abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 juli 2013 @ 19:58:04 #51
67670 Skv
Cynist.
pi_129479984
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wat betreft goedkopere horloges:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sportief:
[ afbeelding ]

Hot or not?
Ik heb ooit eens zoiest als die onderste gekocht:


Ik vind 'm eigenlijk te groot. Plus die van mij heeft LED als je op een knopje drukt. Ben nu toch een stuk meer fan van mechanische klokjes.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_129480211
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:40 schreef Susteren het volgende:
Zijn er horloges die een betere prijs/kwaliteit of betere looks hebben dan de tissot prc200? :)
Ik weet niet wat dat model kost, maar ik schat zo tussen de 600-700 euro.
Volgens mij kan je een Zwitserse automatische chronograaf niet veel goedkoper krijgen. Er zit dan ook geen valjoux in (toch wel het minimum wat je zou willen bij een automatische chronograaf)
Wil je perse een chronograaf? Een 3 wijzer model is namelijk veel goedkoper en ze hebben bijvoorbeeld een eta 2824, welke betrouwbaarder is dan de budget chronograaf in dat model.
  maandag 29 juli 2013 @ 20:08:02 #53
67670 Skv
Cynist.
pi_129480384
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:04 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik weet niet wat dat model kost, maar ik schat zo tussen de 600-700 euro.
Volgens mij kan je een Zwitserse automatische chronograaf niet veel goedkoper krijgen. Er zit dan ook geen valjoux in (toch wel het minimum wat je zou willen bij een automatische chronograaf)
Wil je perse een chronograaf? Een 3 wijzer model is namelijk veel goedkoper en ze hebben bijvoorbeeld een eta 2824, welke betrouwbaarder is dan de budget chronograaf in dat model.
Nee joh, die Tissot kost volgens mij rond de 260..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 29 juli 2013 @ 20:08:49 #54
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129480406
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:04 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik weet niet wat dat model kost, maar ik schat zo tussen de 600-700 euro.
Volgens mij kan je een Zwitserse automatische chronograaf niet veel goedkoper krijgen. Er zit dan ook geen valjoux in (toch wel het minimum wat je zou willen bij een automatische chronograaf)
Wil je perse een chronograaf? Een 3 wijzer model is namelijk veel goedkoper en ze hebben bijvoorbeeld een eta 2824, welke betrouwbaarder is dan de budget chronograaf in dat model.
Nee hoeft niet perse een chrono te zijn, mag ook gewoon een mooi (luxe) uitziend normaal horloge zijn :)

De prc is te krijgen voor 250 euro ong :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 29 juli 2013 @ 20:14:18 #55
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_129480605
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens zoiest als die onderste gekocht:

[ afbeelding ]
Ik vind 'm eigenlijk te groot. Plus die van mij heeft LED als je op een knopje drukt. Ben nu toch een stuk meer fan van mechanische klokjes.
Ik heb een witte versie, met metalen band.

Hij blijft het wel gewoon doen, dus dat is wel cool. (inclusief de LED)

Ik wil zelf graag eigenlijk een horloge waarvan de wijzer "zweeft"

Deze is ook in mijn bezit:



Had er meerdere van besteld (voor wat kennissen) waarvan 2 het deden en 2 niet.

Maar mijn eigen blijft gewoon nog lopen, en is een erg mooi horloge al zeg ik het zelf (zeker voor dat geld :') )
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_129481163
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:27 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe klok!
Ik weet niet of je ook nog andere modellen chrono's geprobeerd hebt?
Persoonlijk vind ik de modellen met de 2 subdials, of de modellen met de 3 subdials op de 3,6 en 9 vele malen mooier. Bij deze versie zou ik me aan 2 dingen storen, de onderbroken cijfers op de plaat en de erg drukke wijzerplaat door verschillende lettertypen.
Ik vind het ook een schitterende klok, maar ik vind de wijzerplaat ook wat in onbalans.
Persoonlijk vind ik onderstaand klokje de mooiste Longines:


O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 29 juli 2013 @ 20:33:43 #57
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129481486
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik vind het ook een schitterende klok, maar ik vind de wijzerplaat ook wat in onbalans.
Persoonlijk vind ik onderstaand klokje de mooiste Longines:

[ afbeelding ]
O+
Wow, wat een horloge _O_

Heb je zulke horloges eigenlijk niet voor sub 300 euro? :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129481762
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wow, wat een horloge _O_

Heb je zulke horloges eigenlijk niet voor sub 300 euro? :P
Plak er een nulletje achter en je houdt een paar honderd over.

Maar wat een plaatje O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_129483567
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik vind het ook een schitterende klok, maar ik vind de wijzerplaat ook wat in onbalans.
Persoonlijk vind ik onderstaand klokje de mooiste Longines:

O+
Ik heb in de praktijk geen last van het "onbalans" van de wijzerplaat. Daarnaast vind ik retrograde niet zo mooi.

[ Bericht 2% gewijzigd door EpOorklep op 29-07-2013 21:18:46 ]
pi_129484631
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wow, wat een horloge _O_

Heb je zulke horloges eigenlijk niet voor sub 300 euro? :P
Je hebt ze wel qua uiterlijk, maar die zijn dan altijd Chinees. Tevens zijn die Chinese mushrooms OF compleet smakeloos OF ze zijn het net-niet. Ik denk wel dat je voor 300 euro een hele aardige Longines-achtige look kunt vinden, mits je geen bezwaar hebt tegen een Sea-Gull of Hangzhou uurwerk.
pi_129484812
Technisch en esthetisch vind ik dit het mooiste horloge van Longines:
De wijzerplaat klopt gewoon en de chronograaf is voorzien van een echt kolomwiel.

pi_129485079
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik vind het ook een schitterende klok, maar ik vind de wijzerplaat ook wat in onbalans.
Persoonlijk vind ik onderstaand klokje de mooiste Longines:

[ afbeelding ]
O+
prachtig horloge. Vraag me alleen af hoe het met het onderhoud zit, lijkt me niet dat iedere horloge maker dit kan doen? Dus wat berekent Longines dan voor een beurtje?
pi_129485411
Mijn Maurice LaCroix uit de Masterpiece collectie is een tijdje terug weggeweest voor een servicebeurt, en dat zou mij 350 euro gekost hebben bij ML zelf.

Bovenstaand klokje heeft meerdere complicaties, dus dat zal wel wat hoger liggen denk ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_129485617
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:47 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn Maurice LaCroix uit de Masterpiece collectie is een tijdje terug weggeweest voor een servicebeurt, en dat zou mij 350 euro gekost hebben bij ML zelf.

Bovenstaand klokje heeft meerdere complicaties, dus dat zal wel wat hoger liggen denk ik.
Zijn 2 compleet verschillende calibers. De ML heeft een unitas als basis. Daarop zal een module zitten.
De Longines heeft een ETA A07 L31 caliber. Het lijkt erop dat deze zonder module werkt.
Nadeel van modules is dat deze vaak alleen vervangbaar zijn in zijn geheel indien ze defect zijn.
Een ETA uurwerk is goed te servicen over het algemeen, dus ook bij de Longines moet dat niet zon probleem zijn.

O ja, een modulair caliber is gemakkelijk te herkennen aan vershil in hoogte van de pushers tov van de kroon. Als deze niet op gelijke hoogte zitten, heb je te maken met een modulair caliber.
pi_129486263
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:51 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Zijn 2 compleet verschillende calibers. De ML heeft een unitas als basis. Daarop zal een module zitten.
De Longines heeft een ETA A07 L31 caliber. Het lijkt erop dat deze zonder module werkt.
Nadeel van modules is dat deze vaak alleen vervangbaar zijn in zijn geheel indien ze defect zijn.
Een ETA uurwerk is goed te servicen over het algemeen, dus ook bij de Longines moet dat niet zon probleem zijn.

O ja, een modulair caliber is gemakkelijk te herkennen aan vershil in hoogte van de pushers tov van de kroon. Als deze niet op gelijke hoogte zitten, heb je te maken met een modulair caliber.
Zover reikt mijn kennis niet helaas.

Ik heb een Peseux 7046 uurwerk er in zitten.



willekeurige plaatjes van internet geplukt
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 29 juli 2013 @ 22:03:56 #66
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129486267
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:36 schreef Fisherman het volgende:
Technisch en esthetisch vind ik dit het mooiste horloge van Longines:
De wijzerplaat klopt gewoon en de chronograaf is voorzien van een echt kolomwiel.

[ afbeelding ]

Fantastisch! Maar waarom is de plaat creme en het datumvenster wit? :{
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129486591
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zover reikt mijn kennis niet helaas.

Ik heb een Peseux 7046 uurwerk er in zitten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
willekeurige plaatjes van internet geplukt
Ik dacht altijd dat er een unitas in zou zitten.
Maar die Peseux heeft in de basis alleen een datum volgens mij.
Heb je toevallig een foto van de zijkant met de pushers?
pi_129486649
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:03 schreef Flurry het volgende:

[..]

Fantastisch! Maar waarom is de plaat creme en het datumvenster wit? :{
Inderdaad het enige minpuntje, maar daar zou ik aan kunnen wennen.
pi_129486973
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat er een unitas in zou zitten.
Maar die Peseux heeft in de basis alleen een datum volgens mij.
Heb je toevallig een foto van de zijkant met de pushers?
Mijn horloge is identiek aan die in mijn bovenstaande post. Heeft alleen de kroon, verder geen pushers.
Er staat me wel iets van bij dat dit een van de weinige ML's is met een Peseux uurwerk. Dus het zou goed kunnen dat de meeste een Unitas hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:36:51 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_129498251
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:40 schreef Susteren het volgende:
Zijn er horloges die een betere prijs/kwaliteit of betere looks hebben dan de tissot prc200? :)
Qua prijs/kwaliteit is Tissot an sich best goed (staat ook wel bekend als HET instapmerk naar de duurdere merken). Qua looks is natuurlijk verschillend, maar heb je Seiko horloges al eens bekeken? Deze zijn meestal wat goedkoper en hebben een breed scala aan modellen en looks. Zit vast wel wat moois voor je tussen!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:54:21 #71
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129498663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:36 schreef Michielos het volgende:

[..]

Qua prijs/kwaliteit is Tissot an sich best goed (staat ook wel bekend als HET instapmerk naar de duurdere merken). Qua looks is natuurlijk verschillend, maar heb je Seiko horloges al eens bekeken? Deze zijn meestal wat goedkoper en hebben een breed scala aan modellen en looks. Zit vast wel wat moois voor je tussen!
Hmm, ja Seiko. Ik voel me dan net zo'n modale Nederlander die boodschappen bij de ah doet en vaak de anwb winkel bezoekt, als je begrijpt wat ik bedoel :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:07:11 #72
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129498972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm, ja Seiko. Ik voel me dan net zo'n modale Nederlander die boodschappen bij de ah doet en vaak de anwb winkel bezoekt, als je begrijpt wat ik bedoel :D
Afhankelijk van het model dat je kiest valt dat naar mijn mening nog best mee :)

We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:28:18 #73
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_129503419
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm, ja Seiko. Ik voel me dan net zo'n modale Nederlander die boodschappen bij de ah doet en vaak de anwb winkel bezoekt, als je begrijpt wat ik bedoel :D
Ik zou eens kijken op www.monsterwatch(es??).nl. Echt mooie staan daar. Seiko5 zijn sowieso echt goede automaten, vind ik dan.
Natuurlijk het is geen Tissot ofzo, maar Tissot is geen Longines en Longines is geen Rolex ofzo. Maar zoveel verstand heb ik er ook weer niet van :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_129504334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm, ja Seiko. Ik voel me dan net zo'n modale Nederlander die boodschappen bij de ah doet en vaak de anwb winkel bezoekt, als je begrijpt wat ik bedoel :D


Ik vind dit toch geen 'anwb' Seiko.

Dit is mijn 'daily beater'. Alleen is dat zwarte aanwijsdriehoekje bij de datum bij mij rood.
Is een quartz horloge trouwens. Mijn mechanische horloges draag ik alleen bij speciale gelegenheden en zij zijn nog steeds in absolute mint condition.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:59:55 #75
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129504484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik vind dit toch geen 'anwb' Seiko.

Dit is mijn 'daily beater'. Alleen is dat zwarte aanwijsdriehoekje bij de datum bij mij rood.
Is een quartz horloge trouwens. Mijn mechanische horloges draag ik alleen bij speciale gelegenheden en zij zijn nog steeds in absolute mint condition.
Die is wel mooi idd! Die Seiko 5's zitten ook wel gave tussen:



75 dollar nieuw :o
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')