Niet helemaal waar. Je hebt ook modulaire uurwerken waar alles op dezelfde hoogte zit. Kijk maar eens goed naar een Tudor heritage chrono. Heeft een 2893 met DD-module. Module is op zich wel te servicen maar moet goede tools hebben. Bij merk wordt ie inderdaad vervangen maar de oude modules worden wel weer gefurbished. Dit gebeurt echter bijna geheel machinaal bij ETA.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:51 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Zijn 2 compleet verschillende calibers. De ML heeft een unitas als basis. Daarop zal een module zitten.
De Longines heeft een ETA A07 L31 caliber. Het lijkt erop dat deze zonder module werkt.
Nadeel van modules is dat deze vaak alleen vervangbaar zijn in zijn geheel indien ze defect zijn.
Een ETA uurwerk is goed te servicen over het algemeen, dus ook bij de Longines moet dat niet zon probleem zijn.
O ja, een modulair caliber is gemakkelijk te herkennen aan vershil in hoogte van de pushers tov van de kroon. Als deze niet op gelijke hoogte zitten, heb je te maken met een modulair caliber.
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:35 schreef Negakinu het volgende:
Vandaag kwamen er twee nieuwe straps van Crown&Buckle binnen. Een leren nato, die ik veeeeeel te glad en clean vond, en dus meteen aanviel met schuurpapier en nagellakremover om hem een beetje meer die vintage look te geven die ik zoek, en deze:
[ afbeelding ]
Hier ben ik dus echt SUPER blij mee. Eindelijk de perfecte strap voor mijn MDV-104, een horloge dat al lang niet meer verkrijgbaar is maar ik stomtoevallig voor een spotprijs tegen het lijf liep. Waanzinnige budget combo vind ik dit. Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik ben vaak blijer met een enorm hoge bang for my buck beater, dan een hoofdprijs prestige sieraad.
Kijk weer eens wat geleerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:42 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Je hebt ook modulaire uurwerken waar alles op dezelfde hoogte zit. Kijk maar eens goed naar een Tudor heritage chrono. Heeft een 2893 met DD-module. Module is op zich wel te servicen maar moet goede tools hebben. Bij merk wordt ie inderdaad vervangen maar de oude modules worden wel weer gefurbished. Dit gebeurt echter bijna geheel machinaal bij ETA.
Wat ook vaak wordt vergeten is dat het vooral de chrono-modules zijn die moeilijk zijn te servicen. Datummodules of zelf een module voor een centrale seconde is prima te servicen. Zitten ook niet altijd op t uurwerk maar kunnen ook eromheen zitten (zoals vaak bij een datummodule)
De A07 valt binnen de Valranges-serie van ETA. Qua bouw inderdaad niet modulair maar wel gebaseerd op de 77xx-serie.
Nice! Waar halen jullie de onderdelen vandaan om zo iets te doen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:52 schreef Garbageman het volgende:
Mooie horloges weer allemaal
Hier een Seiko die er zo uitzag op het plaatje op Ebay:
[ afbeelding ]
En na flink schoonmaken en wat knutselen met een nieuw glas en pakkingen:
[ afbeelding ]
Gelijk deze maar gedaan.
[ afbeelding ]
Wow, van een lelijk wrak naar een prachtig horloge, baasquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:52 schreef Garbageman het volgende:
Mooie horloges weer allemaal
Hier een Seiko die er zo uitzag op het plaatje op Ebay:
[ afbeelding ]
En na flink schoonmaken en wat knutselen met een nieuw glas en pakkingen:
[ afbeelding ]
Gelijk deze maar gedaan.
[ afbeelding ]
Baas man, baasquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:43 schreef Garbageman het volgende:
DankjewelBarrels haal ik van ebay, als je mooie witte lume (is dat lichtgevende spul) onder de krassen ziet dan is de wijzerplaat vaak nog goed. Dan contacteer je een zekere "swedefreak" op thewatchsite.com die nieuwe pakkingen en zeer hoge kwaliteit aftermarket glazen verkoopt (hetzelfde of zelfs beter dan het origineel)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
enz. enz
Wat gaaf! Ik wil ook wel beginnen met sleutelen aan horloges. Heb je nog tips?quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:43 schreef Garbageman het volgende:
DankjewelBarrels haal ik van ebay, als je mooie witte lume (is dat lichtgevende spul) onder de krassen ziet dan is de wijzerplaat vaak nog goed. Dan contacteer je een zekere "swedefreak" op thewatchsite.com die nieuwe pakkingen en zeer hoge kwaliteit aftermarket glazen verkoopt (hetzelfde of zelfs beter dan het origineel)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
enz. enz
Je kan het beste eens een poos op horlogeforum.nl en thewatchsite.com rondkijken. Ik ben nogal goed met priegelwerk en kan nu veel, maar dat heeft minstens 15 jaar geduurt voordat ik dat een beetje fatsoenlijk kon en durfde.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:09 schreef knoffel het volgende:
[..]
Wat gaaf! Ik wil ook wel beginnen met sleutelen aan horloges. Heb je nog tips?
Ik kan altijd wel wat linkjes doorgeven als ik er tijd voor heb, maar ik koop over het algemeen niet werkende barrels die ik dan weer opknap, zo blijft het een beetje goedkoop. Zo af en toe kom ik een pareltje tegen die ik naar een echt goede horlogemaker breng omdat het te ingewikkeld/mooi voor me is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:50 schreef Susteren het volgende:
[..]
Baas man, baas![]()
Zou je zoiets ook voor anderen willen doen? Zoek namelijk (zoals je misschien al hebt gelezen) een mooi horloge voor een meer zakelijke outfit, en lijkt me sjiek om de kleuren etc. te kunnen kiezen
Jij bent vast een expertquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:36 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Je kan het beste eens een poos op horlogeforum.nl en thewatchsite.com rondkijken. Ik ben nogal goed met priegelwerk en kan nu veel, maar dat heeft minstens 15 jaar geduurt voordat ik dat een beetje fatsoenlijk kon en durfde.
[..]
Ik kan altijd wel wat linkjes doorgeven als ik er tijd voor heb, maar ik koop over het algemeen niet werkende barrels die ik dan weer opknap, zo blijft het een beetje goedkoop. Zo af en toe kom ik een pareltje tegen die ik naar een echt goede horlogemaker breng omdat het te ingewikkeld/mooi voor me is.
[ afbeelding ]
Maar verder is het bijvoorbeeld op ebay "Seiko 6139" intikken en wereldwijd zoeken selecteren en tijdens het tv kijken eindeloos plaatjes kijken...
Seiko (duh) Orient, Citizen, en de prijsknaller, Casio :-) of ehh Hamilton, Sommige Timex modellen zijn ook heel leuk.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:46 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jij bent vast een expert![]()
De meeste budget horloges vind ik ook echt goedkoop uitzien, geen mooie proporties, slecht afgewerkt etc.
Welke modellen/merken vind jij echt een klasse duurder uitzien en voelen qua kwaliteit dan dat hij werkelijk kost? Dus echt bang for your buck.
Thx!
Misschien wel een blancpain (de wijzers lijken er erg op), maar niet dit model. Die van Poetin heeft een subdial op 6 die het grootste deel van de 6 bedekt, maar het onderste randje is nog zichtbaar.quote:
Ik zou denk ik gaan voor een Longines Legend diver, is een erg fraaie klok. Wel een klassiek model, daar moet je van houden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:11 schreef Astonmartin22 het volgende:
Hee jongens ik ben op zoek naar n klokje. Ik zit in de prijsklasse tm 1500 denk.
Ik heb zelf al n beetje gezocht en ben wel geïnteresseerd in de volgende merken
Edox, Raymond Weil, meistersinger en longines.
Kunnen de kenners mij iets vertellen over de value for money en de kwaliteit van deze merken
Bedankt voor je reactie, ik ben juist op zoek naar n klassieker horloge, dus dat komt goed uit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:35 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ik zou denk ik gaan voor een Longines Legend diver, is een erg fraaie klok. Wel een klassiek model, daar moet je van houden.
Edox en raymond weil zou ik links laten liggen. Meistersinger zijn leuke klokjes, van die ene wijzer moet je houden en mee om kunnen gaan. Ik zou me eraan gaan ergeren.
Ik heb niets met de merken Edox en Raymond weil. Ik houd niet zo van de modellen en gebrek aan historie.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:06 schreef Astonmartin22 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik ben juist op zoek naar n klassieker horloge, dus dat komt goed uit.
Is er een speciale reden dat je edox en Raymond weil links laat liggen?
Ben zelf wel het meest gecharmeerd van de meistersinger tot nu toe omdat ik deze in het echt gezien heb. Helaas zit er geen longines dealer in de buurt en ik moet zeggen dat ik van plaatjes nooit echt een goede indruk krijg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Edoxquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:21 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ik heb niets met de merken Edox en Raymond weil. Ik houd niet zo van de modellen en gebrek aan historie.
Meistersinger moet je echt liggen. Heeft maar 1 wijzer namelijkquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:06 schreef Astonmartin22 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik ben juist op zoek naar n klassieker horloge, dus dat komt goed uit.
Is er een speciale reden dat je edox en Raymond weil links laat liggen?
Ben zelf wel het meest gecharmeerd van de meistersinger tot nu toe omdat ik deze in het echt gezien heb. Helaas zit er geen longines dealer in de buurt en ik moet zeggen dat ik van plaatjes nooit echt een goede indruk krijg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |