Salpeterzuur is natuurlijk wat anders dan salpeter. Salpeter is een algemene naam voor kaliumnitraat, natriumnitraat en/of ammoniumnitraat en wel in vaste vorm. Salpeterzuur is een oplossing van waterstofnitraat in water (dat zijn zuren altijd, anders kunnen er namelijk geen ionen gevormd worden). Als je niet goed van dit soort zaken op de hoogte bent raad ik je af om te gaan knutselen met zelfgemaakte bommen.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:48 schreef antraxius het volgende:
Dat is salpeter zuur, dat is wat anders geloof ik
Naast roet en as is kaliumcarbonaat natuurlijk ook een vaste stof.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:10 schreef Flurry het volgende:
Valt wel mee qua schadelijkheid... de verbrandingsproducten zijn kaliumcarbonaat, stikstof, koolstofdioxide en water. Blijft natuurlijk niet lekker om roet en as van eventuele onvolledige verbranding in je longen te krijgen. Ik zou 't niet binnenshuis doen en zoveel mogelijk uit de rook gaan staan.
yepquote:Op maandag 29 juli 2013 15:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Naast roet en as is kaliumcarbonaat natuurlijk ook een vaste stof.
Kan prima hoor. En is niet Darwin Award-waardig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:28 schreef Oud_student het volgende:
Het verhitten van een, in principe, explosief mengsel lijkt mij een minder goed idee.
Behalve als je voor de Darwin Award wil gaan natuurlijk
Wordt het niet een nieuwe stof?quote:KNO3 + C12H22O11 -> K2CO3 + CO2 + N2 + H2O
Jawel, kaliumcarbonaat dusquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:22 schreef antraxius het volgende:
[..]
Wordt het niet een nieuwe stof?
of wordt de KNO3 niet warm genoeg om een soort nieuwe zout te vormen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop