped back"-versies nog wel mooier. In ieder geval ben ik op het moment diep onder de indruk van Mavers, ik zal dat boek eens kopen.

Ook al zo'n goed filmpje, wink wink ;)! Jammer, na de roerige tijd rondom eind jaren '80/begin jaren '90 alleen bijeengekomen voor kleine toertjes hier en daar om de schulden op te lossen, toen bijna 10 jaar niet tot aan de reünie-tour in 2005, en toen dook Lee Mavers uit het niets solo pas weer op in 2011 met Amsterdam als een van de weinige losstaande gigs, daarna weer van de aardbodem verdwenen.

Had iemand het over Fake Bugg?
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:12:45 #91
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_129551087
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_129552566
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:59 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Hmm ik dacht idd dat 13 eerder was, foutje.
Kan gebeuren hoor!

Ben het overigens met je eens dat de 'oudere' platen van Blur ook beter waren.
www.thuisuiteten.nl
pi_129552611
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:03 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kan gebeuren hoor!

Ben het overigens met je eens dat de 'oudere' platen van Blur ook beter waren.
Ja, daar zit heel veel humor in gecombineerd met geniale gitaarrifjes. Maar Blur is een van de weinige serieuze bands waar ik vaak moet lachen om de songteksten. Eigenlijk zetten ze iedereen ook voor lul ook, heerlijk. :D
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:20:31 #95
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_129557986
Ik vind 13 dan weer de leukste plaat, maar de hitjes komen wel weer van de oudere albums, ja.
pi_129561997
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:20 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind 13 dan weer de leukste plaat, maar de hitjes komen wel weer van de oudere albums, ja.
13 is ook erg goed hoor. Mooie emotionele plaat.

Zit trouwens nu aan een schoolvoorbeeld waarom je een band altijd een tweede kans moet geven. Lang geleden het gelijknamige album van Os Mutantes geprobeerd en vond dat weinig, zit nu aan A Divina Comedia van ze en klinkt geweldig. 2e nummer parodiëren ze zelfs een Amerikaans accent á la Brad Pitt. Alleen waren zij 40 jaar eerder. _O-
pi_129563119

Wisten jullie dat deze foto door Will Oldham is gemaakt?
Stay on my arm, you little charmer
pi_129563206
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:15 schreef tim. het volgende:
[ afbeelding ]

Wisten jullie dat deze foto door Will Oldham is gemaakt?
Nee! Tof weetje! :)
pi_129564870
Sleeping On Roads van Neil Halstead blijft toch ook een prachtige plaat. Alleen het titelnummer al.

pi_129566631
quote:
Album op repeat hier. :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')