Ongetwijfeld zijn het daarom ook de inspiratiebronnen voor menig van de genoemde artiesten hier... Ze hebben ook muziek gemaakt na 1965.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:45 schreef Norrage het volgende:
Beach boys zijn ook gewoon kutdiscussie hier al vaker gehouden geloof ik, dus ik houd het bij mijn mening opnieuw neerzetten...maar de beach boys zijn echt zo ontzettend gedateerd en saai. Tsja, smaken verschillen. Vind django django ook veel vetter
Ik ontken hun briljantie ook zeker niet, maar itt Beatles ofzo kan ik er echt absoluut niet naar luisteren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zijn het daarom ook de inspiratiebronnen voor menig van de genoemde artiesten hier... Ze hebben ook muziek gemaakt na 1965.
Dat is erg frappant gezien de veelzijdigheid van hun muziek. Dat je 'Catch A Wave', 'Barbara Ann', 'Help Me, Rhonda', 'Sloop John B', 'Surfin' U.S.A.', 'I Get Around', 'Fun Fun Fun' en Mike Love in het algemeen niet trekt kan ik heel goed begrijpen. Dat ís ook vreselijk oubollig. Of bijvoorbeeld de doo-woop van 'Surfer Girl' en 'In My Room', alhoewel dat dan weer melodische parels zijn met harmonieën waar alleen Lennon/Macca/Harrison in de buurt kwamen, en dat al in 1963, maar zelfs daar kan ik dan nog wel inkomen dat je het gedateerd vind klinken. Over 90% van alles na midden-70's hoeven we het ook niet eens te hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ontken hun briljantie ook zeker niet, maar itt Beatles ofzo kan ik er echt absoluut niet naar luisteren.
Wat deze man zegt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat is erg frappant gezien de veelzijdigheid van hun muziek. Dat je 'Catch A Wave', 'Barbara Ann', 'Help Me, Rhonda', 'Sloop John B', 'Surfin' U.S.A.', 'I Get Around', 'Fun Fun Fun' en Mike Love in het algemeen niet trekt kan ik heel goed begrijpen. Dat ís ook vreselijk oubollig. Of bijvoorbeeld de doo-woop van 'Surfer Girl' en 'In My Room', alhoewel dat dan weer melodische parels zijn met harmonieën waar alleen Lennon/Macca/Harrison in de buurt kwamen, en dat al in 1963, maar zelfs daar kan ik dan nog wel inkomen dat je het gedateerd vind klinken. Over 90% van alles na midden-70's hoeven we het ook niet eens te hebben.
Maar de albums 'Sunflower' (1970)', 'Surf's Up' (1971), 'Holland' (1973)... Het is niet zonder reden dat die door alle Shins, Fleet Foxes, Flaming Lips en Panda Bear's van deze wereld telkens weer als inspiratiebron genoemd worden.
Dan laat jij een album buiten beschouwing??quote:Op maandag 29 juli 2013 21:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Song 2 is wel van hun een-na-laatste album he.
Wat ik van Django Django hoorde, klonk als een mindere uitvoering van The Beta Band. Maar misschien heb ik de verkeerde nummers gehoord dan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ieder zijn mening, maar waar je deze nou weer vandaan tovert?Django Django mag nog niet eens de veters strikken van de meest afgetrapte gympen van The Beach Boys.
Hmm ik dacht idd dat 13 eerder was, foutje.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan laat jij een album buiten beschouwing??
Nog niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef Zocalo het volgende:
Haha van Johnny Borrell's solo plaat zijn maar liefst 594 stuks verkocht in de eerste week in de UK.
Heeft De Staat een nieuwe plaat? Is die al uit?
mooie quote:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef Zocalo het volgende:
Haha van Johnny Borrell's solo plaat zijn maar liefst 594 stuks verkocht in de eerste week in de UK.
Heeft De Staat een nieuwe plaat? Is die al uit?
Legendarische beelden. Ik heb ze volgens mij leren kennen door het verslag van die London Calling in OOR. Ja, ik vrees ook dat komende september veel van de allure vergaan blijkt te zijn en het publiek afwachtender. O, de indie heydayquote:Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dan ben je wel echt 6 jaar te laat vrees ik. Goed, we hebben het hier al eens over gehad, maar de allure was die snelle punksongs met bijna gerapte soms heel grappige teksten, in de indie heydey toen het uitgaanspubliek nog bestond uit toegewijde mensen die voor de muziek kwamen en niet alleen maar bezig waren met of hun cardigan nog recht zat. (Christus ter paard, ik ben nog geen 50 en ik typte dit zojuist met droge ogen). Zo veel leuker dan die zaaddodende UK Desert Rock-achtige acts uit Sheffield tegenwoordig. Ik heb echt al hun vinyl zelfs, haha. Paar leuke B-kanten ook, ken je 'Number 1 Groupie' van de re-release of 'What If's And Maybes'?
Daar was ik toen van op de hoogte, maar ik kende de band toen nog niet goed. Ontroerende filmpjes, ook onderstaande. Misschien vind ik deze "stripped back"-versies nog wel mooier. In ieder geval ben ik op het moment diep onder de indruk van Mavers, ik zal dat boek eens kopen.quote:Bijna 2 jaar terug stond Lee Mavers uit het niets in de Bitterzoet. Een combinatie van treurig en imposant om hem weer diezelfde nooit afgemaakte 15 liedjes die hij 25 jaar geleden schreef te zien spelen. Daarna weer van de aardbodem verdwenen.
't is gewoon niet meer dezelfde band. Zulke dingen zijn ook altijd een beetje gevangen in een tijd. Als ze die oude tracks nog spelen zal het vast best tof worden, maar ik vraag me af of ze nog meer dan 100 man publiek trekken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef tim. het volgende:
[..]
Legendarische beelden. Ik heb ze volgens mij leren kennen door het verslag van die London Calling in OOR. Ja, ik vrees ook dat komende september veel van de allure vergaan blijkt te zijn en het publiek afwachtender. O, de indie heyday... De huidige ontwikkelingen hou ik te slecht bij om je verwijzing te begrijpen, op wie doel je? Ik dacht aan Arctic Monkeys maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Die b-kant kende ik tot zojuist niet, leuk liedje. [..]
Ook al zo'n goed filmpje, wink winkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef tim. het volgende:
[..]
Daar was ik toen van op de hoogte, maar ik kende de band toen nog niet goed. Ontroerende filmpjes, ook onderstaande. Misschien vind ik deze "stripped back"-versies nog wel mooier. In ieder geval ben ik op het moment diep onder de indruk van Mavers, ik zal dat boek eens kopen.
Kan gebeuren hoor!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:59 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm ik dacht idd dat 13 eerder was, foutje.
Ja, daar zit heel veel humor in gecombineerd met geniale gitaarrifjes. Maar Blur is een van de weinige serieuze bands waar ik vaak moet lachen om de songteksten. Eigenlijk zetten ze iedereen ook voor lul ook, heerlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kan gebeuren hoor!
Ben het overigens met je eens dat de 'oudere' platen van Blur ook beter waren.
13 is ook erg goed hoor. Mooie emotionele plaat.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:20 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind 13 dan weer de leukste plaat, maar de hitjes komen wel weer van de oudere albums, ja.
Nee! Tof weetje!quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:15 schreef tim. het volgende:
[ afbeelding ]
Wisten jullie dat deze foto door Will Oldham is gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |