abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129424222
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:18 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hoe moet een dergelijke schuld dan worden afgelost? Als je zomaar 10k per jaar kunt lenen zit je na 2 jaar al met een schuld van 20k zonder rente en zonder diploma. Ik vind het nogal wat :D _O-
Dan is dat je eigen schuld.
Dat ontkent ook niemand.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_129424224
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tuurlijk kom je daar dan niet in terecht als student. Ik heb op dit moment ook nog een schuld lopen van 2000 euro. Maar dat is omdat je binnen 10 jaar je studie niet hebt afgerond.

Studenten krijgen echt heel lang de tijd die schuld af te betalen.
Waarvan dan? Kun je na 2 jaar wel werken als je je studie niet kunt aflossen bijvoorbeeld?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 28 juli 2013 @ 02:20:08 #203
319979 Fok-it
All is well
pi_129424242
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:19 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarvan dan? Kun je na 2 jaar wel werken als je je studie niet kunt aflossen bijvoorbeeld?
Prima. Tegenwoordig hebben veel studenten hier in Nederland een studieschuld van enkele duizenden euro`s. Wordt niet moeilijk over gedaan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 28 juli 2013 @ 02:20:48 #204
319979 Fok-it
All is well
pi_129424264
Maximaal 800 euro per maand kan je lenen zie ik hier trouwens.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129424269
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Kansloos? Hou je even in ja.

Hij doet gewoon universiteit die hij vlekkeloos doorloopt :') Hij heeft alleen geen zin om te werken nee, nouja goed. Dat komt toch wel als zijn studie afgerond is, is dat meteen kansloos dan?
Waarom moet ik me inhouden? Ik mag niet mijn mening ventileren dat ik lenen voor een vakantie belachelijk vind?

Neem me niet kwalijk hoor, maar inhouden is wel een heel vreemde reactie op een mening. Lenen voor een vakantie is in mijn ogen onverantwoord, klaar. Dat is mijn mening en ik mag die gewoon hebben!

Dus je broertje heeft GEEN ZIN om te werken, maar wil wel van geleend geld op vakantie en ik moet dat maar normaal vinden want als ik dat afkeur moet ik me inhouden? Het moet niet gekker worden hier _O-
pi_129424279
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:19 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dan is dat je eigen schuld.
Dat ontkent ook niemand.
Dat begrijp ik. Ik wil dan weten hoe een dergelijke schuld wordt afgelost :Y
pi_129424290
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Prima. Tegenwoordig hebben veel studenten hier in Nederland een studieschuld van enkele duizenden euro`s. Wordt niet moeilijk over gedaan.
Hoe bedoel je, daar wordt niet moeilijk over gedaan? Zoiets wordt kwijtgescholden?
pi_129424298
Ik vraag me trouwens af waarom je je zo verbaast over de leencultuur. Dat moet je toch wel gewend zijn in Engeland?
  zondag 28 juli 2013 @ 02:22:09 #209
319979 Fok-it
All is well
pi_129424301
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:20 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom moet ik me inhouden? Ik mag niet mijn mening ventileren dat ik lenen voor een vakantie belachelijk vind?

Neem me niet kwalijk hoor, maar inhouden is wel een heel vreemde reactie op een mening. Lenen voor een vakantie is in mijn ogen onverantwoord, klaar. Dat is mijn mening en ik mag die gewoon hebben!

Dus je broertje heeft GEEN ZIN om te werken, maar wil wel van geleend geld op vakantie en ik moet dat maar normaal vinden want als ik dat afkeur moet ik me inhouden? Het moet niet gekker worden hier _O-
Je noemt me broertje kansloos ja, alleen omdat hij een andere manier van denken heeft dan jij hebt. Dusja, dat mag je ook wel anders verwoorden.
  zondag 28 juli 2013 @ 02:23:03 #210
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129424320
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je noemt me broertje kansloos ja, alleen omdat hij een andere manier van denken heeft dan jij hebt. Dusja, dat mag je ook wel anders verwoorden.
Denk eerder dat hij de actie kansloos vond, niet je broertje.

Hoi :W
Spatieboos
  zondag 28 juli 2013 @ 02:23:10 #211
319979 Fok-it
All is well
pi_129424322
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:21 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, daar wordt niet moeilijk over gedaan? Zoiets wordt kwijtgescholden?
Nee, jij vraagt of je dan wel kan werken met een schuld? Nou dat kan, daar vragen werkgevers niet eens naar. Het wordt nooit kwijtgescholden. Alleen als je financieel niet in staat bent je lening af te betalen hoeft dat ook niet, of in mindere mate van aflossing. Hebben ze wel regeling voor.
pi_129424340
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:22 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom je je zo verbaast over de leencultuur. Dat moet je toch wel gewend zijn in Engeland?
Is dat zo? Nou, ik kom uit een cultuur waar je moet werken en/of sparen om iets te financieren. Niet lenen omdat je geen zin hebt om te werken. Ik vind dat een kwalijke mentaliteit en uiteindelijk is de vraag wie er opdraait voor schulden die door de persoon die geld heeft geleend niet kunnen worden afbetaald :Y
  zondag 28 juli 2013 @ 02:23:55 #213
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129424343
Godver ik stik bijna in een slok water :')
Spatieboos
pi_129424360
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dan lees je op een manier die jou zo uitkomt, beetje flauw. Ik heb gezegd dat ik lenen voor een vakantie kansloos vind. Ongeacht wie dat doet. Dat jij dit persoonlijk betreft op je broertje is een keuze. Ik heb niet gezegd dat jouw broertje kansloos is, wel dat ik lenen voor een vakantie kansloos vind :Y
pi_129424371
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:23 schreef Stuart het volgende:

[..]

Is dat zo? Nou, ik kom uit een cultuur waar je moet werken en/of sparen om iets te financieren. Niet lenen omdat je geen zin hebt om te werken. Ik vind dat een kwalijke mentaliteit en uiteindelijk is de vraag wie er opdraait voor schulden die door de persoon die geld heeft geleend niet kunnen worden afbetaald :Y
Ja, even een zomertje werken voor je tuition fee.
  zondag 28 juli 2013 @ 02:25:28 #216
319979 Fok-it
All is well
pi_129424379
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:24 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dan lees je op een manier die jou zo uitkomt, beetje flauw. Ik heb gezegd dat ik lenen voor een vakantie kansloos vind. Ongeacht wie dat doet. Dat jij dit persoonlijk betreft op je broertje is een keuze. Ik heb niet gezegd dat jouw broertje kansloos is, wel dat ik lenen voor een vakantie kansloos vind :Y
Op een manier die mij zo uitkomt :?
Ik interpreteer het anders, dat komt mij niet het beste uit hoor..

Maar oke prima dan.
  zondag 28 juli 2013 @ 02:25:31 #217
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_129424380
hallo weer
Oh.
pi_129424392
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee, jij vraagt of je dan wel kan werken met een schuld? Nou dat kan, daar vragen werkgevers niet eens naar. Het wordt nooit kwijtgescholden. Alleen als je financieel niet in staat bent je lening af te betalen hoeft dat ook niet, of in mindere mate van aflossing. Hebben ze wel regeling voor.
Ik vraag het aan jou als persoon. Je zegt dat je nu niet kunt werken. Kun je dat wel over 2 jaar als je je studie niet zou kunnen afronden?

Als je niet in staat bent af te lossen hoeft dat ook niet zeg je. Dus het wordt dan uiteindelijk kwijtgescholden?
pi_129424396
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:23 schreef Spatieloos het volgende:
Godver ik stik bijna in een slok water :')
Waarom? :D
  zondag 28 juli 2013 @ 02:26:54 #220
319979 Fok-it
All is well
pi_129424413
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:25 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik vraag het aan jou als persoon. Je zegt dat je nu niet kunt werken. Kun je dat wel over 2 jaar als je je studie niet zou kunnen afronden?

Als je niet in staat bent af te lossen hoeft dat ook niet zeg je. Dus het wordt dan uiteindelijk kwijtgescholden?
Geen idee. Ik weet totaal niet hoe mijn toekomst eruit ziet, of ik ga werken, of ik nog naar school kan. Wat dan ook. Die 2000 euro die kan ik wel afbetalen.
pi_129424418
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ja, even een zomertje werken voor je tuition fee.
Ik heb altijd gewerkt naast mijn studie. Zo belachelijk is dat niet hoor :N :)
Of is het normaler om een zomervakantie op je zolderkamer door te brengen en lekker geld te lenen omdat je geen zin had om iets te doen?
pi_129424424
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Op een manier die mij zo uitkomt :?
Ik interpreteer het anders, dat komt mij niet het beste uit hoor..

Maar oke prima dan.
Blijkbaar wel anders doe je niet zo aangebrand. Ik heb een actie veroordeeld, niet een persoon :)
pi_129424427
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:27 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik heb altijd gewerkt naast mijn studie. Zo belachelijk is dat niet hoor :N :)
Of is het normaler om een zomervakantie op je zolderkamer door te brengen en lekker geld te lenen omdat je geen zin had om iets te doen?
Zelfs als je werkt, dat ie echt niet betalen zonder lening voor veel mensen hoor.
pi_129424433
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Geen idee. Ik weet totaal niet hoe mijn toekomst eruit ziet, of ik ga werken, of ik nog naar school kan. Wat dan ook. Die 2000 euro die kan ik wel afbetalen.
Hoe dan? Je hebt nu al en schuld van 2000 euro zeg je. Hoe ga je een volgende 2000 euro dan aflossen als je niet kunt werken?
pi_129424440
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:28 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Zelfs als je werkt, dat ie echt niet betalen zonder lening voor veel mensen hoor.
Je kunt de hoogte van de lening dan toch minimaliseren? En ik werkte ook gewoon elke zaterdag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')