abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129466511
ik heb een vraag over het volgende:
als ik salpeter en suiker bij elkaar doe in een pan en het bak totdat de suiker in karamel veranderd, dan krijg je een stof die zeer goed brand, maar als het brand, wat komt er dan vrij (de rook dus)
Wat is dat voor iets?
Is die rook heel giftig om in te ademen ?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
pi_129466607
Waarom zou je dat willen doen? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129466640
Omdat het kan >,<

Nee ik heb rook nodig voor een foto ( ik fotografeer veel)
En ik dacht ik gebruik deze rook dan koel ik het, zodat het niet zo snel omhoog gaat de rook, en dan met een zwarte achtergrond foto's maken
pi_129466688
Ik zou het gewoon niet inademen, altijd goed. ;) Mijn scheikunde-examen is alweer te lang geleden om het precies te weten naar salpeter is in ieder geval geen lekker goedje. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 29 juli 2013 @ 13:10:33 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129466745
Valt wel mee qua schadelijkheid... de verbrandingsproducten zijn kaliumcarbonaat, stikstof, koolstofdioxide en water. Blijft natuurlijk niet lekker om roet en as van eventuele onvolledige verbranding in je longen te krijgen. Ik zou 't niet binnenshuis doen en zoveel mogelijk uit de rook gaan staan.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129466924
Rook apparaatje zou kunnen maar ik heb de spullen al voor deze manier
pi_129467964
Dat is salpeter zuur, dat is wat anders geloof ik :(
pi_129467982
Waarom hebben ze daar wel de formule van -O-
  maandag 29 juli 2013 @ 14:01:03 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129468429
KNO3 + C12H22O11 -> K2CO3 + CO2 + N2 + H2O
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129470178
Schopje W&T
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129470545
quote:
0s.gif
Op maandag 29 juli 2013 13:48 schreef antraxius het volgende:
Dat is salpeter zuur, dat is wat anders geloof ik :(
Salpeterzuur is natuurlijk wat anders dan salpeter. Salpeter is een algemene naam voor kaliumnitraat, natriumnitraat en/of ammoniumnitraat en wel in vaste vorm. Salpeterzuur is een oplossing van waterstofnitraat in water (dat zijn zuren altijd, anders kunnen er namelijk geen ionen gevormd worden). Als je niet goed van dit soort zaken op de hoogte bent raad ik je af om te gaan knutselen met zelfgemaakte bommen. ;) En zorg dat je een veiligheidsbril draagt.
pi_129470670
quote:
0s.gif
Op maandag 29 juli 2013 13:10 schreef Flurry het volgende:
Valt wel mee qua schadelijkheid... de verbrandingsproducten zijn kaliumcarbonaat, stikstof, koolstofdioxide en water. Blijft natuurlijk niet lekker om roet en as van eventuele onvolledige verbranding in je longen te krijgen. Ik zou 't niet binnenshuis doen en zoveel mogelijk uit de rook gaan staan.
Naast roet en as is kaliumcarbonaat natuurlijk ook een vaste stof.
  maandag 29 juli 2013 @ 15:50:26 #15
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129471870
quote:
2s.gif
Op maandag 29 juli 2013 15:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Naast roet en as is kaliumcarbonaat natuurlijk ook een vaste stof.
yep :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:29:21 #16
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129512274
Gebruik gewoon een sigaret
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129584381
Haha,

Maar ik weet wel wat van scheikunde hoor, alleen dat van salpeterzuur wist ik niet omdat ik er nog niet mee temaken heb gehad
pi_129584647
Het verhitten van een, in principe, explosief mengsel lijkt mij een minder goed idee.
Behalve als je voor de Darwin Award wil gaan natuurlijk :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129599034
quote:
0s.gif
Op donderdag 1 augustus 2013 17:28 schreef Oud_student het volgende:
Het verhitten van een, in principe, explosief mengsel lijkt mij een minder goed idee.
Behalve als je voor de Darwin Award wil gaan natuurlijk :)
Kan prima hoor. En is niet Darwin Award-waardig.
pi_129599729
quote:
KNO3 + C12H22O11 -> K2CO3 + CO2 + N2 + H2O
Wordt het niet een nieuwe stof?
of wordt de KNO3 niet warm genoeg om een soort nieuwe zout te vormen?
pi_129602419
ohw is salpeter gewoon kaliumnitraat (kunstmest dus).
een oud klasgenoot van mij maakte daar zelf raketmotoren mee in een frituurpan :')

of de damp giftig is weet ik niet. hij deed dat wel in een goed geventileerde ruimte en met beschermende kleding :P
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 08:05:24 #22
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129602510
quote:
0s.gif
Op vrijdag 2 augustus 2013 01:22 schreef antraxius het volgende:

[..]

Wordt het niet een nieuwe stof?
of wordt de KNO3 niet warm genoeg om een soort nieuwe zout te vormen?
Jawel, kaliumcarbonaat dus
pi_129690121
Weet niet of het giftig is maar heb het vroeger wel gedaan zal wel hetzelfde zijn als alle andere rook bij verbranding niet goed dus.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_129690232
Nostalgie dit
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop