16 pt - Wooz, mooi belichting, verder niets op aan te merken, behalve dat het waarschijnlijk het minst met wind te maken heeft.
15 pt - Mentalpower, balans in de foto spreekt me aan qua sfeer en kleuren, net als de silhouetten van de bomen en molen. Iets meer ruimte voor de zon was misschien echter iets fijner geweest.
14 pt - Liesje1979, onheilspellende sfeer spreekt me aan. Had waarschijnlijk de foto wel anders gecropt. Boven veel ruimte, onder te weinig en een vierkante foto zijn de minpunten.
13 pt - Schannulleke, mooie sfeervolle foto, mooie kleuren, alleen de lengte van de foto vind ik minder. Het gedeelte dat het onderwerp aanspreekt, lijkt op niet meer dan een zwarte vlek en voegt weinig toe aan de foto.
12 pt - Flipmoehoe, op zich een aardige foto, onderwerp komt goed tot zijn recht, alleen de zwart-wit bewerking had beter kunnen worden uitgevoerd. Het ziet er enigszins flets uit en daardoor gaat er wat spanning en een gevoel van ruimtelijkheid verloren. De horizon is ook iets te gecentreerd op het midden van de foto.
11 pt - Kyoghu, leuke compositie en de zachte kleuren spreken mij aan. Tegelijkertijd niet bijzonder spannend en is er sprake van overbelichting.
10 pt - nielsgoede, best een leuke foto, maar heeft tegelijkertijd veel storende elementen. Als eerste de afgesneden elleboog. De foto vind ikzelf nog een beetje flets. Een belangrijker punt vind ik is dat de achtergrond afleid (druk) en nog teveel scherpte bevat.
9 pt - Lompehork, De kleuren bevallen me en de molenwieken spreken me aan. De compositie kan beter wat mij betreft. De achterste molen wordt afgebroken en vooraan aan de rechterkant is het hekje een storend element.
8 pt - d4v1d, eigenlijk puur door de originaliteit. Toch vind ik de foto niet bijzonder pakken. De rug overheerst het beeld, de foto is niet in lijn met de horizon, het haar ontbreekt gedeeltelijk aan de linkerzijde en je ziet te weinig van de omringende omgeving. Het haar waait wel mooi in de wind, en met wat correcties heeft het potentie.
7 pt - fotografie.vink, nogal een rechttoe rechtaan foto, maar het onderwerp maakt het toch nog interessant. Als foto zelf niet heel interessant.
6 pt - bakkerl, schattig en scherp, maar de achtergrond vind ik een beetje tegenvallen, te scherp, qua kleur te overheersend en te krachtig/hard voor een kinderfoto. Brengt onbalans in de foto naar mijn mening. Verder is er weinig sprake van wind in de foto.
5 pt - Ticootje, goed het effect van de wind weten te pakken, maar de foto is erg flets en verder is een vlag op zichzelf weinig interessant/spannend. De egale lucht weet daar geen verandering in te brengen.
4 pt. - Wiebeldak, mist geeft vaak leuke effecten, echter hier maakt het de foto nogal vlak en kleurloos, en eerlijk gezegd saai. Het onderwerp is nauwelijks te zien en aangezien de lucht niks te bieden heeft, had er best wat meer grond aan de onderkant van de foto zich mogen tonen.
3 pt - soapie, de vele vlaggen in een rij bieden de potentie voor een leuke foto, maar helaas vind ik de compositie tegenvallen. Er zijn tevens teveel storende elementen aanwezig op de achtergrond.
2 pt - Sunchaser, ....
1 pt - fyah, ....
[ Bericht 37% gewijzigd door Cockwhale op 23-08-2013 11:31:01 ]